זה הסיפור שלי, אתם מוזמנים לנסות לעזור ולייעץ

amitoz20

New member
זה הסיפור שלי, אתם מוזמנים לנסות לעזור ולייעץ

אז ככה, בשביל לא לחפור יותר מידי אני אגיד בקצרה שאני חייל כבר שנה וחצי, הייתי לוחם שנה (סיימתי מסלול) ויצאתי למפקדה של הגדוד.. בחודשים האחרונים הגעתי למסקנה שאני כבר גם ככה ג'ובניק ויש לי בעיות ת"ש(אבל בלי הקלות...)אז אני רוצה לצאת מהגדוד ולעבור לאיזה קל"ב... רציתי לעשות את זה בצורה יפה ובירוקרטית(טופס 55 וראיונות וכו'...)אבל בלי המלצות נכונות ו/או קומבינות או רצון להעזיב אותך זה היה קרב די אבוד.. בכל אופן לפני שלושה וחצי כל העניינים קיבלו תפנית בכך שמריתוק לא מוצדק שקיבלתי כמו כדור שלג בסופו של דבר מצאתי את עצמי 11 ימים במעצר(קיבלתי 21 מחבוש בעיקרון...)בגלל שפיטה לא נכונה...מה שגרם לי במעצר להגיע להחלטה הסופית שאני לגדוד הזה לא חוזר...הגעתי לגדוד לכל הטפסי טיולים והחרא ויצאתי לאפטר שממנו החלטתי שאני מוציא גימלים עד שאני פוטר את העניינים בגדוד - וכמובן שבגדוד כל המעורבים יודעים שזו בעצם מלחמה שאני לא חוזר ושבעצם כל הגימלים הם "חארטה"... הצבתי כמה דדליינים לעצמי בהתחלה - בהתחלה אמרתי אני נשאר עד ליומולדת שלי לחגוג 20 בבית...כאשר במהלך כל התקופה הזו אני חושב יותר ויותר אולי להשתחרר ולהתחיל לעבוד ולעזור בבית, אולי ללמוד וכו'..בכל אופן הוצב דדליין חדש אחרי היומולדת לעד ללפני כמה ימים אך אני מבחינתי לא מוכן לחזור לגדוד בשום סיטואציה שהיא...אגב הקב"ן פשוט אחרי פגישה אחת אמר לי שהבעייה שלי היא שלישותית ות"ש אבל בטוח שלא נפשית אז אין לו איך לעזור לי אבל עדיין הגעתי לעוד פגישה שבה הוא "ניסה" לעזור לי מעבר...(הפגישה תואמה באופן בפטי ולא דרך הגדוד כי אני מבחינתי לא מתאם כלום דרך הגדוד, כנ"ל גם לגבי שיחות ונסיונות לקבל עזרה מגורמים בחטיבה וישירות אליהם ולא בדרכים המקובלות דרך הגדוד)....אגב בכל השלושה חודשים האלו חסרים לי כשלושה שבועות (במצטבר) של גימלים סתם כי אני בטלן ולא הקפדתי כמו שצריך וגם לא תמיד הוצאתי גימלים או שלחילופין עבדתי ולא הייתי פנוי לזה...בגדוד יודעים באופן שקוף לגמרי ממני כמובן שיש ימים שחסרים ושאני עומד מאחוריי מעשיי ויודע את ההשלכות...בכל אופן אני כרגע במצב שאני לא רוצה לחזור לגדוד כרגע ומנסה להתקמבן על עוד איזה חודשיים גימלים אבל אני יודע שזה לא הפיתרון בת'כלס ואני חייב לפתור את זה איכשהו... האופציות שעומדות לפני כרגע הן כאלו לדעתי - או להשתחרר ולסיים עם כל הסיוט הזה כבר כי באמת שכבר נמאס אבל מצד שני זה ממש בעייתי מבחינת התגובות מסביב ובבית(אני נכד בכור ומתגייס ראשון במשפחה וכאילו ציפו ממני גם לפתח קריירה צבאית לכל המועט!)אז זה לא כזה פשוט בכלל... אופציה אחרת היא לנסות לחזור, לקבל את הכלא (סביר להניח שאני אקבל קצת..)ואז לצאת מהגדוד אבל אז אני יוצא מהגדוד לחטיבה וגם שם יהיו אותם מלחמות עוד הפעם כמו מעגל שלא נגמר ועוד פעם גימלים ותסביכים!? קיצור שורה תחתונה אני לא יודע אם לחזור בקרוב, ברחוק או בכלל...אני בדילמה רצינית להשתחרר או לא, אני עם עצמי יודע שזה מה שיעשה לי הכי טוב והכי בריא, אני לאחרונה בקושי גם מתפקד, ז"א מעיין אפטיות שכזו, מעיין ריקבון אבל עדיין עובד ויוצא קצת ומתבטל...אגב גם ראיתי פה שיש כזה עניין של שירות לאומי כאופציה למי שמשתחרר...לא יודע בבקשה תנסו לעזור לי! אני ממש מעריך את מי שקרא את כל ההודעה(מצטער על האורך..)!
 

דניזבל

New member
שאלה...

אתה יכול להגיר במפשט אחד פשוט למה אתה רוצה להשתחרר? כי ממה שאני הבנתי, "סתם" לא בא לך לשרת...
 

Ambious

New member
לא נעים לי להגיד, אבל אני לא רואה שום הצדקה

לא בגימלים שלך ולא ברצון שלך להשתחרר. כמישהו שנתקע במקום שלא אהבתי, אני יכול לספר לך שאמנם זה קשה ומייאש לעבור תפקיד ושיבוץ, אבל לא בלתי אפשרי וכל מה שצריך זה להתנהג כמו בן אדם מבוגר ולא לעשות טריקים של חיילים ערסים שעושים "או שתעבירו אותי או ש...." או 'להפוך שולחנות' כמו שאומרים. המערכת הצבאית בירוקרטית וגדולה, אבל אפשר לעשות דברים בדרך שלהם, וזאת הדרך היחידה לקבל מה שרוצים - ולא, כמו שנהוג לחשוב, באיומים.
 
לפי דעתי

עם כל הגימלים האלו אתה רק מוציא את עצמך מפוקוס, ממשמעת ובעצם מהעניינים... ואלו דברים שחיוניים לך כדי לצאת מהגדוד! והכוונה שלי היא... אתה כותב "יצאתי לאפטר שממנו החלטתי שאני מוציא גימלים עד שאני פוטר את העניינים בגדוד - וכמובן שבגדוד כל המעורבים יודעים שזו בעצם מלחמה שאני לא חוזר ושבעצם כל הגימלים הם "חארטה"..." ובהמשך אתה מציין שחלק מהימים שלא הגעת בכלל לא גימלים ושחלק מהגימלים שלך לא מאושרים ולא מדווחים, בצורה הזו אתה רק מצטייר בעיני המערכת כלא אחראי, לא רציני ואולי גם לא בדיוק אמין וככה לא יקחו אותך ברצינות, איך אתה מצפה שיטפלו בצורה כזו בבקשה שלך, קודם כל תהיה רציני ותגיע לצבא ותבצע את התפקיד שלך בלי "להחליט" על דעת עצמך דברים שאתה עלול ללכת עליהם לכלא... ואז תילחם על הטופס 55 ותדבר עם כל מי שצריך ותשלח מכתבים שוב ושוב ושוב ותנדנד, כשבזמן הזה אתה לא שוכח את החובות שלך כחייל! בקשר ללהשתחרר מהצבא, שזה יהיה המוצא האחרון שלך... תזכור שלא תהיה לך משם דרך חזרה אבל מהמצב שאתה נמצא בו כרגע יש לך אופציות נוספות שכרגע נראות לך סגורות אבל אף פעם לא תדע אם לא תילחם על זה, כמובן תילחם בחוכמה. בהצלחה
 

amitoz20

New member
אז בואו אני אענה לכל מה שנאמר..

לדניזבל, אם יש משהו שאני יודע שיעשה לי טוב מבחינה נפשית ומבחינת הגשמה עצמית זה להשתחרר... גם מסיבות של לעזור בבית מבחינה כלכלית וגם לעזור לעצמי כלכלית ובנוסף להתחיל לחזור להיות אותו בן אדם שמח שהיה לפני כל השנה וחצי האחרונות... לאמביוס, אז כמו שאמרתי בהודעה הראשונה, אני לא(!!!)רציתי בשום אופן להיות אחד מה"ערסים" האלו שכביכול מציבים תנאים לצבא והולכים ראש בראש אבל אחרי כשלושה חודשים של מלחמות ללא הועיל ואותו מעצר שנשלחתי אליו בצורה לא חוקית אני ידעתי שלכשאני אחזור מהמעצר אני הולך להיות בבית (באופן חוקי..כביכול)לתקופה לא קצרה ובטוח לא הולך לחזור לגדוד הזה... להודעה השלישית, דבר ארשון וכן חיוני שאמרתי הוא שאפילו אותם הימים בלי הגימלים/האישורים מדווחים לגדוד ממני כי אני באמת שלא בא בקטע של לברוח מהאשמה של אותם ימים "חסרים"(אפילו ניסיתי לסדר שיורידו לי ימי חופש במקום אותם ימים כי זו לא הכוונה מלכתחילה...), חוץ מזה כל מה שקורה איתי ידוע לגדוד והכל מדווח ממני...ככה שאני די אמין לדעתי בעניינים האלו... לא תיהיה לי דרך חזרה אומנם אם אני אשתחרר אבל אולי זה מה שבעצם יהיה הכי נכון בשבילי!?אני לא יודע אפילו להגיד אם כן או לא בצורה מוחלטת... יש לי שאלה נוספת, אם אני מחליט להשתחרר אז מה הן זכויותיי כחייל משוחרר בארץ?(אני כבר שנה וחצי משרת...)והאם אני יכול אולי להשלים את יתר הפז"ם שלי בשירות לאומי?ואם כן מה ההשלכות לגבי אז? תודה על העזרה, באמת שזה חשוב! אגב עוד דבר קטן...כל הפורום הזה שאגב גיליתי אותו במקרה לפני יומיים הוא פשוט עבודת קודש וכל הכבוד על הרעיון של הקמת נושא פורום שכזה...עלו והצליחו, לאלעד וכל שאר התורמים פה, כל הכבוד!
 

amitoz20

New member
בכל זאת

לא עניתם לי על - "יש לי שאלה נוספת, אם אני מחליט להשתחרר אז מה הן זכויותיי כחייל משוחרר בארץ?(אני כבר שנה וחצי משרת...)והאם אני יכול אולי להשלים את יתר הפז"ם שלי בשירות לאומי?ואם כן מה ההשלכות לגבי אז?" זה ממש חשוב שתנסו לעזור לי מהר ככל שאפשר כי כל יום חשוב פה...מחר אני חוזר לגדוד אחרי כשלושה חודשים לכמה שעות בשביל לעשות ראיון מג"ד ולראות מה קורה הלאה.... תודה.
 

amitoz20

New member
למי שיודע מה ההשלכות לגבי משרתי שירות לאומי?

ומה ההבדל בין אם אני אשתחרר ככה על אי התאמה או משהו כזה או אם אני ממשיך את יתר הפז"מ שלי בשירות לאומי.... תנסו לעזור כבר בבקשה!
 

ani1984

New member
שתי נקודות נקודתיות

אין לי הרבה דברים ממוקדים לומר לך. רק שים לב לשתי נקודות. 1) מה שאתה עושה זו בעצם בריחה מהבעיה ולא התמודדות איתה. אילו היית רוצה להתמודד היית ניצב בשיחות מול המפקדים ולא "נלחם" איתם בצורה וירטואלית. אתה לא באמת מזיז להם. "כשאתה משתין על הצבא, הצבא נרטב וכשהצבא משתין עליך - אתה טובע". 2) הגימלים השקריים שאתה מוציא אינם חוקיים / מוצדקים אפילו כביכול, אלא מהווים עבירה על חוקי הצבא ומדינת ישראל לא פחות ואולי אף יותר מהנפקדות שלך מהבסיס. רק על השקרים שמכרת לרופאים אפשר להעמיד אותך לדין ואני מכיר מקרים כאלה. הצעתי לך היא "לחזור בתשובה" לבקש מהמפקד שלך לדון איתו בארבע עיניים מתוך הבנה שמה שעשית הינו טעות עליה אתה מוכן לתת את הדין ומתוך בקשה לחזור לשירות תורם וממצה. אני.
 

amitoz20

New member
זה לא ממש ככה

אני כרגע לא בדיוק בורח מהתמודדות כי אני בזמן הזה כן עושה דברים השביל עצמי וכן מנסה במקביל לפתור את הבעיות, בין אם זה שיחות לגורמים בחטיבה ובין אם זה גורמים מהגדוד אבל לבינתיים בלי ממש תוצאות כי מבחינתם כל עוד אני לא בגדוד אז הם לא מטפלים בי "כמו שצריך"... אם אני חוזר היום לגדוד זה אומר לחזור, להשפט(אין לי בעייה עם זה..)על כמה ימי נפקדות, ללכת לכלא ואח"כ להמשיך במלחמות לצאת....אז אני במצב כרגע שאני רוצה לסיים את הכל ואז לחזור, לשלם על מה שעשיתי אבל בידיעה שאני אח"כ יוצא לכל הפחות מהגדוד(ואז אח"כ מתחילות גם המלחמות לצאת מהחטיבה...)... לגבי הגימלים אז פשוט אני משתמש באמצעי "חוקי" לכך שאני לא בבסיס שלפחות הזמן הזה לא יהיה זמן של נפקדות שזה לדעתי הדבר הכי הגיוני לעשות כרגע.... אבל מעבר לכל זה אני עדיין במחשבות לצאת על אי התאמה או משהו כזה ולהשלים את הפז"מ בשירות לאומי ששם אני כן אוכל להסתדר ולחזור לתפקוד של בן אדם נורמלי....כי זה כן חסר לי ואני כרגע לא רואה את עצמי ממש חוזר למערכת ככה....
 

Ambious

New member
אבל יש בזה סוג של וויתור

נכון הצבא מערכת גדולה שקשה להתמודד איתה, אבל מי שהולך איתה ראש בראש - וזאת טעות נפוצה - תמיד יפסיד. אם תנסה ללכת בדרך שלהם, לעשות הכל 'בצינורות המקובלים', זה אולי יקח יותר זמן וידרוש ממך יותר משמעת עצמית, אבל רק ככה תוכל להשיג דברים. כל שיטת התנהלות אחרת היא לדעתי - כמו שאמר ani, בריחה מהבעיה.
 

סלוניק

New member
ללכת ראש בראש לא ישיג דברים בודאות.

מה שכן, בהחלט יארך (יש יאמרו יבזבז) הרבה זמן.
 
למעלה