זקוק לתשובה דחופה - האם מישהו נתקל או יודע מה

אריאלז

New member
זקוק לתשובה דחופה - האם מישהו נתקל או יודע מה

עושים? אחייני מארה"ב בא עם קבוצת תגלית לביקור בארץ, הוא הגיע עם דרכון אמריקאי, הוא אזרח אמריקאי, מעולם לא התגורר בארץ אולם כנראה שנרשם כאזרח ישראלי , בתקופה שהוריו היו תושבי ארה"ב אך עדיין לא אזרחים. אתמול בביקורת הגבולות נאמר לו שהוא צריך להוציא דרכון ישראלי ופטור משלטונות צה"ל אחרת לא יוכל לצאת . נשמע לי הזוי לגמרי, שבחור שנולד בארה"ב לא חי מעולם בישראל , אלא בא לביקורים בלבד בישראל , וכרגע נמצא בטיול שמדינת ישראל מאד מאד מפרסמת אותו ומתגאה בו, יאלץ להטרטר עכשיו באמצע הטיול עם הקבוצה בביורקרטיה הישראלית . היש דרך לפטור את הענין? מה עושים?
 

נטס

New member
גם לנו זה קרה..

בנות דוד שלי (אח של אמא) נולדו באנגליה ונרשמו כישראליות בשגרירות (דוד שלי נולד בארץ) וכשהגיעו לביקור עצרו אותן ואמרו להן בדיוק אותו דבר. הדרכון פחות בעייתי, אבל בשביל הצבא צריך להוציא אישורים על מגורים בחו"ל וכל מיני דברים (לא זוכרת בדיוק, זה היה לפני 5 שנים בערך..). הרעיון הכי טוב זה להתקשר ללשת הגיוס ולברר בדיוק מה צריך להביא.. בהצלחה!
 

ליאת127

New member
הוא יצטרך להביא אישור של למודים בחו"ל

מכיתה ט' אני חושבת. לבת של חברה שלי היתה בעיה כזו, היא הגיעה לשנת לימודים, לא היתה לה בעיה לחזור לארה"ב. אח"כ סדרו לה פטור כאן בשגרירות הישראלית.
 

DTUT

New member
זה לא כל כך הזוי..

במקרה אני רושם עכשיו את הרך הנולד בשגרירות, ובפירוש מצוין על הטפסים שבהגיעו לגיל 16.5 יש להסדיר את מעמדו מול הצבא. לכן זו פאשלה של ההורים שלו ,שלא דאגו להסדיר את העניין. בארה"ב אם לא היה דואג להסדיר משהו בירוקרטי דומה היה נתקל אפילו בפחות הבנה שם הולכים לפי הספר ואין התחכמויות...
 

Immigrant

New member
כן, אני מכיר את מה שמצויין על הטופס, אבל לא

ברור לי מה יש "להסדיר" בשעה שהחוק אומר שאם עזבת את ישראל לפני גיל 14 אינך חייב בשירות...אם הוא עזב את ישראל לפני גיל 14 (או מעולם לא התגורר בה) אין פה מה להסדיר כי העניין הוסדר עפ"י חוק. נראה לי פירצה מטופשת בהגדרת החוק.
 

Ayelet CA

New member
יופי, עכשיו אני יודעת למה

אני לא רושמת את הילדים בתור אזרחים. זה קרה גם לחברים שלנו, הילדים בילו עם שלטונות הצבא בכל ביקור בארץ בגילאים מסויימים.
 
נו באמת? פרוצדורה של רבע שעה לכל ילד

זה מה שזה לקח לי. להסדיר את העניין. כל אחד מהילדים , כשהגיעו לגיל 16 קבענו תור בקונסוליה להסדיר את מעמדם הצבאי מול צה"ל , פעמים בשנה מגיע קצין צהל לביקור בקונסוליות בצפון אמריקה. נוסעים לקונסוליה ממלאים פרטים מביאים הוכחה שהילדים עזבו את הארץ בהיותם קטינים (שלא באשמתם) , מביאים הוכחה שהם לומדים בבית ספר. ומקבלים באדיבות צ'טלה מוצמד לדרכון שלהם. כתוב שם כי עקב מגוריהם ולימודיהם מחוץ למדינה, הם פטורים משירות. וזהו. למותר לציין כי שני הילדים בילו מאז הרבה זמן בארץ בהרבה הזדמניות. מעולם לא היו להם בעיות. הבעיה היא שהורים נוטים להזניח את הפרט השולי הזה. ואז מתפלאים. ילד , שהוא בן להורים ישראלים מן הסתם אמור להסדיר מעמדו כחוק. ברגע שעושים את זה אין שום בעיות. זה לקח אז פחות זמן מהויכוח היומי על המפתחות של האוטו,.. (16 אמרתי?).
 

Ayelet CA

New member
הילדים שאני מדברת עליהם

בכלל לא נולדו בארץ, ותמיד היו להם בעיות עם הצבא בביקורים בגילאי העשרה, זה היה לפני 15-20 שנה.
 
כמו שאמרתי

אם הם נולדו להורים ישראלים, ויש להם דרכונים ישראלים, הם חייבים להסדיר את מעמדם. לא יודעת מה היו הנוהלים לפני 15 ועשרים שנה. ותודי שזה גם לא רלוונטי לסיפור של היום. אם כי.. כשחושבים על זה כן, אותו סיפור כשהבת שלי קיבלה את האישור שלה, זה היה , אוי אמא לה.. לפני 15 שנה.... כשלא מזכירים לי אני שוכחת שהזמן עף
 

Ayelet CA

New member
העניין הוא שאני לא ידעת

מה יהיו הנהלים בעוד 10-15 שנה ואין לי סבלנות להתעסקות הזאת. אם נחזור לארץ יהיו להם דרכונים, אם לא, אין צורך.
 
בואי נקווה

כמו שקיוו הרבה הורים עם לידת ילדיהם. שבעוד חמש עשרה , עשרים שנה, לא יצטרכו בכלל להתנהל מול צבא. גיוס יהיה משהו שעושים כדי להתחשלו ולאגור נסיון. שהרי פייטרים לא מתים בזמני שלום...
ושלא נדע עוד מלחמה. להופעה בספטמבר, את לא נוסעת עם הילדים? נדמה לי שראיתי כבר תאריך.
 

Ayelet CA

New member
ראינו את רינגו סטאר לפני שבוע, עם הילדים

ואנחנו מעדיפים לראות את פול כאן
 

Immigrant

New member
מה כוונת המשורר במשפט הבא?

and you are permitted to visit Israel every year under certain conditions.​
אילו "תנאים"...?
 
קשה לדייק בתשובה

למשפט שבא לא קשור לשום דבר. אבל אנסה. לקטין תושב חו"ל מותר לבקר בארץ למשך ארבעה חודשים בשנה. אם שהה בארץ בביקור מעל לארבעה חודשים בשנה, הוא מאבד את זכותו להיות תושב חוזר ומאבד את זכותו להקלות כל שהן במידה ויחליט לחזור. וכמובן מאבד את הפטור מצה"ל שהוענק לו בגין מגורים ולימודים בחו"ל. מותר לקטין או צעיר הפטור מצה"ל עקב לימודיו ומגוריו בחו"ל, לשהות מעל לתקופה המותרת באם הוא מגיע במסגרת תוכנית לימודים מוכרת (שנה באוניברסיטה או בתיכון), תוכנית נוער או כל תוכנית המוכרת על ידי ממשלת ישראל. מקווה שלכך התכוון המשורר. כיוון שלא ידוע לי על הגבלות נוספות. ידוע לי אישית על מקרים אגב, של צעירים שהקלו ראש ושהו בארץ חצי שנה בלי לשקול את התוצאות.. ארבע שנים לאחר מכן, כשאחד מהם התחתן ורצה לממש את זכותו כתושב חוזר הוא די הופתע לגלות שאופס.. לפני ארבע שנים היית בארץ מעל למכסת הזמן המותרת אי לכך. תצטרך להסתפק בהטבות הניתנות רק לאשתך מתוקף היותה עולה חדשה. צריך תמיד לחשוב שני צעדים קדימה.
 

hello all

New member
ואם לא תרשמי אותם הם יהיו לא קיימים מבחינת

הרשויות? היום אף אחד בשלטונות בישראל לא יודע שלאיילת יש שני ילדים ואת אומרת שכך זה יישאר עד גיל גיוסם או עד חזרתכם ארצה, המוקדם מבינהם?
 
למעלה