חבריה, מי נוהג לנסוע ברכבת?

מצב
הנושא נעול.

lilmoe

New member
חבריה, מי נוהג לנסוע ברכבת?

חבריה, מי נוהג לנסוע ברכבת?
הרכבת לא רק מאחרת, היא גם מזלזלת מדוע מראה אתר הרכבת לוח זמנים שמעודכן לשנת 2005? ולמה הרכבת מאחרת באופן כמעט קבוע? יוני קלרמן תוהה, ועדיין ממתין לתשובת הרכבת YNET היום 18/10/06 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- גם אני נוהג לנסוע ברכבת, כמעט כל שבוע ובקו הארוך ביותר. יש לי "בטן מלאה" אך לרוב השרותים נעולים ברכבת, ואם לא אז הם נורא מסריחים.... שלוש וחצי שעות רצופות !! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- אני רק מחכה ליום בו נכריז כולנו על חרם, ולא ניסע יממה ברכבת. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- יש לכם מה לספר לנו? חוויתם משהו בנסיעה ברכבת? בואו וספרו לכולם. ורבותי, שמות, תמיד תמיד לקחת את שמות הפקידים, הכרטיסנים, המפקחים השומרים .... שמות !! ולהציגם פה. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ליל מו נוסע, חווה, מתרגז, כותב, מתלונן, ולא שוכח ולא סולח.
 

קובי לו

New member
לכותב יש כמה שגיאות בסיסיות

חבריה, מי נוהג לנסוע ברכבת?
הרכבת לא רק מאחרת, היא גם מזלזלת מדוע מראה אתר הרכבת לוח זמנים שמעודכן לשנת 2005? ולמה הרכבת מאחרת באופן כמעט קבוע? יוני קלרמן תוהה, ועדיין ממתין לתשובת הרכבת YNET היום 18/10/06 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- גם אני נוהג לנסוע ברכבת, כמעט כל שבוע ובקו הארוך ביותר. יש לי "בטן מלאה" אך לרוב השרותים נעולים ברכבת, ואם לא אז הם נורא מסריחים.... שלוש וחצי שעות רצופות !! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- אני רק מחכה ליום בו נכריז כולנו על חרם, ולא ניסע יממה ברכבת. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- יש לכם מה לספר לנו? חוויתם משהו בנסיעה ברכבת? בואו וספרו לכולם. ורבותי, שמות, תמיד תמיד לקחת את שמות הפקידים, הכרטיסנים, המפקחים השומרים .... שמות !! ולהציגם פה. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ליל מו נוסע, חווה, מתרגז, כותב, מתלונן, ולא שוכח ולא סולח.
לכותב יש כמה שגיאות בסיסיות
ו/או טעויות קשות ביותר בקשר לעוּבדוֹת. למשל, אין, אבל אין דבר כזה שנקרא רכבת שמתחילה את נסיעתה בהרצליה (הוא דיבר על רכבת לבאר-שבע שמתחילה בהרצליה ???). אולי הוא דבר על רכבת מהרצליה בשעה 7:50 (יש חיה כזאת, קוראים לה הרכבת הפרברית לאשקלון). אבל אז גם כן תחנת היציאה היא לא הרצליה, אלא בנימינה. גם לגבי לוח הזמנים באתר. גם באתר וגם במציאות הלו"ז הוא הלו"ז של חורף 2005/2006. עדין, בגלל עיצומי הועד, לא נכנס לתוקף הלו"ז החדש. גם פה לא הבנתי כלום ממה שהוא ניסה לאמר. לגבי טענותיו על יריב אגמון, אין לי מה להוסיף, פה הכתב צודק... רבותי, אני לא ממהר להגן על הרכבת. לפני כשנה או שנה וחצי פרסמתי שרשור ובו המון הערות על מה לא בסדר ברכבת וגם הצעות פרקטיות של איך לנסות להתמודד עם המצב הקיים. אבל, מעצבנים אותי עתונאים דמיקולו שסתם כותבים ונוהמים נוערים אחריהם עדר של מסוממי תגובות (לא סובל את המלה הלועזית talkback). יש אולי, רק 2 או 3 תגובות שפויות מתוך כ-50 תגובות לכתבה הזאת. תעודת עניות הן לכתבי ynet והן לישראלי המצוי המגיב להן.
 

lilmoe

New member
ואוו, מילים כדורבנות...

לכותב יש כמה שגיאות בסיסיות
ו/או טעויות קשות ביותר בקשר לעוּבדוֹת. למשל, אין, אבל אין דבר כזה שנקרא רכבת שמתחילה את נסיעתה בהרצליה (הוא דיבר על רכבת לבאר-שבע שמתחילה בהרצליה ???). אולי הוא דבר על רכבת מהרצליה בשעה 7:50 (יש חיה כזאת, קוראים לה הרכבת הפרברית לאשקלון). אבל אז גם כן תחנת היציאה היא לא הרצליה, אלא בנימינה. גם לגבי לוח הזמנים באתר. גם באתר וגם במציאות הלו"ז הוא הלו"ז של חורף 2005/2006. עדין, בגלל עיצומי הועד, לא נכנס לתוקף הלו"ז החדש. גם פה לא הבנתי כלום ממה שהוא ניסה לאמר. לגבי טענותיו על יריב אגמון, אין לי מה להוסיף, פה הכתב צודק... רבותי, אני לא ממהר להגן על הרכבת. לפני כשנה או שנה וחצי פרסמתי שרשור ובו המון הערות על מה לא בסדר ברכבת וגם הצעות פרקטיות של איך לנסות להתמודד עם המצב הקיים. אבל, מעצבנים אותי עתונאים דמיקולו שסתם כותבים ונוהמים נוערים אחריהם עדר של מסוממי תגובות (לא סובל את המלה הלועזית talkback). יש אולי, רק 2 או 3 תגובות שפויות מתוך כ-50 תגובות לכתבה הזאת. תעודת עניות הן לכתבי ynet והן לישראלי המצוי המגיב להן.
ואוו, מילים כדורבנות...
איני מתכוון ליטול אחריות על המהימנות של דברי העיתונאי. רוח דבריו אמיתי ונכונה. יש באמתחתי כמה חוויות שחוויתי בנסיעותי הלא מעטות ברכבת, ואותן ברצוני לחלוק עמכם: --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 27 לאוגוסט 2006 לכבוד: רכבת ישראל – פניות הציבור ת.ד 18085 , תל אביב , 61180. טל. 03-6937409, פקס 03-6937443. [email protected] שלום רב, הנדון: תלונות ואי סדרים ברכבת עכו – באר שבע, יצאה מעכו בשעה 08:48, היום, יום ראשון, 27/8/06. קומותיים. 1. כל השירותים ברכבת היו נעולים. בקרון הראשון היו שרותים יחידים לכל הרכבת, למשך שלוש וחצי שעות ! 2. לא היה מיזוג אויר. 3. העובד פנקר אורן, לא מילא את תפקידו כראוי, תוך מתן יחס עויין לנוסעים. היה יום חם, הרכבת היתה מלאה ועמוסה גם במעברים. חלק מהנוסעים היו אנשים לא צעירים וכן אנשים עם מוגבלויות פיזיות. מחיר הנסיעה ברכבת כפול מזה באוטובוס, אני נוסע בין פעם לפעמיים בשבוע בקו ב"ש – נהריה – ב"ש. חצי הקרון האחרון יועד לשמורים, אך לקראת קרית גת התברר אפילו ל אורן פנקר , שהוא ריק מנוסעים. אורן הפנה אליו כמה תיירים ונוסעים נוספים שיהנו מהמזגן שם. כשאני התישבתי בקרון השמורים לצורך התאוששות... סילק אותי אורן פנקר בגסות יתירה לעיני הנוסעים האחרים שגם להם לא היו כרטיסים שמורים. כל תלונות הנוסעים ואלה שלי לאורן או לעמיתיו נענו באי איכפתיות וחוסר מודעות של חובה ושירות לנוסע. לא ניתן כמעט היה לעבור את הרכבת כולה לאורכה כדי לבסוף להשתמש בשירותים היחידים שפעלו והיו עמוסים לעייפה במשתמשים. אני דורש, על כן, מרכבת ישראל: 1, את כספי בחזרה.כרטיס מספר 150 01 1978058. ע"ס 58 ₪. 2. התנצלות בכתב על התקלות, ההזנחה והשירות הגרוע. 3. התחייבות בכתב, שהשירותים, המזגנים והשירות יטופלו, ויתוקנו, והעובד יעבור השתלמות כנדרש כדי להביאו לרמה הדרושה במתן שירות לאלה שמפרנסים אותו. נ.ב יידעתי את מר ימין נחמני מתחנת ב"ש צפון, מיד כשירדתי מהרכבת. הוא אימת מיידית עם אורן פנקר את העובדות, והפנה אותי אליכם. ב כ ב ו ד ר ב ליל מו מלבד אישור אוטומטי במייל , לא התקבלה כל תשובה...
 

nitsansh

New member
רכבת בלי שירותים???

ואוו, מילים כדורבנות...
איני מתכוון ליטול אחריות על המהימנות של דברי העיתונאי. רוח דבריו אמיתי ונכונה. יש באמתחתי כמה חוויות שחוויתי בנסיעותי הלא מעטות ברכבת, ואותן ברצוני לחלוק עמכם: --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 27 לאוגוסט 2006 לכבוד: רכבת ישראל – פניות הציבור ת.ד 18085 , תל אביב , 61180. טל. 03-6937409, פקס 03-6937443. [email protected] שלום רב, הנדון: תלונות ואי סדרים ברכבת עכו – באר שבע, יצאה מעכו בשעה 08:48, היום, יום ראשון, 27/8/06. קומותיים. 1. כל השירותים ברכבת היו נעולים. בקרון הראשון היו שרותים יחידים לכל הרכבת, למשך שלוש וחצי שעות ! 2. לא היה מיזוג אויר. 3. העובד פנקר אורן, לא מילא את תפקידו כראוי, תוך מתן יחס עויין לנוסעים. היה יום חם, הרכבת היתה מלאה ועמוסה גם במעברים. חלק מהנוסעים היו אנשים לא צעירים וכן אנשים עם מוגבלויות פיזיות. מחיר הנסיעה ברכבת כפול מזה באוטובוס, אני נוסע בין פעם לפעמיים בשבוע בקו ב"ש – נהריה – ב"ש. חצי הקרון האחרון יועד לשמורים, אך לקראת קרית גת התברר אפילו ל אורן פנקר , שהוא ריק מנוסעים. אורן הפנה אליו כמה תיירים ונוסעים נוספים שיהנו מהמזגן שם. כשאני התישבתי בקרון השמורים לצורך התאוששות... סילק אותי אורן פנקר בגסות יתירה לעיני הנוסעים האחרים שגם להם לא היו כרטיסים שמורים. כל תלונות הנוסעים ואלה שלי לאורן או לעמיתיו נענו באי איכפתיות וחוסר מודעות של חובה ושירות לנוסע. לא ניתן כמעט היה לעבור את הרכבת כולה לאורכה כדי לבסוף להשתמש בשירותים היחידים שפעלו והיו עמוסים לעייפה במשתמשים. אני דורש, על כן, מרכבת ישראל: 1, את כספי בחזרה.כרטיס מספר 150 01 1978058. ע"ס 58 ₪. 2. התנצלות בכתב על התקלות, ההזנחה והשירות הגרוע. 3. התחייבות בכתב, שהשירותים, המזגנים והשירות יטופלו, ויתוקנו, והעובד יעבור השתלמות כנדרש כדי להביאו לרמה הדרושה במתן שירות לאלה שמפרנסים אותו. נ.ב יידעתי את מר ימין נחמני מתחנת ב"ש צפון, מיד כשירדתי מהרכבת. הוא אימת מיידית עם אורן פנקר את העובדות, והפנה אותי אליכם. ב כ ב ו ד ר ב ליל מו מלבד אישור אוטומטי במייל , לא התקבלה כל תשובה...
רכבת בלי שירותים???
זה כבר לא סתם התעללות בנוסעים, זה ממש עינוי!!
 

קובי לו

New member
זה ברצינות או בציניות?

רכבת בלי שירותים???
זה כבר לא סתם התעללות בנוסעים, זה ממש עינוי!!
זה ברצינות או בציניות?
(יותר נכון, סרקזם) מה שכתבת? כי רק תא אחד של שירותים לרכבת שלמה מנהריה ועד באר שבע זה חתיכת עינוי עשוי להיות למי שצריך. להבדיל מאוטובוס, ברכבת 99% מהאנשים בארץ ובעולם יודעים שיש שם שירותים ולכן הם אומרים לעצמם שאם הם יתפנו כבר במהלך הנסיעה ולא לפני כן. לכן, אם אין שירותים פנויים לנסיעה של מעל שעה, זה אכן מאוד מאוד לא נעים ! ואם מה שהוא כותב לגבי התנהגות הפקח אכן נכון, או "חצי" נכון, הרי שיש להעביר אותו סדנה, בדחיפות, ביחסי אנוש ובתודעת שירות לנוסע.
 

nitsansh

New member
זה ממש ממש ממש ברצינות!

זה ברצינות או בציניות?
(יותר נכון, סרקזם) מה שכתבת? כי רק תא אחד של שירותים לרכבת שלמה מנהריה ועד באר שבע זה חתיכת עינוי עשוי להיות למי שצריך. להבדיל מאוטובוס, ברכבת 99% מהאנשים בארץ ובעולם יודעים שיש שם שירותים ולכן הם אומרים לעצמם שאם הם יתפנו כבר במהלך הנסיעה ולא לפני כן. לכן, אם אין שירותים פנויים לנסיעה של מעל שעה, זה אכן מאוד מאוד לא נעים ! ואם מה שהוא כותב לגבי התנהגות הפקח אכן נכון, או "חצי" נכון, הרי שיש להעביר אותו סדנה, בדחיפות, ביחסי אנוש ובתודעת שירות לנוסע.
זה ממש ממש ממש ברצינות!
מניעת אפשרות לעשות צרכים במשך למעלה מ-3 שעות זה ממש עינוי! לאנשים שסובלים ממחלות מסוימות שפוגעות בתפקוד מערכת השתן גם 10 דקות זה עינוי!! באוטובוס שנוסע למעלה משעתיים יש הפסקה במהלך הנסיעה שנועדה בין היתר למי שצריך לשירותים... ומי שעולה לאוטובוס יודע שבמשך כך וכך זמן לא תהיה לו אפשרות להתפנות ומתארגן בהתאם... מי שנוסע ברכבת מצפה שיהיו שרותים ברכבת ולא צריך להתרוקן לפני הנסיעה...
 

mucool2

New member
אבל הוא כותב שכן היה תא שירותים

זה ממש ממש ממש ברצינות!
מניעת אפשרות לעשות צרכים במשך למעלה מ-3 שעות זה ממש עינוי! לאנשים שסובלים ממחלות מסוימות שפוגעות בתפקוד מערכת השתן גם 10 דקות זה עינוי!! באוטובוס שנוסע למעלה משעתיים יש הפסקה במהלך הנסיעה שנועדה בין היתר למי שצריך לשירותים... ומי שעולה לאוטובוס יודע שבמשך כך וכך זמן לא תהיה לו אפשרות להתפנות ומתארגן בהתאם... מי שנוסע ברכבת מצפה שיהיו שרותים ברכבת ולא צריך להתרוקן לפני הנסיעה...
אבל הוא כותב שכן היה תא שירותים
אחד אמנם, אבל היה.
 

nitsansh

New member
ונראה לך שזה מספיק???

אבל הוא כותב שכן היה תא שירותים
אחד אמנם, אבל היה.
ונראה לך שזה מספיק???
אתה מתאר לעצמך איך נראה (ומריח) תא שירותים יחיד ברכבת מנהריה לבאר שבע אחרי 3 שעות נסיעה?
 

קובי לו

New member
זה לא מספיק, אך בד"כ זה גם לא

ונראה לך שזה מספיק???
אתה מתאר לעצמך איך נראה (ומריח) תא שירותים יחיד ברכבת מנהריה לבאר שבע אחרי 3 שעות נסיעה?
זה לא מספיק, אך בד"כ זה גם לא
כזה נורא. באמת. ראיתי מקרים בהם תאי שירותים נראו כמו אחרי הפצצה בעזה + הצפת ביוב של ג'בליה + קללות של נסראללה, כל זה ביחד ודוקא אחרי נסיעה יותר קצרה מ-3 שעות. מנגד, ראיתי שירותים כמעט מבריקים במסדר המפקד של רס"ר משמעת בצבא הגרמני, וגם אחרי יותר משעה של נסיעה. עפ"י רוב לא כל כך הרבה אנשים משתמשים בשירותים ברכבת. בערך על כל 40 נוסעים בשעה הולכים 2 עד 3 איש לשירותים. תכפיל את כמות הנוסעים פי 10 ואת הזמן פי 3, קבלת תא שהלכו אליו, בממוצע, לפחות 40 איש. אם אף אחד לא ניסה לסתום אותו בעיתונים או בחיתולים או השד יודע באיזה אמצעי "ישראלי מכוער" כלשהו, סביר שהם אפילו נראו סבירים.
 

nitsansh

New member
אני לא יודע מאיפה הנתונים שלך...

זה לא מספיק, אך בד"כ זה גם לא
כזה נורא. באמת. ראיתי מקרים בהם תאי שירותים נראו כמו אחרי הפצצה בעזה + הצפת ביוב של ג'בליה + קללות של נסראללה, כל זה ביחד ודוקא אחרי נסיעה יותר קצרה מ-3 שעות. מנגד, ראיתי שירותים כמעט מבריקים במסדר המפקד של רס"ר משמעת בצבא הגרמני, וגם אחרי יותר משעה של נסיעה. עפ"י רוב לא כל כך הרבה אנשים משתמשים בשירותים ברכבת. בערך על כל 40 נוסעים בשעה הולכים 2 עד 3 איש לשירותים. תכפיל את כמות הנוסעים פי 10 ואת הזמן פי 3, קבלת תא שהלכו אליו, בממוצע, לפחות 40 איש. אם אף אחד לא ניסה לסתום אותו בעיתונים או בחיתולים או השד יודע באיזה אמצעי "ישראלי מכוער" כלשהו, סביר שהם אפילו נראו סבירים.
אני לא יודע מאיפה הנתונים שלך...
לי נראה הגיוני שאם נניח שאדם בריא ממוצע הולך לשרותים פעם ב-4 שעות, אז בנסיעה של שעה רבע מהנוסעים ילכו לשרותים... עכשו תכפיל את זה במספר הנוסעים ומספר שעות הנסיעה...
 

nitsansh

New member
ואם הממוצע הוא פעם ב-5 או 6 שעות אז

אני לא יודע מאיפה הנתונים שלך...
לי נראה הגיוני שאם נניח שאדם בריא ממוצע הולך לשרותים פעם ב-4 שעות, אז בנסיעה של שעה רבע מהנוסעים ילכו לשרותים... עכשו תכפיל את זה במספר הנוסעים ומספר שעות הנסיעה...
ואם הממוצע הוא פעם ב-5 או 6 שעות אז
קצת פחות... אבל לפי הנתונים שלך בן אדם צריך ללכת לשרותים פעם ב-13-20 שעות שזה ממש לא סביר...
 

mucool2

New member
רוב האנשים יכולים להתאפק

ואם הממוצע הוא פעם ב-5 או 6 שעות אז
קצת פחות... אבל לפי הנתונים שלך בן אדם צריך ללכת לשרותים פעם ב-13-20 שעות שזה ממש לא סביר...
רוב האנשים יכולים להתאפק
ומכיוון שלא כולם צריכים מרגע הנסיעה הראשון, סביר שכל מי ש"בא לו" לקראת סוף הנסיעה פשוט יחכה לסופה.
 

nitsansh

New member
דווקא להיפך...

רוב האנשים יכולים להתאפק
ומכיוון שלא כולם צריכים מרגע הנסיעה הראשון, סביר שכל מי ש"בא לו" לקראת סוף הנסיעה פשוט יחכה לסופה.
דווקא להיפך...
מכיוון שאנשים שנוסעים ברכבת מצפים שיהיו בה שרותים תקינים, אז הם לא טורחים להתרוקן לפני הנסיעה, כי כשמשתמשים בשרותים של הרכבת לא מבזבזים זמן... יש לא מעט אנשים שיוצאים ממקום שיש בו שרותים שעה לפני תחילת הנסיעה או מגיעים למקום כזה שעה אחריה, ולכן לדעתי הסבירות לשימוש בשרותים ברכבת היא גדולה מהממוצע ולא להפך...
 

mucool2

New member
מי שעולה לנסיעה של 3 שעות בלי

דווקא להיפך...
מכיוון שאנשים שנוסעים ברכבת מצפים שיהיו בה שרותים תקינים, אז הם לא טורחים להתרוקן לפני הנסיעה, כי כשמשתמשים בשרותים של הרכבת לא מבזבזים זמן... יש לא מעט אנשים שיוצאים ממקום שיש בו שרותים שעה לפני תחילת הנסיעה או מגיעים למקום כזה שעה אחריה, ולכן לדעתי הסבירות לשימוש בשרותים ברכבת היא גדולה מהממוצע ולא להפך...
מי שעולה לנסיעה של 3 שעות בלי
להתרוקן קודם עושה את זה על אחריותו בלבד. מנסיוני (הדל, כזכור), השימוש בשירותים בזמן הנסיעה הוא נדיר ביותר. ואני לא מדבר על רכבת פרברית של 20 דקות, אלא על נסיעה של שעה ומעלה מירושלים ללוד (כולל קטע של 40 דקות נסיעה רצופות).
 

nitsansh

New member
גם מי שמצפה שהרכבת תגיע בזמן עושה

מי שעולה לנסיעה של 3 שעות בלי
להתרוקן קודם עושה את זה על אחריותו בלבד. מנסיוני (הדל, כזכור), השימוש בשירותים בזמן הנסיעה הוא נדיר ביותר. ואני לא מדבר על רכבת פרברית של 20 דקות, אלא על נסיעה של שעה ומעלה מירושלים ללוד (כולל קטע של 40 דקות נסיעה רצופות).
גם מי שמצפה שהרכבת תגיע בזמן עושה
את זה על אחריותו... שלא לדבר על מי שמצפה לפינוקים כמו מיזוג אויר או מקום ישיבה... אולי צריך להגיד תודה שהרכבת בכלל נוסעת???
 

nitsansh

New member
ומה עם המיעוט שלא יכול להתאפק??

רוב האנשים יכולים להתאפק
ומכיוון שלא כולם צריכים מרגע הנסיעה הראשון, סביר שכל מי ש"בא לו" לקראת סוף הנסיעה פשוט יחכה לסופה.
ומה עם המיעוט שלא יכול להתאפק??
אז שלא יסעו ברכבת, בגלל שהיא לא יכולה לספק שרותים תקינים??? לא מספיק הם סובלים מהבעיה הזאת??
 

mucool2

New member
אני לא מנסה להצדיק את הרכבת,

ומה עם המיעוט שלא יכול להתאפק??
אז שלא יסעו ברכבת, בגלל שהיא לא יכולה לספק שרותים תקינים??? לא מספיק הם סובלים מהבעיה הזאת??
אני לא מנסה להצדיק את הרכבת,
אבל גם בהודעה למעלה נטען שהיה תא שירותים אחד ברכבת (שזה לא מספיק, אבל עדיין משהו). כמו שטענתי למעלה, רצוי להתרוקן לפני נסיעה ארוכה בכל מקרה, ועל אחת כמה וכמה אם אתה סובל מהבעיה שתיארת. לא מנסה להצדיק אף אחד, אבל כדאי לשמור על פרופורציות. הרכבת בסה"כ מספקת חוויית נסיעה נוחה יותר מכל כלי תחבורה אחר בארץ.
 

nitsansh

New member
לי אתה לא צריך לדאוג... לפחות לא

אני לא מנסה להצדיק את הרכבת,
אבל גם בהודעה למעלה נטען שהיה תא שירותים אחד ברכבת (שזה לא מספיק, אבל עדיין משהו). כמו שטענתי למעלה, רצוי להתרוקן לפני נסיעה ארוכה בכל מקרה, ועל אחת כמה וכמה אם אתה סובל מהבעיה שתיארת. לא מנסה להצדיק אף אחד, אבל כדאי לשמור על פרופורציות. הרכבת בסה"כ מספקת חוויית נסיעה נוחה יותר מכל כלי תחבורה אחר בארץ.
לי אתה לא צריך לדאוג... לפחות לא
עכשו... אבל אני מכיר אנשים שיש להם בעיה כזו, וזה מפריע להם מאד לנסוע בתחבורה ציבורית (ובדרך כלל זו לא הבעיה היחידה שלהם, אבל למה להקשות עוד יותר בדבר כזה אלנמנטארי?)
 

nitsansh

New member
אגב, התלונה היתה של נוסע שעלה לרכבת

ואם הממוצע הוא פעם ב-5 או 6 שעות אז
קצת פחות... אבל לפי הנתונים שלך בן אדם צריך ללכת לשרותים פעם ב-13-20 שעות שזה ממש לא סביר...
אגב, התלונה היתה של נוסע שעלה לרכבת
בעכו... בהנחה שהרכבת יצאה מנהריה, אז נראה לי מאד לא סביר שבמשך 10 דקות הונדאלים הצליחו לחבל בכל תאי השירותים חוץ מאחד...
 

קובי לו

New member
עמית ענה לך בדיוק

אני לא יודע מאיפה הנתונים שלך...
לי נראה הגיוני שאם נניח שאדם בריא ממוצע הולך לשרותים פעם ב-4 שעות, אז בנסיעה של שעה רבע מהנוסעים ילכו לשרותים... עכשו תכפיל את זה במספר הנוסעים ומספר שעות הנסיעה...
עמית ענה לך בדיוק
רוב האנשים, אבל ממש רוב האנשים, אם אין להם בעית שלפוחית או דלקת בדרכי השתן או סתם הפרעה נפשית (כן, אני לא צוחק, יש כאלו שיהיו 15 דקות מהבית בנסיעה והם יכנסו לשירותים ציבוריים ועוד לדברים שמצריכים ישיבה, כשאין להם בעייה פיסית, ולא יתאפקו את אותן 15 דקות. כאלו בעייני הם עם הפרעה נפשית כלשהי. פעם בטיול הכרתי משהו כזה, האוטובוס עצר באיזה פונדק דרכים די מצחין והיינו פחות מחצי שעה לפני הבית שלו ולא היה לו שלשול ובכל זאת הוא הלך לשירותים. איך אני יודע שלא בשביל שתן? הוא בקש במפורש גליל נייר טואלט מבעל המזנון) או באמת שלשול, מתאפקים בנסיעה של פחות משעתיים. מה עוד שהם יודעים שבתחנת היעד סביר מאוד להניח שהשרותים יותר נקיים או, יותר נכון, פחות מטונפים מאשר ברכבת. לכן, נראה לי שבנסיעות של עד שעתיים, הולכים רק עשירית, במקרה המקסימלי, לשירותים. אתה יודע מה? אני צודק. לא בגלל שאני חושב ככה, אלא שאני שם לב עכשיו לנסיעות שעשיתי בציר ת"א חיפה, או ת"א י-ם או ת"א ב"ש. הרבה פעמים הייתי יושב לא רחוק מתא השירותים, או ב-ic3 וגם בקומתיים יש נורית הנדלקת כשהשרותים תפוסים. שמתי לב שבשעה וחצי של נסיעה (לב"ש או י-ם) לא הלכו לכל תא כזה יותר מ-5 בני אדם. גג. ובקרון היו עשרות נוסעים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה