התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

sky66

New member
התכוונתי לH1B

ואני חושבת שמה שהוא רצה לעשות בפעם הקודמת זה להעביר על ויזה אחרת נראה לי E או אולי O(?) ואז להוציא H1B.
בכל מקרה ברור לי שההצעה בארץ מעולה, והיא לא היחידה, קיבלנו עוד אחת דומה לה מאד ובעלי מתלבט בין שתיהן אבל הרצון להגירה מאד גדול.. אנחנו נברר איתו מחר מה הסיפור עם הויזות אבל בהנחה שזה יכול לעבוד, האם 140זה מספק? אני מפחדת שאם נגיד לא להצעה הזאת לא נקבל הצעות בקרוב וחלום ההגירה שלנו יתפוגג..
 

klemiki

New member
נראה לי בעייתי, הפעם אני נחרץ

תלא להגר כרגע!
שילך לעזאזל הכסף כרגע, הבעיה היא שאתם תלויים בו לחלוטין אחרי המעבר וההצעה לא נראית רצינית בעליל... ויזת H תלויה בהגרלה - הוא אמר לכם את זה?

מה יש פה להתלבט?
אתם לחוצים על להגר אבל לעזאזל אין לכם הצעה, יש פה שקר / חצי אמת.

שתקבלו הצעה שכוללת ויזת L או ״ננסה H ואם ילך אז תגיעו״ אז יש על מה לדבר, כי לפחות לא מנסים לשקר אותם.

תקשיבי טוב, אתם לא איזה זוג מסכן שרק התחתן וקיבל הצעה לעבור, יש לכם קריירה וערך, לעבור על ויזה מפוקפקת זה לא לעניין, אל תעשו את זה לעצמכם ולילדים.
שנית, בטח שהוא לחוץ! 140 למתכנת ע נסיון באזור הזה?? מציאה!!

שאני שוקל 45 מול הצעת עבודה עם ויזת שקר כלשהי, מה הדילמה.
 

zuki3

New member
הסבר קצר על ויזות

ויזת E1 - מיועדת עבור חברות ישראליות, שסוחרות בנפחי מסחר גדולים עם ארצות הברית, לפי מה שכתבת המעסיק המיועד הוא לא חברה ישראלית שסוחרת עם ארצות הברית, לכן הדרך היחידה לקבל אותה זה על ידי רמאות שלכם,
שחברה צד שלישי תבקש אתכם ואתם תהיו עובדים שלה ולא של "המעסיק".
וזה מבוסס על רמאות שלכם.
ויזת H1B - אפשר לבקש רק באפריל 2019 ויש הגרלה עם שליש סיכוי של זכיה.
ויזת O1 - מיועדת לאומנים, ואם מדובר על מתכנת,
מדובר על האלפיון העליון של מתכנתים, כאלו שמרויחים חצי מיליון דולר,
צריך להוכיח שהמבקש הוא כוכב, בעלך יצטרך להוכיח שכתבו עליו כתבות בעיתונים, שהוא זכה בפרסים, שהוא היה חלק מפרויקטים גדולים וחשובים.

בקיצור, השאלה היחידה לגבי ההצעה הזאת, זה אם המציע הוא שקרן או רמאי או אחד שלא מבין בויזות.
 

doronf65

New member
140K זו משכורת טובה וסבירה לעשות הגירה אבל

זה נכון רק במנותק מכל שיכול אחר.
&nbsp
במקרה שלכם אתם צריכים לעשות שיקולים נוספים של:
- קודם כל להבהיר את עניין הויזה כפי שכולם אמרו לכם, ולא אחזור על כך.
&nbsp
אם זה יתבהר כמשהו אמין, הרי שאתם צריכים להשוות זאת מול ההצעות האחרות בארץ (שנראות טובות הרבה יותר מבחינה כספית), ומול זה לשקול כמה אתם מוכנים "לשלם" כדי לפתור את דיגדוג ההגירה (שאני מאוד מאוד מבין...).
 

KallaGLP

New member
לא מבינה כלום ב-E, אבל בעלי עבר עם O1

וזו ויזה שמאוד לא קל לקבל. היא דורשת הוכחה של יכולות מיוחדות, כולל בין 5 ל-7 מכתבים של אנשים הנחשבים למומחים עולמיים בתחום שיכולים להמליץ על האיש כעל מי שהוא איש מקצוע בולט מאוד בתחומו שתרם תרומה חשובה בתחום. מעבר לזה רצוי לפחות תואר שני ועדיף שלישי, וצריך לענות על לפחות חלק מעוד דרישות, כמו הצעת שכר מעל הממוצע בתחום שלו שמראה כמה הוא באמת מוערך, זכיות בפרסים, רשימת פטנטים או מאמרים שפרסם בתחום, ועוד. אפשר לקרוא על הדרישות באינטרנט. הוצאת ויזה כזו כרוכה במאמץ ועבודה רבה מצדכם להשיג את כל ההוכחות הדרושות ולוקח לפחות כמה חודשים לקבלה. המעסיק העתידי צריך לשכור בשביל זה שירותי עורך דין תותח בתחום. בקיצור, כדאי שתבדקו טוב אם המעסיק הזה יודע על מה הוא בכלל מדבר.
 

Kender00

New member
אני לא חושב שהחברה חשבה להוציא לו ויזה O היות שמ- O אין

הגיון לנסות לעבור ל H-1b לא מקבלים שום יתרון, בשני המקרים בן/בת הזוג לא יכולים לעבוד, משניהם אין בעיה להגיש לגרין קארד,
O לא כפוף להגשה באפריל ולא כפוף למכסות
וכמובן הרף ל O גבוה יותר, ויש יותר סיכוי לגרין קארד ב EB1
 

KallaGLP

New member
אז נשאלת השאלה מאיפה כל שמות הוויזות האלה.

כל העסק בהחלט נראה לא הגיוני ותמוה ביותר.
 

ilanvag

New member
מאיפה שמות הוויזות הללו? נורא פשוט...

הם מנהלים מו"מ עם מישהו שנשמע כמו שילוב של חרטטן ונוכל -- שקלט שהם נואשים ולחוצים לעבור לארה"ב תמורת כל סכום שהוא, ובעליל סכום מגוחך עבור הכישורים של הבעל, ועבור מה שהוא באמת שווה בשוק האמריקני (באם ההצעות האחרות שעליהן נכתב פה -- בארץ -- אכן קיימות...).

איך קורא לזה בוסטון גיא? זה מקרה קלאסי שבו העגל רוצה לינוק, הרבה יותר ממה שהפרה מוכנה להניק...

ואותו נוכל פשוט מסובב אותם עם סיפורים והבטחות, עד שהכל יתפוצץ באוויר.

בינתיים, הוא מושך אותם בלשון, מושך זמן, וייתכן שהם ייאבדו בינתיים את ההצעות הקיימות בארץ -- מה שרק יגרום לתחושה נואשת עוד יותר של "אנחנו חייבים לעבור לארה"ב".

ככה אני קורא את כל השרשור הזה, וכבר יש לי מספיק שנות ניסיון בשביל לזהות סיפורים שכאלה...

הסיפור הזה, מן הסתם, יסתיים כמו רוב הסיפורים הללו, באחת משתי דרכים:

1. הם ייעלמו מפה לתקופה מה, ויצוצו מחדש בעוד חצי שנה / שנה / שנתיים עם איזושהי הצעה אחרת לעבור לארה"ב (משמע כל הסיפור יתפוצץ, והם נשארים בינתיים בארץ); או

2. הם יורידו את התחתונים בשביל לעבור לארה"ב עם איזושהי ויזת שקר כלשהי (נניח E1, לדוגמה), ולעולם לא תשמעי מהם יותר -- כי בכ-15 שנים שאני פעיל פה בפורום, לא זוכר ולו ישראלי אחד בודד שהגיע לפה, ואמר לנו שצדקנו, ושהמעבר לארה"ב היה טעות ענקית - כפי שאמרנו לו, בתנאים שהוצעו לו (אנחנו כן יודעים על כאלו שהגיעו לפה והתקפלו בחזרה לאחר תקופה די קצרה - אף אחד מהם לא הגיע לפה להודות שהוא טעה...).
 

KallaGLP

New member
מספיק למה? זה תלוי במטרה שלכם.

למה כל כך חשוב לכם להגר? אם זה כי אתם חושבים שהחיים בארה"ב יותר נוחים, אז לפחות בקונסטלציה הנוכחית, אפילו בהנחה שהוויזה חוקית לגמרי, תגלו שהאפשרויות הכלכליות שלכם בארה"ב, לפחות בעתיד הנראה לעין, יהיו כנראה הרבה יותר מוגבלות מאשר בארץ, אם אכן בארץ אתם מקבלים הצעות בסדר הגדול שציינת.
האם זה מספיק בשביל לשים אוכל על השולחן ולחיות בנוחות, אך בצניעות? נראה לי שעם ילדה אחת בבית ספר ציבורי זה יספיק. אבל קחו בחשבון שזה כנראה יפגע ברמת החיסכונות שלכם, ואם תרחיבו בעתיד את המשפחה, מצבכם יהיה פחות נוח, במיוחד לאור העבודה שהמסגרות עד גיל 5 יקרות מאוד.
אם המטרה היא לברוח מישראל בכל מחיר, כולל ירידה ברמת החיים ללא אופק לשיפור בזמן הקרוב, אז כנראה שזה משתלם.
אם המטרה היא ליהנות, לחוות ולראות עולם ולטייל - לא ברור כמה תוכלו להרשות לעצמכם טיסות, טיולים ובילויים בסכום הזה, מעבר לקמפינגים או למוטלים זולים. כנראה שהרבה פחות מאשר בארץ.
אבל שוב - אני לא יודעת למה כל כך בוער לכם להגר, ואולי אם תתנו יותר פרטים יהיה יותר קל לענות.
אבל כל זה סתם ספקולציות חסרות תוחלת עד שיתברר העניין עם הוויזה.
 

ron1222

New member
ההצעה בארץ נהדרת

גם המשכורת וגם התפקיד. אני הייתי לוקחת אותה, ובמקרה שהרצון להגר עדיין בוער בעצמות, הרי במילא עוד שנתיים שלוש בעלך כבר יהיה בעמדה יותר טובה בקריירה אחרי תפקיד כזה.
 

NJConfidential

New member
לי יש דיעה שונה משל השאר

כמובן הכל בכפוף לכך שהויזה שתקבלו לגיטימית ויש נכונות לספנסר גרין כארד.

הזדמנות קונקרטית למעבר לארה"ב לא מגיעה כל יום. לרובנו היא צצה פעם אחת בחיים. אם אתם מעוניינים באמת לבחון הגירה ולא תנצלו את ההזדמנות הזו לא בטוח שתגיע אחרת, וחוקי ההגירה רק מתקשחים כך שזה לא נהיה יותר קל.
מעבר עם ילדה קטנה היום יהיה הרבה יותר קל ממעבר עם ילדה בוגרת ועוד תינוק או שניים בעתיד (ויהיה יותר קל להסתדר עם שכר נמוך היום מאשר בעוד כמה שנים) ואם רוצים לשפר עמדות, הרבה יותר קל לעשות זאת מארה"ב אחרי שהתחברתם לקהילה המקומית מאשר מישראל.
מקסימום אם אתם מגלים אחרי שנה שנתיים שהשכר לא משהו ואין לזה עתיד אפשר לחזור וזה לא סוף העולם. צריך לשם לב למיסים וכיוב' אבל בסופו של דבר יש לא מעט שעושים זאת.
 

Boston Guy

New member
הדיעה שלך לא מתיישבת עם העובדות שהיא מתארת בהודעות שלה

היסטוריית ההודעות שהמשתמשת כתבה מתארת סיפור הסטנדרטי של "העגל והפרה" - החיפוש אחר הזדמנות לרילוקיישן הוא יוזמה של הכותבת ובן זוגה, והם הגיעו ל"הצעות" שעליהן היא מדברת דרך בן משפחה בארה"ב.

מה שהמגיבים כאן קוראים - מבין השורות של ההודעות שלה - גורם להם לחשוש שה"הזדמנות הקונקרטית" היא "קומבינה" של מעביד שרוצה לנצל את הלהיטות שלה ושל בן זוגה לחיות בארה"ב, ושזה עלול להכניס אותם למסלול שהוא DEAD END - שממנו הם אף פעם לא יוכלו להגיע לסטטוס קבוע בארה"ב, ואולי אפילו יגרום להם לנזק מבחינת היכולת שלהם להגר בצורה לגיטימית לארה"ב בעתיד.

המגיבים חוששים שהמעביד מבטיח להשיג להם ויזות שבעצם אין לו יכולת להוציא עבורם, והם ימצאו את עצמם תקועים עם "ויזת עבד נרצע" שכובלת אותם לאיזה סוחר גולגלות בלי יכולת לצאת מהעניין בלי לוותר על רעיון ארה"ב. או - יותר גרוע מזה - שהמעביד יצליח לשכנע אותם לבוא לארה"ב ולעבוד בצורה לא חוקית בהבטחות שהוא "יכשיר את השרץ" באיזושהיא דרך קסם.

אני לא ראיתי בשום הודעה שלה מה שניתן לתאר כ"הזדמנות קונקרטית". כל הזדמנות שהיא תיארה היתה תיאורטית -
להזדמנות בסן דיאגו יש בעיית ויזה רצינית שעד שלא נבין מה הפתרון ההגירתי המדוייק שמוצע אי אפשר לדעת אם היא "קונקרטית" או לא,
ולהצעה המצויינת בישראל יש "כנראה שהשכר יהיה X" - מה שאומר שבת'כלס אין הצעה קונקרטית אלא דיבורים. הצעה נעשית קונקרטית כשהמילים "כנראה" לא מופיעות בה, ובמקומן יש מסמך רישמי מודפס על נייר שבו כתוב "תקבל משכורת X". עולם הסטארטאפים וההיי-טק מספיק מסוכן גם כשיש נייר כזה - מהסיכון הזה מכומת לתוך השכר הגבוה שמשלמים שם.
 
תשובה

חברה בארהב מוקמת מכוח STATE LAW היינו -אינה יישות פדרלית
גם בעל ויזת תייר רשאי לפתוח חברה ויתרה מכך, גם אזרח ישראלי שכף רגלו לא דרכה בארץ האפשרויות.
זו בעלות בנכס. אפשרית.
ואולם מעבר לנדרש -האם מותר לעבוד בה בהיותך בארה"ב?
זו כבר שאלה אחרת וכפי שאתה יודע -תוכל לעבוד בה רק:
1. אם יש לך סטטוס =אזרחות/תושבות קבע
2. אשרת עבודה המתירה לך לעשות כן
בהצלחה
אשר טוריאל רו"ח (משפטן) EA
 

doronf65

New member
ככלל - לך על בנק גדול, שקיים בכל מקום

למשל - chase (שאני אוהב ועובד איתו) או Bank of America שאיתו עבדתי וברחתי ואני לא סובל אותו...
&nbsp
השאלה היא האם איזשהו בנק ייתן לך לפתוח חשבון מרחוק בלי שהם יכירו אותך (מחשבונות קודמים שיש לך איתם.) ההימור שלי הוא שפה לא תעבור את המחסום.
 

John the Savage

New member
יש לך SSN?

אם יש לך SSN, תוכל לפתוח חשבון בנק מרחוק בבנק אונליין, כמו לדוגמה קאפיטל וואן 360 (שם החשבון העיקרי שלי). אבל חובה שיהיה לך SSN. אם כן, זה יכול לענות על כל הדרישות שלך - ובפרט בעניין נוחות השימוש בבנק דרך האינטרנט.
 

the one40

New member
יש SSN

תודה, יש לי SSN. אני מבין שאתה מרוצה מהבנק שהצעת. יתרונות?
 

John the Savage

New member
כן, אני בהחלט מרוצה מהם

היתרונות:
1. הם בנויים לעבודה באינטרנט, והאתר שלהם נוח. בניגוד לכמה בנקים אחרים כאן ששמעתי תלונות לגבי אתרי האינטרנט שלהם.
2. אין להם עמלות כמעט כל שום דבר. בהרבה בנקים לדוגמה יש עמלה חודשית שמקבלים עליה פטור כל עוד יש יתרה מעל סכום כלשהו או נכנסת משכורת חודשית. בהתנהלות רגילה אולי זה לא מטריד, אבל לפני מעבר/אחרי חזרה לארץ זה יכול להיות בעיה. אצליהם אין עמלות חודשיות או עמלות על רוב הפעולות האחרות בלי תנאים.
3. יש להם ריבית זכות על יתרה בחשבון העו"ש. זו אמנם ריבית נמוכה, אבל ברוב הבנקים לא מקבלים כלום (ואני לא אומר לא לעוד כמה דולרים בחודש).
4. יש להם line of credit, שזה דומה לאוברדראפט בישראל. אני אמנם מקפיד אף פעם לא להיכנס לאוברדראפט, אבל אם לא חישבתי נכון כמה להשאיר בחשבון הצ'קינג, משלמים רק ריבית ולא את הקנסות המטורפים שיש על אוברדראפט בבנקים אחרים (בבנק אוף אמריקה שילמתי פעם 135$ רק בגלל אוברדראפט של כמה מאות דולרים במשך פחות משבוע).
5. אמנם יש מעט מאד כספומטים של קאפיטל וואן, אבל יש להם הסכמים עם רשת כספומטים ארצית עם יותר כספומטים מכל הבנקים הגדולים ביחד. כך שתמיד תהיה קרוב למקום בו ניתן למשוך כסף מכספומט ללא עמלות.
6. הם לא גובים עמלה של הבנק על משיכת מזומנים מכספומטים מחוץ לארה"ב.
7. בפעמים הבודדות בהן הייתי צריך לדבר טלפונית עם הבנק, השירות היה מהיר ויעיל.

חסרונות:
1. אין להם סניפים פיזיים. אז למי שאוהב לבקר בבנק ולדבר עם הפקיד, לא יכול לעשות זאת.
2. הפקדת מזומנים בבנק היא בעייתית (רלוונטי בעיקר למי שעובד בעבודה בה מקבלים תשלומים במזומן ...).
3. אפשר להעביר אליהם כסף מישראל, אבל הם לא תומכים בהעברת כספים ב-wire transfer לבנקים מחוץ לארה"ב. כך שאם תרצה להעביר כספים בחזרה לבנק בארץ, תצטרך לעשות את זה דרך חשבון בנק אחר או שירות העברת כספים חיצוני לבנק.
 

doronf65

New member
מעניין אם זה יעבוד, חזור בבקשה לדווח


 

ilanvag

New member
ג'ון, לא לגמרי מדויק...

גם אם יש SSN -- באם זה חשבון ראשון, ומעולם לא הייתה פעילות על אותו SSN, אני לא בטוח אם כל בנק יסכים לפתוח חשבון מרחוק, אוןליין, בלי הזדהות פיזית...
 
למעלה