"ואלה המלכים"

"ואלה המלכים"

עוד דוגמא לביקורת פזיזה של מבקרי המקרא על הפסוק "ואלה המלכים אשר מלכו בארץ אדום לפני מלך מלך לבני ישראל " קפצו מבקרי המקרא ומצאו דבר נפלא וכי אך יתכן שמשה יכתוב פסוק זה שהרי בתקופתו לא היה מלך בישראל אך גם פה הדברים יכולים להסתדר בקלות הרי התורה בפרשת שופטים מצווה שום תשים עליך מלך וכן זו אחת מתריג מצוות (מצווה תצז) ואותם שבעת מלכים המוזכרים בפרשת וישלח הם המלכים שמלכו לפני שמלך מלך על ישראל שהריי הצטוו בני ישראל למנות מלך בעתיד שיכנסו לארץ וכדי להמחיש על כמה הדבר פשוט להבנה נניח שנשנה היום את שיטת השלטון בישראל למלוכה והחוק יכנס לתוקפו משנת 2010 אז מה כלכך קשה לכתוב כך ואלה ראשי ממשלות ישראל לפני מלך מלך לבני ישראל . ואם אכן פסוק זה נכתב בתקופת שאול לערך לדעת מבקרי המקרא היכן הם שבעת המלכים הללו האם הם מוזכרים היכן שהוא בתנך בספר יהושוע או שופטים או בשמואל שהרי מלכים אלו מפוזרים על תקופה ארוכה לכאורה אז היכן איזכורם בתנך לפני שמלך מלך על בני ישראל לכן המסקנה הבריאה והרציונלית היא שמלכים אלו היו קיימים בתקופת המקרא וכותב הפסוק בה לומר שאלו המלכים שמלכו בארץ אדום לפני שקיימנו את מצוות מינוי מלך על ישראל שהרי סיפרי יהושוע שופטים וחלק משמואל שהם לפני מלוכת שאול המלך הראשון לא הזכירו שמות מלכים אלו כלל ולכן המסקנה הפזיזה על מועד כתיבת הפסוק מראה חוסר רצינות ורצון לקבוע עובדות ללא ביסוס מדעי מספק.
 
יש עוד הרבה הוכחות

איך אתה מסביר את הפסוק דברים פרק ג (יד) יָאִיר בֶּן מְנַשֶּׁה לָקַח אֶת כָּל חֶבֶל אַרְגֹּב עַד גְּבוּל הַגְּשׁוּרִי וְהַמַּעֲכָתִי וַיִּקְרָא אֹתָם עַל שְׁמוֹ אֶת הַבָּשָׁן חַוֹּת יָאִיר עַד הַיּוֹם הַזֶּה: והרי מדובר בסוף ארבעים שנה שהיו ישראל במדבר אז מהו "עד היום הזה"? דברים פרק לד (ו) וַיִּקְבֹּר אֹתוֹ בַגַּיְ בְּאֶרֶץ מוֹאָב מוּל בֵּית פְּעוֹר וְלֹא יָדַע אִישׁ אֶת קְבֻרָתוֹ עַד הַיּוֹם הַזֶּה: וגם כאן מדובר לפי דעה אחת בגמרא שמשה כתב את זה אז מהו עד היום הזה?
 
מטבע ...

לדעתי כל "עד היום הזה " וכן בעצם היום הזה הם ביטויי מטבע לשון ,השאלה הנשאלת היא מצד אחד מבקרי המקרא מתעלמים מכך שהתורה נכתבה בהשראה אלוהית וייתכן שאלוהים מסוגל להעביר מסר כל כך פשוט שאיש לא ימצא לעולם את מקום קבורת משה...
 
אולי כבודו...

ינסה לענות לי על מאמרי החכמולוגים בהבנת האבן עזרא שהרי הרבה מבקרי מקרא נאחזו "ברמזיו".
 
אולי במקום להיות חוכמולוג

תנסה לתת פירוש מתקבל על הדעת אחר לדברי האבן-עזרא בכל המקומות שצויינו ע"י שפינוזה. זה שהאבן-עזרא עשה מזה סוד, וניסה להסוות את דעתו, זה מובן למדי על רקא אותם ימים...
 

nikit1

New member
עוד...

בנוסף לביטוי "עד היום הזה" שרוב החוקרים מסכימים שהוא מעיד על כתיבת הדברים מאוחר להתרחשותם יש עוד דוגמאות. למשל בר´ כו:33 בו מדובר על קביעת שמה של באר שבע. לפי פשט הדברים בימי יצחק לא היתה שם עיר ואילו עתה, בימי המחבר קיימת כאן עיר והוא מרגיש צורך להסביר לקוראים בני תקופתו את מקור השם. יש לכך עוד המון דוגמאות, למשל בר´ טז:14(באר לחי ראי) , כח:19(בית אל), לא:47(גלעד) ועוד רבות. ולגבי בר לו:31 "...לפני מלוך מלך לבני ישראל" הרי ברור שמדובר במאורע המאוחר לתקופת האבות ואם ננסה ליישב זאת בצורה שלא תסתור את עובדת כתיבת התורה בידי משה הפירוש יהיה דחוק ביותר שמוציא את הדברים מפשוטם. אם למשל (לפי רשב"ם) הכוונה ב"מלך לבני ישראל" היא למשה הרי הדבר פוגע בתכונות לשון המקרא כלשון. ואז מלך הוא לא מלך, נביא אינו נביא= דרש שמנותק לחלוטין מרוח הכתובים ולא רק מפשוטם.
 
למעלה