זהירות - הטרדות מיניות טלפוניות במסווה של מחקר

sense9

Member
מנהל
(הודעה שראיתי בפלטפורמה אחרת ונראה לי חשוב להפיצה)


מזה מספר שנים "אביתר / דולב / אחיה", המזדהים כסטודנטים מהצפון, מתקשרים ממספר חסום לנשים דתיות כדי לעשות סקר "ממש ממש חשוב" שהם "מקבל עליו כסף" על "הפער בין דור ההורים לדור המתבגרים". זה מתחיל בשאלות סטנדרטיות אבל מהר מאוד מגיע לשאלות בוטות ומיניות.

נשים רבות נופלות בפח בלי לשים לב, ומרגישות מאוד פגועות תקופה ארוכה לאחר מכן.

אנחנו, חבורת אנשים ונשים, החלטנו לשים לזה סוף!

אם את עונה לשיחה שמתאימה לתיאור הזה, כדאי לנתק ולדווח על השיחה.

אם את בוחרת להמשיך את השיחה אנא לחצי על הקלט שיחה, כדי שיהיו לנו עוד הקלטות של השאלות הפוגעניות ונוכל להעביר לטיפול המשטרה.



התקשרו אלייך לאחרונה?

נשמח מאוד למילוי פרטים קצר בטופס הזה:




מוכנה להגיש תלונה במשטרה (בקלות באינטרנט או לגשת לתחנה הקרובה)?

זה חשוב מאוד כדי שהמשטרה תבין את היקף הפגיעה! אנא מלאי בטופס את מספר התלונה.



אפשר לפנות אלינו גם במייל:

[email protected]



חושבות/חושבים שאתם יכולים לעזור לנו (בריכוז מידע, פנייה לתקשורת, טיפול מול המשטרה ועוד)? נשמח שתפנו אלינו במייל הנ"ל.



יחד נעצור את ההטרדות המיניות האלה בטלפון.



מרגישה פגועה מהשיחה ורוצה לדבר עם מישהו?

ניתן לפנות למרכזי הסיוע, הסיוע הוא אנונימי לחלוטין והקווים זמינים 24/7:

תהל מרכז הסיוע (דתיים): 2511*

קו הסיוע לנשים (כללי): 1202

סיוע אנונימי בווטסאפ: 0528361202
 

uzi2

Active member
כרגיל, ארצה להרחיב את הדיון.

צריך להבין באופן כללי את הסיכון בהתייחסות להודעות אנונימיות (גם אם המקור מזדהה, אך באופן שלא מאפשר בדיקה אם ההזדהות אמינה).

זה הרבה יותר יעיל מאינספור אזהרות ספציפיות (אם כי טוב להכירן כדוגמאות ספציפיות).

ייתכן, לפי ההודעה, שמדובר במישהו ספציפי שיצר את התופעה וברגע שיאתרו אותו, ויעשו משהו, הוא יפסיק, והארועים בסגנון של ההודעה יופסקו,
אבל הסיכונים שבאמונה שאנו נותנים בגורמים אנונימיים לא הולכים להעלם, וצריך לחדד חושים.

לפעמים זה שיווק במסווה של סקר, לפעמים זה סקר כאילו אנונימי, שבא לקבל מידע אישי על מנת לבחון פוטנציאל לשיווק/שכנוע ספציפיים יותר.

לפעמים זה דברים אחרים, כמו בקשה לתרום לעמותה כולל הסבר מרגש על המקרים סוחטי הדמעות בהם העמותה מטפלת, כשכמובן התרומה היא דרך הטלפון וכרטיס אשראי. היה מקרה בעבר שבו כאשר התעקשתי לדעת מה האתר והטלפון של העמותה, כי אני לא מוסר אשראי למתרים טלפוני, ועל אחת כמה וכמה, מטלפון חסוי, המתרים טרק את הטלפון.

אנחנו כבר מכירים את רב-סרן שמועתי שמתרוצץ ברשתות החברתיות, ומפיץ שמועות, חלקן שקריות. גם בהפצת הודעות שקיבלנו במקומות אחרים, צריך להיזהר. הפעם לא ראיתי בעיה בהודעה, אבל הרבה מאוד מידע שקרי ו-"חשוב" מועבר מאדם לאדם באופן תמים ברשתות החברתיות, משום שלאנשים יש נטייה במקרים רבים להאמין למידע, אם אין להם סיבה מיוחדת לחשוב אחרת, ואז בתום לב, הם מעבירים אותו הלאה. (ושוב, אני לא טוען את הטענה הזאת לגבי ההודעה שאת ראית, אלא כהרחבה של עניין הזהירות). במקרה כזה, אנו מקבלים את המידע מאדם שאנו מכירים, אבל המקור הראשוני של הידיעה לא ידוע (גם אם רשום השם).
אנחנו יודעים שיש חברות יחצנות שעסוקות בלהפיץ סרטוני שמועות שקריים (לפעמים מושקעים מאוד) באינטרנט. נשלח אלי לפני מספר שנים סרטון מאוד מושקע שבו רואים קצין בצה"ל מופיע במדים מדוגמים בפני קהל, ומספר סיפור גבורה והקרבה חריגים על פוליטיקאי מסוים. מעבר לכך שהתאריכים לא הסתדרו לי, גם צרם לי שלמרות המדים המדוגמים, לא היה תג יחידה.
העברתי את זה לבדיקה של מישהו שמבין יותר ממני, והוא סיפר לי שמדובר בשחקן תיאטרון (לא מהמפורסמים). בדיקה באינטרנט הראתה שהשחקן עבד בעבר עבור חברת יחצנות, ושכבר מזה שנים שהוא לא חי בארץ. לפי קורות החיים לא נראה שהשחקן שרת בצבא. אותו אדם גם העביר את המידע למשטרה, אבל בפני עצמו זה לא מספיק. לא פשוט להגיע לשחקן, לא פשוט להוכיח שלא היה מדובר בהצגת תיאטרון (אם כי לא סביר).

במקרים של מכתבי שרשרת, שווה לבדוק באתר שבודק את הדברים, כמו snopes או "לא רלוונטי" (שמתמקד יותר בתופעות שנפוצות אצלנו), לפני שמפיצים הלאה. הרבה פעמים לא מדובר במכתב שרשרת שקרי במכוון, אך כזה שממשיך להיות מופץ גם כאשר הפך ללא רלוונטי.

אני זוכר שקראתי על מקרה שבו מישהו היה נואש לקבל תרומות כסף עבור ביתו שחלתה במחלה שהטיפול בה יקר, ולא כוסה על ידי סל הבריאות. מישהו בא לעזור והפיץ את ההודעה עם בקשת התרומה (האמיתית) ברשת, והבקשה התרוצצה ברשת, עם פרטי הבנק לתרומות, שנים אחרי שהבת נפטרה.

כללי הזהירות שלנו עם דברים כאלו, צריכים להיות כלליים - לא ספציפיים לסוג כזה של ארועים, או לסוג אחר של ארועים. כנ"ל גם בנושא של וירוסי מחשב.
 

sense9

Member
מנהל
מסכימה אתך לגמרי. תמיד צריך להיות זהירים ולבדוק טוב את המידע שמוצג בפנינו.
ספציפית להודעה שפרסמתי, אמנם נתקלתי בה בפלטפורמה אחרת אבל אני מכירה את מי שעומד מאחוריה כך שלמרבה הצער המידע מהימן.
 
למעלה