זכויות בביטוח לאומי

א רויטל

New member
זכויות בביטוח לאומי../images/Emo35.gif

בעקבות קריאה בשרשורים פה ושאלה שנשאלה , עולה בי השאלה האם היפוטוניה ורגישות יתר משמעותית הן אבחנות שניתן לקבל עליהן זכאויות שונות מביטוח לאומי? האם משהו יודע את האבחנות השונות הזכאיות מבחינת ביטוח לאומי? כי חבל לי להכנס למבוך בירוקרטי אם אין כלל סיכוי? מי בכלל אמור לדעת ולאן אפשר לפנות כדי לברר?
 

זהבה נ

New member
א רויטל שלום וברוכה הבאה

בנושא הביטוח הלאומי יש להם קריטריונים ברורים שלא מסווגים לפני סוגי בעיות , קשיים או מחלות. הקריטריונים בדרך כלל מבוססים על רמת התפקוד של הילד ועמצאותו. בכל מקרה הנושא אינו כרוך בסבך של בירוקרטיה אלאל רק במסכים רפואיים ולכל ילד מאובחן בדרך כלל יש את המסמכים הללו וגם אבחונים מעודכנים מרופאים התפתחותיים, פסיכיאטרים ונוירולוגים ועוד... ומילוי של חוברת הנמצאת בביטוח הלאומי וניתן אפילו לוריד אותה מהאתר שלהם ברשת. מגישים את זה במעטפה למחלקה של גמלת ילד נכה וממתינים להזמנה אל הוועדה הרפואית. לאחר הועדה הרפואית בדרך כלל שולחים אחות או עו"ס הביתה לבדוק מקרוב את התפקוד האישי של הילד האם הוא מתרחץ לבד, אוכל לבד או מתלבש לבד ולאחר מיכן נשלחת להורים הודעה האם הילד נמצא זכאי וכמה אחוזי נכות נקבעו אם בכלל. הנושא האם לתבוע או לא בביטוח הלאומי, תלוי רק בהורים ואני ממליצה לכל הורה כן לעשות זאת כי לעתים קרובות מגיע לילדים רבים גמלה וההורים אינם מודעים לכך וחבל שהילד יפסיד כסף שיכול לסייע בקידומו. להשתמע.
 

א רויטל

New member
בקשה להבהרה

האם השיקולים הם בדיקת תפקודי יום יום בסיסיים? אם ילד עצמאי לחלוטין בתפקודי יום יום בסיסיים אין זכאות?
 

זהבה נ

New member
בדרך כלל רמת התפקוד והעצמאות

היא הנבחנת במצבי נכות. גמלת ילד נכה מתקבלת כאשר יש עם הפקוד קשיים להיות עצמאי בגיל שכבר צריך להיות ילד לבצע פעולות חשובות לתפקודו בצורה עצמאית. אם ילד אינו יכול לאכול לבד, להתלבש לבד להתנקות לבד ואינו מודע למצבו בגיל בית ספר, זה לא רמה של תפקוד המתאימה לגילו ולכן מזכה בגמלת ילד נכה. יש כל מיני תסמונות המזכות גם כן באחוזי נכות שונים, אך כל מקרה נבחן לגופו ואין מקרה אחד דומה למשנהו. כהורה ואפוטרופוס חוקי של הילד, את רשאית לבקש מהוועדה הרפואית את הפרוטוקול והוא יישלח אליך בדואר, שם את יכולה לקרוא אם התקבלה החלטה של כן או לא על אחוזי נכות וכמה אחוזים, רשומים שם גם מה היו השיקולים להחלטה המקצועית ועליהם להגיש בכתב השגותייך על ההחלטה לוועדת ערר בביטוח הלאומי תוך חודש ימים מיום קבלת תשובה של הוועדה. כמובן שתוזמני לוועדת הערר וזו תיתן גם את חוות דעתה וההלטה שלה. על מנת לערער על החלטת ועדת ערר את יכולה לפנות לבית הדין לעבודה, זו הערכה היחידה הנוספת שנמצאת לרשותך וכמובן לאחר מיכן בג"ץ. מאחלת בהצלחה ואשמח לסייע ולהדריך אותך במה שיתאפשר לי כאן. להשתמע.
 

א רויטל

New member
ההחלטה שלי בשלב זה.

הילדה עצמאית בתפקודי יום יום בסיסיים. (זקוקה לטיפולים פרארפואיים שונים שכרגע גם לא מוכרים ע"י קופת החולים) כך שמעיון בטפסי ביטוח לאומי והידע על הקיצוצים השונים נראה לי שהסיכוי אפסי לכן כרגע נמנעת מלהתחיל בזה.
 
למעלה