התלבטות לגבי העתיד הכלכלי

yaelia

New member
התלבטות לגבי העתיד הכלכלי

אני מובטלת כבר יותר משנה וחצי. אמנם למדתי, הייתי בהריון, ילדתי וכתבתי בתקופה הזאת, אבל כל הכספים שהתפרנסתי היו זניחים. ש. לעומתי עובד בשתי משרות מטורפות וכמובן מטפל בהלל כשהוא בבית. אני לא מוצאת עבודה ראויה בירושלים. כל העבודות שמצאתי עד עכשיו היו לא בתחום שלי ובמשכורות כאלו שלא שווה לקחת אותן (משכורות שילכו מיידית למטפלת/משפחתון). בקיצור אני מיואשת. אנחנו מתלבטים אם כדאי לעבור למרכז ולפתוח עסק שתמיד חלמנו להקים, באפיית עוגות (אני קונדיטורית וש. אסתטיקן מדהים בכל מה שקשור לקישוט/ אריזה/ מה שימשוך קונים). מצד אחד אני בטוחה שעם עבודה קשה ושיווק נכון אנחנו יכולים להצליח. ומצד שני לעבור למרכז ושש. יהיה בלי עבודה וגם אני לא. לאיזה תקופה בהתחלה. ועם תינוקי. ולהתחיל להסתגל לחיים במקום אחר (על-אף שגרתי בתל אביב די הרבה זמן, אבל אז הייתי צעירה ופוחזת ובלי משפחה). וכמובן המרחק מההורים שלי, שאמנם רק שעה נסיעה ובכל זאת. בקיצור הכל מפחיד אותי ומלחיץ ואני מרגישה ערבוביה של חדוות יצירה והתלהבות של התחלות חדשות והיסטריה קלה. מה אתן הייתן עושות במקומי? אני צריכה תמיכה.
 

ילדונט

New member
מה ש. חושב על זה?

אני לא הייתי מכניסה אותנו ביודעין למצב בו שנינו לא עובדים, בטח שלא עם תינוק. אבל אני מהאנשים הזהירים, ואני גם יודעת שלא נקבל עזרה מההורים אם נצטרך. בקיצור, החלטה קשה.
 

yaelia

New member
ש. מתכונן להמשיך לעבוד

יש לו עבודה בתל אביב אם הוא רוצה, הוא רק צריך לומר כן, כך שזה יהיה עסק קטן שלי והוא יעזור בו. ואם נתפתח הוא יעזוב את העבודה שלו ויעבוד רק אתי. כך שמשכורת אחת תיכנס בטוח. אני עדיין מתלבטת מאוד.
 

אפרת12

New member
אני חושבת שצריך שיהיה ריפוד קל

ואז - אם זה מה שאתם יודעים ורוצים לעשות, אני הייתי הולכת על זה. אם שניכם בענין, אז שווה לפעמים לקחת את הסיכון. זו דעתי, לפחות. אם אתם לא שניכם בזה - חבל, כי אם זה לא יילך, אז נוסף על הבעיות הכלכליות, תהיה גם האשמה הדדית. בקיצור - אם יש לכם קצת כסף להשקיע, והסכמה הדדית, אז אני חושבת שכדאי. אני בכלל בעד להגשים חלומות אם זה אפשרי
 

מאז

New member
האם אפשר לשלב?

כלומר להתחיל בקטן, כשש. ימשיך לעבוד לפחות חלקית? ככה לפחות יהיה לכם ביטחון מינימלי
 

nubi

New member
מהיכרות עמוקה עם ירושלים

נראה לי שעסק כזה ילך טוב דווקא בירושלים. אני הייתי הולכת על זה (אני עכשיו מתחילה בעצמי קריירה עצמאית).
 

yaelia

New member
היה לי כזה עסק פעם

ועם המיתון הוא פשוט התמוטט. חשבתי שאולי תל אביב תהיה קלה ומקבלת יותר מהבחינה הזאת. האנשים בירושלים לא כל כך אוהבים להוציא כסף על מותרות.
 
גם אני חושבת שצריך

רשת בטחון כלכלית לפני שהולכים על כזה דבר, גם אני קונדיטורית,אבל לא עובדת בתחום,בעבר ניסיתי לעבוד חצי משרה ולמכור עוגות מהבית בחצי השני, היתה הכנסה נוספת קטנה,וזהו.... שיהיה בהצלחה!
 

lulyK

New member
בתור מאמינה גדולה בזה

שכסף בא והולך, הייתי הולכת על החלום (אפשר להגביל את זה בזמן, נגיד - אם תוך שנה אתם לא מתאזים/מרוויחים, חוזרים לחפש עבודה כשכירים)
 

yaelia

New member
זה מה שנראה לי שנעשה בסוף

נתחיל בקטן ונגביל בזמן את ההצלחה של העסק. בקיצור יום אחר יום. ואם יצליח אני אשמח מאוד ואם לא, לא ניפול בגדול.
 

אפרת12

New member
המון ../images/Emo50.gif לכם../images/Emo70.gif

אולי תמשיכי לעדכן אותנו באופן שוטף בנושא
אני נורא סקרנית...
 

מעיןבר

New member
בניגוד ליתר הבנות כאן ../images/Emo10.gif

הייתי שם. אני סטודנטית שבקושי מרוויחה, לפני שנה וחצי אישי הצטרף כשותף לעסק חדש. באותה תקופה היו לנו קצת חסכונות שנעזרנו בהם מתוך אמונה שאחרי זמן מסויים נתאזן. זה לא קרה, מצבנו הלך והדרדר. היום אנחנו חיים אצל חמותי <מסיבה טובה
עד שהדירה שלנו תהיה מוכנה כי בדרך גם קנינו דירה>. ומצבינו עדיין בכי רע
ועם זה יש ילדה לפרנס. יש לנו מזל גדול שיש לנו גב כלכלי איתן של המשפחה ואולי זה גם מה שאיפשר לנו לקחת את הסיכון, אבל אני מציעה לך לעשות טוב טוב טוב את כל החישובים של העלויות הכרוכות בהקמת עסק וההכנסה הנחוצה לכם כדי להתקיים. מהניסיון שלי, גם אם ללכת על עצמאות אז שלפחות לאחד מכם תהיה משרה יציבה שאפשר להתקיים ממנה ברמה מינימלית.
 
גם אני בדיעה של מעין, טוב לחלום

ולנסות להגשים את החלום, אבל אתם צריכים גם רגליים על הקרקע. לדעתי אחד מכן חייב להביא משכורת קבועה הביתה שתספק את צרכי הקיום של המשפחה. אולי אפשר לחשוב על שילוב בין פתיחת העסק והמשכורת הקבועה של ש' כשהוא יכול לעזור לך גם מעבר לעבודתו הקבועה...כשתתחילו לראות פירות הוא יוכל לעזוב בשקט את עבודתו הקבועה. אני לא רוצה לייאש אותך אבל יש לי חברה שף קונדיטורית, עבדה תקופה במלון דן ופתחה לעצמה קונדיטוריה קטנה באזור המרכז. היא עושה עוגות מעולות ומאוד איכותיות (חומרי גלם וכד') היא סיפקה עוגות לבתי קפה ולאנשים פרטיים. אחר כך כשילדה את בנה השני, איבדה את בתי הקפה להם סיפקה עוגות. כשחזרה לעבודה הייתה צריכה להתחיל הכל מחדש. כרגע היא מוכרת עוגות בעיקר בירידי אוכל. התחרות בענף מאוד קשה, במיוחד קשה לקטנים שרוצים לספק עוגות מחומרים איכותיים ובעיצוב מושקע מצד אחד ומצד שני צריכים להתחרות במחירים הנמוכים של הגדולים. גם מאוד קשה לעבוד לבד, גם לאפות גם לשווק גם לספק. בקיצור כמו שאומרת לובה, קשה...קשה... אם תרצי לדבר איתה שלחי לי מסר ואבקש ממנה למסור לך את הטלפון שלה. ממליצה, מגזין תחושת בטן גליון 4
 
כסף...

הייתי במצבך, ולא חשבתי לרגע לפתוח עסק, בלי שיש משכורת קבועה של בעלי כשכיר (אני מעצבת; היתה לי שותפה עם מעט ניסיון עצמאי וידע מקצועי משלים לשלי). ואז גם לא היו ילדים בתמונה (נראה לי נורא קשה להיות הורה בעל עסק). בקיצור, הרעיון נגנז, גם בשל המצב העגום במשק ונטייתם של אנשים לשלם כשיגיע המשיח בערך
. אז זה לא שאני נגד, אבל לדעתי צריך רשת ביטחון. מי כמוני יעריך איזה טריקולד משובח
... אולי בכל זאת את יכולה להסתדר איכשהו (מבחינה מקצועית) בי-ם? מירב
 

yaelia

New member
תודה בנות

אז ככה. אחרי לבטים רבים, אני חושבת שהוחלט שנעבור לתל אביב. ש. יעבוד ויכניס משכורת מלאה אחת. אני אעבוד מהבית כמו שאני עושה עכשיו, ואתחיל בקטן לשווק את עצמי. אםזה יצליח מאוד, נפתח עסק יחד. אם לא,אני אמצא עבודה כשכירה או כפרילנסרית ובזה יגמר הסיפור. כל כך מדכא להגיע לגיל 32 ולדעת שאני באותו מצב שבו הייתי לפני שנים, עם אותן תהיות ואותה חוסר החלטיות.
 

lulyK

New member
המון המון בהצלחה!

ואתם לא באותו מקום - יש לכם את הלל
 
למעלה