ועוד קצת בנושא הטיפים...

בעניין הטיפים באירופה ובמיוחד בגרמניה

בהרבה מדינות נותן השירות מחכה לידך עד שאתה מוציא את התשלום, במידה ואתה בוחר לתת לו טיפ אתה מכריז כמה עליו להפריש. תרבות הטיפים מאוד מפותחת באירופה, יותר ממה שנדמה לך, דווקא בגלל זה מאוד מקפידים שם על שירות טוב. במידה והשירות לא היה טוב - המלצר לא יהיה זכאי לטיפ. שירות סביר יקבל את המקובל ולו סנט מעל (כ-10%) אך שירות מעל לרגיל יקבל טיפים טובים, וככה צריך להיות לטעמי.
 

SimplyMe1

New member
זה בהחלט עניין של מנטליות,ולא נתחיל

להשוות ארצות,אבל הבנתי שבארה"ב דווקא,כן יש את קודים מסוימים שעל פיהם נקבע כמה לתת טיפ לנותן השירות.. כשאהיה בארה"ב עוד כמה חודשים,אחזור ואתן,שוב,את דעתי לגבי העניין:) אני מסכימה לגבי עניין הדרבון והתגמול. כסף גורם לנותן השירות לתת שירות עוד יותר טוב ומשודרג,אבל זה משהו שצריך לקרות בתחילת הארוחה(למשל). נניח כשההורים שלי הולכים לחתונה,אז אבא שלי נוהג לתת טיפ לפני הגשת המנה הראשונה,וכך לדרבן את המלצר לתת שירות טוב..אני טוענת שרק במידה והוא באמת נתן את השירות הראוי,ובתור מלצרית אני יודעת להעריך שירות כזה:)),אז כן צריך לתת טיפ. אני יוצאת לפחות פעם בשבוע לבית קפה\פאב,וכשאני מקבלת שירות טוב ואדיב,אתן גם טיפ כזה,אני עושה זאת בסוף הארוחה ולא בתחילתה,כמו רבים אחרים.
 

HLAddict

New member
הבעיה עם החלק הראשון של דברייך היא שמקובל

לתת טיפ על שירות שלא היה מתחת לסטנדרט, לא על שירות שהיה מעל לסטנדרט (ולמעשה, לא מעטים הם נותני השירות שמצפים לטיפ בסיסי גם אם רמת השירות היתה נמוכה מהמקובל). בוודאי שאם מלצר או ברמן יצא מגדרו על מנת לעשות לי את הערב ארצה להשיב לו כגמולו, אולם מצופה ממני לתת לו טיפ גם אם נשאר בהגדרת תפקידו ותו לא. למען הסר ספק, אני משאירה טיפים נדיבים למדי, ולא רק משום שאחרת המלצר ששירת אותי כמו עבד בחינם ובתור רבע-פולניה יש לי מספיק רגשות אשם גם בלי זה, אלא גם משום שלא נראה לי שהמצב ההפוך (השתת הטיפ על הלקוח באמצעות גילומו במחירי המנות, שהרי ברור שבעלי המסעדות לא יספגו בעצמם את משכורות המלצרים) עדיף, היות ובמצב הקיים לפחות יש לי מידת שליטה מסוימת ויכולת לצ'פר נותני שירות מצטיינים ולהעניש נותני שירות גרועים במיוחד.
שבעה ימים לסוף העולם
 

Fun Fair

New member
../images/Emo6.gif ('געגעתי!!!)

בכל מקרה, אני מסכימה איתך אופן כללי (החלק שעליו את מדברת התייחס לאמירה בוטה של "לא משאירים טיפ לאף אחד ויהי מה" שאיתה קצת קשה לי להסכים- אבל בואי לא נעיר מתים מקברם
). וכמובן- שירות שהוא מתחת לסטנדרט (הבסיסי והמינימלי של אדיבות, נימוס ומסירת אינפורמציה מדוייקת) פשוט לא יזכה את נותן השירות בטיפ, לא?
 

HLAddict

New member
לפעמים כן, לפעמים לא (תלוי עד כמה נותן השירות

קלקל לי את הערב, אם בכלל) אבל ברור שנותני שירות בינוניים מקבלים טיפ סטנדרטי, ולא כשם שכתבת (כלומר לא רק מי שנותן שירות שהוא מצוין מקבל טיפ). זה הענין, וזה מקומם מבחינות מסוימות, אבל דווקא נוח מאוד מבחינות אחרות. האמירה המדוברת הנה אמירה קמצנית במוצהר. מי שאינו קמצן (להבדיל אלף אלפי הבדלות מחסכן) ואף רואה בקמצנות תכונה בזויה, אל לו להתרגש ממנה או להתייחס אליה. תודה
 
מסכימה איתך

מי שנותן שירות סביר יקבל טיפ סטנדרטי, מי שנותן שירות מצויין יקבל טיפ נדיב ומי שנותן שירות זוועה - לא יקבל טיפ.
 
למעלה