Golf Bravo
New member
מקומות שמורים
קרון מקומות שמורים בהגדרתואינו צריך להיות מלא ועמוס עד גדותיו, אלא לספק נסיעה נוחה לאלה המוכנים לשלם תוספת עבור הנוחות הזו. רק בנסיעה בקרון השמורים יש לי את השקט והמקום לעבוד במשך הנסיעה. אני נוסע ברכבת מזה שנים - פעמיים ביום, 3-5 פעמים בשבוע - ובאדיקות נוסע בקרון השמורים. מנסיוני, קרון השמורים בישראל לא פחות עמוס מקרונות שמורים בהרבה מדינות באירופה (בארה"ב ברכבות בקוים ארוכים בהן נסעתי כל המקומות מסומנים ולמעשה שמורים...). אגב, מעבר לעובדי הרכבת אשר תמיד יושבים בקרון, יש בו גם חבורה קבועה של נוסעים נאמנים. ברכבות הבוקר, כמו היום למשל, ברכבת של 07:21 מת"א מרכז לחיפה, ישבו בקרון השמורים כארבעים איש. הפתרון צריך להיות בתגבור הרכבות בימי ראשון בבוקר ובימי חמישי אחר הצהריים ולא בפגיעה בנוסעי הרכבת. היום גם נודע לי כי באופן דומה בוטלו גם המקומות השמורים בימי חמישי בשעות אחר הצהריים. תקוותי היא שאותו בכיר ברכבת שקיבל את ההחלטה ידחק ביום חמישי אחד עם 300 חניכי ומדריכי הטכני של חיל האויר בדרך הביתה לחופשת השבת (עם הקיטבגים כמובן) ויחשוב פעמיים על ההחלטה הזו.
מקומות שמוריםחדשות חמות ומזיעות מהרכבת
למי שהתכוון הבוקר לנסוע לעבודה כהרגלו על קו נהריה-באר-שבע חיכתה מודעה קטנה ליד האוטומטים: החל מהבוקר רכבת ישראל לא תמכור עוד מקומות שמורים בימי ראשון עד לשעה 09:30. מישהו שם ברכבת ישראל כנראה החליט שכל עמישראל חייב לחלוק בחוויה הבלתי נשכחת של סרדינים במיץ (זיעה) טבעי, גם אם הוא מוכן להקריב חמישה ש"ח כדי לחסוך לעצמו את הסיוט הזה. למה??? לא יותר פשוט למכור מקומות שמורים לכל דיכפין בקופות. באותה עת להורות לפקח, בפתח קרון השמורים, כי ימכור מקומות נוספים (כמידת המושבים הפנויים בקרון - בדיוק כמו באוטובוס) למי שלאחר שעלה לרכבת, שינה דעתו ומוכן בכל להיפרד מחמישה ש"ח כדי שלא להימחץ בהמון? כך ינוצלו המושבים בקרון השמורים ועדיין מי שמוכן לקנות כרטיס שמור ימצא מושב פנוי. הרי הפקחים ברכבות העמוסות של ימי ראשון בין כה וכה אינם עוברים בקרונות, זה פשוט בלתי אפשרי לפלס את הדרך בהמון האדם. אני באופן אישי ויתרתי על הרכבת היום (וכך אעשה לדאבוני בימי ראשון, בעתיד הנראה לעין) חזרתי למכונית בחניה ותרמתי את חלקי לזיהום האויר ולעומס בכבישים, הכל באדיבות רכבת ישראל.
קרון מקומות שמורים בהגדרתואינו צריך להיות מלא ועמוס עד גדותיו, אלא לספק נסיעה נוחה לאלה המוכנים לשלם תוספת עבור הנוחות הזו. רק בנסיעה בקרון השמורים יש לי את השקט והמקום לעבוד במשך הנסיעה. אני נוסע ברכבת מזה שנים - פעמיים ביום, 3-5 פעמים בשבוע - ובאדיקות נוסע בקרון השמורים. מנסיוני, קרון השמורים בישראל לא פחות עמוס מקרונות שמורים בהרבה מדינות באירופה (בארה"ב ברכבות בקוים ארוכים בהן נסעתי כל המקומות מסומנים ולמעשה שמורים...). אגב, מעבר לעובדי הרכבת אשר תמיד יושבים בקרון, יש בו גם חבורה קבועה של נוסעים נאמנים. ברכבות הבוקר, כמו היום למשל, ברכבת של 07:21 מת"א מרכז לחיפה, ישבו בקרון השמורים כארבעים איש. הפתרון צריך להיות בתגבור הרכבות בימי ראשון בבוקר ובימי חמישי אחר הצהריים ולא בפגיעה בנוסעי הרכבת. היום גם נודע לי כי באופן דומה בוטלו גם המקומות השמורים בימי חמישי בשעות אחר הצהריים. תקוותי היא שאותו בכיר ברכבת שקיבל את ההחלטה ידחק ביום חמישי אחד עם 300 חניכי ומדריכי הטכני של חיל האויר בדרך הביתה לחופשת השבת (עם הקיטבגים כמובן) ויחשוב פעמיים על ההחלטה הזו.