התייעצות לגבי בת 5

יעלי19841

New member
התייעצות לגבי בת 5

חדשה פה- אשמח להתייעץ...
בת 5 אוטוטו (טרום חובה), ילדה שלישית- ברמת בדיקת גבולות מטורפת.. שני אתגרים גדולים שאשמח לשמוע דעתכם (ולשמוע על פרקטיקות שהצליחו...):
1. הנעת לפעולה- ברור שכל דבר בהתארגנות מושכת זמן, אבל גם אם אני אומרת- אז תשארי בפיג'מה וככה תלכי לגן או אם לא תגידי מה את רוצה בכריך (מתוך חלופות) אין כריך לגן- את זה עוד עוברים אבל מה עושים שצריכים לצאת? הרי זה לא ילד שאתה יכול לסגור את הדלת ולהגיד לו הלכתי וההשלכה היא שלא תגיע לגן היום...
2. ילדה מאוד כוחנית ומרפקנית, גם בגן, תופסת את מקומה גם אם זה על חשבון אחרים... איך ממתנים את ההתנהגות הזו (פרט לשיחות על נגד אלימות בעד שיתוף וכד). בבית זה פחות קורה מול האחים, קורה אבל הרבה יותר מתון.
הקיצר- אשמח לעזרת הורים עם טיפים שעבדו להם...
תודה!!
 
לא הבנתי השאלה. את אומרת ״בואי״ והיא לא באה?

את עומדת בפתח הבית, אומרת ״הולכים לגן״, והיא לא באה?

בכל אופן, הכיוון שלי הוא שהילדים יבינו שלכולנו עדיף שכולנו נתחשב זה בזה.

מה שאומר שלפעמים אחרי הצהריים אומרים להם ״היה לי אתכם יום כזה כיפי, בואו נלך לגינה הרחוקה״ (או כל פעילות אחרת שהיא צ׳ופר).
ולפעמים, אומרים להם ״אחרי הבוקר המתיש שהיה לי, חצי שעה עמדתי בדלת עד שיצאת, אני עכשו יושבת בכורסא. לא מסוגלת ללכת לשום גינה״.


לגבי מה שקורה בגן - אולי לחלחל לילדה את המשמעות של ההתנהגות. שהיא תבין שאם בעשר בבוקר היא חוטפת צעצועים, אז ב5 אחר הצהריים אף ילד לא רוצה להזמין אותה הביתה. אני מבינה שזה קשה בגיל הזה. לוקח זמן להבין.
 
למעלה