התגלה ירח רביעי הסובב סביב כוכב פלוטו

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
התגלה ירח רביעי הסובב סביב כוכב פלוטו

הירח, במרחק של כ-5 מיליארד קילומטרים מכדור הארץ, התגלה על-ידי טלסקופ החלל האבל. הירח סובב את פלוטו, כוכב לכת ננסי במערכת השמש שלנו (בשל קטנותו, הוסר פלוטו בשנת 2006 ממעמד כוכב לכת והשאיר לנו רק 8 כוכבי לכת גדולים). הירח מצטרף לירחיו האחרים של פלוטו- כארון, ניקס והידרה- אשר כבר התגלו. ההשערה היא שהירחים נוצרו בעקבות התנגשות הכוכב עם עצם בגודל דומה לו (כך כנראה גם נוצר הירח שלנו). קישור לידיעה כוכב פלוטו (עדיין מצויין רק עם 3 ירחים בויקיפדיה...)
 

SilentMike

New member
פלוטו לא הוסר בגלל קטנותו.

הוא הוסר כי הוא לא מילא את שלושת הפרמטרים שהוגדרו עבור כוכב לכת. הנה התנאים: http://en.wikipedia.org/wiki/2006_definition_of_planet פלוטו לא מקיים את תנאי מספר 3. הוא לא פינה את ה-"שכונה" שלו מעצמים אחרים.
 

sivan120

New member
זה מדהים שעדיין לא גילו את כל הירחים

במערכת השמש שלנו. יש מצב שעדיין מסתתרים להם כוכבים או ירחים, במערכת השמש שלנו שאנחנו לא יודעים עליהם?
 

SilentMike

New member
כוכבים לא.

יש כוכב אחד במערכת השמש הזו וזו השמש. אבל אני מניח שהתכוונת לכוכבי לכת. לא נראה סביר. הפרמטרים החדשים לכוכבי לכת דורשים מכוכב לכת לנקות את המסלול שלהם או לפחות לשלוט עליו. אני לא חושב שנמצא עוד כאלה. אבל כוכבי לכת ננסיים כמו פלוטו. למה לא? בטח יש עוד לא מעט שמסתתרים שם בפריפריה. ירחים. אני מניח שכן. אולי גם סביב ענקי הגז הידועים, בעיקר אם אנחנו מרשים לירחים להיות מאוד קטנים.
 

deathcaster

New member
תגובה

ירחים.... אני לא יודע... כוכבי לכת? בהחלט, אם המסלול שלהם רחוק מספיק, יכול להיות שהבחנו בהם רק לא שייכנו אותם למערכת השמש. זו נקודה מעניינת.
 
למעלה