התלבטות הורים מחנכים או הורים מתערבים מדי

טלטוש

New member
התלבטות הורים מחנכים או הורים מתערבים מדי

אני זקוקה לעצה: לבת שלי יש שתי חברות טובות בכיתה. אני בקשר טוב עם שתי האמהות אבל יש לי בעיה עם אחת מהן היא הורה שמתערב מדי ולדעתי זה פוגע בילדה שלה במקום לעזור. האמא בטוחה שללא הקואצ'ינג שלה, הילדה לא תתמודד לבד עם הכיתה אבל מה שיוצא מזה הוא שהילדה לא יודעת להבדיל בין סיטואציות והיישום שלה, למה שהאמא אומרת לה לעשות שגוי לחלוטין. היא מיישמת הכל כלשונו. לדוגמא: בתחילת השנה האמא על דעתה העבירה את הילדה למקום ישיבה של ילדה אחרת ואמרה לה "המקומות לא קבועים" הילדה האחרת באה, רצתה לשבת והחברה של הבת שלי, סרבה כי אמא שלה אמרה לה, היה ריב בכיות צעקות הורים התערבו המורה התערבה וכלום. בסוף את האחרת העבירו מקום מהשולחן בו ישבו כל החברות שלה וכל היום היא בכתה בגלל זה. דוגמא נוספת: האמא אמרה לילדה, "אם אומרים לך משהו תמיד תעני אל תשתקי": מה יוצא מזה? היא לא יודעת לסנן את ההדרכה שקבלה, הבת שלי אומרת לי שכבר לא נעים לה להיות עם החברה הזאת כי "אמא שלה אמרה לה לענות, וכל הזמן היא מתווכחת, רבה ולא מפסיקה גם כשהיא ממש טועה" (ציטוט מלא של הבת שלי). למעשה יוצא שכל שיחה שלהן הופכת להיות לויכוח לא נעים (יש לי לזה מלא דוגמאות) הבת שלי אומרת שהיא הפסיקה לענות לחברה שלה ופשוט שותקת, כי כל מענה שלה גורר תגובה לא נעימה מצד החברה וזה ויכוח שנגרר ונגרר (המלה האחרונה חייבת להיות של החברה) הבעיתיות היא שלבת שלי יש חוש צדק מפותח מדי, היא בחיים לא שקרה, והיא לא מבינה איך ילדים אחרים משקרים (מה שאנחנו כמבוגרים מבינים כ"הגזמה של ילד" היא תופסת כשקר). החברה היא ילדה חיובית ונחמדה, ולדעתי עדיין לא מצליחה לסנן ולהתאים לסיטואציות את כל מה שנאמר לה. האם גם אתם כאלה הורים מתערבים? האם אתם משאירים מקום גם לאינטיליגנציה של הילדים בהתמודדות עם בעיות? מה הייתם אומרים לבת שלי בסיטואציה כזאת?
 

חני ב

New member
לא, אני ממש לא כזאת

ולבת שלך הייתי אומרת להיות חברה רק עם מי שכיף לה. בקצב הזה דרך אגב, לאותה ילדה לא ישארו הרבה חברות.
 

שי ז.

New member
אני לא מתערב בדינמיקה עם הילדים האחרים

והעיצה הכי קיצונית שלי היא לפנות למורה במקרה של הצקה בזמן שיעור או של אלימות. אם נחוצה התערבות יותר עמוקה אז הכתובת היא ההורים ולא הילד ואת זה עושים ללא ידיעת ונוכחות הילדים המעורבים. בפעולה משותפת של הורים ללא ידיעת הילדים ניתן לשנות התנהגות מקצה לקצה.
 
מאוד בעד להשאיר מקום לאינטלגנציה של הילד

למעשה ממש לא מבינה איך אפשר אחרת?
איך הורה יכול להיות בעמדה לעשות הכוונה חברתית לילדו כשלמעשה הם (הילדים) אלו שנמצאים בחברה מסויימת שלהם לפחות 5 שעות מדי יום, מתבשלים בתוך הסיר הזה ויודעים בדיוק מה שקורה שם, שעה שאנחנו מקסימום יכולים לקבל מידע חלקי מהם או הצצה שטחית בעת אירוח אחה"צ. הייתי מייעצת לילדה שלך להשאר רק עם החברות שטוב לה איתן
(כיתה א, בדיוק הזמן להרחיב את האופקים
)
 
לדעתי

להזכיר לילדה שכדאי שתהיה עם מי שטוב לה ואיפה שכייף לה מעבר לזה לא הייתי מתערבת
 
האמא ההיא עושה לבת שלה שרות רע מאוד.

אני ממש לא כזו . אם את סומכת על האינטיליגנציה של הבת שלך היא תבין בעצמה אם טוב לה או לא ותפעל בהתאם.
 

liatporaz

New member
הילדה נענשת על התנהגות אימה

נכון שילד לא צריך להיות חבר של מי שלא נעים לו, אבל נראה לי שלעודד את הילדה להפסיק את החברות, זה לפגוע בילדה השניה. אני מניחה שגם לה לא נעים, והיא תענש על התנהגות אימה. הייתי משתמשת בשאלות כדי לנסות לכוון את בתי לדרך הנכונה מבלי לפגוע בילדה השניה ומבלי להחליט עבור בתך.
 
למעלה