חומר למחשבה
New member
"ואלה המלכים"
עוד דוגמא לביקורת פזיזה של מבקרי המקרא על הפסוק "ואלה המלכים אשר מלכו בארץ אדום לפני מלך מלך לבני ישראל " קפצו מבקרי המקרא ומצאו דבר נפלא וכי אך יתכן שמשה יכתוב פסוק זה שהרי בתקופתו לא היה מלך בישראל אך גם פה הדברים יכולים להסתדר בקלות הרי התורה בפרשת שופטים מצווה שום תשים עליך מלך וכן זו אחת מתריג מצוות (מצווה תצז) ואותם שבעת מלכים המוזכרים בפרשת וישלח הם המלכים שמלכו לפני שמלך מלך על ישראל שהריי הצטוו בני ישראל למנות מלך בעתיד שיכנסו לארץ וכדי להמחיש על כמה הדבר פשוט להבנה נניח שנשנה היום את שיטת השלטון בישראל למלוכה והחוק יכנס לתוקפו משנת 2010 אז מה כלכך קשה לכתוב כך ואלה ראשי ממשלות ישראל לפני מלך מלך לבני ישראל . ואם אכן פסוק זה נכתב בתקופת שאול לערך לדעת מבקרי המקרא היכן הם שבעת המלכים הללו האם הם מוזכרים היכן שהוא בתנך בספר יהושוע או שופטים או בשמואל שהרי מלכים אלו מפוזרים על תקופה ארוכה לכאורה אז היכן איזכורם בתנך לפני שמלך מלך על בני ישראל לכן המסקנה הבריאה והרציונלית היא שמלכים אלו היו קיימים בתקופת המקרא וכותב הפסוק בה לומר שאלו המלכים שמלכו בארץ אדום לפני שקיימנו את מצוות מינוי מלך על ישראל שהרי סיפרי יהושוע שופטים וחלק משמואל שהם לפני מלוכת שאול המלך הראשון לא הזכירו שמות מלכים אלו כלל ולכן המסקנה הפזיזה על מועד כתיבת הפסוק מראה חוסר רצינות ורצון לקבוע עובדות ללא ביסוס מדעי מספק.
עוד דוגמא לביקורת פזיזה של מבקרי המקרא על הפסוק "ואלה המלכים אשר מלכו בארץ אדום לפני מלך מלך לבני ישראל " קפצו מבקרי המקרא ומצאו דבר נפלא וכי אך יתכן שמשה יכתוב פסוק זה שהרי בתקופתו לא היה מלך בישראל אך גם פה הדברים יכולים להסתדר בקלות הרי התורה בפרשת שופטים מצווה שום תשים עליך מלך וכן זו אחת מתריג מצוות (מצווה תצז) ואותם שבעת מלכים המוזכרים בפרשת וישלח הם המלכים שמלכו לפני שמלך מלך על ישראל שהריי הצטוו בני ישראל למנות מלך בעתיד שיכנסו לארץ וכדי להמחיש על כמה הדבר פשוט להבנה נניח שנשנה היום את שיטת השלטון בישראל למלוכה והחוק יכנס לתוקפו משנת 2010 אז מה כלכך קשה לכתוב כך ואלה ראשי ממשלות ישראל לפני מלך מלך לבני ישראל . ואם אכן פסוק זה נכתב בתקופת שאול לערך לדעת מבקרי המקרא היכן הם שבעת המלכים הללו האם הם מוזכרים היכן שהוא בתנך בספר יהושוע או שופטים או בשמואל שהרי מלכים אלו מפוזרים על תקופה ארוכה לכאורה אז היכן איזכורם בתנך לפני שמלך מלך על בני ישראל לכן המסקנה הבריאה והרציונלית היא שמלכים אלו היו קיימים בתקופת המקרא וכותב הפסוק בה לומר שאלו המלכים שמלכו בארץ אדום לפני שקיימנו את מצוות מינוי מלך על ישראל שהרי סיפרי יהושוע שופטים וחלק משמואל שהם לפני מלוכת שאול המלך הראשון לא הזכירו שמות מלכים אלו כלל ולכן המסקנה הפזיזה על מועד כתיבת הפסוק מראה חוסר רצינות ורצון לקבוע עובדות ללא ביסוס מדעי מספק.