זקוקה לעצות – מה מתאים בגיל שנה

e f r a t g

New member
זקוקה לעצות – מה מתאים בגיל שנה

שלום, אני אמא לילדה ראשונה בת 5 חודשים וכרגע נמצאת איתה בבית ועובדת מהבית. מכיוון שהחלה תקופת ההרשמה למסגרות התחלתי לחשוב על לרשום אותה למסגרת בספטמבר (היא תהיה בת שנה וחודש) אבל קשה לי לדעת איך היא תהיה בגיל הזה ומה יתאים לה. האם עדיפה האינטראקציה עם ילדים אחרים ופעילויות יותר מאורגנות כמו בגן/משפחתון או שעדיפה מטפלת? האם זהו גיל מאד בעייתי להכניס למסגרת מבחינת חרדת זרים ועדיף קודם/אח"כ למרות שיוצא אמצע שנה? וגם: בכל המקומות שבדקתי היחס הוא בערך 1:6 – זה הגיוני לגיל שנה? ובאותה הזמנות - האם מישהי שמעה משהו על המקומות הבאים בכפר סבא: גן יעלי הגן היצירתי ברחוב הכרמל פעוטון דבש גן רב קט גן מיץ פטל אשמח להמלצות על מסגרות אחרות בכפר סבא לגיל שנה וחודש
 
אז ככה:

חוץ ממיץ פטל ששמעתי דברים לא טובים על כל השאר שמעתי דברים טובים. אבל אני אישית ממליצה מאודדדדדדדדדדד בחום על הגן שהילד שלי היה בו ויתאים לבת שלך לשנה הבאה: משפחתון עם 8 ילדים. יש גננת וגנן (בעלה). מקום מאוד מרווח, חם, מעשיר ומקסים. אני שם כבר שנתיים וחצי ומאוד מאוד מרוצה ואוהבת. אם את רוצה טלפון- שילחי לי מסר. לגבי השאר: קודם כל יש שיקול כלכלי. אם הוא לא קיים אצלך אולי עדיף מטפלת (ואת כן יכולה כבר בגיל הזה לראות עד כמה הבת שלך אוהבת או לא חברה). מעבר לזה, אני אישית מעדיפה משפחתונים שבהם היחס הוא יותר אישי (וכן, היחס שאת מתארת הוא הגיוני, לצערי). כל גיל עלול להיות "בעייתי" אם תתכווני לזה. כל ילד מגיב אחרת. לילד שלי לא הייתה שום חרדת זרים עד גיל שנה וחצי והוא הגיב כך גם כשהוא היה במסגרת שהוא כבר הכיר. אשמח לעזור לך אם תצטרכי עוד על כפ"ס. יום מקסים. יעל
 
ראשית מזל טוב ובהצלחה

אני בהחלט מעדיפה פעוטון או משפחתון ולא מטפלת. על פעוטון ומשפחתון יש פיקוח של משרד החינוך, החל מגיל שנה מעבירים לזאטוטים תכנים שונים הקשורים לעונות השנה ולחגים, צבעים, צורות, שירי חיים נחמן ביאליק ועוד. נראה לי הרבה יותר מעניין מאשר להישאר עם מטפלת, מול הטלויזיה. את ילדי הכנסתי למסגרת פעוטון החל מגיל שלושה חודשים.
 

שביטה

New member
פיקוח של משרד החינוך

רוצה להדגיש נקודה חשובה שהרבה הורים "נופלים בה". לא בכל משפחתון/פעוטון יש פיקוח של משרד החינוך או הדרכה מקצועית (כמובן מדובר על מסגרות פרטיות), למרות שקיים חוק (שאינו נאכף בשל חוסר תקציב). מומלץ לבדוק זאת בכל מסגרת.
 
מה מתאים בגיל שנה?

שלום efratg אפשר למצוא שילוב בין אינטראקציה עם ילדים לבין טיפול אישי שמתאים לילדים בגיל זה-חפשי משפחתון אינטימי 3-4 ילדים או מטפלת המטפלת במספר ילדים. היחס במעונות על פי הוראות משרד העבודה והרווחה,עד כמה שידוע לי, הוא:מטפלת אחת לשבעה ילדים!!! קשה לקרוא לזה טיפול... להלן מספר טיפים לבחירת מעון/משפחתון/גן: 1-אישיותה של המטפלת/הגננת ויחסה כלפי הילדים הוא הראשון לבדיקתנו ההורים. 2-היחס בין מספר המבוגרים למספר הילדים. 3-תנאי המקום והתאמתם לצרכי הילד. בהצלחה גלבוע יפעת מנחת הורים ומטפלת
 

טלישפ

New member
../images/Emo95.gif מה צריך בגיל שנה?

שלום אפרת, אין כללים וזה מאוד תלוי בילד/ה. אני החלטתי שמטפלת, משמע אחד על אחד מאוד חשוב בגילאים רכים וקריטיים אלו. זה הזמן שבו הם מאוד רגישים, הצרכים שלהם יחסית בסיסיים - אוכל ושינה לרוב וקצת זחילה. הם רוצים לישון בשעות שלהם, קצב ההתפתחות מאוד שונה מאחד לשני - היפוך מבטן לגב או גב לבטן, זחילה, מישוש, ראייה, אוכל - התחלה של מוצקים וכדומה. צריך לעבוד עם כול אחד אז איך מטפלת עם אפילו 3 יכולה להתפנות לכול אחד ולצרכים השונים שלו??? הם עוד יחוו את האינטרקציה, ובגילאים כאלו הם תלויים בעיקר בנו ועסוקים בעצמם ובקיומם - אוכל ושינה. אני רואה את בני שהוא בן שנה וחצי ומאוד אוהב חברה - אז יורדים איתו לגינה לשעתיים - שלוש ואח"כ זהו, נמאס לו והוא רוצה לשחק עם עצמו, או שאני אשחק איתו. תרגישי את הבת שלך, תראי מה השלבים שלה, מה היא צריכה והכי הרבה תנסי (במידה ואפשר) כחודש או משהו כזה. בהצלחה!!!
 

rmodai

New member
המון אהבה ותשובת לב וחיזוקים התפתחו

זה מה שעמד לנגד עיני כמו שטלישפ כתבה ואני מסכימה לדבריה לי היה חשוב בשני בני יהיו בסביבתם הטבעית בבית ואם לא אני אז שמישהי חמה אוהבת ומחבקת תהיה במקומי תעריץ את הילדון בכל ניסיון התהפכות או הליכה או ציור ותראה אותו קרוב. שירי חנוכה וסיפורים יהיה לו עוד כלכך הרבה שנים לשמוע לראות ולצמוח איתם. הזחילה וההליכה הם רק בתקופה הזו. את שני בני העברתי אחרי המטפלת לגן קטן או משפחתון רק כאשר הם כבר הלכו יציב והיו עצמאיים יחסית - ללכת ולקחת מה שרצו להצביע ולבקש. לי היה חשוב שיתחילו ללכת בבית ולא יהיו זוחלים בגן וירגישו אולי לא כבין שווים או "יתקעו" אותם בסל קל או בלול כשנוח - כמובן שאני לא חושבת שיש מקרים כאלה אבל אני נורא רגישה בעניין הזה וחשוב לי החופש של הילד והיכולת שלו לבחור. קשה נורא לדמיין מה בנך יעשה ויאהב בספטמבר הוא יגדל ישתנה ויתפתח עד אז . גם נורא מוצלח להיקלט בגן "אחרי החגים" אחרי קשיי הקליטה של כולם. לכן המלצתי לך - אם את יכולה תחכי עוד קצת. בכל מקרה תשאלי על המלצות ולכי לבקר בגנים לפני תקופת סוף השנה שאינה מיצגת כך שתכירי את הגנים, תמיד תוכלי לשמור מקום ולהחליט רק ברגע האחרון. ועד אז המון הצלחה והנאה מהתקופה.
 

שביטה

New member
לבדוק! לבדוק!

הי! זהו בהחלט שלב מבלבל ולא קל (גם להורים יותר מנוסים).קבלת עצות רבות שיכולות לעזור לך. אבל את צריכה לבדוק מה מתאים לך ולבתך. אני חוזרת על דברים שכבר כתבתי בפורום (בתגובה לאחת ההודעות):כדאי לבקר במספר גנים ולהתרשם מאיכות הצוות!(אם תרצי אשלח לך מאמר שכתבתי בנושא) לא להסתנוור מהציוד החדיש ומכמות החוגים(מיותר בגיל הזה -הגננת יכולה לעשות זאת בעצמה עם קצת השקעה ורצון טוב). אבל האנשים הם שיאכילו, יחליפו, יחייכו ויחבקו את בתך. רצוי מאוד שיהיו גם ליווי והדרכה מקצועית לצוות החינוכי. בהצלחה!
 

שביטה

New member
שכחתי להתייחס למטפלת

בעניין המטפלת, יותר קשה להתרשם ממנה כי אי אפשר לצפות בה (בד"כ). יש יתרונות וחסרונות. זה כנראה גם הרבה עניין של מזל. בכל מקרה כדאי תמיד להיות עם היד על הדופק, לבוא בשעות לא צפויות, להתקשר (אפשר לשמוע אם יש בכי ברקע ואם היא מרגיעה)או לבקש משכנה להציץ. לא להסתמך רק על המלצות ולשים לב לתגובות הילד אליה ולשינויים לרעה בהתנהגותו ובתגובותיו (וזה תקף גם לגבי פעוטון). בהצלחה רבה!
 
למעלה