נוני ולולי ועוד
New member
התייעצות
שלום רב
בעבר התייעצתי פה לגבי בתי האמצעית, שהיא לקויית למידה ועם הפרעת קשב.
היום אני מבקשת להתייעץ בנוגה לבתי הבכורה. עם ADHD ולדעתי ללא לקויות למידה.
אז ככה - היא עולה לחטיבה. והבנתי שאם ברצוני שתקבל התאמות כמו הארכת זמן במבחנים והבחנות בחדר שקט.. אני צריכה לעשות לה אבחון פסיכודידקטי. האם נכון? האם חשוב שזה יהיה בקיץ?
כשהתקשרתי לתאם הבנתי שהאבחון תקף רק לכלל המקצועות למעט מתמטיקה ואנגלית, אלא אם אשלם על אבחון עבורם. האם נכון? כלומר - אם לילדה יש קשיי התארגנות וקשב... זה לא רק במדעים ובשפה.. האם אני צריכה לשלם תוספת?
בנוסף - היא תלמידה מצטיינת.. כשהיא לומדת. היא מקבלת טיפול תרופתי בבית ספר אבל עדיין פזורה מאוד. אין לה מחברות, אין לה ספרים. היא מודעת לקשיים ובאמת מנסה.. אבל קשה לה. אין לה אפילו מקצוע אחד השנה שלא הורידו לה ציון על אי הגשת עבודות או על כך שאין לה מחברת מסודרת.
כשמבחנים רשומים בלוח המבחנים - אני יודעת מזה ומתזכרת אותה ללמוד.. היא לומדת לבד.. אבל ההשגחה והדרבון הם שלי (אםילו את החומר אני אומרת לה, כי לרוב אין לה מושג). ואז היא מצליחה מעולה. כל המבחנים שלה מעל 90.
אני פוחדת שבחטיבה אני כהורה אוריד הילוך (וזה בסדר.. אני אשמח..) אבל זה יפגע בה כי גם עם טיפול תרופתי שמאפשר לה לשבת בכתה... (ועברנו הרבה סןגי תרופות) היא לא קשובה מספיק לאורך זמן.
בקיצור, האם אני יכולה לבקש שישלחו לה חומר מסודר? לפחות שיהיה לה חומר ללמוד ממנו (השנה המחנכת היתה אמורה לדאוג לזה ולא דאגה לזה.. מבחינתה הכל היה בסדר כי הציונים במבחנים מעולים).
האם זו התאמה לגיטימית?
יש לציין שבשנה האחרונה הילדה נעזרת במרפאה בעיסוק ויש שיפור בהתארגנות.. אבל עדיין לא משהו שמאפשר לה להיות עצמאית בלמידה..
סליחה על האורך... תודה!
מיכל
שלום רב
בעבר התייעצתי פה לגבי בתי האמצעית, שהיא לקויית למידה ועם הפרעת קשב.
היום אני מבקשת להתייעץ בנוגה לבתי הבכורה. עם ADHD ולדעתי ללא לקויות למידה.
אז ככה - היא עולה לחטיבה. והבנתי שאם ברצוני שתקבל התאמות כמו הארכת זמן במבחנים והבחנות בחדר שקט.. אני צריכה לעשות לה אבחון פסיכודידקטי. האם נכון? האם חשוב שזה יהיה בקיץ?
כשהתקשרתי לתאם הבנתי שהאבחון תקף רק לכלל המקצועות למעט מתמטיקה ואנגלית, אלא אם אשלם על אבחון עבורם. האם נכון? כלומר - אם לילדה יש קשיי התארגנות וקשב... זה לא רק במדעים ובשפה.. האם אני צריכה לשלם תוספת?
בנוסף - היא תלמידה מצטיינת.. כשהיא לומדת. היא מקבלת טיפול תרופתי בבית ספר אבל עדיין פזורה מאוד. אין לה מחברות, אין לה ספרים. היא מודעת לקשיים ובאמת מנסה.. אבל קשה לה. אין לה אפילו מקצוע אחד השנה שלא הורידו לה ציון על אי הגשת עבודות או על כך שאין לה מחברת מסודרת.
כשמבחנים רשומים בלוח המבחנים - אני יודעת מזה ומתזכרת אותה ללמוד.. היא לומדת לבד.. אבל ההשגחה והדרבון הם שלי (אםילו את החומר אני אומרת לה, כי לרוב אין לה מושג). ואז היא מצליחה מעולה. כל המבחנים שלה מעל 90.
אני פוחדת שבחטיבה אני כהורה אוריד הילוך (וזה בסדר.. אני אשמח..) אבל זה יפגע בה כי גם עם טיפול תרופתי שמאפשר לה לשבת בכתה... (ועברנו הרבה סןגי תרופות) היא לא קשובה מספיק לאורך זמן.
בקיצור, האם אני יכולה לבקש שישלחו לה חומר מסודר? לפחות שיהיה לה חומר ללמוד ממנו (השנה המחנכת היתה אמורה לדאוג לזה ולא דאגה לזה.. מבחינתה הכל היה בסדר כי הציונים במבחנים מעולים).
האם זו התאמה לגיטימית?
יש לציין שבשנה האחרונה הילדה נעזרת במרפאה בעיסוק ויש שיפור בהתארגנות.. אבל עדיין לא משהו שמאפשר לה להיות עצמאית בלמידה..
סליחה על האורך... תודה!
מיכל