התלבטות לגבי תואר שני

galitdror

New member
התלבטות לגבי תואר שני

אוטוטו אני מסיימת את התואר הראשון בכלכלה וניהול. האם לימודי תואר שני במשפטים יכולים לתרום לי מבחינה תעסוקתית?
 

גרי רשף

New member
בהחלט כן

השכלה משפטית יכולה לתרום רבות בתחום הניהול, וגם אם תעבדי בתחום שונה לחלוטין- זה תמיד יעזור לך. יחד עם זאת קחי בחשבון שלא תמצאי מודעת דרושים בנוסח "דרושה בעלת BA בכלכלה ו-MA במשפטים", אבל כשתעבדי ותצברי נסיון ותגיעי לתפקידים ניהוליים- השכלה משפטית תעזור רבות לך ולחברה בה את עובדת.
 
תואר שני במשפטים ללא תואר ראשון?

התואר עצמו לא שווה כלום בלי הסטאז' שנותן את התואר "עורך דין".
 

mol3

New member
איך יכול להיות תואר שני במשפטים...

בלי תואר ראשון במשפטים. מה זה, באוניברסיטת לטביה ???.
 
יש מסלול כזה באו"נ בר אילן.

לא חייבים ללמוד תואר ראשון במשפטים בכדי ללמוד תואר שני במשפטים. בדיוק כמו בכלכלה, ניתן להשלים כמה השלמות ולהתחיל ללמוד ל-MA.
 

ידוד25

New member
חשוב לדעת על המסלול

מס' מכרים שלי בחנו את המסלול הנ"ל בב"א. לצערי אנשים שלא מגיעים מתחום המשפט נוטים לבצע הערכה שגויה וזה בעייתי. המסלול מעניק ראיה כללית ושטחית על תחום המשפט. יש הבדל עצום בין תואר שני במשפטים למשפטנים ( LL.M ) לתואר M.A במשפטים. לבוגרי המסלול הנ"ל אין שום הסמכה פרקטית בתחום המשפט, אין אישור לעסוק בו או לייעץ וגם לא זכות לגשת למבחני הלשכה. לאחר עיון בתוכנית התואר, אפשר לאמר בביטחון שלכל סטודנט שנה ב' בתואר ראשון למשפטים יש ידע והבנה מלאה יותר של תחום המשפט (לדעתי גם לכל בוגר שנה א' אבל אעדיף לא להעליב את אוני' ב"א). ראוי להבין שכל בר-סמכא מהתחום המשפטי מבין ישר את שוויו של התואר הנ"ל ולדידי זה אף נתפס בתחום כסוג של "עבודה בעיניים": ללכת בלי ולהרגיש עם... בסופו של דבר השאלה היא מה המטרה, אם כל הרעיון הוא להוציא תואר שני לשם התעודה, בלי לעבוד יותר מידי קשה ועוד בסוף לקבל תעודת מוסמך במשפטים (שנראית לכל הדיוט כתואר מכובד) אז זה המסלול עבורך בהא הידיעה. אם המטרה היא להרחיב אופקים ולהשכיל, הייתי ממליץ לפנות לתואר יותר רציני. המסלול הזה הוא חלק מתופעה שהולכת ומתרחבת במוסדות אקדמיים ממלכתיים שמחפשים דרכים עוקפות כדי להרחיב את יכולות המימון שלהם במסלולים לא מפוקחים. התשובה הנ"ל לא נשלפה מהמותן אלא לאחר מחקר מעמיק על המסלול שנעשה עבור קרובים. חלק מהאמירות הנ"ל מצוטטות מפיהם של מרצים (!) במסלול המדובר... במידה ויש צורך בהבהרות אשמח להרחיב. בהצלחה.
 

J o A b

New member
בנוגע לתואר

בתור אחד ששוקל לעשות בעתיד את התואר הזה, אני יכול לומר שהוא עונה על כמה דרישות שקיימות אצלי ואצל רבים אחרים: - תעודה של תואר שני. - מתן ידע *כללי כלשהו* עבור בן אדם חסר כל ידע במשפטים. - מערכת שעות נוחה של יום וחצי בשבוע. - אפשרות ללמוד לתואר ביחיד עם שירות בצבא - לא תהיה לי אפשרות ללמוד לתואר ראשון במשפטים יחד עם שירות בצבא, ולכן זו האופציה היחידה שמצאתי לקבל השכלה משפטית. ברור לי שהתואר איננו מקנה אפשרות לעסוק בעריכת דין - ואין לי כל מטרה כזו. עבור כלכלן שרוצה קצת ידע משפטי בעיקר בסוגיות כלכליות, זה נראה לי מסלול מצויין. אשמח אם תרחיב עוד מדוע לדעתך מדובר במסלול לא כדאי.
 
למעלה