התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

libiti

New member
לפי הביטוח הלאומי אישה לא עובדת פטורה מתשלום,

רק בעלי משלם ובעצם התשלום ״כולל״ גם אותי. לצערי הממשק שלהם לא מאפשר בצורה יפה לקבל כזה מסמך, כך שמבחינתם אני לא צריכה ולא משלמת.
 

klemiki

New member
והילדים?

יש להם מושלם?
תראי שאת משלמת בעזר חשבון הבנק.
&nbsp
הילדים למדו בעברית בבית הספר?
 

guy56782

New member
את יכולה להוציא מהם אישור

שאת (1) מבוטחת בביטוח בריאות בישראל ו (2) מוגדרת כתושבת ישראל. אולי זה שווה משהו... אני חושב שבמקומך הייתי מתייעץ עם עוד בשביל ה RFE הזה.
 

ilanvag

New member
תני לי לראות אם אני מבין נכון את הסיפור:

את ובעלך הגעתם לארה"ב לשנתיים, עם איזו ויזה זמנית (מנחש שוויזת סטודנט כלשהי), כאשר חלק מתנאי הקבלה לוויזה זה להראות קשר למדינת האם, וכוונה לחזור.
&nbsp
אבל לכם, מן הסתם, היו כוונות אחרות -- אין לכם עכשיו, וגם לא היה לכם בעבר, שום רצון לחזור לישראל, ולכן ביצעתם פעולות בלתי הפיכות (כל מה שכתבת, למשל מכירת כל הרכוש). הרי אנשים שנוסעים לשנתיים בלבד, עם כוונה ברורה לחזור, לא עושים דבר שכזה.
&nbsp
עברו שנתיים, והוויזה שלכם עומדת לפקוע. בצעד ייאוש, את מנסה להירשם לאיזשהו מסלול לימודים -- רציני או לא (ניחוש שלי: האופציה השנייה), ולו בשביל לדחות במקצת את הקץ, ולהישאר עוד קצת בארה"ב.
&nbsp
אבל, למרבה הצער -- אחד התנאים לקבלת ויזת סטודנט זה הוכחת קשר למדינת האם וכוונה לחזור; אבל את לא יכולה לעשות את זה, כי ניתקתם את כל הקשרים ואין לכם שום רצון לחזור... והאמריקנים הטמבלים מתעקשים על התנאים ועל הפרוטוקול והחוק, ולא מבינים אתכם, כי הרי אתם לא רוצים לחזור.
&nbsp
אז תני לי לשאול אותך שאלה אחת פשוטה -- ונניח שתקבלי בסופו של דבר איזושהי ויזת F, פיקטיבית או לא, ודחית את הקץ בעוד שנה-שנתיים. מה אז? מה הלאה? הרי בעלך לא יכול לעבוד בתור F2... ממה בדיוק תתקיימו בארה"ב? ואיך בדיוק תאריכו את השהות לאחר מהן?
&nbsp
כל השאלות הללו, שאולי נראות לך תוקפניות או מגעילות, הן לחם ומים בשביל קצין ההגירה שעבר על התיק שלכם, ראה כבר מאות ואלפים כאלה לפניכם, ברור לו לגמרי מה הולך, והוא חושב בדיוק אותו דבר כמוני. הדרך שלו לבטא את זה, מבחינת החוק, היא בדיוק אותו RFE שהתבקשתם למלא... ושאלא אם כן תביאו הוכחות חזקות לכוונה לחזור לישראל, אין שום מצב שיאשרו לכם את שינוי הסטטוס.
&nbsp
בהצלחה

&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

libiti

New member
מאיפה כל התוקפנות והחשדנות הזאת?! אנחנו לא עבריינים

הגענו לפוסט דוקטורט של בעלי מלכתחילה יחד עם הילדים, ללא שום כוונות זדוניות או הגירה כפי שאתם נותים לחשוב. גרנו בדירה שכורה בתל אביב , ולכן סיימנו חוזה, מכרנו כמה דברים כולל הרכב, ונסענו. מדוע להחזיק ברכב שנתיים כשאפר למכור ולקנות עוד הפעם בחזור. אומנם לא ציינתי אבל כן, איחסנו המון המון דברים בדירה של ההורים, כמובן כמה שאפשר. אני לא רואה פה שום דבר ״מלוכלך״ רק ׳שיקולים׳ פיננסיים נטו, אחרי הכל הגענו לכאן לא על משכורת של בית מלוכה והיינו צריכים את הכסף. עכשיו אני רוצה ללמוד שנה בערך, מה שאומר שאני אלמד בעלי לא יוכל לעבוד יחד אם כל ההשלכות, אנחנו מודעים לזה, ופירטנו את זה בהוכחות הכלכליות שלנו.
אף פעם לא מראש ולא עכשיו לא ניסינו לתחמן או משהו כזה, מאיפה כל הרשעות הזאת? סך הכל צעדים פיננסים שקולים, לא ידענו ולא ציפינו שארצה להמשיך ללמוד פה, ולכן אני שואלת מה אפשר לעשות, יש לנו חשבון בנק בישראל עדיין + חסכונות, ממשיכים לשלם ביטוח משלים.
 

zuki3

New member
2 הערות

1. זאת הדרישה של ויזת F
זה לא נגדכם אישית,
ובניגוד לויזת J בויזת F בודקים טוב את הקשר למדינת המקור
ושאין לכם כוונות הגירה.
2. לא צריך לחפש דברים מיוחדים או להיות עוינים (כמו שיהיו פקידי ההגירה),
זה ברור לכל מי שקורא את ההודעה שלך,
שהסיטואציה שאת מתארת מאד מוזרה,
משפחה שחייה שנתיים ממשכורת נמוכה של פוסט,
ועכשיו פתאום האמא רוצה ללמוד, כששני ההורים לא יעבדו,
והם ישארו בארצות הברית כל המשפחה כשהם לא עובדים,
ברור לכולם שאלא אם אתם עשירים (ואתם לא, זה מה שאת אומרת),
או שהלימודים שלך הם משהו מאד מאד מיוחד,
זה שהלימודים שלך הם רק תירוץ, לא ברור למה,
אני מניח שאתם רוצים להאריך את השהייה עד שבעלך ימצא עבודה אמיתית עם מעסיק שיבקש עבורכם ויזה אמיתית או גרין קארד,
אבל כל משפחה נורמלית במצב שלכם, האשה לא פתאום תרצה ללמוד שנה.
וכל המשפחה תחכה, לא תעבוד, רק בשביל הלימודים,
ברור שכל הסיפור שלך הוא תירוץ לא אמיתי.

עכשיו, אם את רוצה לשנות סטטוס, את צריכה להוכיח קשרים לישראל.
אחרת לא יאשרו לכם ותצטרכו לעזוב.
 

ilanvag

New member
מה שאת לא מבינה זה שאני לא תוקפן ולא רשע,

אלא מנסה להראות לך איך מסתכלים בהגירה על מקרה כמו שלך. אז את יכולה לומר "אילן הוא מנייאק" ולהתעלם ממה שכתבתי.
&nbsp
גישה אחרת, ונכונה יותר, היא לומר "אילן הוא מנייאק, אבל הוא מנסה להכין אותי לקראת מה שצפוי לי בבקשה לוויזה, אז כדאי להתייחס למה שהוא כתב". זה כל ההבדל.
&nbsp
אגב, למה לא להאריך את המינוי של הפוסט-דוק? הרי אפשר להיות על ויזות J של פוסט-דוק עד 5 שנים, ולא חייבים לקבל מימון מהאוניברסיטה (או מגורם חיצוני) בשביל להאריך את המינוי (בדוק, מניסיון אישי). אם מראים לאוניברסיטה שיש לכם מימון עצמאי, וגם ראש התוכנית של בעלך מוכן שהוא יישאר על תקן וימשיך לתרום במעבדה/מחלקה, אז מאריכים את DS-2019 וככה פותרים את הבעיות יחסית בקלות. בעלך ממשיך את הפוסט, ואת יכולה ללמוד על J2 בלי שום בעיה (שוב, הכל מניסיון אישי). ניסיתם את האפשרות הזו?
&nbsp
&nbsp
 

Boston Guy

New member
מה את נרשמת ללמוד ובאיזה סוג מוסד חינוכי?

את כתבת בהודעה אחרת שמדובר בתכנית של שנה אחת. האם זה מסלול לתואר אקדמאי מתקדם כשלהוא?
איזה סוג של מוסד חינוכי זה?
 

libiti

New member
MBA אשר אמור לקחת שנה ,פחות או יותר

באוניברסטיה בארה״ב, ממש לא ב top 10 או משהו כזה, אבל אוניברסיטה!
 

Boston Guy

New member
ולפוסט דוקטורנט מביניכם לא מחכה כלום בישראל?

רק כדי לוודא שההבנה שלי נכונה: אין לו תקן שמחכה לו בשום מקום, אין לו הצעת עבודה משום מוסד בישראל.
וכנ"ל לך.

התכנית שלכם היתה לחזור לישראל בשלב כלשהוא כדי להטביע את ויזת ה F-1 בדרכון?
 

libiti

New member
לא היתה שום תכנית לקבל F-1 מלכתחילה

חשבנו לחזור אחרי שנתיים, וזה גם מה שאנחנו רוצים בפועל, הרעיון ללמוד שנה עלה לא מזמן, משהו בסגנון ״אם כבר כאן, למה לא...״ יש לנו תשתית,חברים,רכבים,בית... יש פה המון דעות על אתם עשירים\לא עשירים, זה לא לעניין, אתה צודק שמהשכורת פוסט-דוקטורנט היה בסיסית אבל יש לנו חסכונות, יש כסף להתקיים. מכירת הרכבים לא אומרת בפועל כלום על מצב כלכלי, וזאת טעות להניח זאת מ 4 שורות, מוכרים-קונים חדש זה לא בעיה בכלל. גם אי בעלות על דירה לא אומרת הרבה.

בנוגע לבעלי, הוא לא מחפש כרגע עבודה כיוון שיש עוד זמן, אבל יותר קרוב לעזיבה או לנחיתה הוא ימצא 100% עבודה, זאת לא בעיה, אתה שואל אם יש משהו קונקרטי עכשיו על הפרק - לא. העיניין הוא שחובת הנטל בבקשה הזאת היה עלי, אני המגישה של הבקשה.
 

Boston Guy

New member
לא הבנת את השאלה שלי - לא על זה שאלתי

השאלה שלי הייתה זו:
את כרגע מבקשת שינוי סטטוס הגידרתי מהסטטוס הנוכחי שלך שהוא, מן הסתם, ויזת J2 לסטטוס של ויזת סטודנט מסוג F1.
אני מניח שבמקביל את מתכוונת לבקש שינוי סטטוס דומה גם עבור בעלך (לסטטוס "ויזת F2") ולכל ילד שהוא לא יליד ארה"ב ולכן תלוי גם הוא בויזה שלך.

והיה ויאשרו לך את שינוי הסטטוס הזה - יהיה לכם סטטוס, אבל הוא לא יהיה בצורת ויזה רשמית בדרכון שלכם. ולכן - אם תרצו לצאת מגבולות ארה"ב אחרי שינוי הסטטוס לא תוכלו לחזור אליה - אלא אם כן תקבעו פגישה בקונסולייה אמריקאית בארץ מוצאכם (ישראל?) ותעברו את התהליך של הנפקת ויזת ה F1 וויזת ה F2, כולל ראיון - והטבעתה בדרכוניכם.

השאלה שלי הייתה: האם אתם מתכוונים לעשות את התהליך של הגעה לקונסולייה האמריקאית בישראל והטבעת ויזות ה F בדרכוניכם, או שאתם מתכוונים פשוט לא לצאת מארה"ב בשנה הקרובה, ולחיות על ה"סטטוס" בלי להשלים את התהליך עד שתסיימי את לימודייך ותחזרו ארצה?
 

libiti

New member
למה בדיוק אתה מתכוון ב ״בלי להשלים את התליך״

אתה כותב ״פשוט לא לצאת מארה"ב בשנה הקרובה, ולחיות על ה"סטטוס" בלי להשלים את התהליך עד שתסיימי את לימודייך ותחזרו ארצה״ ?

כפי שציינתי בהודעה הראשית, אנחנו רוצים לשנות סטטוס, ומתפרש מכך שלא תהייה ויזה F בדרכון, אנחנו מבינים את זה, השינוי הוא פנימ ארה״ב ללא חתימת דרכון. אם ויזת J באמת יכלנו וטסנו לא פעם ארצה לביקורים קצרים. אנחנו רוצים ללמוד את השנה הזאת במבלי לצאת מגבולות ארה״ב ואז לחזור בתום. לא מבינה למה זה ״בלי להשלים את התהליך״.
 

ilanvag

New member
את צודקת, אין פה שום "השלמת" תהליך. ניסוח לא מדויק.

אתם משנים סטטוס לוויזות F, וזהו כל התהליך כולו -- כל עוד אתם בארה"ב ולא יוצאים ממנה. זה לא תהליך "חלקי".
&nbsp
באם תרצו לצאת מארה"ב במהלך אותה שנה, אזי אכן תצטרכו לעבור דרך ישראל ולקבל חותמות F בדרכונים של כולכם (למעט אזרחים אמריקנים, אם חלק מהילדים הם כאלו). זה תהליך נפרד, ואין קשר ישיר בינו לבין שינוי סטטוס.
 
הרושם שמתקבל ממה שאת כותבת פה

הוא שאתם מחפשים דרך חוקית להישאר בארה"ב עוד שנה, וכנראה יותר. וזה בסדר גמור! אין לך מה להיות דפנסיבית. לגיטימי לגמריי.
&nbsp
כמובן שאת עדיין צריכה למצוא דרך להתמודד עם הדרישה של ההגירה להוכחת קשר לארץ המקור (דרישה דבילית, imho, אבל על פי חוק.).
&nbsp
היות ואין לך יותר מדי במה להיתלות (נכסים, משרה, וכו'), תאלצי לזרוק להם מה שיש, גם אם זה לא אידיאלי.
&nbsp
האם יש לכם חשבון בנק בישראל? המשכתם לשלם ביטוח לאומי? משהו מהסוג הזה? ביטוחי מנהלים? הפרשות לפנסיה? שילמתם מיסים בשנתיים האחרונות? משהו פיננסי אחר?
האם בעלך ניהל תכתובות בנוגע למציאת עבודה בישראל? משהו בסגנון?
&nbsp
כל דבר מסוג הדברים האלה עדיף מכלום.
&nbsp
&nbsp
 

Boston Guy

New member
רק לחדד את הנקודה: כל החסכונות הללו הן בני 5 שנים?

כמה הצטבר בכל אחד מהם בסך הכל (רק מרכיב החיסכון)?
 

מרנד

New member
כן

כולם בערך משנת 2013. הצטברו בהם בין 50 ל100 אשח בכל אחד בנפרד.
לא סכומים מטורפים.
 

Boston Guy

New member
ואתה סגור על זה שאתם חוזרים לישראל תוך חמש שנים?

נתחיל מההתחלה:
מכיוון שהפקדות פרטיות שתעשה לתכניות הללו שלא דרך המעביד הישראלי שלך וכשאינך עובד ומשתכר בישראל אינן נהנות משום הטבת מס (הן ירדו לך מהנטו ולא מהברוטו) - הפקדה "סתם" לצורך חיסכון פנסיוני אינה משתלמת. נקודה.
גם הכיסוי הביטוחי שאתה מקבל דקך ביטוח המנהלים אינו משתלם - יען כי אתה יכול לקנות כיסוי ביטוחי כזה בארה"ב במחיר הרבה יותר זול ממה שחברות הביטוח בישראל גובות.

כלומר - הסיבה היחידה הרציונאלית לשמר תכניות כאלו היא "שמירת ותק" בתכנית כשיש לך כוונה וודאית לחזור לישראל תוך זמו קצוב (נגיד - פחות מ 5 שנים).

ולכן: קרן השתלמות - איו שום סיבה להמשיך. רצוי למשוך את הכסף (אם אפשר) לפני שאתה הופך לנישום אמריקאי (אחרת תשלם עליו מס הכנסה לארה"ב כשתמשוך אותו בעתיד).
ביטוח מנהלים ופנסייה - אם אתה מתכנן לחזורלישראל תוך 3 שנים פלוס מינוס שנה - להעביר למצב "ריסק בלבד" או "להרדים" את התכנית לזמן המקסימאלי שתנאי התכנית מתירה, ואז להתחיל לשלם חלק עובד + חלק מעביד בעצמך עד שתחזור.
 

מרנד

New member
תודה

לאחר הבנת "המקדם" הבנתי שהוא לא טוב ואין שום סיבה לשמור עליו.

אני פשוט אקפיא או אעשה את הפעולה שעושים כאשר מפסיקים להפקיד. ואפקיד לתכנית 401 שמוצעת לי בארהב. אפריש את המקסימום שאני יכול להרשות לעצמי וככה גם החברה תפריש את זה.

לפי רפרוף מהיר שקראתי על 401, אני יכול למשוך את הכסף בגיל 60 או למשוך לפני כן ולשלם מס. אין נקודות יציאה כמו בארץ ? (כל 6-7 שנים ?)
מה גובה המס ?
 
למעלה