זקוקה לעצתכם

ליציטה

New member
זקוקה לעצתכם ../images/Emo12.gif

זוהי הפעם הראשונה בחיי שיש לי חתולה, כלבים תמיד היו, יש ויהיו ואיתם אני יודעת (וגם לא הכל) מה לעשות. אז ככה.. עברנו לבית פרטי עם גינה, עד עכשיו החתולה לא הייתה יוצאת מהבית (עכשיו היא בת 4 חודשים ). מאז שעברנו היא לא מפסיקה לשגע אותי שאני אוציא אותה, היא שורטת את הדלתות, מיללת כמו משוגעת. אז בינתיים אני מוציאה אותה לגינה (מגודרת) עם השגחה בלבד שלא תצא מהגינה, כי היא עדיין לא מעוקרת. השאלה היא, אם בכלל כדאי לי (כמובן רק לאחר העיקור) לתת לה להסתובב חופשי? מצד אחד אני היסטרית, אבל מצד שני אני יודעת שהיא יותר תהנה אם היא תהיה חופשיה (אנחנו גרים במושב כך שהכביש לא ממש מסוכן), בייחוד כשהיא רואה את החצר ממרחק של ס"מ, וזה כאילו לשים שוקולד ליד ילד ולומר לא :,אסור!!! אז מה דעתכם?
 

טל קר

New member
הבנתי שהכביש אינו סכנה. אבל יש

סכנות נוספות. האם יש גם כלבים מסתובבים חופשי במושב? האם יש סכנת הרעלה מחומרי הדברה במושב? האם יש ילדים שמתעללים בחתולים במושב? אם את בטוחה שהשהייה בחוץ לא מסכנת אותה, לבריאות. אני אישית לשלי לא אתן אף פעם להסתובב בחוץ (טוב, אני גרה בעיר) וגם הרבה אנשים שאני מכירה מפורומי חתולים שונים אוסרים עכשיו למרות שהרשו קודם לחתולים להסתובב בחוץ אחרי שחתולה של משתתפת קבועה ברחה החוצה ונטרפה על ידי כלב. יכול להיות שהחתולה שלך רוצה לצאת החוצה כי משעמם לה, כי אין לה חתול נוסף לשחק איתו. אם יש בעיה להוציא אותה החוצה כי יש סכנה, מה בנוגע להבאת חבר/ה? חתולים באמת כדאי לגדל משניים ומעלה כדי שיעסיקו אחד את השני.
 

**לילך**

New member
יש פה כמה אספקטים

1. אין ספק שהחתולה תהנה הרבה יותר בחוץ ,אני גרתי פעם במושב וזה היה גן עדן לחתולים שהסתובבו בחוץ. 2. אבל....תוחלת החיים שלה אם היא תסתובב בחוץ תהיה קצרה יותר ,יש הרבה סיכונים בחוץ: כלבים ,מכוניות ואנשים רעים. 3.אם היא תסתובב בחוץ יש לה יותר סיכויים להידבק בכל מיני מחלות (תהיי חייבת לחסן אותה נגד כלבת) והיא תידבק שוב ושוב בפרעושים ותולעים. אם החתולה בת ארבעה חודשים אז עוד חודש- חודשיים תצטרכי לעקר אותה , שימי לב להתנהגות שלה ואם היא תתחיל להתחנחן ולהתגלגל יותר מהרגיל ,זה יהיה סימן שהיא מיוחמת ואז חיש מהר לעיקור.
 

מאריאן

New member
בטח שאפשר!

אני גרה בבית פרטי, והחתולה מחלקת את הזמן שלה בין הבית לחצר. אני לא חושבת שיש בעיה, במיוחד כשהכביש לא מהווה בעיה בטיחותית. להיפך, אני חושבת שזה יעשה רק טוב לחתולה אם היא תצא החוצה (אבל רק אחרי עיקור), ככה היא תוכל לשחק בחצר עם החיות השונות שיש, להשתזף בשמש, לעשות צרכים בצורה בה חתולים נועדו לעשות אותם... חתולים הם חיות שורדות, אני חושבת שחוץ מכביש או חבלות שמכוונות נגד חתולים, הם יכולים להסתדר כמעט בכל סיטואציה.
 

מאריאן

New member
ועוד דבר,

אחרי שקראתי את התגובות האחרות שכתבו לך הרגשתי צורך להוסיף משהו למה שכתבתי - אין ספק שבעיר לא הייתי נותנת לחתולה שלי לצאת, כי כל מה שכתבו כאן לפני זה נכון מאוד. יש בחוץ אנשים רעים, ומכוניות, וכלבים ועוד ועוד... אבל! אני גרה בשכונה שקטה של בתי-קרקע, כל הכלבים כאן קשורים, והחתולים לא מתקרבים אליהם. הכביש הוא רחוב משולב, אז אין סיכוי שחתול ידרס. יש לי שתי חתולות, אחת גרה בבית ויוצאת לחצר לפחות פעם ביום, והשנייה גרה רק בחצר. החתולה שלי מאוד נהנית לצאת החוצה, ולהתעדכן ברכילות המקומית. אני מקווה בשביל החתולים שלך שהם חיים במושב שקט
 

**לילך**

New member
הגישה שלי נובעת מסיפור עצוב

לבחורה שכינויה קשכפית בפורום אחר היתה חתולה בשם לילה שיצאה ונכנסה לבית חופשי ,הם גרים ברחוב שקט והכל הייה ממש אידיאלי ,עד שיום אחד הודיעו לה שראו את החתולה שלה מתה בחצר בי"ס ליד. התברר שאיש אחד רשע עם כלב תוקפני תקפו את החתולה בכוונה תחילה ופשוט שיסעו אותה לגזרים ,עד היום לא הצליחו לזהות את בעל הכלב וכלבו ואי אפשר להתלונן עליו במשטרה. לצערי אנשים מרושעים וכלבים תוקפניים מסתובבים גם במקומות שקטים כמו מושבים ושכונות נחמדות ,לכן אם נותנים לחתול לצאת החוצה כדי לשקול את כל הבעד והנגד. אם הייתי גרה בבית פרטי עם גינה או במושב ,הייתי נותנת לחתולים להסתובב בחוץ בשעות שאני בבית ויכולה לשים עין ואילו בשעות שאני לא בבית הייתי סוגרת אותם בבית.
 

מאריאן

New member
../images/Emo12.gif מזעזע!!!

אצלנו החתולה לא יוצאת מהרחוב, וגם לא מתרחקת כל כך מהבית (הרי אין לה מה לחפש רחוק מהבית...) למזלנו גם כל השכנים מאוד נחמדים, והם קושרים את הכלבים שלהם כדי למנוע התקפות על אנשים תמימים ו/או חיות אחרות. אבל באמת צריך לקחת בחשבון מקרים נוראיים כאלה לפני שמחליטים אם לתת לחתולה לצאת או לא.. רק כדאי מאוד לדעת - it´s a one way street, אם מוציאים את החתולה אפילו רק לחצי שעה כדי לראות איך היא מסתדרת בחוץ, אתם לא תוכלו להכריח אותה להישאר בבית, היא תשגע אתכם עד שתתנו לה לצאת החוצה כל פעם שתפתחו את הדלת. *ההודעה כתובה בלשון חתולה-נקבה, אבל מיועדת לשני המינים
 

shanty.G

New member
נסיון של שני המקרים:

כאשר גרתי בבית הורי בבית פרטי היו לי חתולים, כל אחד עם גורל עצוב אחר,מאלו שהיו חיים גם בחוץ וגם בבית. ג´רי- אפור מהמם, מעורב עם כתם לבן קטן- נגנב. כך גם אחיו הלבן מחצר שכנתי. פי סי- נפל, כנראה לא בהתנדבות לבור סיד בקרבת מקום. הוא ברח בדרך לוטרינר בעיר- או שנדרס, או שנפטר ביסורים. לא כל הסופים רעים: החתולה הבאה לא כל כך הסתדרה עם הכלב שלי ז"ל (הוא נפטר בשיבה טובה) ועם הלחץ של אמי מהמלחמות התמידיות שלהם, ומצאנו לה בית חם אחר. הדאגה והאיום שנמצא תמיד מעבר לפינה, אני לא בטוחה שכדאי, בפרט עם מצב ההרעלות בזמן האחרון (כולל מושבים). היום החתולה שלי גרה איתנו בבית ולא יוצאת (טוב, לא ממש כדאי לה לעשות גיחות מקומה שנייה...). ואני "אמא" נטולת דאגה!
 

ליציטה

New member
תודה לכולם על העיצות ../images/Emo51.gif

אני באמת לא סגורה על מה להחליט, בייחוד שעד עכשיו היינו מוציאים אותה לחצר בהשגחה, עד שאתמול היא ניסתה לצאת מהחצר - טיפסה על עץ, ומזל שהתלחנו להוריד אותה. אני די מפחדת לשחרר אותה, למרות שכמו שמאריאן כתבה - חתולים הם חיה ששורדת. אני חושבת שעד שזה יהיה ממש מציק, אני אשתדל לצאת איתה בהשגחה. ובקשר לזה שמשעמם לה בבית - ממש לא - יש לנו עוד שתי כלבות שכולם משחקות להן בסבבה. דבר אחרון - החתולה רק בת 4 חודשים, אבל היא מתגלגלת ומתחנחנת יותר מהרגיל, אני לא יודעת אם זה בגלל שזה בית חדש בשבילה (עברנו לפני שבועיים) או שהיא באמת מיוחמת, אבל את זה אתם גם לא יכולים ממש לדעת, אז אני חושבת שאני אקח אותה לוטרינר. בינתיים - תודה רבה
 
למעלה