וכל זה שייך לאבולוציה אולי לאהבול..וציה

עמיקם10

New member
וכל זה שייך לאבולוציה אולי לאהבול..וציה

דבורת הדבש היא יצור המתקיים בחברתיות מלאה בכוורת משלה. מושבות דבורי דבש מונות עשרות אלפי עד מאות אלפי פרטים. בכל מושבה יש לרוב מלכה אחת אשר לה גוף גדול יחסית לשאר הפרטים (עד 20 מ"מ). בבטנה של המלכה שחלה גדולה ומפותחת, בה נאגרים תאי הזרע. המלכה היא הנקבה היחידה במושבה בעלת יכולת הטלת ביצים מופרות (דיפלואידיות - בעלות "סט" מלא של גנים) והעמדת צאצאים משני הזויוגים (זכרים ונקבות). המלכה היא לרוב האם של הפרטים האחרים במושבה. בדרך כלל רק המלכה מטילה ביצים, אך במקרה שהמלכה מתה או אבדה, יכולות גם הפועלות להטיל ביצים בלתי מופרות (הפלואידיות - בעלות חצי "סט" של גנים), מהן יבקעו זכרים בלבד. כלומר, הדבורה נחשבת לאורגניזם הפלודיפלואיד. הזדווגות חד פעמית בצעירותה של המלכה מספיקה לכל חייה, אך מעריכים כי המלכה מזדווגת במשך חייה יותר מפעם אחת. אורך חייה של המלכה, מגיע ל-5 שנים.

אם אתה לא יודע..זו לא בושה להגיד:אני לא יודע.!!
 

עמיקם10

New member
וגם זה..אבולוציה ?

דרך תקשורת אחרת, היא על ידי ריקוד מיוחד. דבורה המוצאת מקור מזון, מגיעה לקן, ורוקדת על חלה ריקוד המודיע לדבורים אחרות על מיקומו וכמותו של המזון. הדבורה רוקדת בצורת הסיפרה 8, כשהזווית בין הקו האמצעי של הריקוד לבין האנך, היא הזווית בין הקו מזון-כוורת לקו שמש-כוורת. מהירות הריקוד מלמדת על מרחקו של המזון מהקן, ומשך הריקוד, מלמד על עושרו של מקור המזון. מחול הדבורה נחשב לאחד הפלאים שבעולם החרקים, שכן הוא מבטא שפה בסיסית.
 

עמיקם10

New member
אני לא מבין בכרומוזומים-אבל זה לא אבולוציה

אצל דבורים הדמיון הגנטי בין בנות אותה כוורת גבוה בהרבה מזה שבפרטים שבחברות אחרות. לא זו בלבד שכל הדבורים בכוורת הן אחיות מלאות (אותו אב ואותה אם) אלא שהפלואידיות הזכר בדבורים גורמת לזה שהמטען התורשתי שהן מקבלות מאביהן זהה לחלוטין. אצל יונקים, לזכר יש כרומוזום Y אחד וכרומוזום X אחד ואילו לנקבה יש שני כרומוזומי X. כרומוזום ה-Y קטן בהרבה מה-X ומכיל פחות גנים. אצל מרבית החרקים לנקבה יש שני כרומוזומי X ולזכר X אחד אך לא כרומוזום Y. שיטה זו נקראת X ואפס. אצל דבורים ממין נקבה כלל המטען הגנטי מסודר בשלושה זוגות כרומוזומים ואצל הזכר יש שלושה כרומוזומים בודדים. הזכר בדבורים הוא הפלואידי והנקבה היא דיפלואידית.
ללא דבורים אין הפריה של צמחים דרך הפרחים. אז מי קדם למי. מי צריך את מי ואיך כל זה נוצר.?
נ.ב.
בעקבות סיור בנס ציונה-אם הכוורות וייצור הדבש בארץ ישראל. הידעתם? מייסד הענף היה אלרגי לעקיצות דבורים והבנים שלו עבדו. כך מספרים על תחילת המאה ה-20 בנס ציונה.
 

Sophalin

New member
התייחסות

יחסי גומלין בטבע קיימים בין הרבה מאוד בעלי חיים.
אתה שואל מה קדם למה - החרק או הפרח? אז אני מניח שזה קרה במקביל. הפרחים שהצליחו להפיץ את זרעיהם בצורה הטובה ביותר שרדו ולאט לאט המנגנון ההיברידי נוצר.
 
צמחים פורחים המואבקים על ידי חרקים

היא קיימים כבר בקרטיקון התחתון, למיטב זכרוני אפילו ביורה. זמן רב לפני שדבורים היו קיימות. יש הרבה מאד חרקים המאביקים צמחים ביניהם זבובאים, חיפושיות, פרפרים וכמובן צרעות.
איך החלה ההאבקה באמצעות חרקים?
שלב ראשון: האבקת רוח. חרקים אוכלים אבקה אבל לא מאביקים.
שלב שני: חרקים מתלכלכים באבקה בזמן שהם אוכלים וכך מעבירים אותה מפרח לפרח.
שלב שלישי: הפרחים מפתחים סימנים המורים לחרקים איפה אפשר לבוא לאכול.
שלב רביעי: הפרחים מפתחים צוף, מה שנותן לחרקים תגמול שאינו אבקה עבור שירותי ההאבקה.
 

עמיקם10

New member
האם יש קורלציה בין היעלמות הדינוזאורים לעלית

פני הימים והצפת היבשה.?
 
לא.

משתי סיבות:
1) הדינוזאורים קיימים עד היום, רק עכשיו ראיתי דינוזאור על אדן החלון שלי.
2) שטח היבשות דווקא הולך וגדל.
יש דווקא תיאוריה של רוברט בקר משנות ה-90 לפיה הכחדת סוף הקרטיקון נגרמה כתוצאה עקיפה של ירידת פני הימים, מה שהביא לפתיחת גשרי יבשה, נדידת בעלי חיים בין היבשות וכך העברת מגפות. התיאוריה הזו מלאה חורים, אבל היו לה קונים.
 
קצת הגזמה לקרוא לציפורים דינוזאורים, לא? למרות שהן אכן "צאצאי" הדינוזא' בכל זאת עופות הם מחלקה בפני עצמה.
 
חמיטב זכרוני היום העופות והדינוזאורים

מאוחדים במחלקת Dinosauria. בכל מקרה, אפילו אם יש הצדקה להגדרת העופות כמחלקה נפרדת עדיין מדובר בקבוצה פאראפילטית, הנמאצת עמוק בתוך קבוצת האם שלה.
 

Sophalin

New member
התייחסות

אני לא מבין מה אתה מנסה להגיד אבל זו לא ממש שפה במובן של שפה כמו שאנחנו מדברים.

וכשאני אומר את זה אז אני לא מתכוון לאופן שבו אנחנו מעבירים את המידע או אפילו לתוכן אלא לרכיב אחר בשפה שלא קיים ב"שפת הדבורים"

השפה (האנושית) היא רקורסיבית ואתה יכול להביע בה כל רעיון שהוא.
אין משהו שאתה יכול לחשוב עליו שאתה לא יכול להביע במילים.

שפת הדבורים לא יכולה לעשות את זה. השפה שלהם יכולה להביע רק רעיון אחד עם מספר מצומצם של גורמים בו.
 
ולעומת זאת... זה שייך לקוסמולוגיה

כוכב כפול הוא מערכת של שני כוכבים או יותר המקיפים מרכז משותף. מערכת כפולה או מערכת בינארית הוא מושג כללי יותר המתאר מערכת של שני עצמים אסטרונומיים, בדרך כלל כוכבים, אך לעתים הכוונה לכוכבי לכת, גלקסיות או אסטרואידים אשר נעים במסלול סביב נקודת מרכז המסה של המערכת.

מעריכים שכ-60% מהכוכבים ביקום מהווים חלק ממערכת כפולת או מרובת כוכבים. המערכות נבדלות זו מזו באופן הגילוי שלהן.

ניתן לאסוף מידע רב מניתוח הפיזיקה של מערכות כוכבים כפולות משום שמדידה של מחזור סיבוב של כוכבים כפולים וחקר הספקטרום של כוכבים אינם תלויים במרחק מהמקור (אם אין חומר בין-כוכבי). ניתוח הפיזיקה של מערכות כוכבים כפולים הנו חיוני לקביעת המסות והרדיוסים של כוכבים (היום קיימות שיטות עקיפות נוספות למדידת רדיוסים, אולם הן מדויקות פחות ואינן מספקות מידע לגבי כוכבים הנמצאים על הסדרה הראשית). בכוכבים לוקים אנו מודדים בנוסף האפלת שפה (Limb darkening), המאפשרת קבלת מושג על המבנה התרמי של אטמוספירת הכוכב. פרמטרים נוספים כגון ממדי המערכת הכפולה, מהירות הכוכבים במערכת והמרחק בין בני הזוג ניתנים גם הם למדידה במערכות כפולות.

ניתן להשתמש בכוכבים כפולים שבהם אחד מהכוכבים הוא חור שחור על מנת למצוא בקלות יחסית חורים שחורים.
 
למעלה