ועוד קצת בנושא הטיפים...

כאן נמחקו הודעות

שעברו על נהלי הפורום בצורה בוטה. אני מבקשת שאת הויכוחים, במידה ועדיין ישנם, תמשיכו במסרים. מי שנהלי תפוז והפורום עדיין לא ברורים לו חרף ההבהרות, מוזמן לקרוא את תקנון תפוז והודעת המנהלת.
 
ובנוסף,

קצת קשה לי למצוא דמיון בין ההערה שלי כלפי על כך שעברת על נהלי הפורום לעלבונות שהטחת בסלו', יש קצת הבדל.
 

nic nic

New member
מה שכתבתי היה על אותו משקל

של עלבונות שפאן פייר כתבה לי, מהם בחרת להתעלם. וויכוחים אין לי עם אף אחד, אני לא זאת שמחפשת להתכווח פה, בסה"כ הגבתי דעתי על טיפים אבל יש אנשים שכששומעים דעה ששונה משלהם בוחרים להשתיק בכח. אני מאחלת לאנשים כאלה רק בריאות.
 
את מתבקשת להפסיק עם הדיון הזה

כל תגובה נוספת תימחק. כמה פעמים צריך להבהיר לך שזה לא לעניין ולא במקום? ומה שנמחק לא כלל את הבעות הדיעה שלך על טיפים אלא התבטאויות לא הולמות שמהוות עבירה על נהלי הפורום. שוב, אם דברים לא ברורים לך - קראי את התקנון ואת הודעת המנהלת. סוף דיון.
 

ronenfe

New member
כל הרעיון של הטיפים פסול מיסודו

בתור לקוח כשאתה קונה משהו אתה בדרך כלל מברר את המחיר מראש וזה גם יהיה המחיר שתשלם.לכל מוצר יש מחיר ,עסקאות מתבצעות ע"י הצעת השירות או המוצר ונקיבה של מחירו והחלטת הלקוח באם הוא מעוניין לקבל אותו או לא. כל עובד מקבל משכורת מהמעסיק שלו בהסכמים ידועים מראש ומבחינת החוק חלה חובה לשלם לעובד לפחות שכר מינימום,אם זה לא קורה זאת לא אשמת הלקוח וזה לא מתפקידו לדאוג למשכורת של עובד שלא עובד אצלו ,לצורך כך יש בית משפט. הרווחים של העובדים צריכים להיות מגולמים במחירי המוצרים כמו שאר ההוצאות שיש למקום העסק והלקוח לא צריך להתחיל לחלק תוספות לעובדים ולקחת על המצפון שלו אם הוא נתן מעט מידי או הרבה מידי . למה הטיפ צריך להיות אחוז מסויים ממחיר הארוחה? איך מחיר הארוחה נוגע למאמץ המלצר ולרמת השירות שהוא נתן? אם מישהו הזמין יין ב500 שקל הוא ישאיר טיפ של 50 שקלים? ואם מישהו הזמין יין ב20 שקלים הוא ישאיר טיפ של 2 שקלים? למה לא משלמים גם לטבח שהכין את האוכל במיוחד בשבילכם ולשוטף הכלים ולשומר בכניסה? למה כשאוכלים במקומות של מזון מהיר לא משלמים טיפים? מה הופך את העבודה של הגשת צלחות לשולחן לעבודה מועדפת על שאר העבודות? משום מה אנשים נוהגים לתת טיפים לאנשים שבאים אליהם הביתה. מה עם טיפ לדוור של דואר ישראל?מה עם טיפ למחלק העיתונים?מה עם טכנאי הכבלים או בזק ? השיטה הזאת לא צודקת,יוצרת אפליה בין העובדים ללא שום בסיס ,מעודדת מעסיקים לעבור על החוק ומפילה את האחריות למצב העובדים על הלקוח במקום על המעסיק. זה יוצר מצב שאדם עשיר יקבל שירות טוב יותר מאדם עני.וגורם להפחתת רמת השירות למי שלא משלם,זה לא שונה משוחד,איך קרה שזה נהפך לדבר חיובי? להפוך מנהג חסר הגיון כזה לחובה מוסרית ולראות אנשים שלא מקיימים אותו כקמצנים זה פסול,וזה פגיעה של הצרכנים בעצמם.
 
אתה מוזמן לקרוא את ההודעות של Fun Fair

הידועה בכינויה סלו', הן כוללות הסבר מאוד יפה וברור על מנהג הטיפים. באשר לגובה הטיפ, זה יוצא הגיוני היות שמי שהזמין ב-500 ש"ח לרוב תופס יותר מקום ליותר זמן במסעדה מאשר מי שהזמין ב-100 ש"ח (לרוב הסכום עולה בהתאם למספר האנשים ולמספר המנות שהוזמנו), אם יש יותר אנשים והם ישבו במסעדה יותר זמן, המלצר השקיע בהתאם. הטבח מקבל משכורת, כנ"ל שוטף הכלים והשומר - המלצרים לא.
 

nic nic

New member
המלצרים מקבלים שכר..

למה סתם להכליל ולטעון שזה כללי? זה לא אשמת הלקוח. יש מקומות אבל שלא נותנים שכר למלצרים, וזה כמובן עבירה על החוק. אבל זה גם בחירה של העובד האם הוא מסכים לעבוד כשבמשכורת שלו הוא בונה על טיפים ויושב על מצפון הלקוח.
 
עד כמה שאני זוכרת, את לא מלצרת אף פעם

אני כן ואני גם "קצת" מכירה את התחום, יש מסעדות בודדות שמשלמות למלצרים, אבל הן ממש בודדות וחריגות, לטובה אמנם אבל זה חריג. נכון שזה לא בדיוק חוקי אבל עד לא מזמן חלק מדרכי הפעולה של אותן מסעדות היו חוקיות, ובלי קשר יש אנשים שנאלצים למלצר ולספוג את התנאים הלא חוקיים כי אין להם ממש אפשרויות אחרות, אני עברתי את זה - סטודנטית באמצע הסמסטר שאין לה אפשרות לעשות קורס של חברה מסודרת ואין לה ממש אופציות אחרות של עבודה גמישה ונוחה שגם לא תפגע בלימודים וגם תפרנס אותה בכבוד. למרבה המזל, רוב האנשים בארץ חושבים אחרת ממך ולכן משאירים טיפים במקרה שהשירות ראוי לכך.
 

nic nic

New member
שוב,

את מתחילה לספר כמה שמלצרים מסכנים, לא מערערת על כך, אבל מה המטרה של זה? להוכיח את לגיטמצייה למה כן צריך לתת טיפים? זה עדיין לא חובתו או אשמתו של הלקוח. לא תפקידו לממן למלצר את המשכורת, זה לא האחריות של הלקוח, זה עניינם של הלקוח-מעסיק ולא נוגע ללקוח. כך לדעתי.
 
זו דעתך וזכותך לחשוב ככה

אני הבאתי לך את העובדות - טענת שמלצרים כן מקבלים שכר והסברתי לך שאת טועה. טענת שמי שעובד ללא שכר זו בעיה שלו והסברתי לך שאת צודקת אבל הנושא בעייתי. כפי שאקונומיקה הייטיבה להסביר, זו נורמה ולא חובה, ולמרבה המזל רוב הלקוחות חושבים אחרת ממך.
 

nic nic

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif זה גם מה שאני חושבת

אני פשוט גרועה בניסוחים
אגב, אם אלך לבית קפה ויהיה לי "ערב חוויותי", זה שאצטרך לתת טיפ בסוף, יהרוס לי את כל הערב ויגרום לי לטראומת "להמנע כמה שיותר מלהגיע לבתי קפה ומסעדות". קמצנית:) הכי מדהים אותי שמפילים את האחריות על מצפון הלקוח והופכים את זה לחובה מוסרית ומנסים להטיף להיות "לקוח טוב ולא כפויי טובה", אבסורדי בעיני.
 
אתה לא יושב במסעדה רק בשביל האוכל

והמלצרים לא רק זורקים לך את הצלחות על השולחן. לאכול אוכל טוב אתה יכול גם בבית. אתה לא צריך להרחיק עד למסעדה. כשאתה הולך למסעדה אתה מקבל חוויה - ערב שמתייחסים אליך כמו אל מלך ומספקים לך את כל מבוקשך, המלצר דואג לכל צרכיה. מלבד האוכל המוגש אתה מקבל גם שירות, אווירה וחוויה. אתה לא צריך לתת לו טיפ, אבל מקובל ונהוג ברוב המקומות בעולם, להראות לנותן השירות כי נהנת מהשירות שלו באמצעות טיפ. אף אחד לא מחייב אותך לתת טיפ. טיפ הוא עניין של נורמה חברתית, גם להרבה נותני שירות אחרים נותנים טיפ הכל כראות עיניך - ללא כל תלות במשכורת של אותו אדם. אין כאן פגיעה בצרכן וגם לא מדובר כאן בחובה מוסרית, אלא בנורמה חברתית, מנהג, זכותך ללכת כנגד הזרם הזה. זה לא יפגע באף אחד, אבל זה בהחלט יפגום בחוויה שלך . תתפלא כמה נותני שירות זוכרים לקוחות, ועוד יותר כאלו שהתייחסו אליהם בצורה שונה או רעה יותר ביחס לאחרים - זה יכול להיות מלצר, שליח או אפילו טכנאי הכבלים. מסעדה, הזמנת מוצרים הבייתה וכו וכו הן עניין של מותרות לכן צפוי כי אדם עשיר יותר יזכה להם יותר מאשר אדם עני. לא מדובר כאן על אפליה בשום אופן לכן הדברים שאתה אומר הם חסרי כל בסיס. לא תתן טיפ? אז לא תתן טיפ, גם אם כל הלקוחות לא יתנו טיפ זה לא מה שיגרום לבעל העסק להתחיל לתת משכורת. אגב בלא מעט מדינות להיות מלצר זה מקצוע לחיים, ובמקצוע הזה מקבלים שכר - זה בהחלט לא מונע מאדם לתת טיפים על השירות הטוב שהוא קיבל. ולסיום, אני מקווה שבכל תחום שתעסוק בו, לעולם לא תתקל בלקוחות כמוך
חג שמח
 

nic nic

New member
את קובעת דברים

אבל הם לא תמיד נכונים. לפעמים כן יושבים במסעדה רק בשביל האוכל. כי האוכל טעים יותר או מיוחד ושונה ממה שיש בבית בדרך כלל. אני אישית בבתי קפה או מסעדות רק בגלל האוכל. כמו מסעדות לא יוקרתיות שאוכלים בהן ארוחת צהריים לאחר עבודה כי אין אפשרות אחרת. לא תמיד אוכלים במסעדה אנשים "עשירים". יש גם המון בתי קפה עם מלצרים שצעירים "לא עשירים" מזמינים סתם משהו קטן בבית קפה ועדיין המלצר מצפה שיתנו לו טיפ, לא ברור על מה, השירות היה סטנדרטי ולא שום דבר מעבר. ממש לא תמיד יש את מוטיב ה"אווירה וחוויה" ואליי זה בכלל לא מדבר, מעולם שמתי לב לכך מלבד האוכל. ואווירה וחוויה זה משהו ששותף לכל המסעדות והבתי קפה, אם כבר, בגלל העיצוב והמקום עצמו, אז למה צריך לשלם עלייה תוספת למלצר שבסה"כ מלא את תפקידו ומבחינתי בכלל לא קשור לאווירה ולחוויה שהרגשתי? מה זה "דואג לכל צרכיך"? מלצר שמביא לך אוכל וסכו"ם נקי ושואל אם הכל בסדר ומוודא שדבר לא חסר ומנקה אחריך זה לא מעבר לתפקיד, זה סטנדרטי וכלול בתפקיד...אף מלצר לא זורק אוכל לצלחת של לקוח, כי מלצר כזה פשוט לא יעבוד. כל המלצרים עושים את המינימום פחות או יותר אחרת לא היו עובדים, ואני לא רואה בזה סיבה לתת להם תגמול נוסף. כשאוכלים בבית קפה או מסעדה המחירים גבוהים יותר בהרבה מלקנות את האוכל ולהכין לבד בבית, וכאשר לקוח מזמין משהו לאכול ולשתות שיקר יותר, הוא מניח שזה כולל הכל, גם את השירות, ושהמחיר לא גבוה יותר סתם כך, אלא בגלל השירות. מן הראוי שהשכר של המלצרים יגולם במחיר המזון.
 
אני חושבת שיש סיבה שאת לא שמה לב לדברים

אבל מפאת הכבוד שיש לי לפני בובה אני אשמור אותה לעצמי. לא משנה אם זה מסעדה או בית קפה, בשורה התחתונה בכל מקום, גם אם הוא זול, מלצר הוא מלצר וככזה הוא נותן את כולו. לסדר סכום ולשאול אם הכל בסדר זה לא חלק מהדרישה המינימלית של התפקיד אבל זה בהחלט חלק טריוויאלי אצל מלצר טוב שנותן מעל ומעבר. לכן הדברים שלי מאוד נכונים והרבה יותר ממה שאת מחשיבה אותם. מעבר לכך אין לי לא רצון, לא זמן ולא סובלנות להגיב לך, אז תסלחי לי אם אני אחסוך את זה מעצמי.
 

nic nic

New member
לא התעלמתי משאר מה שכתבת

אני מסכימה בכמעט כל מה שכתבת את וfun fair באופן כללי, אבל יש חלקים מסוימים שאיתם לא הסכמתי, ולכן הגבתי רק להם. אחד מהם הוא גם זה שמחשיבים "מעל ומעבר" כאשר מלצר טוב עושה את הנדרש מהתפקיד שלו. אין לי יותר מה להגיב מעבר וזה גם לא שווה תגובה.
 

HLAddict

New member
ובכל זאת אומר גם כאן

שאילולא היה רווח מנהג הטיפים, אילו מלצרים היו מקבלים משכורת מסודרת, מחירי המנות היו עולים (היות וברור שבעלי המסעדות לא יספגו את העלות בעצמם אלא ישיתו אותה על לקוחותיהם), כך שלשלם על השירות היינו משלמים בכל מקרה. לפחות במצב הנוכחי ביכולתנו לקבוע את גובה התשלום עבור מרכיב ספציפי זה בחשבון על פי טיבו. בלי קשר, קמצנות היא מהתכונות האנושיות הבזויות והשנואות עלי מכל. אני עובדת קשה מאוד על מנת להרוויח את לחמי, איש אינו מממן אותי ועצי כסף לא גדלים בחצר שאין לי, ובכל זאת כשאני חוסכת בהוצאות (והו-הו, כמה שאני חוסכת, אילוצי מצבי העגום) זה על חשבון עצמי ולא על חשבון אחרים.
 
ההבנה שלך של עבודת המלצר

לקויה מיסודה, ולכן תשובתיך לאורך כל השרשור הזו היו לא משוכלות. כאן אני אעצור את עצמי. לילה טוב
 

SimplyMe1

New member
מסכימה ביותר../images/Emo127.gif

נורמה חברתית,ועל כן צריך להשאיר טיפים לנותני שירות שבאמת עושים את המאמץ כדי לגרום ללקוח להרגיש שמטפלים בו בצורה הטובה והיעילה ביותר. בעולם זה נפוץ,בארץ הרבה פחות.
 

Black Star

New member
דווקא פחות מקובל בעולם מאשר בארץ...

במדינות רבות בעולם (אוקיי, הנסיון שלי הוא רק באירופה, אז נצמצם זאת ל"מדינות רבות באירופה") מקצוע המלצרות נחשב הרבה יותר מכובד מאשר בארץ, המשכורות בו מסודרות ולא נמוכות במיוחד. באותן ארצות, מנהג הטיפ הרבה פחות מפותח מבארץ ואינו בגדר חובה או כמעט חובה כמו אצלנו, וגם כשמשאירים - מדובר בטיפ סמלי של 10% לכל היותר. לדוגמא, אנקדוטה קטנה מהטיול האחרון שלי, היינו בספרד (שם המנטליות יותר דומה לזו שלנו בישראל, מכל הבחינות) וטיילנו יחד עם בחורה מאוד מאוד נחמדה מגרמניה. ישבנו במסעדה שהשירות היה בה "לא משהו" בלשון המעטה. אני וידידי החלטנו שהטיפ שנשאיר יהיה קטן מהרגיל. הגרמניה לא רצתה להשאיר טיפ בכלל, וממש התווכחה איתנו על זה, מכיוון שבגרמניה נותנים טיפ על שירות טוב במיוחד, לא בכל מקרה. בישראל, רק במקרים קיצוניים ביותר יקרה שאני לא אשאיר טיפ - כשהשירות הוא מתחת לכל ביקורת. לעומת זאת באירופה הנהוג הוא באמת להשאיר טיפ לשירות שהוא מעל ומעבר, ולא להשאיר - או להשאיר משהו סמלי בלבד - לשירות שהוא סביר ועומד בציפיות. ואגב, אני דווקא מאמינה מאוד בעניין הטיפים. אני חושבת שזה מדרבן בצורה מסוימת את המלצרים לתת שירות יותר טוב - התגמול, מבחינתם, הוא מידי. קל מאוד לדרבן כך אנשים לעשות עבודה טובה, את התוצאות רואים כמעט מיד... זה ידוע שזו אחת משיטות ההנעה היותר בסיסיות. ואם זה מה שמשפר את השירות שאני מקבלת ואת החוויה הכוללת שלי, אז זו אחלה שיטה
יעלי
 
למעלה