התלבטות על ניהול ההנקה

Arfilit

New member
התלבטות על ניהול ההנקה

אסתר שלום. אלה הקטנה בת שבועיים ויום. עד היומיים האחרונים הסתדרתי עם ניהול ההנקה פחות או יותר כפי שהסברת לי ביעוץ בבית החולים, ועוד הוספתי שינויים קלילים לפי עצת ד"ר ליבוביץ' (למשל - בלילה אני פחות מתעקשת על החלפת חיתול - כדי שהיא יהיה לה קל להמשיך לישון). כלומר - בעקרון עד עכשיו - הייתי נותנת צד עד שהיא היתה עוזבת, מחליפה חיתול ומציעה צד נוסף. ביומיים האחרונים - השתבשו לנו קצת סדרי ההנקה: יכול להיות שבגלל קפיצת גדילה ויכול להיות שמסיבות אחרות שאינני יודעת אותן, היא יונקת לעתים הרבה יותר קרובות - וכל הנקה היא לפרק זמן מאוד שונה. ועכשיו - אני לא בטוחה איך לנהל את ההנקה - שתי שאלות לדוגמא: 1. אם היא דורשת ציצי נוסף חצי שעה אחרי שהיא סרבה לתוספת מציצי שני - לתת את אותו אחד או את השני? ואם את השני- זה נחשב ל"תוספת" או שזו הנקה חדשה? 2. לפני שעה וחצי סיימנו הנקה ארוכה מאוד (קרוב ל- 25 דקות) בציצי ימין - והיא לא רצתה תוספת משמאל. כמובן שבהנקה הבאה התחלתי משמאל - אבל אחרי 4 דקות (!) היא עזבה. אחרי 10 דקות בקשה שוב - אז נתתי לה שוב את שמאל - ואחרי עוד שתי דקות היא שוב עזבה. מה לעשות עכשיו? האם יכול להיות כזה הבדל באורך ההנקות בכל צד? אני לא רוצה "לקפח" אף צד - כדי שלא יפגע יצור החלב - אבל עד איזה שלב להמשיך את אותו צד "בהמשכים"? תודה מראש, ערפילית.
 
Probably a growth spurt!!

YOur baby's stomach has grown, and in order to help you make more milk, she will feed more often and that will last for about a day and a half. Her feeding patterns will change often in the next few weeks, and the best thing for you to do is to lock your watch and all clocks in a drawer and stop thinking about how often or how long. Flow with her and you will see that it will not be so complicated.​
 

Arfilit

New member
ועוד שאלה -

מספר החיתולים המלוכלכים שלה (קקי) פחת בצורה משמעותית - מכמעט אחרי כל האכלה למשהו כמו 3-4 פעמים ביום. אני יודעת ש- 3-4 זה בסדר - אבל האם יש חשיבות לשינוי?
 

justmom

New member
תרגום: קרוב לוודאי שזו קפיצת גדילהה

הקיבה של התינוקת שלך גדלה, וכדי לעזור לך לייצר יותר חלב, היא תינק לעיתים קרובות יותר וזה יימשך יום וחצי בערך. דפוסי היניקה שלה ישתנו לעיתים קרובות בשבועות הבאים, והדבר הטוב שיותר שאת יכולה לעשות זה לנעול את שעון היד וכל השעונים האחרים שלך במגירה ולהפסיק לחשוב באיזו תכיפות או כמה זמן. זרמי איתה ותראי שזה לא יהיה כל-כך מסובך.
 
למעלה