ואם כבר מתעסקים בסין/יפן וסימניות

Tonjin

New member
ואם כבר מתעסקים בסין/יפן וסימניות

מישהו יודע משהו על 太気券 ? טאי צ'י צ'ואן נקרא ביפנית טאי-קיו-קן (הגייה סינית של הסימניות 太極拳) לאחרונה אני נתקל ביותר ויותר סיפורים על גרסא/פיתוח יפני של טאי-צ'י שאמור להקרא טאי-קי-קן (太気券) כלומר הקיו (極 - ציר, גדול, אלוהי) הוחלף ב קי (אותו קי/צ'י של אייקידו) והסגנון אמור להיות שונה למדי מהטאי-צ'י הקלאסי... מישהו שמע? מישהו מכיר?
 

nitzano

New member
Tai qi quan

we've talked about it more than once .Actually , Delete asked about the guy who invented Tai-ki-ken a few weeks ago. The guy whu invented it was a Japanese Judoka who fought against Wang Xiang zhai . after he lost in the fight he became his student of Yi Quan . Tai ki ken in Chinese is Tai qi quan .​
 

Tonjin

New member
אתה בטוח או שמנגנון החיפוש של תפוז

שוב התרסק...? לא מצאתי כלום...
ועוד שאלה, או אולי שתיים: אתה לא במקרה זוכר את השם של הג'ודוקא היפני? האם הוא פיתח את הטאי-קי-קן לפני או אחרי שלמד אי-צ'ואן?
 

nitzano

New member
לפני או אחרי שלמד אי-צ'ואן

למיטב ידיעתי פיתח (יותר מדוייק 'החליף שם') לאחר שלמד אי צ'ואן . אני מניח שהחליף את השם עקב היחסים בין העמים באותה תקופה . אחרי הכל הוא הפסיד בקרב על גאוותם של היפנים וטענת עליונות על הסינים .
 

instr

New member
על טאי-קי-קן

שמעתי לראשונה לפני יותר מ 20 שנה. משם קיבלתי השראה לעסוק באומנות לחימה. איש שפיתוח שיטה זו קוראים לו KENICHI SAWAI. הספר שהוא כתב נקרא "THE ESSENSE OF KUNG FU". אבן הפינה של השיטה - תרגול עמידת "עמוד". סוואי עצמו דגל גם בתרגול קשיח נוסח מגע מלא. יש לשיטה אתר וניתן לראות קטעים מהספר עם הדגמות. בכמה מילים: כניסה פנימה תוך התקפה ושמירת קור רוח מלא. יעיל ומרשים, אך איך להגיע ליכולת זו... בדיעבד אני חושב שדרך יעילה וקצרה להגיע ליכולת זו היתה להתאמן באיגרוף. להוציא תרגולי עמוד, כמובן...
 
למעלה