התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

doronf65

New member
שני הסנט שלי

מתוך נסיון אישי, בכל משכורת נשאר ביד בסופו של דבר 67% כלומר 2/3. כמובן פלוס מינוס אחוז או שניים, זה כלל אצבע מצויין. זה כולל את כל ההורדות: פנסיה, הורדות ביטוח רפואי, סושל סקיוריטי... הכל כולל הכל, כולל (סטיה אישית שלי...) הורדת מס מוגזמת כך שבסוף השנה אני מקבל החזר גדול יחסית ואף פעם לא חייב. כלומר שנתית אולי אגיע ל- 69-70%. אני מדבר מתוך נסיון רב שנים בקליפורניה (כולל SD) ובניו יורק. אין הרבה הבדל.
&nbsp
לגבי כל השאר, אתם צריכים ייעוץ מקצועי, אני ממליץ על אשר טוריאל, הוא אדום פה בפורום ומייעץ ברצון ואהבה. גתבו לו מסר אישי ואז תתקשרו אליו ודברו איתו, הוא מקסים.
דיסקליימר: מזה שהכרתי אותו בפורום הפכנו חברים אישיים והוא עושה לי את המיסים (ועברתי אליו מבן-דוד שלי שעשה לי את המיסים שנים...).
 

John the Savage

New member
עוד תשובות

קודם כל, סתם בשביל לציין את המובן מאליו, כל מה שאני כותב כאן הוא לא תחליף להתייעצות עם איש מקצוע.

מסכים עם כלל האצבע של דורון לגבי שני שליש מהמשכורת. מובן שרק סדר גודל גס, אבל בטווח המשכורות שאתה מדבר עליו זה יכול לתת קנה מידה טוב לסכום שישאר לך נטו בקליפורניה.

בארה"ב מנכים לך מס במקור בכל תלוש שכר (בין אם זה חודשי, או דו שבועי או בכל תדירות אחרת), ובסוף השנה עורכים דו"ח מס שנתי ומתחשבנים עם ה-IRS. המיסוי הוא על כל ההכנסות במשך השנה כולל הכנסות ממשכורת, הכנסות משכר דירה וכו' (פרט להכנסות ממכירת השקעות לטווח ארוך שמחושב לפי מדרגות מס שונות). בהתאם לאמנת המס, תוכל להתקזז עם ה-IRS לגבי מס שתשלם בישראל (כולל מס על השכרת דירה), כך שלא תשלם כפל מס.

לגבי תשלום מס על הכנסה בישראל, תלוי אם יחשיבו אותך כתושב ישראל או לא. אם אתה עובר לתקופה לא מוגבלת ללא תוכניות קונקרטיות לחזור, אתה לא תושב ישראל. אם אתה חוזר לאחר זמן קצר יחסית (פחות מ-4 שנים), יש סיכוי שיטענו שבעצם לא הפסקת להיות תושב ישראל, ויחייבו אותך רטרוקאקטיבית.
 

sky66

New member
אוקי , תודה ועוד שאלה- (שאלות)

האם בארץ יחייבו אותי על ההכנסה בארהב? ואם כן מתי? האם זה חודשי? שנתי? רק אם נחזור יחייבו רטרואקטיבית? כמה אחוז זה על כל שנה? ואם אני אנתק תושבות נגיד אחרי שנתיים אז לא יחייבו אותי בכלל בארץ על השכר בארהב?
 

Kender00

New member
כפי שצויין מקודם ממולץ לדבר עם איש מקצוע

היות מניסוח השאלות יש חוסר במידע על מיסוי והרבה מהמידע שתקראי יראה כמו סינית
&nbsp
בגדול המס גם בישראל וגם בארה״ב הוא שנתי ולא חודשי, כל מדינה וחוקי המס שלה
בארה״ב יש מס בכמה רמות, ברמה פדראלית, ברמה של הסטייט (יש סטייט שאין מיסוי על עבודה), יש לפעמים ברמת המחוז וברמת העיר
&nbsp
שכירים גם בישראל וגם בארה״ב ממלאים טופס שלפי המידע שבו המעסיק מנקה מס במקור לפי הרשויות השונות (למשל בישראל מנקים מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות)
בישראל אדם שהיה שכיר כל השנה ולא עבר הכנסה שנתי מסויימת (יש עוד חריגים כגון העברה לחו״ל/מחו״ל מעל סכום מסויים ועוד) מקבל פטור הנגשת דו״ח שנתי (אבל עדין ניתן להגיש, למשל מי רוצה לבצע תיאום מס בגלל שלא עבדת תקופה מסויימת)
ויכול להיות והוא יהיה זכאי להחזר או יהיה חייב לשלם יותר מס.
&nbsp
בארה״ב כל אזרח או מי שמוגדר כ resident או שאינו מוגדר כך אבל היתה לו הכנסה בארה״ב חייב להגיש דו״ח שנתי (resident מחוייב לדווח על הכנסותיו מכל מקום בעולם, non resident מוחוייב רק על הכנסות מארה״ב)
&nbsp
המס במדינת ישראל מבוסס על תושבות (משנת 2003) ומי שמוגדר כתושב מחוייב לדווח ולשלם מס גם בישראל. בשנים באחרונות מס ההכנסה משנה תקנות וחוקים (כמובן שהחוקים זה דרך הכנסת) על מנת לפקח על הנושא, למשל מ 2016 מי שעמד במבחן הימים חייב דו״ח בישראל או להגיש הסבר למה הוא חושב שהוא אינו תושב לאותה שנה.
ושנה שעברה הם הוציאו טופס חדש לנושא (לא בטוח שהוא מחייב, אבל זה שאלה לאיש מקצוע)
&nbsp
למדינת ישראל יש מספר אמנות מס עם מדינות אחרות על מנת למנוע מצבים של כפל מס, וכל אמנה מתיחסת למצבים שונים, בין ישראל וארה״ב יש אמנה לגבי מס הכנסה אבל אין אמנה לגבי ביטוח לאומי.
&nbsp
זה קצת על קצה המזלג. חיפוש ברשת יביא אותך לעוד חומר אבל יש צורך בהבנה כללית בנושא מיסוי ושפה משפטית על מנת לצלול. אז שוב מומלץ לקחת איש מקצוע שיכול להסביר להדיוטות שלא מבינים במיסוי
 

ezmeralda90

New member
סליחה מה זה חוק הסבא?

לאזרח את הילדה על סמך שסבתא שלה אזרחית?
 

zuki3

New member
חוק הסבא

אזרח אמריקאי שיש לו ילדים מתחת לגיל 18
אבל הוא לא גר בארצות הברית מספיק זמן כדי להעביר להם את האזרחות,
יכול לקחת את הזמן של הוריו האזרחים שכן גרו בארצות הברית.
 
שהות בארה"ב

האם על הסבא./סבתא להיות אזרחים או בעלי גרין קרד
בשנים הללו, או מספיק שישהו באופן חוקי בארה"ב.
 

zuki3

New member
כן ולא

כן, על הסבא להיות אזרח אמריקאי לפני שהילד נולד,
לא, גם הזמן שהוא שהה בצורה חוקית לפני שנהיה אזרח נחשב לספירה.
 
תודה ושאלה

לא לגמרי הבנתי, האם על הסבא להיות אזרח
בזמן הולדת בנו/ביתו, או בזמן הולדת הנכד.
ועוד שאלה - האם הסב האזרח חייב לגור בארהב
בעת הבקשה.
 
מסכימה לגמרי עם גידי ומוסיפה

עוד כמה דברים. אני אמנם לא מסן דייגו, אבל 140K עם ילדה שנכנסת לבית ספר ציבורי, נשמע כמו משהו שאפשר לעשות, במיוחד לאור העבודה שאת כותבת שאתם בעניין של הגירה.
בהמשך לזה, אם אלה פני הדברים - הייתי דורשת להכניס לחוזה התייחבות מיידית להתחלה של תהליך גרין כארד עבורכם.
אבל באמת מה שמדאיג בכל הסיפור הוא עניין ה "ויזה הזמנית" עד שיוציאו לכם ויזה H.
 

ilanvag

New member
הנושא של הוויזה הוא הכי קריטי פה - הרבה יותר מכסף.

בואי ונאמר את זה בצורה הכי חדה וברורה שאפשר -- לא קיימת שום ויזה כרגע, שאני יכול לחשוב עליה, שאיתה יוכל "הבחור מסאן דייגו" להעביר את בעלך ומשפחתו לארה"ב, בתור עובדים חוקיים.

את הזכרת ויזת H2B, ודווקא קיימת ויזה כזו, אבל היא לא ממש מיועדת לעובדי היי-טק. ייתכן שזה סוג של "ויזת תחמון" חדשה שבה משתמשים מאעכרים שונים בשביל להעביר גולגלות לארה"ב (אם את לא יודעת מה המשמעות של "גולגולת", תשאלי בבקשה את בעלך - הוא בטוח מכיר). זו ויזה שמיועדת לתקופה קצרה (אפשר להאריך אותה עד למכסימום של 3 שנים, למיטב זכרוני), ואני לא בטוח איך והאם ניתן לעבור ממנה לגרין קארד.

לגבי ויזת H1B, שעליה גידי דיבר -- הוויזה הזו לא תהיה זמינה לבעלך לעבודה עד לאוקטובר שנה הבאה (2019), כך שזה לא רלבנטי.

בקיצור, לא מכיר דרך ישרה וסטנדרטית להעביר אתכם לעבוד בארה"ב, ויש לי תחושה חזקה שמה שמציעים לכם זה תחמון של החוק -- תחמון שאתם תשלמו עליו ביוקר אם יעלו על זה; וגם אם לא יעלו על זה, בספק רב אם יאפשר לכם להישאר בארה"ב לאורך זמן.

עוד יותר גרוע מזה -- עצם העובדה שרוצים להעביר אתכם על ויזת X, ולאחר מכן להוציא לכם בארה"ב ויזת Y, גורמת לי לכאבי בטן ולתחושה קשה שמנסים לגרום לכם לבצע הגירה בלתי חוקית עם ויזות תייר. רק למען הסר ספק, ויזת העבודה הסופית שתהיה לבעלך, ושאיתה הוא יעבוד בארה"ב, צריכה להתקבל בשגרירות/קונסוליה בישראל, ואיתה הוא אמור להיכנס לארה"ב. כל מי שמציע לכם לעבור עם ויזה מסוג אחד (קרוב לוודאי ויזת תייר), ולאחר שאתם כבר בארה"ב ידאגו לכם לוויזת עבודה -- אחד שכזה הוא נוכל. אין שום דרך אחרת לתאר את זה.

ולכן, במטותא ממך, בררו *במדויק* עם הבחור מסאן דייגו לגבי הוויזות המדויקות שבהן מדובר -- הן זו שאיתה תעברו, והן זו שתהיה לבעלך לאחר המעבר -- וחזרו אלינו עם התשובה. זה יעזור לנו לתת לכם חוות דעת לגבי מה שמציעים לכם.

ואגב, משכורת של 45K חודשי בארץ -- ואני מניח שעל זה יש עוד כל מיני בונוסים וצ'ופרים, ותנאים סוציאליים מעולים (אבל אפילו אם אין כלום) -- נראית לי משכורת מדהימה (בהערכה עדינה, מציעים לו משכורת ששווה 180-200 אלף דולר, כאשר כוללים בפנים את כל הרכיבים הסוציאליים שמקבלים בארץ; זה אומר שבארה"ב הוא צריך לקבל לפחות את זה). ממש לא ברור לי למה אתם רוצים להגר לארה"ב בתנאים הרבה פחות טובים, ועם סיפור שמעלה חששות כבדים לנוכלות ועבירה על חוקי ההגירה, באם זה באמת מה שמציעים לבעלך בארץ. אם אני במקומו, הייתי חוטף את ההצעה הזו כבר אתמול...
 

Kender00

New member
אילן לפי הבנתי עם מקרים דומים ששמעתי זאת ויזה E1

דרך חברה אחרת, וכמובן שמישהו יגזור קופון של לפחות 25 אחוז
השאלה האם ה 140 אז אחרי הקופון או לפני הקופון
&nbsp
אני מכיר מספר אנשים שהגיעו כך ושמעתי על מקרים נוספים,
כמובן שכמו כל פירצה הסופי של דבר ההגירה יעלו על זה ויסגרו אותה
 

ilanvag

New member
מכיר את E1, הבנתי שהם די "תקועים".

זו ויזה בעייתית (נדמה לי שהיא תקפה רק לשנתיים), ובכל פעם שצריך לחדש - בודקים מחדש את התיק, והאם יש עדיין הצדקה לחידוש. בנוסף, זו ויזה שיש "גרזן" מעליה, כי זו ויזת תחמון למהדרין, ובאיזשהו שלב הרשויות יעלו על זה ויסתיים הסיפור (כמו שהיה בזמנו עם ויזות L, ויזות R, וכדומה).

ועוד נקודות בעייתיות -- העובד כפוף וכבול למעסיק ספציפי (שאין לו שום סיבה לתת ספונסרשיפ למסלול גרין קארד); וגם אם נמצא המעסיק הצדיק שיסכים לתת ספונסרשיפ, אני מבין שזה ממש לא מעבר טריביאלי.

האם אתה מכיר -- אישית -- מישהו שהגיע לפה בשנים האחרונות עם E1, והצליח לבצע מעבר לגרין קארד? כי אני לא...
(ואני מדגיש -- היכרות אישית... לא סיפורים על חבר של חבר של חבר)

בקיצור, לעבור עם ויזה שכזו, כאשר יש הצעות אלטרנטיביות מעולות בישראל, נראה לי אישית קצת משוגע...
 

Kender00

New member
מכיר אישית מישהו שהגיע עם E1 בשביל חברה א’ כאשר הויזה היתה

של חברה ב׳ (כמובן שחברה ב׳ גזרה קופון של כ 25 אחוז)
חברה א׳ הגישה אותו לגרין קארד, שהוא קיבל
בזמן של ה PERM הגישו אותו גם ל H1b, הוא עלה בגורל אבל הוא לא שינה ל h1b והמשיך עם ה I140 ו AOS שהוא על E
&nbsp
כן היה RFE לבקשה של ה 140 (לפי ידעתי בגלל ב E1) אבל בסופו של יום הוא היום בעל גרין קארד...
עבדנו יחד בחברה א׳ (אני הייתי על h1b) היגשו לנו את הבקשות לגרין קארד באותו מסגרת זמן (אז זה לא חבר של חבר

&nbsp
לפי הבנתי זה מה שהחברה שרוצה לבצע לבעלה של פותחת השירשור, להוציא את הויזה דרך חברה שיש לה E (חברה ב׳) והוא יהיה קבלן מטעם חברה ב׳ בחברה א׳
אישית אני לא הייתי הולך על כזה מבנה היות ואתה לא מעוסק ישירות בחברה שבה אתה יושב (חברה כ׳) וחברה ב׳ שהוציאה את הויזה מתיחסת אליך בתור גולגולת ואין בינך לבין חברה א׳ שום קשר חוזי מחייב
 

Kender00

New member
ודרך אגב יצא לי להכיר את הקומבינה הזאת אחרי שהכרתי אותו

ואז גיליתי שהיא יותר נפוצה בחברות סטראטאפ ישראליות (המקרה שתארתי הפוסט הקודם לא היה בחברה ישראלית)
&nbsp
למשל עבד איתי מישהו/י על ויזה H1-B שבן/ת הזוג מתחום ההיטק ועל מנת לשהוא/היא יוכלו לעבוד השתמשו באותו תרגיל (אבל שם לא היה מעורב גרין קארד)
וידידה טובה שחשבה לעבור קיבלה הצעה דומה לעבור על E1 עד יצליחו להוציא H-1b, כמובן שהיא דחתה את זה על הסף...
 

sky66

New member
ואו סינית!!! אבל תודה אני הערב אברר איתו מה כוונתו

 

KallaGLP

New member
מסכימה עם כולם, ובעיקר עם מה שאילן כתב.

אני רוצה להדגיש שמעבר לבעייתיות סוג הוויזה, אין בכלל מה להשוות בין התנאים שמציעים לכם בארה"ב ובארץ - ההצעה בארץ, מעבר לכך שאין ספק באשר ללגיטימיות שלה, טובה בהרבה מבחינת תנאים, ואת אומרת שזה גם משהו שבעלך מאמין בו מבחינה מקצועית. הסיבה היחידה להעדיף את ההצעה בארה"ב, שהיא ממש לא מדהימה (בהנחה שיסתדר עניין הוויזה) ולא ברור שיש איזה סיכוי לקידום או שיפור באופק שלה, היא באמת רצון מאוד מאוד גדול להגירה. אישית, ברור לי שהייתי בוחרת בהצעה בארץ, גם כי היא הרבה יותר טובה וגם כי לא ברור מה באמת מציעים לכם בארה"ב מבחינת רמת החוקיות והלגיטימיות, וגם כי הייתי חוששת לאבד הצעה כה טובה למען משהו כל כך לא בטוח, אבל כל אחד ושיקוליו.
 

KallaGLP

New member
ועוד דבר שחשוב לקחת בחשבון.

נשמע שהוויזה החוקית היחידה שמאפשרת מעבר במקרה שלכם היא ויזת H1B, כפי שאילן כתב, וזו ויזה שאינה זמינה בעונה זו בשנה וגם כאשר תהיה זמינה - זו ויזה שכנראה תהיה כרוכה בהגרלה כי כמות המבקשים גדולה יותר מאשר המכסה השנתית. בשנים קודמות, רק שליש מהמבקשים זכו בהגרלה וקיבלו את הוויזה. לא ברור עדיין מה יהיה שיעור הזוכים בשנה הקרובה כי זה תלוי במספר המגישים, אך חשוב להבין שקבלתה רחוקה מלהיות אוטומטית ובטוחה. כלומר, ייתכן שתוותרו על ההצעה בישראל למען ההצעה בארה"ב, ואז תגלו שבכלל לא קיבלתם את הוויזה, גם בהנחה שמדובר בוויזה חוקית.
 
למעלה