ושואלת במקביל את בנות ציון

אמארונה

New member
ושואלת במקביל את בנות ציון../images/Emo104.gif

כדי שלא נרגיש מקופחות, חלילה: עד כמה נושא ההורות הטבעית נפוץ לדעתכן בסביבה הקרובה אליכן, ועד כמה הסביבה הקרובה ו"הקונבנציונלית" מקבלת את רעיונותיכן ודיעותיכן השונות?
 

פנינצה

New member
תשובותיי ../images/Emo142.gif../images/Emo142.gif../images/Emo142.gif

שמתי לב שככל שמגדילים את המודעות ונכנסים לעניין כך מגלים שיש אנשים כאלה בסביבתך (כמו שכשהייתי בהריון כל הנשים נראו לי בהריון) מגלים במדפים של הסופר הכי פשוט מוצרים אורגנים, מודעות בלוחות השכונתיות על נשים יוצרות ביחד, במקומון על שהעירייה משכירה שטחים חקלאיים בעלויות מצחיקות כדי לגדל ירקות אורגניים, בשכונה הכי לא צפויה של הורי גיליתי שהמרכז הקהילתי מפעיל משהו דומה ל"חרוזים" ותושבי השכונה מוזמנים להחליף ביניהם שירותים- לדוג' שיעור מחשב תמורת בישול, שרעיון "גן הורים" מופץ גם באזור זה ויש לי אינספור דוגמאות. אני חושבת שבארץ אפשר לחיות את העקרונות שלך ותמיד בכל מקום בארץ תמצא אנשים שחושבים זהה והרשויות בגדול מקדמות יזמות אקולוגית... לגבי קבלת הסביבה את דעותיי אני אחלק את זה לשניים: מה שנראה קצת מוזר אך מתקבל בחיוך ועתים אף בהערצה: נסיעות ארוכות באופניים, גידול ירקות בגינה, איסוף זבל אורגני והפיכתו לקומפוסט, איסוף חפצים מהרחוב ומחזורם. מה שנראה מוזר עד חולני: לעשות ויפאסנה- למה לשתוק 10 ימים? מה כל היום יושבים ומודטים? עכשיו עלה עניין הברית שזו סוגיה מאוד קשה עבורי...
 

אמארונה

New member
אצלנו...

אנחנו עברנו לישוב שבו אנחנו מתגוררים עכשיו לפני פחות מ-3 חודשים, אז התשובות שלי הן תוצאה של התרשמות ראשונית בלבד. יש הרבה הורים שבחרו בחינוך הביתי בישובים שכנים אלינו, אבל בינתיים הצלחתי להפתיע את כל מי ששומע שבני עדיין לא בגן. יש פה הרבה אמהות שעובדות במשרה חלקית והרבה בתים שבהם אחד מההורים עובד מהבית. הגן של הישוב הוא הגן היחיד מבין אלה שבדקתי עד כה (בדקתי כמה גנים בישוב הקודם), שהסכים לבקשה שלנו להשתמש בצמר גפן ומים במקום מגבונים. גם אין בעיה עם תפריט צמחוני מיוחד ויש בגן גם ילדה צמחונית שהוריה צמחוניים. ראיתי כאן בישוב לראשונה פח למיחזור פלסטיק וזה שימח אותי. וגם פגשתי במכולת של הישוב ילד שמביא שקיות משומשות מהבית לצורך הקניות. יש כאן גם מודעות של קניית דברי תינוקות מיד שניה. מצד שני גם יש כאן הרבה מאוד הורים שכל הנושא לא מדבר אליהם בכלל. זהו. כמו שכתבתי - התרשמות ראשונית.
 

lulyK

New member
אני לא עונה כל כך להגדרת "טבעית"

כך שאני לא מאד שונה בסביבתי הקרובה (כולם מניקים, מנסים לאכול בריא, ישנים עם הילדים לפחות חלק מהלילה ומעודדים הכנסה מאוחרת למסגרות).
 
אני גרה בפרדס חנה כרכור

יחסית אנחנו לא "טבעיים", הילדים בגנים מגיל קרוב לשנה, השתמשתי במגבונים. וכ"ו. פה באזור מאוד מקובל חינוך ביתי, טיטולים רב פעמיים, לא להשתמש במגבונים, הנקה עד גיל מאוחר, אי נתינת חיסוני או איחור בנתינת החיסונים וכ"ו אני דווקא מתחברת לצד אחר של הורות טבעית לצד של הטבע, של לתת לילדים חופש בחוץ לגלות ולחקור, לישון הרבה בחוץ ולהיות קרובים "לאדמה" באופן הכי בסיסי שיש - אם זה מדורות, עם זה משחקי בוץ, ים וכ"ו. לגדל אותם הכי פשוט שיש. בלי מותגים למשל.
 

nishnash

New member
בקריות...

אנחנו סך הכל מאוד קונוונציונלים, חלק מבחירה חלק מהכרח. הסביבה כוללת את המשפחות שלנו שצד אחד מאוד מאוד קונוונציונלי והתקשה להבין אפילו דברים טריוויאלים (בעיני) כמו הנקה ,וצד אחד קצת לא קונוונציונלי שדי מתלהב מכל העניין. מסביבנו רב האוכלוסיה זקנה ולא ממש מתייחסת אלינו. למנשא התייחסו בהתלהבות מרובה (אחרי שהרגעתי שהיא נושמת בפנים, ואם היא ישנה אז כנראה נוח לה). אבל קשה למצוא פה שותפים לעניין. (או שותפים בכלל, אוכלוסיה זקנה כבר אמרתי?) לשם דוגמא, היה בלתי אפשרי למצוא חוג יוגה להריוניות. החוגים הבודדים שיש מלאים בנשים מבוגרות בלבד. ועכשיו אני מחפשת, ללא הצלחה, מעון שיכלול ארגז חול לגדולים יותר וילדים שמסתובבים עם חולצות מלוכלכות מבוץ אוכל וצבעים.
 

אשכר ש

New member
תלוי מה...

הסביבה שלי לא הכי טבעית והייתי מאוד שמחה אם הייתה יותר מודעות לסביבתי. מה שגורם לי לחשוב יותר ויותר על מעבר לאזור מגורים כזה. מבחינת גישה רפואית, אני ממש טבעית (מן הסתם- אני הומאופתית) וכך גם בעלי. מבחינת מזון בבית, לא מי יודע מה, כלומר, אנחנו לא אוכלים ג'אנק אבל יש מקום לשיפור. אנחנו מאוד מקפידים להכין את האוכל בבית וכמה שפחות אוכל מוכן, לא שותים מיצים וחטיפים רק פעם ב... בכל זאת הייתי רוצה לשלב מרכיבים יותר בריאים בתזונה ואני עובדת על זה. אני עוד לא יודעת מה גישת החינוך שלי. אני מאוד לא אוהבת את מערכת החינוך שיש בארץ. חשבתי על חינוך אנתרופוסופי אבל עוד לא הגעתי לשום מסקנה. בינתיים אנחנו בבית (בני בן 8 חודשים).
 

אביטלתל

New member
יש ויש

כשאיילה הייתה בת 3 חודשים ההורים שלי שאלו מתי אני מפסיקה להניק הם היו די מזועזעים לשמוע שאין לי שום כוונות כאלה ההורים של בן הזוג היו המומים מזה שאיילה ישנה איתנו במיטה דודה של בן הזוג התעקשה לא מזמן שאנחנו חייבים לגשת לייעוץ בגלל הלינה המשפחתית לפני חצי שנה היה דיון משפחתי סוער לגבי היכולות החברתיות של איילה ומדוע הילדה לא בגן מצד שני חלק מהאחים של בן הזוג מאוד תומכים בדרך שבה גדלנו לגדל אותה אמא שלי הבשילה לרעיונות שלנו במשך השנים הבינה כמה חשובה הנקה, כמה חשוב להשאר ולגדל את הילדים הרבה פעמים כשאני מספרת לה על משהו חדש שעושה איילה היא אומרת כמה שזה טוב שאני יכולה לראות את הדברים כשהם קורים בפעם הראשונה אותנו גידלו אחרת יש בסביבה שלי אנשים תומכים יותר ותומכים פחות אנחנו דוגלים בשיטה של "לא לספר יותר מדי" אם שואלים אנחנו לא מסתירים ומספרים אבל אנחנו לא מנדבים שום מידע לאנשים שלא ממש קרובים אלינו וכשאני מתחברת לאנשים עם ילדים, מדובר בד"כ באנשים עם דעות דומות ביחס להורות, או לפחות כאלה שמקבלים את הדרך שלי בלי להציק לי יותר מדי
 

e l i z e

New member
אני כל הזמן מסכימה עם דברייך../images/Emo20.gif

באופן כללי, גם אנחנו נוהגים כך, לא מנדבים מידע, אבל אם שואלים עונים! אצלנו כמעט ואין בכלל הבנה מצד הסביבה. בכלל, היה לי קשה להביא את בעלי למודעות לגביי המון נושאים, שכן הוא בא עם דיעות מיושנות.... היום הוא מבין, פועל ואפילו מייעץ לאחרים לגביי הדרך המודעת, רק לא בנושא החינוך הביתי
. אגב, אביטלתל, את גרה בקיבוץ כברי? ראיתי לפי חתימתך, אז אנחנו לא גרות כ"כ רחוק אחת מהשנייה. אני גרה בעיר עכו. את מוזמנת לבקר
 
למעלה