חג שמח ושאלה

Brokerz10

New member
חג שמח ושאלה

שאלתי כבר את השאלה שאני עומד לשאול לפני כמה שבועות והופנתי למאמרים, אני שואל שוב בתקווה לקבל חוות דעת של אנשים עם ניסיון. השאלה שלי היא כזו - אני ואשתי מתלבטים בין מלבורן לפרת. מה אתם חושבים? לאן הייתם ממליצים ואיפה זול יותר. תודה וחג שמח לכולם.
 

אוזית

New member
אולי אני יכולה לעזור

אני והורי עברנו לפרת' לפני בערך 6 שנים (כרגע אני בארץ), אני גרתי בפרת' ארבע שנים ושנתיים אני גרתי במלבורן ומזה התגעגעתי ורציתי לחזור בחזרה לפרת' ולא בגלל שהורי גרים שם. אני חושבת שכשאחזור בחזרה זה יהיה לפרת' ולא למלבורן. לדעתי אם אתה אדם בעל תכונה רגועה ולוקח הכל בקלות אז לך על פרת'. הרבה חושבים שבגלל שפרת' זו עיר מבודדת אז היא גם לא מעניינת ואין בכלל מה לעשות שם, זה ממש לא נכון. היתרונות של פרת' החופים של פרת' נחשבים לחופים הכי יפים (החולות הלבנים והמים הכחולים כחולים). מזג האוויר שונה ממלבורן (יש הבדל ברור בין קיץ לחורף). התחבורה בפרת' הרבה יותר טובה ממלבורן (הרבה פחות פקקים וכו'). האנשים מאוד ידידותיים. והמקום הרבה יותר זול לשכור/לקנות בית. האוויר מאוד נקי ולא מזוהם והרחובות נקיים מאוד! וגם המים טעימים יותר ממלבורן. ויש המון שטח ולא צפוף בכלל. מצד שני יש גם חסרונות כמו למשל החום הלוהט!! בקיץ. אין מבחר גדול של חנויות בגדים. הפאבים/מועדונים/ברים הרבה יותר צנועים ממלבורן (אבל עדיין אפשר למצוא כמה טובים במיוחד בנורתברידג'). ועוד חיסרון שזה הבידוד מערים אחרות ובמילים אחרות אתה לא יכול לקחת את הרכב ולנסוע לעיר אחרת שנמצאת במרחק אלפי קילומטרים. גם במלבורן יש יתרונות משלה כמו למשל מבחר גדול בהרבה של חנויות בגדים וחנויות בכלל. הרבה יותר אנשים והרבה יותר פעילויות. הרבה יותר חיי לילה והמשכורות גבוהות יותר (אבל גם המחיה יקרה יותר מפרת') ויש גם פרברים נחמדים אם סגנון בתים מהתקופה הוויקטוריאנית (מה שאין כמעט בפרת'). הצד השלילי של מלבורן הוא בחופים הנוראים שגם מאוד מלוכלכים, האנשים סנובים ולא כאלו ידידותיים. השכירות ומחירי הבתים מופרזים מאוד-הרבה יותר יקר מפרת', וגם התחבורה לא כל כך טובה ויש הרבה פקקים וגם הטראמים נורא איומים. סמים, שיכורים וכל מיני טיפוסים מוזרים תמצאו בכל עיר ולא משנה איפה. אני חושבת שאני אחזור לפרת', התגעגתי למזג אוויר החם, לשמש ולחופים הנהדרים וכמובן הגלישות. אחת הסיבות שהשפיעו עלי לקבל החלטה של לחזור לפרת' (אני מתכוונת לחזור עוד חודשיים) זו המשכורת שלי שלא מאפשרת לי לקנות בית במלבורן (קרוב לעיר). בסכום כסף שאפשר לקנות בית במלבורן - בפרת' אפשר לקנות בית הרבה הרבה יותר גדול וקרוב לעיר וקרוב לחוף. מקווה שעזרתי :)
 

oranit g

New member
החלטה קשה אבל....

לכמה זמן אתם נוסעים ומה המסלול???. אני הייתי בשנה שעברה חודשיים וכל זמן במשך 51 יום טיילתי ולא הספקתי כלום. אני ממליצה על מלבורן. יש המון לארות בעיר - המוזאון מדהים והרשימה ארוכה וזה לוקח לפחות שבוע עד 10 ימים להנות מהעיר עצמה כולל הרי הדנדנונגז. מחוץ לעיר: טיול לאורך החוף עד אדלייד וצפונה לבלאראט העקבות הבהלה לזהב מרתק!!. ולהרי הגראמפיאנס המדהימים. לראות את הפינגווינים בפיליפ איילנד חובה, חוויה בלתי נשכחת ומי שאוהב שלג וסקי הר בולר לא רחוק. !כל מסלול לוקח ימים או שבועות. אני ממליצה שתיכנסו ל"טוריסט אינפורמשון" והם יציעו לכם מה לעשות לפי מה שאתם אוהבים. יש אפשרות לטיולים מאורגנים על בסיס יומי ויש מבצעים. אני הייתי במדינת ויקטוריה 3 שבועות וזה על קצה המזלג. חברות מומלצות עם הדרכה באנגלית ומחירים סבירים GREAT SIGHTS GRAY LINE בפרת לא הספקתי להיות ובכלל לא הגעתי לאזור הזה. הייתי בסידני וגם שם לא חסר מה לעשות וטסתי לצפון לקווינזלנד - הריף והתרבות האבוריג'ינית. קחו בחשבון עונה ומזג אויר בכל מקום הכל תלוי בתקציב ובזמן. תהנו- יבשת מהממת והמון ישראלים. הו כמה שאני מתגעגעת לעוד טיול כזה.
 

oranit g

New member
במלבורן יש קהילה יהודית וישראלית

ושוב תלוי אם זה למגורים או טיול ואם יש לכם ילדים קטנים וכו'. כל דבר צריך להלקח בחשבון
 

Brokerz10

New member
אנחנו לא נוסעים לטיול

אלא עוברים לחיות שם. אז כרגע אנו בדילמה לאן. תודה בכל אופן וחג שמח.
 
...

אני לא ממש הבנאדם שיכול לעזור, כי אני ממש ממש קטנה, אבל... מלבורן זאת עיר של אנשים מקסימים! אני אישית גרתי שם בתור ילדה קטנה. האנשים שם כל כך חמים ואוהבים, בין אם הם יהודים ובין אם לא. בנוגע למחירים, אין לי מושג ואני גם לא ממש מתעסקת אם זה אני רק בת 11 וחצי, אבל אני אוהבת את אוסטרליה בכל נשמתי! אני ממליצה בחום על מלבורן. ואל תקחו את זה בתור כזה דבר שאני ילדה קטנה שלא מבינה כלום, כי אני יודעת מה אני אומרת.
 
למעלה