זקוק לעצה לגבי מיניות

זקוק לעצה לגבי מיניות

טל שלום,, אני זקוק לעצתך. אני עוד מעט בן 30, הומו מחוץ לארון, חיי בזוגיות כמה שנים, עובד לומד וכו... הבעיה שלי קשורה בעיקר לאינטרקציה עם גברים בחיי היום יום. בגדול אני יכול להעיד על עצמי שאני דיי ביישן ומופנם, לוקח לי זמן להפתח לאנשים זרים ופה הבעיה. גם לא סתם בחרתי לצורך העניין בשם הזה..."מדליק טילים".... אני נראה מצוין, בלי שחצנות, אבל כאן גם העקב אכילס שלי. תמיד ידעתי שאני הומו אבל שאני גבר של גבר אחד, מה גם שאני דיי מקובע מבחינה מינית. היו כמובן סטוצים בעבר, חלקם מוצלחים וחלקם פחות, אבל מבחינתי סקס זה כל החבילה במלואה ולא עניין של חצי דקה, מה גם שאני לא נדלק מייד, צריך זמן להתחמם... אני רואה בעיה בחיי היום שלי מול גברים אחרים, סטרייטים בעיקר. איך אגדיר זאת בפשטות, אני לא יוצא ונכנס בחוץ...אם הבנת את כוונתי. אני מאוד מיני, אבל המיניות נשארת בבית. כשאני יוצא החוצה אני נסגר, תרתי משמע, פשוט מדומם מנועים. יש בי כנראה משהו מאוד מושך, כמעט בכל מקום אני מוצף במבטים, סימנים וכו...אפשרויות אין סופיות. תמיד הלכתי לפי הערכים שלי, אבל נאלצתי לפתח עור של פיל מכיוון שחוסר הזרימה שלי בסופו של דבר הובילה להקנטות, קללות, ריחוק וכו, לכן היום אני מסנן הודעות כבר מהרגע הראשון. אנשים שמכירים אותי אומרים שיש לי מנטליות של אשה מהבחינה הזאת וזה סותר לגמרי את החזות וההתנהגות הגברית שלי. הנושא מטריד אותי כבר דיי הרבה זמן, מכיוון שהעניין מונע ממני להתחבר לגברים אחרים וגם מבחינה מסויימת אני מרגיש שאני מפספס, יש אנשים טובים וחתיכים שעוברים בדרכי, אבל בסופו של דבר עוקפים אותי ולא עוברים דרכי... מה גם שאני מרחיק אנשים בגלל הקרירות הזאת ומפספס הזדמנויות להתחבר לכאלה שגם יכולים לתרום לי רבות. יש בי איזושהי מקובעות ועצירה מחשבתית, אני מודה, אולי הערכים שלי קצת לא מציאותיים. אני מתלבט ארוכות אם עליי להשלים עם מה שאני מהבחינה הזאת, זה מה יש, או שעליי לפנות לטיפול כדי לנסות לשחרר את זה ולאפשר לעצמי ולאחרים להנות יותר מהחיים, לעשות טוב, לעצמי ולאחרים. אני פשוט מרגיש שכל עוד אשאיר את הנושא באויר ולא אקבל החלטה לכאן או לכאן, גם החיים יעברו לידי. נתתי לזוגיות להיות תירוץ להתנהלות שלי, שאני נאמן ולא בוגד, אבל תכלס גם בלי זוגיות הייתי אותו דבר. היו לי גם שיחות רבות עם בן הזוג שלי שאומר לי תמיד, שככה אני ושזה הייחוד שלי וכדאי כבר שאשלים עם זה, אבל למה זה מטריד ומעסיק אותי כל כך? אולי אני באמת רוצה להשתנות אם זה אפשרי. אומנם אני עושה סקס כמעט בכל יום והמיטה שלי חמה, יש לי אהבה ופרטנר לחיים, אבל אני צריך להסתפק בזה?, מה קורה עם האנשים בחוץ? מה קורה איתי? לא פניתי אלייך לקבל חיזוקים אלא לשמוע באמת את דעתך הכנה. תודה.
 
על סמך מה עושים מה

הי, הבלבול עובר דרך הודעתך, אני אעשה סדר בכמה תמות שהצגת בתקווה שישמשו כקצה חוט להמשך בירור (לבד/במסגרת טיפול). אתה מציין מצב דיכוטומי או שאתה ON או שאתה OFF באינטראקציות עם אנשים. חסר ה"דימר" גם לרצף וגם למעבר לרצפים שאינם סביב מיניות בהכרח (עם כל הכבוד לכך ששני הצדדים חתיכים, יש עושר של אינטראקציות שאולי העדרן מורגש) אתה מציין מצב בו יש לך הרבה הצעות מבחוץ, ואתה מרגיש קונפליקט מולן. יש כאן מקום לבירור של לא רק מה הם רוצים (עם כל הכבוד) אלא גם מה אתה רוצה. זה שמישהו רוצה משהו ממך, לא אומר שאתה בהכרח רוצה חזרה. לחיות לפי מה שמתאים לאחרים, בפרט אם אלו דרישות מתחרות (משה רוצה אותי, וגם דני, וגם יוסי, וגם אלי, וגם שרון, וגם איתמר) זו עשויה להיות הדרך לחוסר שקט ואומללות. נשמע שיש הרבה רעש מבחוץ, שווה למצוא את המקום והדרך שמאפשרים להקשיב למה מתאים לך. אין בעיה בלבחור באופציה מסוימת, אבל לפעמים הקושי הוא מול התהליך, למשל אם התהליך לא מרגיש כמו בחירה, אלא 'התקעות בשל מגבלות'. אפשר לעבוד על הסרת המגבלות, כדי שהבחירה תהיה יותר ראויה לשמה כבחירה. מה דעתך?
 
כל מילה בסלע

אני חושב שקלעת בדיוק לעניין... עשיתי בחירה מודעת מסויימת אבל אני לא שלם איתה מכיוון שהיא כן נובעת מאיזושהי מוגבלות ולאו דווקא מבחירה חופשית. ואכן יש הרבה רעש מבחוץ והרבה אופציות ואפשרויות ואני עצור במין תקיעות לא מובנת ומתנחם בבן זוג (המדהים) שלי אבל מתייסר שאני מפספס הרבה דברים אחרים וחיי את חיי בתמות שונות עם אחרים..... מה גם שבבסיס יש בי הצורך להרגיש רצוי גם אם במידה מסויימת אני מוותר על עצמי, אינפנטליות מסויימת. אכן שילוב מורכב למחקרים בינלאומיים... :)ץי האם מומלץ לדעתך לגשת לטיפול ולשחרר חסימות? עדיין לא מאוחר? נתקלת במקרים דומים שהגיעו אלייך?
 
הכל הפיך חוץ מהמוות

כך שכל עוד אנחנו בחיים, עוד לא מאוחר... אני בהחלט ממליצה להעזר בטיפול אם מרגישים שמשהו משמעותי הפוגע באיכות חיינו "גדול עלינו". אין לי כמובן מטופלים הזהים אחד לרעהו, אבל התמה של מה לבחור, כיצד לבחור, האם אני בוחר או מתועל/ האם נמנע כתוצאה מפחד/זורם או מוזרם או מזרים/ וכן הלאה היא תמה אנושית נפוצה מאד (בקליניקה ומחוצה לה), ויכולה לבוא לידי ביטוי במגוון תחומי חיים - קשרים, עבודה וקריירה, לימודים, תמונת העתיד וכן הלאה. מנסיוני הפתרון טמון לא בהכרח בתוצאה (מה הבחירה) אלא בתהליך (תחושה שאכן התבצעה בחירה), ונתקלתי גם בבחירות שנותרו על כנן (התוצאה, התהליך היה אחר לגמרי) וגם בכאלו שהשתנו. בהחלט עבדתי ועובדת גם עם מטופלים שעובדים על הגדלת הבחירה ותחושה של בחירה בתחום הבין אישי המיני/זוגי.
 
אחלה. ומשהו אחרון...

מה ההבדל בין עו"ס קליני לפסיכולוג קליני, ואיך זה מתבטא בצורת הטיפול? האם כדאי לי ללכת לטיפול אצל גבר, כדי שאשקף מולו את ההתנהלות שלי עם גברים, או שבעצם כדאי לי ללכת לטיפול אצל אישה, ששם ארגיש יותר נוח... מה את ממליצה?
 
התמחות קלינית

הי, כל מי שמסיים מסלול קליני בתחום של בריאות הנפש (תואר שני ומעלה בהתמחות קלינית) מוסמך לטפל באנשים בין אם מדובר בעובד/ת סוציאלי/ת קליני/ת, פסיכולוג/ית קליני/ת, קרימינולוג/ית קליני/ת או פסיכיאטר/ית. אחד ההבדלים הבולטים בין עבודה סוציאלית לפסיכולוגיה (שאינו מחייב את כלל העו"סים הקלינים ואת הפסיכולוגים הקלינים) היא יחידת הניתוח הבסיסית- בפסיכולוגיה היא האדם, בעבודה סוציאלית היא אדם-בתוך-סביבה. אני אישית מוצאת את השניה כיחידת הניתוח הרלוונטית יותר לרוב הסיבות לפניה לטיפול. בנוגע למי ללכת - אני חושבת שללכת לאדם שתרגיש איתו נוח ובטוח כדי לבצע עבודה. התנאים צריכים לאפשר טיפול רלוונטי, לא להיות בהכרח MORE OF THE SAME כדי להוכיח בעיה. לא הייתי עושה SPLIT על רקע המגדר כקריטריון לבחירת מטפל, אלא על רקע תנאים שמאפשרים עבורך מרחב מתאים לטיפול, אני מצרפת קישור לרשימה קצרה של קריטריונים שכדאי לקחת גם אותם בחשבון
 
למעלה