ורק איש אחד בארץ..לא מתלהב מהגשמים

אורניהו

New member
ורק איש אחד בארץ..לא מתלהב מהגשמים

נציב המים לשעבר..דן זסלבסקי,ראו כתבה..
 

רפי עשת

New member
הוא נותר מודאג בגלל

שהחיסכון מינימלי. העיריות מבזבזות מים לרוב, כך כל בתי הוילאות (אני חושב שככה כותבים את זה). בתים פרטיים רבים, להם מרחבי גינות אדירים והמים העירוניים אינם מספיק יקרים כדי שמישהו יחסוך. אם מחיר המים היה מועלה ע"י הממשלה, גם העיריות היו חוסכות, בהנחה שהם הצרכן העיקרי. ולך יא אורן שולח
 
זה מה שהבנת? זסלבסקי צודק בביקורת!

להגיד את זה על זסלבסקי זאת טעות והחשדה שלא לצורך, אבל הצלחת ללכוד את תשומת הלב שלי. זסלבסקי הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה בתחום המים. הגשם שיורד לא מלהיב אותו כי הוא לא הפתרון לבעיות המים ארוכות הטווח שלנו. אני חושב שהוא לא מגזים בביקורת על פקידי האוצר. להיפך, הוא לא נכנס לכל הנזק האדיר שנוצר לקרקעות המדינה בגלל השקיה במי ביוב מטוהרים - אבל עשירים במלחים ובמתכות כבדות. זה האסון הבא.
 

רפי עשת

New member
אם היית באמת קורא דברי ...

והיית מנסה להבינם היית מגלה שלא הייה לי אפילו 1% של ביקורת על דבריו. להיפך - ציינתי דבריו בקשר לבזבוז המים בערים ועל הצדקת ייבוש הגינות + על מלחמותי בעיריית הרצליה, למניעת השקייה מוגזמת של דשאים (בדוק דברי - ה-כ-ל כתוב, כאן ובמכתבי הקודמים). בפעם ה- 7 בעיית ההבנה לא הייתה שלי מבין שנינו...
טעות/החשדה ?? את תשומת ליבך דברי מושכים בכל מקרה, בחיפוש טעות (שאינה קיימת בד"כ).
 

שיר ורד

New member
עקרונית הוא צודק.

אבל הפתרון צריך להיות פשוט ושקוף. כמות המים המותפלים+מיובאים+מטוהרים צריכה לאפשר את השלמת צורכי המים של ישראל מעבר להתחדשות השנתית הממוצעת על ידי הגשמים והשלגים. בחישוב צורכי המים של המדינה, יש לקחת בחשבון מלבד הצריכה הביתית, החקלאית והתעשייתית, גם את צריכת תושבי ישע והמים המועברים לירדן , ובנוסף החזר של 10% מהגרעון באקויפרים מידי שנה (כך שתוך כ 10 שנים נגיעלאקויפרים מלאים).בנוסף יש להשאיר מכסה מספקת לשמורות בכל שנה יש לקבוע מחיר מים בפועל על פי הכמות הנצרכת מחולקת במחיר ההפקה הממוצע. במחיר ההפקה הממוצע,יש לקחת בחשבון שהמים לשמורות טבע ולהחזרת הגרעון הם במחיר העלות הנמוך ביותר והמחירים הבאים הם לצורך השימוש. למחיר ההפקה יש להוסיף מחיר הולכה , בשלב ראשון אחיד בכל הארץ ובהמשך משוקלל על פי עלות הולכה בפועל לכל אזור ואזור. המחיר לכל השימושים צריך להיות אחיד, כאשר התשלום לעיריות ומועצות יוגבל לעלות הולכה פנימית בלבד ללא אובדנים בדרך. כדי למנוע זעזועים יותאמו המחירים על ידי הורדה של 10% או העלאה של 10% לכל היותר מידי שנה. מרגע שההיצע והביקוש יתאזנו בפועל, יוגדלו בחזרה מכסות המים לחקלאים בהדרגה, עד למצב שבו מרבית החקלאים לא ינצלו את המכסות שלהם ואז יבוטלו המכסות כליל ובלבד שכל צרכן גדול יודיע לפחות שנה מראש על כמות המים שברצונו לצרוך כדי לתכנן את המשך ההשקעה בהתפלת מים. באשר לזיהום הנגרם מהשקיה במים מטוהרים, הבעיה אכן קיימת. השאלה היא, האם עדיף לשלוח את הזיהום הנ"ל ישר לים (יחד עם המים ) או שעדיף לפזרו בשדות. צריך לחפש דרכים אשר יצמצמו את כמויות המתכות במים המטוהרים ובין השאר הפרדת צנרת הביוב והטיהור של המפעלים המייצרים זיהומי מתכות ומינרלים בכמויות גדולות.
 
חברים, מה יש לדבר, זה המשך

של שיטת ה"סמוך" הנהדרת שלנו! זסלבסקי צודק, אם כי הוא אחד מקובעי המדיניות לאורך שנים ויכול לבוא בטענות גם אל עצמו. אנחנו נוהגים בטפשות ובחוסר אחריות בנושא ההתפלה. בידינו הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם, שפועלת בצורה מצויינת במקומות שונים בעולם וגם בארץ; ואין התפלה! עכשיו אולי סיימו כבר את המכרז, שנגרר מספר שנים, להתחלת בניית עוד מתקני התפלה. בנייה של מתקן כזה דורשת כשנה וחצי בחישוב הכי אופטימי. כלומר גם אם השנה תהיה נפלאה בתחום הגשמים, עדיין אנחנו בצרה. לגבי הבזבוז - גם זה נכון. אבל על זה כבר הרחבתם. ולגבי המים מטורקיה - זה מהלך פוליטי מעיקרו. משמעותו למשק המים מזערית, לפי מיטב ידיעתי.
 

שיר ורד

New member
המים מתורכיה זה נושא כלכלי בלבד

מדובר בעיסקה שבה ישראל תקנה מים מתורכיה ותורכיה תרכוש השבחות לצבאה מחברות התעשייה הבטחונית בישראל. אפשר לההסתכל על זה כמו אל נושא קניות הגומלין, המקובל ברכישות ממשלתיות.
 
מה פתאום! מייבאים המים מטורכיה בגלל

שהם צריכים להתאים לברזים שגנבו מבתי המלון באנטליה! לברזים יש תקן מים, והמים בישראל אינם עומדים בתקן!
 
למעלה