ולארוחת ערב- פנקייק מחלב אם

ולארוחת ערב- פנקייק מחלב אם../images/Emo71.gif

מרחנו על הפנקייק שקדיה ויותם אכל באהבה. ניסינו גם בראןפלקס בחלב אם. ו... נגמרו לי הרעיונות. מי תוכל להמליץ לי על מתכונים נוספים מחלב אם?
 

דיאנה1

New member
רגע, אבל בפנקייק יש ביצים! או שיש

לך מתכון בלי ביצים? מה עם דיסת קוואקר שמוסיפים לה חלב אם אחרי הבישול? נשמע טעים. לי אף פעם אין מספיק חלב שאוב כדי להכין מזה אוכל
 
אולי באמת תתנו לי את המתכון לדייסה?

קנינו קוואקר, ואין לי מושג מה לעשות איתו. ומתכון מצוין לחלב אם- פודינג אינסטנט. אל תגלו לאף אחד- אבל הקרם על העוגת כלב של היומולדת...מחלב אם טהור. אף אחד לא יודע!
 

דיאנה1

New member
נורא פשוט: המתכון הבסיסי זה קוואקר,

בערך חצי כוס למנת דייסה, לכסות במים ולבשל. אחרי הרתיחה להמשיך לבשל על אש קטנה בערך 3 דקות ולערבב תוך כדי. אפשר להוסיף סוכר שיהיה מתוק. גוונים: אחרי שמוכן - להוסיף חלב אם ו/או בננה מעוכה. עוד גוון: בהתחלה, לפני הבישול, להוסיף לסיר תפוח עץ מקולף ומגורר. גוון של ניריתי: להוסיף סוכר חום וקנמון (יוצא נפלא!) אפשר לטחון לתינוק שאוהב מחית חלקה, או לתת כמו שזה ואז זה כיף ללעוס את הפתיתים. הם יוצאים נורא נורא רכים אחרי הבישול אז לא נראה לי שיש בעיה לתינוק שכבר יודע ללעוס. הקוואקר מכיל גלוטן אז לפי ההנחיות החדשות אפשר לתת אותו רק אחרי גיל שנה.
 
עשינו. היה באמת הצלחה מסחררת.

מהכמות שאמרת לי יצא המון וגלי אכלה רק חצי כי היה עוד כל מיני דברים מעניינים לאכול, אבל חצי זה הרבה! עשיתי עם תפוח מגורר ויצא שיגעון. אפילו בוני ליקקה בהנאה.
 

ענבל30

New member
את גדולה../images/Emo70.gif ענקית ../images/Emo70.gif../images/Emo6.gif ../images/Emo39.gif

 

דיאנה1

New member
אחר כך את לא מבינה למה אני מזכירה

לך 5 פעמים שאת הקפה
אני אוהבת עם חלב פרה
 
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif חחחחחח. צודקת!

אבל זה היה למאכל בני הבית בלבד. גלי ממילא יונקת כל היום בערך, אבא שלה טועם, אם יוצא לו בטעות, ואני, אני את כבר יודעת. אבל מתוקה- לך ת מ י ד מחלב פרה. שיהיה טעים, ולא בריא.
 
זה על בסיס המתכון של אסתר

נדמה לי שבזמנו אסתר נתנה מתכון שאמר: כוס חלב שאוב, כוס קמח מלא וביצה. אני השתמשתי בחצי ביצה, 120 מ"ל חלב והוספתי כפות קמח מלא עד לסמיכות שנראתה לי. יצא המון פנקייקים קטנים ולכן בפעם הבאה אנסה להשתמש בחצי מכמות החלב ואולי אפשר לנסות ללא ביצה. השבוע אלך לחנות טבע ונראה לי שאקנה ליותם גם משהו מתוק ממרח תמרים או חרובים (מכירה? ממליצה?) בחצי הביצה שנותרה עשיתי פנקייק לי ולאבי עם קמח מלא, סוכר חום, קינמון וחתיכות תפוחים אה, והשתמשתי בחלב
 

דיאנה1

New member
מתי התחלת לתת ביצה? אני מחכה לגיל

שנה. ואז - איזה כיף, ביצה, מוצרי חלב, אפשר להכין פנקייק ולביבות וקציצות בשר וירקות.
 
לא יודעת?!../images/Emo5.gif

בגיל 10 חודשים ניסינו לתת מעט חלמון. יום אחרי יותם חלה ואז כשפרצה פריחה לא ידענו אם זה מהביצה או שמא המחלה הוירלית. בכל אופן ביקשנו בבית התינוקות לא לתת ביצים. המטפלות אומנם לא נתנו לו חביתה בבוקר ולחם מטוגן כמו לכל הילדים אבל נודע לי השבוע שהבן שלי כבר מזמן אוכל שם כרובית מטוגנת בביצה, שניצל וכד´. שלשום נתתי רבע חלמון. נראה לי שהכל בסדר אז החלטתי לנסות את הפנקייק. האמת שאני באמת לא בסדר בענין הזה ולא בדקתי כמו שממליצים- קודם חלמון אח"כ חלבון. בחנוכה שכחתי מעינין הביצים ונתתי לו לביבה...
אז לא לקחת ממני דוגמה! בכל אופן הרופאים וגם אסתר שלנו המליצו לתת ביצה לאחר גיל 9 חודשים. אם החלטת לחכות עד גיל שנה אז אין לכם עוד הרבה (פחות מחודש
)
 

יערה+

New member
עם ירין התחלתי ביצה בגיל 9 חודשים

אצלו לא היו בעיות. אני חושבת שההמלצה היא לחכות עד גיל שנה, אבל כמו כל דבר לא היתה לו סבלנות, הוא ראה אותנו אוכלים ורצה, אז הוא קיבל.
 
חובה לתת ביצה לפני החיסון של גיל שנ

כלומר - חייבים לחשוף את הילדון לביצה לפני החיסון, כדי לדעת מראש האם קיימת רגישות לחלבון
 

zimes

New member
אבל אפשר גם לדחות את החיסון

על חיסון החצבת (חלק מה MMR) כתוב לא לתת לפני גיל שנה, כי אחרת החיסון לא תמיד תופס. אין חשיבות רבה ללתת אותו פונקט בגיל שנה. אם אמא חושבת שהיא רוצה לדחות את החשיפה לביצה, אפשר לדחות את החיסון, שום דבר נורא לא יקרה. זה לא שחצבת מסתובבת פה כמו שפעת, או כל ילד שני חולה באדמת בשנה הראשונה.
 

inbale

New member
לידע כללי

חצבת אכן כן מסתובבת במחוזותינו!!!! זאת מחה הרבה יותר שכיחה ממה שחושבים והיא לא קלה בכלל. אדמת באמת נדירה.
 

אפרת_ח

New member
מישהו דיבר על פרברטיות?

הדיון הזה מזכיר לי את הפרק ב"בורגנים" שהיא חותכת את הווריד לתוך התבשיל, שיצא טעים
נראה לי שהצעד הבא יהיה לחבוץ ולגבן!
 
פרברטיות זאת שאלה של נורמה...

חלב אם זה די טעים, מה לעשות... וכשהייתי שואבת (תקופה קצרה ביותר) תמיד היה קצת במקרר להוסיף לקפה. וזה הרי חלב צמחי, שאפשר לאכול עם/אחרי/לפני בשר, זה מתיישב הכי טוב עם הקיבה. ואם יש בשפע, למה לא להשתמש? לא חלב לזרוק? אגב, רק אחרי שילדתי הבנתי למה אומרים ´לא בוכים על חלב שנשפך´, היו לי כל כך הרבה סיבות לבכות, מזל יש משפט שמוריד אלמנט אחד. ובקשר לאסוציאציה שלך - אני לא יודעת אם זה משמח או מעציב אותי שאין לנו טלוויזיה.
 

דיאנה1

New member
"לא חלב לזרוק" - פליטת מקלדת או

שנינות מכוונת?
בכל מקרה אהבתי.
 
we aim to please

ולא, זה לא היה מכוון. כמו שאני מכירה את עצמי, אם הייתי מתכננת, זה היה יוצא דווקא בסדר...
 
למעלה