לא. קודם כל אם המשובות אינו התחליף היחיד
אם אני מבין אותך
אתה רוצה שהאורבנית תשרת את כל מי שצריך ל/מז'בוטינסקי. ומי שצריך נניח לתוך תל אביב או לעזריאלי שיסע עם הקוים "העוקפים" דרך אם המושבות.
עכשיו 68/69/70 לא יכולים להמשיך לאם המושבות אז האורבנית תצתרך להחליף אותם.בנוסף היא גם תצתרך להחליף את 567. היא גם תצתרך היא תצתרך גם להחליף את כל הנוסעים של קוי פתח תקווה שנוסעים לז'בוטינסקי(כולל נוסעים שגרים על ז'בוטינסקי עצמו ונוסעים בקוים האלה). למרות הפיצול מדובר עדיין בכמות גדולה מאד. אני לא רואה איך מפרקית שתעבוד בתדירות של 3-4 דקות תצליח לעמוד בעומס.
לא. קודם כל אם המשובות אינו התחליף היחיד
שכחת את אלוף שדה.
לקווים כמו 68/69/70 אם המושבות לא רלוונטי, אבל אלוף שדה כן.
אני גם לא התכוונתי שהקו האדום המקדים יהיה הקו היחיד שיסע בז'בוטינסקי. 567 למשל זו דוגמה לקו שכן צריך להמשיך ליסוע בז'בוטינסקי ואף יש תוכנית (עוד אחת מהתוכניות הרבות של נת"ע ונתיבי איילון...) להחליף את 567 בקו רב-קיבולת ואז הקו הזה יוכל להוות תגבור לקו האדום המקדים ממחלף גהה ומערבה.
ברור גם שחלק מקווי בני ברק ורמת גן ימשיכו ליסוע בז'בוטינסקי, אבל אין סיבה שהקו האדום המקדים, אם יופעל כפי שצריך לא יהווה תחליף ל50, 51, 82, 150, 251, 40, 68, 69, 70, 641 (שצריך להגיע רק עד ת"מ פ"ת), 561, 571.
350 צריך ליסוע דרך אלוף שדה.
38 צריך ליסוע דרך אבא הלל.
מתל השומר וקרית אונו לתל אביב צריכים להיות קווים מהירים דרך אלוף שדה.
באלוף שדה צריך לעשות נת"צ ושם יש מקום לעשות זאת. דבר נוסף שצריך לעשות באלוף שדה וגם הוא תקוע, זה שיקוע של צמתים מרכזיים (כמו הצומת עם דרך רבין בר"ג-גבעתיים).
כל הדברים הללו כבר היו צריכים לעבוד.
אבל פשוט לא יודעים כיצד לקדם ולבצע אותם.
חלק מזה אגב נובע מסכסוכים אישיים בין שר התחבורה לראש עיריית תל אביב שבעקבותיו שר התחבורה החליט לייבש את חברת נתיבי איילון שהיא חברה משותפת למדינה ולעיריית ת"א והייתה במקור אמונה על הפרויקטים הללו. (נת"ע היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה)
אפשר לכתוב ספר עב קרס על מחדלי התחבורה בגוש דן.
ואין שום סימן רציני שהמצב הולך להשתנות.