התחדשתי ב55-250 STM

GOSFRABA

New member
התחדשתי ב55-250 STM

הזמנתי באמצעות DIGITAL REV, המשלוח מעט התעכב בארץ בעקבות עומס לאחר החג (לדברי חברת השילוח).
היתרון הגדול שלהם, המחיר שמופיע באתר הוא המחיר הסופי עד הבית (ללא הפתעות בדרך).
מהמעט שיצא לי לצלם אוכל לתת התרשמות ראשונית.

איכות הבניה ברמה גבוהה משמעותית מהדגם הישן
אין חופשים - הכל מהודק למקום.
הביונט פלסטי, לדעתי זה מפריע בעיקר ברמה הפסיכולוגית. בכל מקרה זו לא עדשה שמיועדת להתעללויות.
טבעת הזום עם קשיחות בריאה (בדומה לעדשת 18-55 EF-M).
טבעת הפוקוס זזה חלק, כעדשת STM הקשר למנוע הפוקוס הוא חשמלי (BY WIRE) מה שמצריך הסתגלות- נוח לביצוע FINE TUNE אך לא למעבר מקצה לקצה.
ניתן לבצע התערבות ידנית בפוקוס מבלי לבחור במצב MF בתנאי שלחצן המחשף לחוץ בחציו.
מנגנון הפוקוס הוא פנימי כך שאין התארכות או תזוזה של האלמנט הקידמי בזמן הפוקוס.

אופטיקה:
לעומת הדגם הקודם שבו לא ניתן היה להבחין בCA כמעט כלל,
כאן CA מופיע באזורים קונטרסטיים (בשולי הפריים) - אם כי ברמה נמוכה ,דורש חפירה בפיקסלים כדי לשים לב.
החדות בצמצם פתוח גבוהה מאוד לכל רוחב הפריים. (נראה שברמה של ה15-85).
הקונטרסט גבוה ונשמר גם בקצה הטווח.
הבוקה עדין ונעים לעין.
האפלת פינות קיימת אך מתוקנת במצלמה. (במצלמות חדשות יותר גם הCA מטופל אוטו').
המייצב מרגיש יעיל יותר ומהיר יותר בתגובה מהדגם הישן (אם כי מוגדר ל3.5 סטופים להבדיל מ4 בקודם).
מרחק המיקוד המינמלי קוצר ל85 ס"מ בלבד, ומתקבלת הגדלה נאה. ('מאקרו לעניים'
)
הפוקוס שקט לחלוטין מהיר מאוד ומדוייק.

אין לי תמונות מעניינות להתרשם מהן,
אז אתן אחת משעממת וקרופ (הישר מהמצלמה ללא עריכה כלל)

כשיהיו תמונות מעניינות יותר ונסיון מעט ארוך יותר עימה אשמח לשתף.
 

slarti

New member
ה"סט" האחרון של עדשות הקיט של קנון

מאוד מרשים. גם ה-18-55, וגם ה-18-135STM.
עכשו גם ה-55-250STM נראית מרשימה. הסתכלתי קצת ב-TDP בהשוואות שלה אל מול ה-55-250 הקודמת ולעומת זאת אל מול ה-70-200/4. כמובן שהיא לא משתווה ל-70-200/4 - אבל אני חייב לציין שהפער שלה מה-55-250 הישנה נראה יותר גדול מאשר הפער שנותר לה לצמצם ל-70-200... במיוחד בצד הארוך - ב-200ממ, הפער ב-f/5.6 קטן באופן מפתיע בין ה-70-200 ל-55-250.

זה נראה שאפשר היום בכיף לקבל תמונות חדות עם מיקרוקונטרסט טוב והרבה "פופ" בעדשות הקיט של קנון. ואפשר היום בסט של שתי עדשות כמו נגיד ה-15-85 וה-55-250 להגיע לטווח מרשים ביותר באיכות גבוהה.
 

GOSFRABA

New member
וכמה תמונות מהיום בפארק רעננה

עברו עריכה קלה מאוד בפיקסה, ורובן קרופ קטן לתיקון קומפוזיציה.
 

sagiKor

New member
קשה להתרשם מתמונות אלו

מאד קונטרסטיות ונאות לא כל כך חדות וחסרות פרטים.
כרגע זה נראה כמו עדשת קיט דיי בינונית.
 

GOSFRABA

New member
למי שמעוניין הנה קרופ 100% מאחת התמונות

איני מחדד את התמונות לאחר הקטנה,
אמנם "מוציא" את הפרטים החוצה- אך לטעמי נותן מראה מלאכותי.
 

ravivme

New member
נחמדה

אבל לא נפלתי.
מה היתרון שלה על פני ה- 55-250 הקודמת ?
 

GOSFRABA

New member
--- >>

רשמתי בפוסט הראשון את ההבדלים.
היא בנויה טוב יותר.
יש לה מנוע פוקוס מהיר יותר (ושקט לחלוטין, מותאמת גם לווידאו למתעניינים בתחום).
הפוקוס הוא פנימי - האלמנט הקידמי לא מסתובב ולא זז כשמפקסים.
היא חדה לרוחב הפריים. (סגירת צמצם דרושה להגדלת עמוק השדה ולא להגברת החדת).
היא שומרת על הקונטרסט לאורך אורכי המוקד השונים.
המייצב מגיב מהר יותר ונראה שיעיל יותר.

אם הייתי מחפש עדשה שתפיל אותי מהכיסא הייתי קונה אחת מעדשות ה70-200 או 70-300L.
מאחר ואני לא רואה הצדקה לעלות של עדשה כזו, ואיני רוצה להסתובב עם ציוד כבד כל כך, בחרתי בעדשה זו.

ממה שאני רואה אצלי, ובהתאם לכל סקירה שקראתי לפני הרכישה- ה55-250 היא עדשה טובה מאוד (לא מצויינת- סופרלטיב זה אני משאיר לגרסאות 70-200).
למי שמחפש עדשת טלה לגוף APS-C לשימוש חובבני (כמוני) זו המלצה קלה.
ההפרש באיכות התמונה ואיכות העדשה עצמה שווה את ההפרש.
כיף להשתמש בעדשה, והתוצאות המתקבלות טובות מאוד.

ולחובבי האבסטרקט (דוודים?)
 

ravivme

New member
מזדהה מאוד עם השיקולים שלך

עם כל הכבוד ל- 70-200F4 הן עדיין עדשות יקרות.
ה- 70-300 של קנון מיושנת, וחסר משהו באמצע בין ה- 55-250 ל- 70-200 מבחינת איכות ומחיר.
לכן עבור הצלם החובב שלא רוצה להשקיע אלפים רבים ה- 55-250 זו האופציה ההגיונית היחידה, ולפי מה שאתה אומר היא גם לא רעה.
 
למעלה