חבריה, מי נוהג לנסוע ברכבת?

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
../images/Emo45.gif מה שנכון.

יחסית לפז"מ יש לי כבר לא מעט...
מה שנכון.
 

nitsansh

New member
ההשקעה הנכונה מבחינה כספית ופוליטית

ישנן מספיק ערים בעולם גדולות מי-ם
שחיות בשלום עם עצמן גם ללא מסוף מטענים. למרות שאני מטיל ספק רב בכדאיותו ,הקמתו אינה מפריעה לי , אולם מפריע לי מאוד סדר העדיפויות המוזר של השקעה במטענים קודם לבני אדם. לגבי קביעתך שבכותרת- כמובן שאיני מסכים איתה. יש דרכים (לא זולות אמנם) להביא את הקו למצב סביר. הכל קם ונופל על כסף ופוליטיקה.
ההשקעה הנכונה מבחינה כספית ופוליטית
היא להקים בהקדם האפשרי את הקו המהיר ת"א-י-ם. הקו הקיים לא יהיה חלופה סבירה לנסיעה בין ת"א וי-ם גם אם ישדרגו אותו, אלא אם ישקיעו בו סכום שמתקרב למה שיעלה הקו המהיר... לגבי המטענים, זה שיקול כלכלי ותו לא. מי שהחליט בזמנו על הקמת מסוף מטענים כנראה עשה את החשבון שזה כדאי... ובכל מקרה אפשר תמיד לעשות את החשבון מחדש עם נתונים מעודכנים... מבחינת סדרי עדיפויות זה בטח לא במקום גבוה...
 

בועז ל

New member
הקו הקיים מעולם לא נועד ולא צריך

ההשקעה הנכונה מבחינה כספית ופוליטית
היא להקים בהקדם האפשרי את הקו המהיר ת"א-י-ם. הקו הקיים לא יהיה חלופה סבירה לנסיעה בין ת"א וי-ם גם אם ישדרגו אותו, אלא אם ישקיעו בו סכום שמתקרב למה שיעלה הקו המהיר... לגבי המטענים, זה שיקול כלכלי ותו לא. מי שהחליט בזמנו על הקמת מסוף מטענים כנראה עשה את החשבון שזה כדאי... ובכל מקרה אפשר תמיד לעשות את החשבון מחדש עם נתונים מעודכנים... מבחינת סדרי עדיפויות זה בטח לא במקום גבוה...
הקו הקיים מעולם לא נועד ולא צריך
להוות חלופה ל A1 ובטח שלא כקו מהיר. מהירות ממוצעת בת 80 קמ"ש (ולא 43 קמ"ש כיום) תספק אותי. באשר למסוף - בינתיים אף אחד לא מזדרז להקימו. אולי בכ"ז מישהו הפעיל חשיבה שנייה לגביו?
 

nitsansh

New member
אולי... אבל כשהחליטו לשדרג את הקו

הקו הקיים מעולם לא נועד ולא צריך
להוות חלופה ל A1 ובטח שלא כקו מהיר. מהירות ממוצעת בת 80 קמ"ש (ולא 43 קמ"ש כיום) תספק אותי. באשר למסוף - בינתיים אף אחד לא מזדרז להקימו. אולי בכ"ז מישהו הפעיל חשיבה שנייה לגביו?
אולי... אבל כשהחליטו לשדרג את הקו
לקחו בחשבון שהוא ישמש גם לרכבות משא, וזה היה גורם משמעותי בבדיקת הכדאיות... יכול להיות שהשיקול המכריע להחלטה על פתיחת קו הנוסעים לי-ם בתואי הקיים היה פוליטי ולא כלכלי... ובהחלטה על התאמת הקו לרכבות משא לא מעורב שיקול פוליטי...
 
מצער מאוד.

חבריה, מי נוהג לנסוע ברכבת?
הרכבת לא רק מאחרת, היא גם מזלזלת מדוע מראה אתר הרכבת לוח זמנים שמעודכן לשנת 2005? ולמה הרכבת מאחרת באופן כמעט קבוע? יוני קלרמן תוהה, ועדיין ממתין לתשובת הרכבת YNET היום 18/10/06 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- גם אני נוהג לנסוע ברכבת, כמעט כל שבוע ובקו הארוך ביותר. יש לי "בטן מלאה" אך לרוב השרותים נעולים ברכבת, ואם לא אז הם נורא מסריחים.... שלוש וחצי שעות רצופות !! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- אני רק מחכה ליום בו נכריז כולנו על חרם, ולא ניסע יממה ברכבת. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- יש לכם מה לספר לנו? חוויתם משהו בנסיעה ברכבת? בואו וספרו לכולם. ורבותי, שמות, תמיד תמיד לקחת את שמות הפקידים, הכרטיסנים, המפקחים השומרים .... שמות !! ולהציגם פה. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ליל מו נוסע, חווה, מתרגז, כותב, מתלונן, ולא שוכח ולא סולח.
מצער מאוד.
 

mucool2

New member
האם יש ללו"ז תאריך תפוגה?

חבריה, מי נוהג לנסוע ברכבת?
הרכבת לא רק מאחרת, היא גם מזלזלת מדוע מראה אתר הרכבת לוח זמנים שמעודכן לשנת 2005? ולמה הרכבת מאחרת באופן כמעט קבוע? יוני קלרמן תוהה, ועדיין ממתין לתשובת הרכבת YNET היום 18/10/06 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- גם אני נוהג לנסוע ברכבת, כמעט כל שבוע ובקו הארוך ביותר. יש לי "בטן מלאה" אך לרוב השרותים נעולים ברכבת, ואם לא אז הם נורא מסריחים.... שלוש וחצי שעות רצופות !! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- אני רק מחכה ליום בו נכריז כולנו על חרם, ולא ניסע יממה ברכבת. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- יש לכם מה לספר לנו? חוויתם משהו בנסיעה ברכבת? בואו וספרו לכולם. ורבותי, שמות, תמיד תמיד לקחת את שמות הפקידים, הכרטיסנים, המפקחים השומרים .... שמות !! ולהציגם פה. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ליל מו נוסע, חווה, מתרגז, כותב, מתלונן, ולא שוכח ולא סולח.
האם יש ללו"ז תאריך תפוגה?
על מה התלונה כאן בדיוק? הלו"ז האחרון יצא ב-17.12.05. כשייצא חדש גם האתר יתעדכן.
 

nitsansh

New member
על הלו"ז כתוב "עד להודעה חדשה"

האם יש ללו"ז תאריך תפוגה?
על מה התלונה כאן בדיוק? הלו"ז האחרון יצא ב-17.12.05. כשייצא חדש גם האתר יתעדכן.
על הלו"ז כתוב "עד להודעה חדשה"
זה הנוסח הקבוע, מכיוון שאף פעם לא יודעים מתי יצא הלו"ז הבא... (בלי קשר לעיצומי עובדים ובלצ"פים למיניהם...)
 

mucool2

New member
זה בהחלט לא המצב הרצוי,

על הלו"ז כתוב "עד להודעה חדשה"
זה הנוסח הקבוע, מכיוון שאף פעם לא יודעים מתי יצא הלו"ז הבא... (בלי קשר לעיצומי עובדים ובלצ"פים למיניהם...)
זה בהחלט לא המצב הרצוי,
וכבר הערתי כאן פעם שלוחות זמנים צריכים לצאת עם תאריך "פג תוקף" ובתאריכים קבועים פעמיים בשנה, אבל כנראה המצב בארץ (פיתוח מהיר של רשת בעייתית ביותר) עדיין לא מאפשר הוצאת לוחות זמנים סדירה כזאת. נקווה שישפרו את זה בעתיד (מתי? אולי אחרי הלו"ז הבא?).
 

urilei

New member
ובעצם למה?

זה בהחלט לא המצב הרצוי,
וכבר הערתי כאן פעם שלוחות זמנים צריכים לצאת עם תאריך "פג תוקף" ובתאריכים קבועים פעמיים בשנה, אבל כנראה המצב בארץ (פיתוח מהיר של רשת בעייתית ביותר) עדיין לא מאפשר הוצאת לוחות זמנים סדירה כזאת. נקווה שישפרו את זה בעתיד (מתי? אולי אחרי הלו"ז הבא?).
ובעצם למה?
הרכבת שואפת לסיים כמה פרקים של הפיתוח (שזה לרוב פתיחת תחנה או שתיים והוספת מסילות) ולהוציא לו"ז חדש. ככה סתם ביום בהיר אין הרבה מה לשנות בלו"ז כאשר אין מקום להוסיף לרשת כלום...
 

mucool2

New member
באירופה אין הרבה שינויים ברשת,

ובעצם למה?
הרכבת שואפת לסיים כמה פרקים של הפיתוח (שזה לרוב פתיחת תחנה או שתיים והוספת מסילות) ולהוציא לו"ז חדש. ככה סתם ביום בהיר אין הרבה מה לשנות בלו"ז כאשר אין מקום להוסיף לרשת כלום...
באירופה אין הרבה שינויים ברשת,
ובכל זאת מוציאים לו"ז כל חצי שנה פק"ל. גם אם מדובר בלוחות זמנים זהים, קיומו של תאריך תפוגה עוזר מאוד ל"התמצאות" ומונע בלבול. אני מסכים שבמצב הנוכחי אין לזה חשיבות גדולה בארצנו.
 

nitsansh

New member
כיום מוציאים לו"ז כל שנה

באירופה אין הרבה שינויים ברשת,
ובכל זאת מוציאים לו"ז כל חצי שנה פק"ל. גם אם מדובר בלוחות זמנים זהים, קיומו של תאריך תפוגה עוזר מאוד ל"התמצאות" ומונע בלבול. אני מסכים שבמצב הנוכחי אין לזה חשיבות גדולה בארצנו.
כיום מוציאים לו"ז כל שנה
אם אני לא טועה, התאריך הקבוע לתחילת לו"ז חדש הוא השבת השניה של דצמבר (השנה זה יקרה ב-9 בדצמבר). נכון שיחסית לגודל המערכת השינויים הם קטנים, אבל יש שינויים כל הזמן... לפני שנה או שנתיים השלימו בשוייץ שדרוג של קטע מהקו ציריך-ברן, וזה השפיע על כל המערכת ושינה את כל הלו"ז... כמובן שכמו כל דבר בשוייץ, לא שר האוצר/תחבורה/יו"ר/מנכ"ל הרכבת התורן החליט על השדרוג, אלא הוא הובא להכרעת כל האזרחים במשאל עם, ומדובר היה בפרויקט רב שנתי שידעו בדיוק (או בקירוב סביר) מתי הוא יסתיים וכמה הוא יעלה... יש עכשו 2 פרויקטים אדירים של מנהרות מתחת לאלפים שנמצאות בבניה, אחת במקום מנהרת לוצ'ברג ואחת במקום מנהרת סנט גוטארד, וכאשר הן יושלמו זה ישפיע על התחבורה בכל אירופה, גם המסילתית וגם הכבישית... ובכל מדינה שמתיימרת להיות מתקדמת מבחינה תחבורתית משקיעים בפרויקטים של רכבות מהירות שלעומתן קו ת"א-י-ם זה צעצוע... ועל רכבת תחתית חבל להרחיב את הדיבור...
 

mucool2

New member
כל שנה גם טוב...

כיום מוציאים לו"ז כל שנה
אם אני לא טועה, התאריך הקבוע לתחילת לו"ז חדש הוא השבת השניה של דצמבר (השנה זה יקרה ב-9 בדצמבר). נכון שיחסית לגודל המערכת השינויים הם קטנים, אבל יש שינויים כל הזמן... לפני שנה או שנתיים השלימו בשוייץ שדרוג של קטע מהקו ציריך-ברן, וזה השפיע על כל המערכת ושינה את כל הלו"ז... כמובן שכמו כל דבר בשוייץ, לא שר האוצר/תחבורה/יו"ר/מנכ"ל הרכבת התורן החליט על השדרוג, אלא הוא הובא להכרעת כל האזרחים במשאל עם, ומדובר היה בפרויקט רב שנתי שידעו בדיוק (או בקירוב סביר) מתי הוא יסתיים וכמה הוא יעלה... יש עכשו 2 פרויקטים אדירים של מנהרות מתחת לאלפים שנמצאות בבניה, אחת במקום מנהרת לוצ'ברג ואחת במקום מנהרת סנט גוטארד, וכאשר הן יושלמו זה ישפיע על התחבורה בכל אירופה, גם המסילתית וגם הכבישית... ובכל מדינה שמתיימרת להיות מתקדמת מבחינה תחבורתית משקיעים בפרויקטים של רכבות מהירות שלעומתן קו ת"א-י-ם זה צעצוע... ועל רכבת תחתית חבל להרחיב את הדיבור...
כל שנה גם טוב...
באיטליה ראיתי חצי שנה, ובקצב הפיתוח שלנו צריך גם כל חצי שנה. לגבי רכבות מהירות, אין ולא תהיה לזה כדאיות בארצנו הקטנטונת. 160 קמ"ש זה בהחלט מספיק למרחקים שיש לנו, וקו מהיר לאילת לא יהיה כלכלי גם בעוד 1000 שנה.
 

nitsansh

New member
אתה מכיר רכבת שנוסעת 160 קמ"ש?

כל שנה גם טוב...
באיטליה ראיתי חצי שנה, ובקצב הפיתוח שלנו צריך גם כל חצי שנה. לגבי רכבות מהירות, אין ולא תהיה לזה כדאיות בארצנו הקטנטונת. 160 קמ"ש זה בהחלט מספיק למרחקים שיש לנו, וקו מהיר לאילת לא יהיה כלכלי גם בעוד 1000 שנה.
אתה מכיר רכבת שנוסעת 160 קמ"ש?
הרכבות "המהירות" בישראל נוסעות בקושי 140... 160 קמ"ש זה 22 דקות מת"א לי-ם, 30 דקות ת"א-חיפה, 40 דקות ת"א-ב"ש...
 

mucool2

New member
זה בתכנון,

אתה מכיר רכבת שנוסעת 160 קמ"ש?
הרכבות "המהירות" בישראל נוסעות בקושי 140... 160 קמ"ש זה 22 דקות מת"א לי-ם, 30 דקות ת"א-חיפה, 40 דקות ת"א-ב"ש...
זה בתכנון,
רכבות של 300 קמ"ש לא, ולזה התכוונתי.
 

אורי404

New member
יש דוקא.

אתה מכיר רכבת שנוסעת 160 קמ"ש?
הרכבות "המהירות" בישראל נוסעות בקושי 140... 160 קמ"ש זה 22 דקות מת"א לי-ם, 30 דקות ת"א-חיפה, 40 דקות ת"א-ב"ש...
יש דוקא.
יש רכבות ישירות וזמן הנסיעה שבהן מחיפה חוף הכרמל לתל אביב האוניברסיטה הוא 37 דקות. בעוד מספר שנים עם שדרוג הקו לבאר שבע (הכפלה ויישור הקו) זמן הנסיעה אמור להיות בסביבות החמשים דקות אם לא פחות מזה.
 

nitsansh

New member
עוד דבר שיש באירופה....

באירופה אין הרבה שינויים ברשת,
ובכל זאת מוציאים לו"ז כל חצי שנה פק"ל. גם אם מדובר בלוחות זמנים זהים, קיומו של תאריך תפוגה עוזר מאוד ל"התמצאות" ומונע בלבול. אני מסכים שבמצב הנוכחי אין לזה חשיבות גדולה בארצנו.
עוד דבר שיש באירופה....
מערכת הלו"ז יודעת גם למצוא רכבת מחיפה לכפר סבא, או מאשקלון לבאר שבע... (כלומר, בכיוונים "הפוכים") המערכת יכולה למצוא אפילו מסלול עם 8 החלפות רכבת באמצע, וכוללת כמעט את כל הרכבות מתורכיה עד פורטוגל...
 

mucool2

New member
נו... עכשיו (אולי) עובדים על שדרוג

עוד דבר שיש באירופה....
מערכת הלו"ז יודעת גם למצוא רכבת מחיפה לכפר סבא, או מאשקלון לבאר שבע... (כלומר, בכיוונים "הפוכים") המערכת יכולה למצוא אפילו מסלול עם 8 החלפות רכבת באמצע, וכוללת כמעט את כל הרכבות מתורכיה עד פורטוגל...
נו... עכשיו (אולי) עובדים על שדרוג
האתר המאוד-פרימיטיבי של הרכבת. תן לזה זמן... אבל גם זה לא מספיק לדעתי, ועד שלא יהיה מודיעין משותף (גם באינטרנט) לכל מפעילי התח"צ, התמונה תהיה תמיד חלקית.
 

nitsansh

New member
יש פתרון חלקי... אתר OTOBUSIM.COM

נו... עכשיו (אולי) עובדים על שדרוג
האתר המאוד-פרימיטיבי של הרכבת. תן לזה זמן... אבל גם זה לא מספיק לדעתי, ועד שלא יהיה מודיעין משותף (גם באינטרנט) לכל מפעילי התח"צ, התמונה תהיה תמיד חלקית.
יש פתרון חלקי... אתר OTOBUSIM.COM
אם כי גם הוא מתקשה למצוא נסיעות עם קונקשן... לפחות הוא יודע למצוא את כל האפשרויות לנסוע מנקודה A לנקודה B דרך נקודה שלישית... מבחינה טכנולוגית זו משימה שמתכנת מתחיל יכול לבצע... (ובטח גם אפשר למצוא תוכנת מדף, אבל צריך יהיה להשקיע עבודה רבה ב"גיור" שלה) הבעיה היא שבסיס הנתונים לא זמין במלואו...
 

orensaab

New member
חבר'ה, מי נוהג לקרוא את YNET ?

חבריה, מי נוהג לנסוע ברכבת?
הרכבת לא רק מאחרת, היא גם מזלזלת מדוע מראה אתר הרכבת לוח זמנים שמעודכן לשנת 2005? ולמה הרכבת מאחרת באופן כמעט קבוע? יוני קלרמן תוהה, ועדיין ממתין לתשובת הרכבת YNET היום 18/10/06 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- גם אני נוהג לנסוע ברכבת, כמעט כל שבוע ובקו הארוך ביותר. יש לי "בטן מלאה" אך לרוב השרותים נעולים ברכבת, ואם לא אז הם נורא מסריחים.... שלוש וחצי שעות רצופות !! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- אני רק מחכה ליום בו נכריז כולנו על חרם, ולא ניסע יממה ברכבת. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- יש לכם מה לספר לנו? חוויתם משהו בנסיעה ברכבת? בואו וספרו לכולם. ורבותי, שמות, תמיד תמיד לקחת את שמות הפקידים, הכרטיסנים, המפקחים השומרים .... שמות !! ולהציגם פה. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ליל מו נוסע, חווה, מתרגז, כותב, מתלונן, ולא שוכח ולא סולח.
חבר'ה, מי נוהג לקרוא את YNET ?
אנחנו הרי מכירים אותם. כל מה שמתקרב לתחבורה ציבורית בכלל ולרכבת ישראל בפרט, הוא מטרה נאה עבורם. גם את יוני קלרמן אני מכיר מצוין. הוא היה העורך שלי במגזין הקודם בו כתבתי. אני ברחתי משם יחד עם אנשים נוספים שעם חלקם אני עובד היום בעיתונות המקצועית (וגם בזכותם ההזמנ הלתערוכת מגהBUS), אבל יוני קלרמן נשאר שם. אז יש לו את YNET על מנת לפרוק תסכולים מדי פעם.קחו את מה שהוא כתב ברמה הזו ולא מעבר. הרי בסיומו של יום, יתקנו את הדרוש תיקון גם אם זה יקח זמן. אורן
 

קובי לו

New member
דוקא ynet השקיעו עכשיו

חבר'ה, מי נוהג לקרוא את YNET ?
אנחנו הרי מכירים אותם. כל מה שמתקרב לתחבורה ציבורית בכלל ולרכבת ישראל בפרט, הוא מטרה נאה עבורם. גם את יוני קלרמן אני מכיר מצוין. הוא היה העורך שלי במגזין הקודם בו כתבתי. אני ברחתי משם יחד עם אנשים נוספים שעם חלקם אני עובד היום בעיתונות המקצועית (וגם בזכותם ההזמנ הלתערוכת מגהBUS), אבל יוני קלרמן נשאר שם. אז יש לו את YNET על מנת לפרוק תסכולים מדי פעם.קחו את מה שהוא כתב ברמה הזו ולא מעבר. הרי בסיומו של יום, יתקנו את הדרוש תיקון גם אם זה יקח זמן. אורן
דוקא ynet השקיעו עכשיו
המון כסף בפרסום במסכי הפלסמה/lcd שהותקנו ברוב תחנות הרכבת בארץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה