חדשות חמות ומזיעות מהרכבת

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
מקומות שמורים

חדשות חמות ומזיעות מהרכבת
למי שהתכוון הבוקר לנסוע לעבודה כהרגלו על קו נהריה-באר-שבע חיכתה מודעה קטנה ליד האוטומטים: החל מהבוקר רכבת ישראל לא תמכור עוד מקומות שמורים בימי ראשון עד לשעה 09:30. מישהו שם ברכבת ישראל כנראה החליט שכל עמישראל חייב לחלוק בחוויה הבלתי נשכחת של סרדינים במיץ (זיעה) טבעי, גם אם הוא מוכן להקריב חמישה ש"ח כדי לחסוך לעצמו את הסיוט הזה. למה??? לא יותר פשוט למכור מקומות שמורים לכל דיכפין בקופות. באותה עת להורות לפקח, בפתח קרון השמורים, כי ימכור מקומות נוספים (כמידת המושבים הפנויים בקרון - בדיוק כמו באוטובוס) למי שלאחר שעלה לרכבת, שינה דעתו ומוכן בכל להיפרד מחמישה ש"ח כדי שלא להימחץ בהמון? כך ינוצלו המושבים בקרון השמורים ועדיין מי שמוכן לקנות כרטיס שמור ימצא מושב פנוי. הרי הפקחים ברכבות העמוסות של ימי ראשון בין כה וכה אינם עוברים בקרונות, זה פשוט בלתי אפשרי לפלס את הדרך בהמון האדם. אני באופן אישי ויתרתי על הרכבת היום (וכך אעשה לדאבוני בימי ראשון, בעתיד הנראה לעין) חזרתי למכונית בחניה ותרמתי את חלקי לזיהום האויר ולעומס בכבישים, הכל באדיבות רכבת ישראל.
מקומות שמורים
קרון מקומות שמורים בהגדרתואינו צריך להיות מלא ועמוס עד גדותיו, אלא לספק נסיעה נוחה לאלה המוכנים לשלם תוספת עבור הנוחות הזו. רק בנסיעה בקרון השמורים יש לי את השקט והמקום לעבוד במשך הנסיעה. אני נוסע ברכבת מזה שנים - פעמיים ביום, 3-5 פעמים בשבוע - ובאדיקות נוסע בקרון השמורים. מנסיוני, קרון השמורים בישראל לא פחות עמוס מקרונות שמורים בהרבה מדינות באירופה (בארה"ב ברכבות בקוים ארוכים בהן נסעתי כל המקומות מסומנים ולמעשה שמורים...). אגב, מעבר לעובדי הרכבת אשר תמיד יושבים בקרון, יש בו גם חבורה קבועה של נוסעים נאמנים. ברכבות הבוקר, כמו היום למשל, ברכבת של 07:21 מת"א מרכז לחיפה, ישבו בקרון השמורים כארבעים איש. הפתרון צריך להיות בתגבור הרכבות בימי ראשון בבוקר ובימי חמישי אחר הצהריים ולא בפגיעה בנוסעי הרכבת. היום גם נודע לי כי באופן דומה בוטלו גם המקומות השמורים בימי חמישי בשעות אחר הצהריים. תקוותי היא שאותו בכיר ברכבת שקיבל את ההחלטה ידחק ביום חמישי אחד עם 300 חניכי ומדריכי הטכני של חיל האויר בדרך הביתה לחופשת השבת (עם הקיטבגים כמובן) ויחשוב פעמיים על ההחלטה הזו.
 

idos2

New member
המטרה היא בסופו של דבר

מקומות שמורים
קרון מקומות שמורים בהגדרתואינו צריך להיות מלא ועמוס עד גדותיו, אלא לספק נסיעה נוחה לאלה המוכנים לשלם תוספת עבור הנוחות הזו. רק בנסיעה בקרון השמורים יש לי את השקט והמקום לעבוד במשך הנסיעה. אני נוסע ברכבת מזה שנים - פעמיים ביום, 3-5 פעמים בשבוע - ובאדיקות נוסע בקרון השמורים. מנסיוני, קרון השמורים בישראל לא פחות עמוס מקרונות שמורים בהרבה מדינות באירופה (בארה"ב ברכבות בקוים ארוכים בהן נסעתי כל המקומות מסומנים ולמעשה שמורים...). אגב, מעבר לעובדי הרכבת אשר תמיד יושבים בקרון, יש בו גם חבורה קבועה של נוסעים נאמנים. ברכבות הבוקר, כמו היום למשל, ברכבת של 07:21 מת"א מרכז לחיפה, ישבו בקרון השמורים כארבעים איש. הפתרון צריך להיות בתגבור הרכבות בימי ראשון בבוקר ובימי חמישי אחר הצהריים ולא בפגיעה בנוסעי הרכבת. היום גם נודע לי כי באופן דומה בוטלו גם המקומות השמורים בימי חמישי בשעות אחר הצהריים. תקוותי היא שאותו בכיר ברכבת שקיבל את ההחלטה ידחק ביום חמישי אחד עם 300 חניכי ומדריכי הטכני של חיל האויר בדרך הביתה לחופשת השבת (עם הקיטבגים כמובן) ויחשוב פעמיים על ההחלטה הזו.
המטרה היא בסופו של דבר
לתת ציבור לכל|סדגש הציבור. לא יתכן שבקרון רגיל יידחסו 100 איש במקום 50, ואילו בקרון השמור ישבו 20 איש על 50 מקומות. כל החלטה שיקחו תמיד תהיה לא נוחה לאחד, ונוחה לאחר לכן צריך לקחת בחשבון את כולם ולא רק את אותם נוסעים שמשלמים 5 שקלים נוספים. כבר דיברנו על זה עשרות פעמים, לא ניתן מבחינה טכנית לתגבר את הרכבות ביום ראשון בבוקר וביום חמישי אחה"צ.
 

urilei

New member
כמה דברים

מקומות שמורים
קרון מקומות שמורים בהגדרתואינו צריך להיות מלא ועמוס עד גדותיו, אלא לספק נסיעה נוחה לאלה המוכנים לשלם תוספת עבור הנוחות הזו. רק בנסיעה בקרון השמורים יש לי את השקט והמקום לעבוד במשך הנסיעה. אני נוסע ברכבת מזה שנים - פעמיים ביום, 3-5 פעמים בשבוע - ובאדיקות נוסע בקרון השמורים. מנסיוני, קרון השמורים בישראל לא פחות עמוס מקרונות שמורים בהרבה מדינות באירופה (בארה"ב ברכבות בקוים ארוכים בהן נסעתי כל המקומות מסומנים ולמעשה שמורים...). אגב, מעבר לעובדי הרכבת אשר תמיד יושבים בקרון, יש בו גם חבורה קבועה של נוסעים נאמנים. ברכבות הבוקר, כמו היום למשל, ברכבת של 07:21 מת"א מרכז לחיפה, ישבו בקרון השמורים כארבעים איש. הפתרון צריך להיות בתגבור הרכבות בימי ראשון בבוקר ובימי חמישי אחר הצהריים ולא בפגיעה בנוסעי הרכבת. היום גם נודע לי כי באופן דומה בוטלו גם המקומות השמורים בימי חמישי בשעות אחר הצהריים. תקוותי היא שאותו בכיר ברכבת שקיבל את ההחלטה ידחק ביום חמישי אחד עם 300 חניכי ומדריכי הטכני של חיל האויר בדרך הביתה לחופשת השבת (עם הקיטבגים כמובן) ויחשוב פעמיים על ההחלטה הזו.
כמה דברים
קודם כל, נסה לחשב כמה כסף השקעת בחייך על כיסא פנוי ברכבת... סתם בשביל הסקרנות... דבר שני, לגבי הרכבות בארצות הברית בהם למעשה כל המקומות "שמורים", מדיניות כזו אפשר להפעיל כאשר הרכבות עונות תמיד על הדרישה ואינם מתמלאות לעולם, ואם בכל זאת הם מתמלאות אז אין יותר מקום ברכבת נקודה! (או שאולי בכמה מקרים תדע בפירוש: "אין לך מקום ישיבה") אתה יכול להשוות את זה לצורך העניין עם אוטובוסים לאילת שפועלים באותה מדיניות. כשמדובר בנסיעה של 6 שעות לא הגיוני שלא יהיה לך בה כסא.
 

urilei

New member
סתם שאלה בעניין הזה

כמה דברים
קודם כל, נסה לחשב כמה כסף השקעת בחייך על כיסא פנוי ברכבת... סתם בשביל הסקרנות... דבר שני, לגבי הרכבות בארצות הברית בהם למעשה כל המקומות "שמורים", מדיניות כזו אפשר להפעיל כאשר הרכבות עונות תמיד על הדרישה ואינם מתמלאות לעולם, ואם בכל זאת הם מתמלאות אז אין יותר מקום ברכבת נקודה! (או שאולי בכמה מקרים תדע בפירוש: "אין לך מקום ישיבה") אתה יכול להשוות את זה לצורך העניין עם אוטובוסים לאילת שפועלים באותה מדיניות. כשמדובר בנסיעה של 6 שעות לא הגיוני שלא יהיה לך בה כסא.
סתם שאלה בעניין הזה
הקו לכפר סבא האם יש איזשהו ביקוש סביר לתחנות בני ברק, פתח תקווה סגולה או ראש העין? הבנתי ששלושת התחנות האלה נמצאות במרחק בלתי סביר בעליל מהערים. התחנות האלה מצדיקות בכלל את קיומן (למעט כפר-סבא)? נראה לי שאם היה מוסט התוואי של המסילה הזו כקילומטר דרומה, לאיזור ציר ז'בוטינסקי, היה ביקוש גבוה לפחות פי 4 לקו הזה...
 

omersi

New member
לזה יקראו - רכבת קלה

סתם שאלה בעניין הזה
הקו לכפר סבא האם יש איזשהו ביקוש סביר לתחנות בני ברק, פתח תקווה סגולה או ראש העין? הבנתי ששלושת התחנות האלה נמצאות במרחק בלתי סביר בעליל מהערים. התחנות האלה מצדיקות בכלל את קיומן (למעט כפר-סבא)? נראה לי שאם היה מוסט התוואי של המסילה הזו כקילומטר דרומה, לאיזור ציר ז'בוטינסקי, היה ביקוש גבוה לפחות פי 4 לקו הזה...
לזה יקראו - רכבת קלה
ובמהרה בימיינו
 

urilei

New member
אופס, לא בדיוק העניין הזה

סתם שאלה בעניין הזה
הקו לכפר סבא האם יש איזשהו ביקוש סביר לתחנות בני ברק, פתח תקווה סגולה או ראש העין? הבנתי ששלושת התחנות האלה נמצאות במרחק בלתי סביר בעליל מהערים. התחנות האלה מצדיקות בכלל את קיומן (למעט כפר-סבא)? נראה לי שאם היה מוסט התוואי של המסילה הזו כקילומטר דרומה, לאיזור ציר ז'בוטינסקי, היה ביקוש גבוה לפחות פי 4 לקו הזה...
אופס, לא בדיוק העניין הזה
העניין של התשובה שלי קצת יותר למעלה בשרשור הזה, אבל עדיין אם יש תשובות...
 
שימוש בתחנות הקו לכפר סבא

סתם שאלה בעניין הזה
הקו לכפר סבא האם יש איזשהו ביקוש סביר לתחנות בני ברק, פתח תקווה סגולה או ראש העין? הבנתי ששלושת התחנות האלה נמצאות במרחק בלתי סביר בעליל מהערים. התחנות האלה מצדיקות בכלל את קיומן (למעט כפר-סבא)? נראה לי שאם היה מוסט התוואי של המסילה הזו כקילומטר דרומה, לאיזור ציר ז'בוטינסקי, היה ביקוש גבוה לפחות פי 4 לקו הזה...
שימוש בתחנות הקו לכפר סבא
אמנם תחנת בני ברק היא באמת בין התחנות הפחות שימושיות ברכבת (מקום שלישי במצעד התחנות השוממות של הרכבת בספטמבר 2003), אבל בתחנות סגולה וראש העין צפון ביחד עברו באותו חודש יותר נוסעים באשר בתחנת כפר סבא-הוד השרון. דרך אגב, דווקא בני ברק השקטה נמצאת בלב איזור בנוי ובסמוך למתחם מאוד מרכזי (קניון איילון/אצטדיון רמת גן), כך שזו כנראה לא הסיבה לאי-הצלחתה. תוואי המסילה נמצא היכן שהוא מנסיבות הסטוריות, והיום יעלה מאות מליונים של שקלים לשנותו באיזור זה.
 

אדיה

New member
חן, האם יש ברשותך נתונים על כמות

שימוש בתחנות הקו לכפר סבא
אמנם תחנת בני ברק היא באמת בין התחנות הפחות שימושיות ברכבת (מקום שלישי במצעד התחנות השוממות של הרכבת בספטמבר 2003), אבל בתחנות סגולה וראש העין צפון ביחד עברו באותו חודש יותר נוסעים באשר בתחנת כפר סבא-הוד השרון. דרך אגב, דווקא בני ברק השקטה נמצאת בלב איזור בנוי ובסמוך למתחם מאוד מרכזי (קניון איילון/אצטדיון רמת גן), כך שזו כנראה לא הסיבה לאי-הצלחתה. תוואי המסילה נמצא היכן שהוא מנסיבות הסטוריות, והיום יעלה מאות מליונים של שקלים לשנותו באיזור זה.
חן, האם יש ברשותך נתונים על כמות
הנוסעים בתחנות השונות? המעט שפורסם עד כה ע"י רכבת ישראל היה די סתמי, למשל ששתי התחנות העמוסות ביותר הן (תחזיקו טוב) ת"א מרכז ות"א השלום... אם יש ברשותך מידע מפורט יותר גם אם לא מעודכן אודה לך אם תביא אותו כאן. אפשר יהיה להתרשם מהצלחת הקווים החדשים, מהפופולריות של תחנות שונות (מהי השוממת ביותר?) וכו'. תודה, יובל
 

four seasons

New member
חן...

שימוש בתחנות הקו לכפר סבא
אמנם תחנת בני ברק היא באמת בין התחנות הפחות שימושיות ברכבת (מקום שלישי במצעד התחנות השוממות של הרכבת בספטמבר 2003), אבל בתחנות סגולה וראש העין צפון ביחד עברו באותו חודש יותר נוסעים באשר בתחנת כפר סבא-הוד השרון. דרך אגב, דווקא בני ברק השקטה נמצאת בלב איזור בנוי ובסמוך למתחם מאוד מרכזי (קניון איילון/אצטדיון רמת גן), כך שזו כנראה לא הסיבה לאי-הצלחתה. תוואי המסילה נמצא היכן שהוא מנסיבות הסטוריות, והיום יעלה מאות מליונים של שקלים לשנותו באיזור זה.
חן...
תחנת בני ברק יכולה להיות אטרקטיבית אילו תהיה משותפת לתל אביב ור"ג, ע"י כמה פתרונות. א. מעבר תת קרקעי לקניון איילון (יציאה מן המעבר לדלת הקניון הדרומית שחציית הקניון בקו ישר לדלת בצד השני יציאה אל המסוף), מעבר כזה הוא לא ארוך הוא פחות ממעבר של תחנת האוניברסיטה (שם חפרו מתחת איילון) ובטוח שלא המעברים בלונדון שמגיעים עד למרחקים של מעל לקילומטר ועשרות אלפים משתמשים בהם). ב. חיבור מאזור המגורים הקרוב בבני ברק ורמת החייל של שביל אופניים אל התחנה, בתל אביב זה עובד אלפי נוסעים משתמשים באופניים להגיע אל התחנות הפזורות בעיר. ג. הקמת קו סובב (מפרקית) תחנת בני ברק, רמת החייל, קניון איילון מסוף (דרך ר"ח מודיעין), ר"ח זבוטינסקי מזרח (עד רשי הרחוב הראשי של ב"ב) חזרה לתחנת בני ברק.
 

urilei

New member
אולי עוד בעייה

חן...
תחנת בני ברק יכולה להיות אטרקטיבית אילו תהיה משותפת לתל אביב ור"ג, ע"י כמה פתרונות. א. מעבר תת קרקעי לקניון איילון (יציאה מן המעבר לדלת הקניון הדרומית שחציית הקניון בקו ישר לדלת בצד השני יציאה אל המסוף), מעבר כזה הוא לא ארוך הוא פחות ממעבר של תחנת האוניברסיטה (שם חפרו מתחת איילון) ובטוח שלא המעברים בלונדון שמגיעים עד למרחקים של מעל לקילומטר ועשרות אלפים משתמשים בהם). ב. חיבור מאזור המגורים הקרוב בבני ברק ורמת החייל של שביל אופניים אל התחנה, בתל אביב זה עובד אלפי נוסעים משתמשים באופניים להגיע אל התחנות הפזורות בעיר. ג. הקמת קו סובב (מפרקית) תחנת בני ברק, רמת החייל, קניון איילון מסוף (דרך ר"ח מודיעין), ר"ח זבוטינסקי מזרח (עד רשי הרחוב הראשי של ב"ב) חזרה לתחנת בני ברק.
אולי עוד בעייה
הבן אדם הממוצע שרוצה להגיע לקניון איילון ו/או האיצטדיון לא יעלה לרוב על דעתו לנסוע לתחנה ששמה "בני ברק" תחשבו על זה... אגב, מה מקום 1 ו-2 במצעד התחנות השוממות? אני די בטוח שבאר יעקב, ומי עוד? כפר חבד אולי? דווקא תחנה די פופלארית, במיוחד ביחס למיקומה, אבל אולי
 
התחנות השוממות ביותר

אולי עוד בעייה
הבן אדם הממוצע שרוצה להגיע לקניון איילון ו/או האיצטדיון לא יעלה לרוב על דעתו לנסוע לתחנה ששמה "בני ברק" תחשבו על זה... אגב, מה מקום 1 ו-2 במצעד התחנות השוממות? אני די בטוח שבאר יעקב, ומי עוד? כפר חבד אולי? דווקא תחנה די פופלארית, במיוחד ביחס למיקומה, אבל אולי
התחנות השוממות ביותר
במהלך חודשי שנת 2003, התחנות השוממות ביותר ברכבת ישראל היו בני ברק, עתלית ובאר יעקב (לא תמיד בסדר הזה). אין לי כרגע נתונים כוללים לכל השנה, אבל המשפט הנ"ל נכון לכל חודש בה.
 

four seasons

New member
אפשר להוסיף לשמה איילון...

אולי עוד בעייה
הבן אדם הממוצע שרוצה להגיע לקניון איילון ו/או האיצטדיון לא יעלה לרוב על דעתו לנסוע לתחנה ששמה "בני ברק" תחשבו על זה... אגב, מה מקום 1 ו-2 במצעד התחנות השוממות? אני די בטוח שבאר יעקב, ומי עוד? כפר חבד אולי? דווקא תחנה די פופלארית, במיוחד ביחס למיקומה, אבל אולי
אפשר להוסיף לשמה איילון...
התחנה נמצאת במרכז שמסביבה, רמת החייל, אזור תעשיה, קניון איילון, אצטדיון רמת גן, פארק הירקון, אזור תעשיה בני ברק ובני ברק, שילוב של קו סובב פלוס נתיב לאופניים יהפכו אותה לאטרקטיבית. עוד משהו שנודע לי שעיריית תל אביב מתכוונת לפתח ולהוסיף לפארק הירקון את השטח של הנחל קילומטר מזרח מגשר מבצע קדש, כך שהליכה צפונה מתחנת בני ברק של ארבע דקות לקטע הפארק (הנחל) ועשר דקות ברגל לאזור המגורים, עד לקטע הנחל לכל אזור רמת החייל רשת שבילים של אופניים, הפיכת התחנה למושותפת לשלוש הרשיות תהפוך אותה לאטרקטיבית החל מבילוי בפארק, משחק באצטדיון, קניות באיילון, עבודה ועוד...
 
מסכים עם כל למילה

חן...
תחנת בני ברק יכולה להיות אטרקטיבית אילו תהיה משותפת לתל אביב ור"ג, ע"י כמה פתרונות. א. מעבר תת קרקעי לקניון איילון (יציאה מן המעבר לדלת הקניון הדרומית שחציית הקניון בקו ישר לדלת בצד השני יציאה אל המסוף), מעבר כזה הוא לא ארוך הוא פחות ממעבר של תחנת האוניברסיטה (שם חפרו מתחת איילון) ובטוח שלא המעברים בלונדון שמגיעים עד למרחקים של מעל לקילומטר ועשרות אלפים משתמשים בהם). ב. חיבור מאזור המגורים הקרוב בבני ברק ורמת החייל של שביל אופניים אל התחנה, בתל אביב זה עובד אלפי נוסעים משתמשים באופניים להגיע אל התחנות הפזורות בעיר. ג. הקמת קו סובב (מפרקית) תחנת בני ברק, רמת החייל, קניון איילון מסוף (דרך ר"ח מודיעין), ר"ח זבוטינסקי מזרח (עד רשי הרחוב הראשי של ב"ב) חזרה לתחנת בני ברק.
מסכים עם כל למילה
אני מסכים עם דעותיך, וגם עם דעותיו של אורי בהודעה שאחריך (לגבי שם התחנה). עכשיו כל מה שנשאר זה לשכנע את מקבלי ההחלטות (משרד התחבורה, הרכבת, עיריות, חברות תח"צ וכיו"ב) ואת הגופים המושפעים (קניון וכיו"ב) שיכולים לשים קצת כסף בזה.
 

four seasons

New member
כתבתי תגובה לאורי...

מסכים עם כל למילה
אני מסכים עם דעותיך, וגם עם דעותיו של אורי בהודעה שאחריך (לגבי שם התחנה). עכשיו כל מה שנשאר זה לשכנע את מקבלי ההחלטות (משרד התחבורה, הרכבת, עיריות, חברות תח"צ וכיו"ב) ואת הגופים המושפעים (קניון וכיו"ב) שיכולים לשים קצת כסף בזה.
כתבתי תגובה לאורי...
אני חושב שיש אינטרס לכולם. לעיריית ת"א תהייה תחנה סמוכה לפארק הירקון ולרמת החייל שתהפוך אותה לעוד יותר אטרקטיבית למגורים ועבודה. לרמת גן פחות בעיות בתנועה וחניה לקניון איילון ואצטדיון ר"ג. לבני ברק הנגישות תשתפר לתחנה רק שמהם אני לא מצפה לעשות משהו למען התושבים של העיר. חברת דן (או הזכינית) תוסיף לעצמה קו עם פונטציאל רב. כבר היום יש שיתוף פעולה בין עיריית ת"א לר"ג בהקמת גשר האצטדיון שחוצה את הנחל בין שני הערים, היום הפתיחות יותר גדולה מבעבר לפרוייקטים ויש מודעות לתחבורה ציבורית.
 

python 4

New member
הרעיון הראשון הוא מעולה

חן...
תחנת בני ברק יכולה להיות אטרקטיבית אילו תהיה משותפת לתל אביב ור"ג, ע"י כמה פתרונות. א. מעבר תת קרקעי לקניון איילון (יציאה מן המעבר לדלת הקניון הדרומית שחציית הקניון בקו ישר לדלת בצד השני יציאה אל המסוף), מעבר כזה הוא לא ארוך הוא פחות ממעבר של תחנת האוניברסיטה (שם חפרו מתחת איילון) ובטוח שלא המעברים בלונדון שמגיעים עד למרחקים של מעל לקילומטר ועשרות אלפים משתמשים בהם). ב. חיבור מאזור המגורים הקרוב בבני ברק ורמת החייל של שביל אופניים אל התחנה, בתל אביב זה עובד אלפי נוסעים משתמשים באופניים להגיע אל התחנות הפזורות בעיר. ג. הקמת קו סובב (מפרקית) תחנת בני ברק, רמת החייל, קניון איילון מסוף (דרך ר"ח מודיעין), ר"ח זבוטינסקי מזרח (עד רשי הרחוב הראשי של ב"ב) חזרה לתחנת בני ברק.
הרעיון הראשון הוא מעולה
ולדעתי אם הוא היה עולה על דעת בעלי הקניון הם היו יכולים אפילו לממן אותו, הרי זה רק יגדיל את מספר האנשים שמגיעים לקניון. כמו בלב המפרץ או עזריאלי, שבהם יש מעבר מהרכבת לקניון.
 

omersi

New member
תחנת בני-ברק

חן...
תחנת בני ברק יכולה להיות אטרקטיבית אילו תהיה משותפת לתל אביב ור"ג, ע"י כמה פתרונות. א. מעבר תת קרקעי לקניון איילון (יציאה מן המעבר לדלת הקניון הדרומית שחציית הקניון בקו ישר לדלת בצד השני יציאה אל המסוף), מעבר כזה הוא לא ארוך הוא פחות ממעבר של תחנת האוניברסיטה (שם חפרו מתחת איילון) ובטוח שלא המעברים בלונדון שמגיעים עד למרחקים של מעל לקילומטר ועשרות אלפים משתמשים בהם). ב. חיבור מאזור המגורים הקרוב בבני ברק ורמת החייל של שביל אופניים אל התחנה, בתל אביב זה עובד אלפי נוסעים משתמשים באופניים להגיע אל התחנות הפזורות בעיר. ג. הקמת קו סובב (מפרקית) תחנת בני ברק, רמת החייל, קניון איילון מסוף (דרך ר"ח מודיעין), ר"ח זבוטינסקי מזרח (עד רשי הרחוב הראשי של ב"ב) חזרה לתחנת בני ברק.
תחנת בני-ברק
במסגרת הקמת מערכת הרכבת הקלה בתל-אביב פורסם כי התחנה מתוכננת לעבור מערבה, לצד המערבי של רחוב מבצע קדש, כך לא ידררש מעבר תת-קרקעי לקניון איילון, אלא הליכה קצרה ביותר.
 

four seasons

New member
אני ראיתי שמתוכנן במבצע קדש...

תחנת בני-ברק
במסגרת הקמת מערכת הרכבת הקלה בתל-אביב פורסם כי התחנה מתוכננת לעבור מערבה, לצד המערבי של רחוב מבצע קדש, כך לא ידררש מעבר תת-קרקעי לקניון איילון, אלא הליכה קצרה ביותר.
אני ראיתי שמתוכנן במבצע קדש...
גשר עילי, אבל עדיין יהיו נתיבים בגובה הארץ, ויש אליסטורציה של זה, הכל אופן אם יעבירו אותה לצאת שני היא תהיה בשטח גבול בין ת"א לר"ג, למעשה מבטחעם את תחנת בני ברק, אגב מסוף האוטובוסים במקום, האם הוא שייך לת"א או ר"ג? ואם אכן יעבירו את התחנה לצד השני, אני לא בטוח שיש מקום מצד אחד יש את המטווח ומצד שני מסוף אוטובוסים. כל היופי והאפקטיביות של תחנות הרכבת בארופה שהן במרכז העיר, גם אם בחלקה היא עוברת מתחת לאדמה ואם לא אז יש מעבר תת קרקעי שמוציא אותך לרחוב בניגוד למירב התחנות בארץ(שמוציאות אותך במקרה הטוב לכביש סואן ולא ידידותי או למספר קילומטרים ממרכז העיר כמו תחנת אשדוד או אשקלון שנבנת עכשיו) למעט נהריה שממנה אתה יוצא לרחוב, אז לפחות שיתנו פתרון תחבורתי הולם, מעבר תת קרקעי גם אם הוא מגיע לחצי קילומטר ומוציא אותך למרכז העיר אפקטיבי וראוי בעיני, פתרונות טובים לא פחות הם רכבת קלה שתזין לתוך העיר או רכבת תחתית, (שביל אופניים פתרון מצויין ללא קשר לפתרונות אחרים, גם מוניות), תחבורה ציבורית אפקטיבית רק אם היא יחודית כמו "קו סובב"
 

mucool2

New member
למה לא לארגן רכבות מיוחדות לאצטדיון

שימוש בתחנות הקו לכפר סבא
אמנם תחנת בני ברק היא באמת בין התחנות הפחות שימושיות ברכבת (מקום שלישי במצעד התחנות השוממות של הרכבת בספטמבר 2003), אבל בתחנות סגולה וראש העין צפון ביחד עברו באותו חודש יותר נוסעים באשר בתחנת כפר סבא-הוד השרון. דרך אגב, דווקא בני ברק השקטה נמצאת בלב איזור בנוי ובסמוך למתחם מאוד מרכזי (קניון איילון/אצטדיון רמת גן), כך שזו כנראה לא הסיבה לאי-הצלחתה. תוואי המסילה נמצא היכן שהוא מנסיבות הסטוריות, והיום יעלה מאות מליונים של שקלים לשנותו באיזור זה.
למה לא לארגן רכבות מיוחדות לאצטדיון
רמת גן למשחקים של הנבחרת? זה יכול להגביר את המודעות ליתרונות של תחנת בני ברק!
 
רכבות מיוחדות למשחקי כדורגל

למה לא לארגן רכבות מיוחדות לאצטדיון
רמת גן למשחקים של הנבחרת? זה יכול להגביר את המודעות ליתרונות של תחנת בני ברק!
רכבות מיוחדות למשחקי כדורגל
גם כיום, כמו בעבר, מופעלות רכבות מיוחדות מדי פעם למשחקים חשובים. הבעיה העיקרית היא המשחקים שבסופי השבוע והעומס שבימי החול. למשל, ב-8 בספטמבר הופעלו רכבות כאלו מבני ברק גם לנהריה וגם לכיוון אשדוד.
 

mister K

New member
במשחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה

רכבות מיוחדות למשחקי כדורגל
גם כיום, כמו בעבר, מופעלות רכבות מיוחדות מדי פעם למשחקים חשובים. הבעיה העיקרית היא המשחקים שבסופי השבוע והעומס שבימי החול. למשל, ב-8 בספטמבר הופעלו רכבות כאלו מבני ברק גם לנהריה וגם לכיוון אשדוד.
במשחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה
האחרונים שבהם השתתפה מכבי חיפה. הופעלה רכבת מיוחדת מחיפה עד אצטדיון רמת גן ביוזמת בעל הקבוצה, יענק'לה שחר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה