התקשורת בזירה בטחונית והפוליטית >

  • פותח הנושא al-x
  • פורסם בתאריך

al-x

New member
התקשורת בזירה בטחונית והפוליטית >

היום בבוקר ראיתי בערוץ 2 שמראים תמונות של חיילי צה"ל נכנסים לבתים של משפחות בשטחים, עורכים חיפושים ועושים את משימתם, משימה שגורמת סבל למשפחות, אבל משימה שאולי תמנע עוד פיגוע. תוך כדי החיפושים, הילדה ששהתה עם הוריה בבית פרצה בבכי, כמובן שהתקשורת חיפשה עוד קצת רייטינג והחליטה לשדר את זה, אני שואל: ל-מ-ה-? אני לא רואה פה תקשורת אובייקטיבת, אני רואה תקשורת שמנסה להשיג עוד ועוד רייטינג תוך כדי פגיעה בדעת הקהל ההקהל העולמית על מדינת ישראל, וזה בנוסף לכך שגם ככה רואים אותנו באור גרוע. לא ברור לי בכלל מדוע צה"ל נותן לצוות החדשות להתלוות אל החיילים בזמן משימות מסוג זה כאשר ידוע שזה יצור רושם רע בלבד, אני לא טוען שצריך להרחיק מהשטח את כלי התקשורת, אני פשוט אומר שיש דברים שהם לא צריכים לשדר, לא על מנת "להסתיר ראיות" אלא על מנת לא להוסיף עוד דעת קהל שלילית על המדינה, כי כמו שנאמר: "כל המוסיף גורע", ובמקרה הזה גורע מאוד. בימים אלה אני אישית רואה את התקשורת הישראלית ככלי הסברה של הרשות הפלשטינאית ולא של מדינת ישראל כמו שלפי דעתי צריך להיות מלכתחילה, די קשה לי להבין איך הגענו למצב הזה שבו תקשורת ששייכת לצד אחד במלחמה משרתת את מטרותיו של הצד השני. מה דעתכם?
 
לאלכס היקר!

למה כל כך מפריע לך,שהראו את התמונות שהראו בתקשורת? הרי זה מה שקרה באמת! תאמין לי,אף ילדה בת 6 לא לקחה קורס מזורז בתלמה ילין בשביל לעורר את הרחמים של האנשים,או את המצפון של העם הישראלי! איך אתה יכול להאשים את התקשורת של הארץ שלך,שיש לה את אותם אינטרסים,בדיוק כמוך וכמוני,אלא אם כן זאת האמת לשמה! אני לא מבינה איך לאנשים יש את החוצפה לרטון או להרים גבה כשהתקשורת בסה"כ מראה מה שבאמת קרה!!! באמת מסכנים החיילים שצלמו אותם פ ו ל ש י ם לבתים של משפחות בשטחים , עורכים חיפושים ו"עושים את משימתם"(מעניין איך אתה היית מגיב אם ברחוב שלך מישהו היה הולך ומתפוצץ ברמאללה,ובגלל זה הרימו את כל הבניינים בשכונה שלך והרסו אותם כליל),ואם אתה מבחין שרואים אותנו באור גרוע-כנראה שיש לזה סיבה טובה. הרי צה"ל הודה לא פעם ולא פעמיים ברשלנות מצידו,גם בהריסת בתים ו א ף ברצח אנשים חפים מפשע,אם אנחנו באמת הצבא ההומני שאנו מתיימרים להיות,אז איפה הצדק?
 

al-x

New member
יש לי כמה דברים לומר:

קודם כל, הדיון שאני מעוניין לפתוח פה זה לגבי התקשורת עצמה, לא הפעולות של צה"ל, אני רוצה לדעת מה חושבים פה על העמדה של התקשורת לפי איך שזה נראה היום כאשר הם באים ומצלמים ילדים פלסטינאים בוכים, אני יכול להבין את הילדה, אבל אני מעדיף שהילדה הזאת תבכה, וגם בת דודה שלה כאשר עושים סריקות בבית שלהן, כל זה כמובן בתנאי שאכן יסוכלו פיגועים, את יכולה לקרוא לי חסר התחשבות, אבל אולי בכך שהילדה הזאת תבכה, והשכנה שלה תבכה, והשכנה של השכנה תבכה - אבל בבית של אחת מהן ימצאו מישהו שתכנן לבצע פיגוע התאבדות! במקרים כאלה הם כולם יכולים לבכות. וכשדיברת לגבי האמת, האמת מעוותת, את לא היית, את לא ראית, התקשורת עלולה לסלף דברים שלא נראים כמעוררי פרובקציות.
 

Raful

New member
זה מה שבאמת קורה?!

מה עם הפיגועים? מצנזרים לנו תמונות אימה מהפיגועים, מה
שהפלשתינים
עושים. האם בית הרוס הוא יותר טראומטי מ-10 הרוגים בפיגוע התאבדות בירושלים או משהו? אבל בית הרוס אפשר להראות, ונהרות דם וחלקי הרוגים זה מוגזם, כנראה. ובגלל זה - אנחנו המפלצות, ולא הם.
 
כיפוש

אם את שואלת היכן הצדק אולי באמת תחפשי אותו בתוך השטחים אולי תעשי איזה מעשה הומני למען העם הפלשתנאי הסובל תחת הכיבוש הנורא, קדימה שנסי מותניים ובקרי את הילדה המסכנה בת ה-6 עם קצת מתוקים, תראי להם שיש גם יהודים טובים לא כולם חיילים במדים (שהגיעו מרצונם לראמאללה ומרצונם בלבד ערכו חיפוש) אכזרים, קרים וצמאי דם!! ועכשיו אחרי התקף הצניות, ברצינות.. אני אומרת לך בלב שלם שאף אחד במדינה הזאת לא יחל שלכך יגיע המצב,שהשנאה תגיע לרמות כאלו אבל... אגב סתם שאלה למה מס אנשים בישראל הזדעזעו כשצפו בכתבה הנ"ל , א-ב-ל.. כשארע הפיגוע הנורא בירושלים ותינוקות בני חצי שנה ,ילדים,משפחה שלמה שנמחקה כלא היו מעולם נטבחו, הפלשתינאים יצאו לחגוג???? למה אצלנו הומוניטריות,אירגוני בצלם,תקשורת שחושפת ואצלם צהלות שמחה, שריפת דגלים ושנאה מכל עבר? במקור אני שמאלנית, היום??? רוצה רק שקט, שלום?? קשה להאמין!!
 
בבקשה להגיב עניינית

ורק תגובות הקשורות לסיקור התקשורתי ולא דיונים פוליטיים. פעם אחרונה כוכב...
 
האמת אין לי מושג מדוע דובר צה´´ל

התיר זאת. ברור לי שיש לו אינטרנט להסתיר אירועים שמציירים אותנו באור לא חיובי. אני גם לא מבין איך הירשה דובר צה´´ל לשדר את הראיון עם החייל בנח´´ל שאמר שהוא לא מבין מה הוא עושה בשטחים. ´´מטהרים, כנראה שמלוכלך כאן´´ אמר. אבל זו באמת של בעיה של דובר צה´´ל. אני דווקא בעד שידור המציאות כמו שהיא, כמה שזה כואב. מצד שני אסור להתעלם מהעובדה שאנחנו במלחמה ותקשורת היא כלי שמשרת צדדים במלחמה. אבל אלכס אל תשכח - התקשורת היא לא כלי שמשרת את הממשלה! מדובר בגופים פרטיים. המטרה שלהם - לסקר את המציאות כמו שהיא ולא להתעסק בהאם זה טוב או לא טוב לצד מסוים.
 

al-x

New member
ברור לי שהתקשורת לא באה לשרת את

הממשלה, זה היה אסון אם כך היה. אבל כמו שמישהו בתוכנית הבוקר אמר היום (אני לא זוכר מי בדיוק), אני אצטט חלק לפי איך שאני זוכר ואוסיף כמה דברים משלי: איך תסביר את העניין שבערוצי החדשות הבינלאומיים לא לא עושים ביג דיל מחיסול של כמה מאות אנשי אל-קעידה, הרי תמיד יהיו את יפי הנפש אשר איכשהו יביאו להגנתם, אבל בכל זאת זה לא קורה, כי כנראה יש מישהו שמונע את זה ולא נותן לזה לקרות, ברור שמזכירים את המקרה, אבל לא חוזרים עליו שוב ושוב, לפחות לא בצורה שתפגע בקואליצית האנטי-טרור.
 
אז מה אתה אומר

שהאנשים מאחורי ההגה בכלי התקשורת שמאלנים; שונאי ישראל? לכן זה קורה? ואגב לא אהבתי את המשפט שלך "ביג דיל מחיסול של כמה מאות אנשי אל-קעידה, הרי תמיד יהיו את יפי הנפש אשר איכשהו יביאו להגנתם". אתה מדבר על חיים של בני אדם. גם אם הם אפגנים, שתומכים במשהו שמנוגד לדעתך. תן כבוד לקדושת החיים!
 
לא אשכח, שהתפרסם בעיתון, כיבוש

המוצב באזה... הבן שלי, קנה את כל העיתונים וסרק אותם, לא לפספס אף מילה. בסוף, אמר, שאף שאילה אמיתית לא היתה בכתבות. לצער כל החיילים, שנהרגו, לא קיבלו הכשרה מתאימה, שום דבר לא עבד לפי הנהלים הדרושים, במוצב כזה. אני לא הייתי בצבא, הגעתי לארץ בגיל 32, אבל רוב אזרחי המדינה, כן היו, או נמצעים בצבא. לי הייה צריך להסביר, אך הייה צריך לתפקד כל אחד, אם היו מלמדים אותם. אבל לאנשים, שעברו את הצבא, יכולים לשקר? תישאלו את העיתונאים הרוסים, לאן מוביל עיתונאות ועצמת עיניים? יפי נפש? אין כזה דבר העיתונות הישראלית.
 
מה דעתנו ?

ובכן, בתור התחלה, "אנחנו" מעט מזועזים מהעובדה שהודעה נגד מגמתיות, הפכה בעצמה למגמתית, כנראה ללא כוונה מוקדמת. אני לא מעוניינת להכנס להבטים הפוליטיים, אולי מכיון שזה לא הפורום המתאים, אבל כשכותבים הודעה כזאת, הקשורה לסכסוף הישראלי-פלשתיני, גם מההיבט התקשורתי, קשה שלא להיות מושפע מהתפיסה הפוליטית. אני תוהה האם אתה מגדיר סיקור של פיגוע - ואני מתכוונת לסיקור ברמה הכי תקשורתית שיש - רדיפה אחרי אמבולנסים ואלונקות מלאות אנשים נוטפי איברים (ודם) וחפויי הלם, האם אתה מגדיר סקור זה כאובייקטיבי ? אני חושבת שכן- זה מציג מציאות קיימת, ללא קשר לעובדה שצילומי הזוועות הם מקדם רייטינגי - אין סתירה בין הצגת מציאות מסויימת ובין השגת רייטינג, תוך כדי כך. כך זה לגביי הפלשתינים - אם כי במקרה הזה, התקשורת עוד פחות "אובייקטיבית" - אם היא הייתה אובייקטיבית, היא לא הייתה מתמקדת באופן חד פעמי דווקא בכאבה של ילדה קטנה, ובחדירות שערוריתיות למחנות פליטים ולבתים של אנשים (שלא, לא מסכלות שום פיגוע), אלא הייתה מסקרת את תחלואי המחסומים והמצב הכלכלי, והייתה מחברת 1 ועוד 1, ומיידעת את הציבור הרחב בדבר השפעתם הרבה של חדירות צה"ל על מניין השאהידים. נורא קל להציג פעם באינתיפאדה תמונה של ילדה פלשתינאית, ולהגיד בנאורות שאנחנו תקשורת אובייקטיבית, או שאנחנו אפילו נושאי דברו של הצד השני. לא, אני לא חושבת ..
 
השאילה שלי: למה החיילם מתנהגים

כמו חיות? זה לא קשור למסימה! פרצוף של הצ´קונים נוזלים לא יהיה מודל ליופי, במצלמות הכי משרתות את האידאולוגיה! הצילום לא יפה, המעשה מכוער בהרבה!
 
למעלה