זו אני שבמשבר

אפפ

New member
זו אני שבמשבר


אני כבר לא יכולה יותר, אני מרגישה כלואה. אילו לא החיים שתכננתי לעצמי ,הכל טעות אחת שהתמשכה. אני לא מסוגלת לחיות ככה, בלי אהבה בלי אושר
לא אוהבת אותו ולא אהבתי, פשוט הוא הסב לי בטחון, או ככה חשבתי ומאז, 4 שנים של אומללות וסבל.
אני חיה מתה, בלי שום תשוקה, רק כאב בלתי נסבל. אני רןאה אנשים וזה שובר לי את הלב.
אין לי שום כלום, אני מרגישה מנוונת רגשית ושכלית,שום שיחה אינטלקטואלית וכייפית,שום בילוי צחוק.
רק 4 שנים של בכי של כאב מדי יום.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
שאלה קטנה אם אפשר

האם יש ילד/ים?
ואם לא (וגם אם כן) - מה מחזיק אותך שם?
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
&nbsp
&nbsp
 

אפפ

New member
כן יש

פשוט אין לי לאן ללכת. ומבחינה כלכלית בעיתע
 
ככה להפיל את כל האומללות שלך על אדם אחד... קצת לא פייר

החיים הם עניין מורכב ואמנם התחומים לפעמים חופפים ומשפיעים זה על זה, אבל את מציירת פה תמונה עגומה של אומללות כללית, למרות ש"רק" חיי המשפחה שלך אומללים.
מה עם חיי החברה?
מה עם העבודה?
מה עם התחביבים?
ונגיד שתיפרדו והוא יעלם לך מהחיים ותשלימי עם זה שזאת היתה טעות ועברה ונגמרה - האם אז תהיי מאושרת?
 

אפפ

New member
אני ככ במצב רע ש

אין לי חשק לכלום. אני עובדת, יש לי תחביבים אבל הכל מרגיש לי אפור וכואב. יש לי חברות אבל יותר בקשר טלפוני. אני מאד אוהבת סרטים ותיאטרון אבל אין לי עם מי ללכת.אני מרגישה שאני מרוקנת ואין לי כלום.מעולם לא זכור לי שהיה לי טוב והייתי מאושרת. זו אש מתי כן, הייתי צעירה, אבל לא הייתה לי הכוונה וייעוץ
 

LYRICA

New member
אין מספיק מידע

כדי להבין ממה נובעת האומללות הזאת. נשמע כמו שאמרו כאן שאת הפכת אדם אחד לכל עולמך ותולה בו אשמה על כל צרותייך. חוסר תקשורת עם אדם אחד גורם לך לניוון שכלי? אין אנשים נוספים שאיתם את יכולה לדבר?
 

אפפ

New member
ממש לא תולה בו את האשמה

אני אשמה. אין לי כל רגש אליו, אפתית לגמריי וממש לא אכפת לי ממנו.
אני אדם מאד רגשי,ומאד זקוקה למזון מנטלי, ואין לי את המקום שזה בא לידי ביטוי. אני כלל לא באה לידי ביטוי. אני מבטלת עצמי לחלוטין מכל דבר אפשרי שהוא,כאילו החיים פשוט חולפים ואני סתם צל שלהם.
אני אומללה, אני רוצה לקום בבוקר לצד אדם שיש לי אהבה,אמפתיה,תשוקה אליו, שיהיה החבר הכי טוב, שאוכל לשתף, ולסמוך. אני פשוט אוגרת כאב,יש לי מועקה פיזית בחזה , אני הולכת לישון עם כאבי ראש בגלל הבכי שלי כל היום.
אני צמאה ליום אחד של הנאה ואושר, אם נגזרו עליי חיים של בדידות
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
עונה לכל התגובות שלך

את אכן לכודה, אבל לא במציאות אובייקטיבית אלא בתפישת עולם.
הכלא שלך הוא תפישת העולם שלך. זה בראש שלך. הכל.

אני לא בא עכשיו לשכנע אותך בתמונה אחרת. אני לא אספר לך שבעלך הוא סבבה, או שהמציאות היא כזו או אחרת. כי אני לא מכיר את חייך בכלל.

אבל מה שאני יודע היטב, וזה מתוך ניסיון של הרבה שנים, הוא שהמציאות היא לעתים קרובות לא אובייקטיבית. היא כמעט תמיד סרט שאנחנו מספרים לעצמנו.

העובדות היחידות שאפשר לומר שהן אובייקטיביות הן השם שלנו, מספר תעודת זהות, גובה, משקל. פרטים טכניים. מעבר לזה, כל עולם הרגש, כל התפישות המערכתיות שלנו על מה אנחנו עושים ולמה ומה הוא העולם ומה אפשרי בו ומה לא - הכל הוא סרטים שבראשנו.

אפשר להתקרב למציאות יותר אובייקטיבית על ידי תהליך של חקר עצמי, של מודעות לעצמנו, למבני המחשבה שלנו, למגבלות שלנו, היכרות עם מבנים מחשבתיים שונים. אדם שחקר את עצמו בעמל רב יכול לומר שהוא רואה מציאות קצת יותר אובייקטיבית. וגם אז זה עדיין סרט, רק שהוא סרט קצת יותר ריאליסטי.

מה שאת צריכה, לדעתי, הוא להרחיב את המח שלך. לא בעזרת סמים, אלא בעזרת טיפול, מודעות, התחדשות, התפתחות. במלים פשוטות, תתחילי ללכת לטיפול. רק אחרי תקופה של טיפול תוכלי לראות שיש הרבה יותר אופציות ממה שחשבת.

יש גם פתרונות מהירים יותר: סמים, בגידות, בריחה, חזרה בתשובה, או חזרה בשאלה, התאבדות וכולי. כל מיני דברים דרסטיים, זבנג וגמרנו. כולם מובילים לתוך בור גדול יותר.

רק הדרך שקשה של התבוננות פנימה יכולה לעזור לך באמת להגיע לחיים טובים ומלאים.
וטיפול גם עוזר מהיום הראשון, בהיבט הפשוט של תמיכה ואמפתיה ומישהו לדבר איתו. זו לא התכלית היחידה, אבל זו עזרה ראשונה. וזו תחילתה של דרך.

פרגני לעצמך עזרה.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

אפפ

New member
הייתי בטיפול

ואני לא חושבת ששום טיפול יכול לעזור לאדום להוציא עצמו כאשר הוא מרגיש אשם על הצעדים שעשה. גם אם הטעויות קרו בגלל כל מיני נסיבות. זו עדיין אני שמאוכזבת מעצמי ומרגישה שאכזבתי את עצמי ואת כל מה שאני מאמינה בו.נבלעתי לתוך בור שאני חפרתי לעצמי.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
כמו שאמרתי, זה הסיפור שאת מספרת לעצמך

בהחלט יכול להיות שהוא מתבסס על כמה עובדות נכונות.
אולי, למשל, בחרת בגבר לא נכון לך, בזמנו.
ומצד שני, אולי הביטחון שהוא נתן לך היה הדבר הכי חיוני באותו זמן?

זאת רק דוגמה אחת קטנה.

את מאוד צעירה, ומאמינה עדיין בכל מיני אגדות שסיפרו לך.
למשל, האגדה על אנשים טובים שעושים הכל נכון, לעומת הדפוקים שעושים טעות גורלית ונוראה ומשלמים עליה כל החיים. גם אני כשהייתי ילד לימדו אותי את האגדה הזאת. מטרתה היא לשמור אותנו צייתנים ולסרס התנגדות. אבל זה בולשיט. בחיי כל אדם יש כמות אדירה של טעויות, שגיאות, כשלונות, פשלות, ובזיונות. כל אדם. את מבינה?

אנשים בגיל מסוים לומדים שהחיים זה לא פירסומת לסופר פארם, או לקורנפלייקס, אלא מסכת ארוכה של ניווט בין שגיאות, כשלונות, פשלות, שזרועים פה ושם, מדי פעם, באיזו הצלחה. האופטימיים יגידו שאנחנו בוחרים בחירה טובה אחת לעשר גרועות, אחרים יגידו אחת למאה. זה בערך היחס. הטעויות שולטות אצל כולם. לא כולם מודים בזה, ובחלק מהמקרים עושים טעות גדולה יותר כשמנסים להסוות בשקרים טעויות עבר, ובמקרים אחרים - כמוך - עושים טעות גדולה יותר כשנופלים ליאוש ונתקעים שם בסרטים אפלוליים על רגשי אשמה, כשלון ויאוש.

הכל סרטים, מותק.

את אומרת שהלכת לטיפול. אוקיי. עשית וי.
הרבה אנשים בורחים מהטיפול בדיוק כשהוא מגיע לנקודה הקשה. יש מצב שזה מה שקרה לך?

וחוץ מזה אני שואל אותך: מה התוכנית שלך?
להתבכיין לנצח על הטעות הענקית והנוראית והבור שחפרת לעצמך והקבר שאת חיה בו והכלא שבו את נתונה והכל יהיה שחור ואבוד וחסר תקווה?

אם כן, זו תוכנית מצוינת בהחלט.

אני רק טוען שיש עוד כמה תוכניות אחרות. ולדעתי הן מתחילות בשלב הראשון בטיפול אמיץ וארוך, ולא בלעשות וי על חמש פגישות או חמש עשרה פגישות. הייתי אומר בשלוף שלמישהי במצב היאוש שלך, רק אחרי שנה של טיפול יש סיכוי שמשהו קטן יזוז.

כן, לפעמים טיפול קצר מספיק בהחלט, ולפעמים צריך תהליך ארוך וקשה.
וזה שוב חוזר לשאלה: אם לא טיפול, אז מה התוכנית שלך?

נ.ב. יכול גם להיות שאת בדיכאון קליני, קל או פחות קל, ואפשר לעזור גם בזה. אני לא אשלח אותך כרגע לפסיכיאטר, למרות שעניינית וטכנית, זה שלב איבחוני חשוב. תתחילי בלחזור לשיחות עם איש מקצוע. משם כעבר תראו.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

אפפ

New member
תודה על התגובה המפורטת

אני נוטה שלא להסכים איתך ככ, למרות שחלק מהדברים שכתבת בהחלט יכולים להישמע הגיוניים.
 

נוסעת27

New member
שלום לך

טיפול בהחלט יכול להוציא אותך מהכל, השאלה רק אם את מוכנה לעזור לעצמך.
לשקוע בייאוש זה דבר נורא קשה, מצד שני יש בזה דבר נורא קל- זה קל להתייאש ולשקוע במרה שחורה. מה שבאמת קשה זה להילחם.
לי נשמע שאת בסוג של דיכאון זה זמן רב. אולי אפילו עוד לפני בעלך, או שתמיד הייתה לך הנטייה. האומללות הכללית שלך והשקיעה בעצמך מחזקים את מה שאני חושבת. אני יכולה להגיד לך בתור מישהי שנפלה במשבר קשה נפשית בחיים וצללה למקומות דומים שעמדה בפני הבחירה. יכולתי לשקוע בזה (אם הייתי שוקעת הייתי ככל הנראה מתחפרת במיטה ימים ולילות בייאוש ודיכאון וככל הנראה בסופו של דבר שמה קץ לחיי) או להחליט שאני יוצאת מזה. ותאמיני לי, אני יודעת כמה קשה להלחליט החלטה כזאת כשהכל נראה אבוד וחסר תקווה. שמי שאת באמת צריכה להילחם בו- זו את עצמך. אבל עשיתי את ההחלטה ועבדתי קשה. ״תקפתי״ בכל המישורים- טיפול פסיכולוגי אינטנסיבי, כפיתי על עצמי שגרה של פעילות גופנית, יצרתי רשת תמיכה כשלא הייתה לי (הלכתי למכרים וסיפרתי להם מה עובר עלי למרות שהיה הכי קל להיסגר ולהיעלם). תרגילים בדמיון מודרך להשבת האמונה העצמית. יוגה להרגעה של הנפש. לאט לאט עם המון עבודה קשה, נפילות ועליות, יצאתי מזה.
&nbsp
אני עד היום מרגישה ״גרורות״ של זה. מחשבות קשות שפתאום עולות. פתאום אובדן אמונה עצמית או פחדים וייאוש שעולים, אבל הם זמניים ומתאדים מהר מאוד ואני יודעת היטב מי הם ומהיכן הם באו.
&nbsp
במצב שאת נמצאת בו, שנשמע לי כמו סוג של דכאון ממה שאת מתארת, אין יכולת להרגיש אמפתיה כלפי מישהו אחר. את בעולם משלך. סגורה בתוך אומללותך ושוקעת בבור שרק את רואה אותו.
&nbsp
עכשיו את צריכה להחליט החלטה. או שאת לוקחת פיקוד על החיים שלך, מחליטה לעשות מעשה (לקבוע טיפול פסיכולוגי, להקים את עצמך ולהתחיל לעבוד על עצמך שבכל מישור שייראה לך נכון) או שתמשיכי לשקוע. אם תבואי מוכנה לעבוד לטיפול התוצאות יהיו אחרות. כשבאים בלי רצון ומוטיבציה גם המטפל הטוב בעולם לא יצליח להוציא ממך כלום. הכל תלוי בך וחשוב שתביני את זה.
&nbsp
אחרי שתקחי את עצמך בידיים תגלי שדברים הם ממש לא כמו שחשבת שהם, ולפחות תוכלי לראות הכל בבהירות ולהגיע להחלטות ממקום מפוקח ובהיר ולא מאחורי ענן של דכאון.
 

אפפ

New member
אני לא בדיכאון

וגם לא בהכחשה. אני ככה רק בבית, בעבודה אני אחרת לגמריי. ואני אמפתית מאד, בתחום בו אני עובדת זה הכרחי
 

נוסעת27

New member
גם אני הייתי ככה רק בבית

כשיוצאים ועובדים והמוח עסוק הדברים מתעמעמים ונדמה שחזרנו לשגרה. כשחוזרים למקום השקט יותר והמחשבות והרגשות חוזרים. לי אחרי שעוצמת המשבר נרגעה זה לרוב היה (ועדיין לפעמים) קורה בעיקר לפני השינה, שיש רגע של שקט והכל צף שוב.
&nbsp
תשמעי. כמובן שאני לא יכולה לאבחן אותך דרך כמה הודעות, אין לי את ההכשרה המקצועית ולא את ההיכרות המעמיקה איתך. אבל ממה שאת מתארת ממש לא הייתי פוסלת. דיכאון. זה לא בהכרח לשכב במיטה ולבכות. זאת תחושה של אובדן שליטה על החיים. איבוד העצמי. ייאוש, תחושה שאין לאן לצאת ולאן לפנות. התכנסות פנימית. האשמה עצמית ועוד. את צריכה להיות פתוחה מעט יותר כי נשמע שאת סגורה חזק חזק וכלואה בתוך התחושה הפנימית שלך (עוד מאפיין של דיכאון אגב) שאת מקרה אבוד ואין מה לעשות חוץ מלשקוע בהאשמה עצמית, ייאוש ורחמים. ברגע שתחליטי שיש מה לעשות, זה יהיה הצעד הראשון. לצערי אף אחד לא יכול להחליט על זה או לעזור בשום דרך חוץ ממך.
 

בת האש

New member
מכיון שעלה נושא הדכאון

ניסית ללכת לבדיקות דם ולשלול חוסרים למיניהם? חוסרים של B-12 וברזל למיניהם יכולים אם לא לגרום לדכאון, אז להחריף אותו.
&nbsp
<אם כל כך רע לך, פשוט תתגרשי. תעברי לגור בדירת שותפים או משהו. לא ברור שזה שווה את זה?>
 

La Milagrosa

New member
נו ומה חשבת לעצמך כשהתחתנת עם אחד שלא אהבת?

רק את הבאת על עצמך את כל החרא הזה, ואני מנחשת שזה היה כי הכסף שלו קרץ לך. זה מה שקורה כשחושבים שיש ארוחות חינם. אז מה את בדיוק מצפה שיגידו לך פה?
 

MAMI M

New member
אז תתגרשי ממנו, מה הבעיה?

כמו שמתחתנים, כך מתגרשים, לא תהיי הראשונה ולא האחרונה שעשתה טעות ומתקנת אותה.

אם את מחפשת להיות אומללה תישארי שם.

אם את רוצה להיות מאושרת תתגרשי.

העולם ימשיך לשרוד מבטיחה לך, השאלה אם זה כבר יביא לך אושר או אם אלו סיפורים שאת מספרת לעצמך.

אולי את בדיכאון קליני, לכי לרופא לבדוק לפני שאת עושה צעדים.
 
למעלה