חדשות טובות לכלכלה, חדשות רעות ל'נביא' הממתיק

חדשות טובות לכלכלה, חדשות רעות ל'נביא' הממתיק

בניגוד ל'נבואותיו' של ממתיקנו, הכלכלה האמריקאית לא נפלה למיתון העמוק ביותר בתולדותיה, אלא צמחה ברבעון ה-1 בשיעור קטן של 0.6% בחישוב שנתי. גם האינפלציה לא התפרצה, אלא הסתכמה ב-2.6% בשיעור שנתי. ומעשה שטן, וול סטריט לא נופלת, אלא דווקא עולה: הדאו ג'ונס והנאסד"ק עלו ב-6 השבועות האחרונים כמעט ב-10%. וגם הכלכלה הישראלית עדיין חייה וקיימת ואפילו..... צומחת. אז מה נשאר מ'נבואות' ממתיקנו? אה, כן: ה-65 מנדטים של עמיר פרץ.
 

פלסטיק

New member
בכל כלכלה יש תמיד גאות ושפל

אם מספיק זמן תתנבא על שפל מתישהו בטוח תצא צודק. גם שעון עומד מראה פעמיים ביממה את השעה המדוייקת.
 
אכן, ככל הנראה ארה"ב חמקה ממיתון

לפחות ממיתון רשמי. האמת זה מצחיק, התזה המקורית שלי טענה שהיצוא החזק יספיק בשביל למנוע גלישה למיתון. אני הראתי את זה בלא מעט הרצאות... וגם פירטתי את זה כאן בפורום. דוח התעסוקה השלילי שבר אותי בסופו של דבר ועברתי להעריך שיהיה מיתון קל (אם כי בנקודות). בסוף כנראה שלא יהיה לנו מיתון ובדיוק מהסיבה עליה הצבעתי בעבר, אם כי אני חייב לציין שאנחנו דיי קרובים לזה. גם הרבעון הבא לא צפוי להיות חזק במיוחד, אבל גם הוא נראה שיהיה מעל האפס. בכל מקרה, האמת בתוך ארה"ב יש מיתון ומחוץ לארה"ב אין כך שהסה"כ יצר מצב בו אין מיתון רשמי, אבל זה יותר סמנטיקה. דרך אגב, שכחת את הדולר שהחל סוף סוף להתחזק ולולא טרישה העקשן, היה כבר מזמן מתחזק. מה שכן, באמת יפה שנשארת עם הדעות שלך, למרות שתדע שאנחנו עדיין במצב של סכנה ואי אפשר לקבוע בוודאות ששני הרבעונים הקרובים לא יהיו שליליים. נקודה קטנה למחשבה. מחירי הנדל"ן בארה"ב התנפחו מעבר לכל פרופורציה, אבל מי שמימן את רכישת הבתים היו גם בנקים בארה"ב וגם בנקים מחוץ לארה"ב כאשר החלוקה הייתה דומה ל- 50%-50%. אנחנו יודעים לאיפה הלך המימון הזה, לצריכת מוצרים (סיניים?) ע"י האמריקאים... האם יתכן שמשבר הנדל"ן הזה הוא פשוט היד הנעלמה של השוק שדאגה לממן את חגיגת הצריכה של האמריקאים? אנחנו יודעים בוודאות שאירופה ושאר מדינות העולם הפסידו כתוצאה מהמשבר האמריקאי, האם אנחנו בטוחים שארה"ב באמת הפסידה ממנו?
תחשוב על זה.
 
מוקדם עדיין לערוך סיכומים.......

מה שחשוב בניתוח המציאות הכלכלית הוא להישאר תמיד צמודים להתרחשויות בבסיס הכלכלה. בסופו של דבר ומעבר לכל הספקולציות הדברים שקובעים בכלכלה הם האלמנטים הקלאסיים (לאו דווקא לפי הסדר) - כושר היצור, פריון העבודה, עוצמת השוק הפנימי, דרגת המיכון והשכלול במשק, כוח עבודה מיומן, גמישות מירבית בשוק העבודה, כוח הקנייה של הציבור, מערכת פיננסית מפותחת וגמישה, השילוב והתזמון שבין היוזמה החופשית לשלטון המרכזי ולמנגנוני התיאום והבקרה במשק, נחישות של ההנהגה הכלכלית והפוליטית. המשק האמריקאי יותר מכל משק גדול אחר מצוייד בכלים הנכונים להתמודד עם האתגרים שהכלכלה העולמית בתנאי הגלובליזציה והלחצים הפנימיים מציבים בפניו. זה בסופו של דבר המפתח לעובדה הניצחת שמאז המשבר הכלכלי של שנות ה-30 המשק האמריקאי הצליח להתגבר על כל המשברים, המיתונים וההאטות ולמשוך אחריו את הכלכלה העולמית למקום שבו היא נמצאת היום. אגב, לא ברור לי איך דו"ח התעסוקה השלילי (בינואר אאל"ט) 'שבר אותך'. בקנה המידה של המשק האמריקאי על מאות מיליוני המועסקים שלו בבית ובחוץ, תזוזה של כמה עשרות אלפים לכאן או לכאן איננה משמעותית. עם אבטלה של 5.1% המשק האמריקאי עדיין נמצא במצב הרבה יותר טוב ממתחריו. בגוש האירו למשל האבטלה היא 7.1%. מה עוד שהמספר של ן80 אלף משרות שאבדו כביכול תוקן בקריאה השנייה.
 
למעשה לא בינואר אלא כמעט בפברואר

אני חושב שמדד היצור של פילדלפיה היה נקודת השבר המדויקת הוא צנח לרמה שנרשמה בכל המיתונים הקודמים. בעקרון זה פשוט, הקורלציה בין התמ"ג לתעסוקה (זה ברור וגם נגזר מהתיאוריה הכלכלית) היא כמעט 100%, בכל מיתון, אבל בכל מיתון, דוח התעסוקה קרס אל מתחת לאפס (לכיוון מינוס 300 אלף) ובכל פעם שדוח התעסוקה קרס ככה, קיבלנו מיתון. קורולציות דומות, אם כי חלשות יותר, קיימות גם לגבי נתונים אחרים. מכאן, כאשר רואים תוואי ברור של ירידה, דוח תעסוקה שצונח מתחת לאפס ואינדיקטורים נוספים שנמצאים ברמות של מיתון (ISM, מדד היצור של פילידלפיה ועוד), זו עצימת עיניים שלא לעדכן את ההסתברויות השונות שאני רואה. היצוא החזק, אותו גורם שלא היה באף אחד מהמיתונים הקודמים, אותו גורם שבניתי עליו שיהיה חזק מספיק בשביל למנוע, בפעם הראשונה, מיתון כתוצאה מהקריסה בנדל"ן (בעבר בכל משברי הנדל"ן נגרם מיתון! זה היה הבסיס העיקרי להערכות בוול-סטריט על מיתון) בסוף באמת היה חזק מספיק לעשות את זה, ככל הנראה
שלא תבין לא נכון, לולא הכלכלה העולמית החזקה, בנקודת הזמן הנוכחית, ארה"ב הייתה גולשת למיתון לא קל, אם כי קשה לשחק ב "אילו" אבל זה בהחלט נראה סביר שללא היצוא ארה"ב הייתה רושמת צמיחה שלילית כבר ברבעון הקודם. מצד שני, לולא הצמיחה הסינית החזקה, הגרעון האמריקאי לא היה מתפתח בצורה שהתפתח, כך שאי אפשר לנתק את הדברים מהמכלול. אני מסכים איתך שהמשק האמריקאי מתמודד טוב בהרבה עם המשבר ולו בשל העובדה שראשי המוסדות הפיננסים בארה"ב שפישלו נזרקו הביתה בעוד שבאירופה החליטו שסוחר אחד גרם לכל ההפסדים של הבנק... וחוץ מהמנכ"ל של UBS כל השאר נשארו בתפקידיהם, למרות הפסדי הענק.
 

טשאפק

New member
שר האוצר מתכנן

לערוך קיצוץ רוחבי של 8 אחוזים בתקציבי המשרדים, לא להוריד מע"מ ואף לבטל את המע"מ על פירות וירקות, חלק זה באמתלה של המצב הגרוע.
 
נתוני תעסוקה חיוביים מארה"ב: ירידה באבטלה

מ-5.1% ל-5% למרות ש'אנליסטים' ציפו ל-5.2%. אלה נתונים שבגוש היורו באירופה לא חולמים עליהם. גם נתוני ההזמנות ממפעלים במרץ הצביעו על עלייה חדה של 1.4% לעומת פברואר למרות שה'אנליסטים' ציפו רק לעלייה של0.2%. מדובר כמובן ב'אנליסטים' שבחודשים האחרונים לא הפסיקו לקשקש על 'מיתון' ואפילו 'מיתון עמוק' בארה"ב.
 
כהרגלך בקודש, רק ש"טוב" אתה מתעורר

רק ששוב כהרגלך בקודש, אתה מתעלם, בכוונה או מתוך טפשות, שאני לא יודע מה יותר גרוע, מכל מה שמתרחש במקביל. אז רק לידיעתך: מחירי הדלק בעולם התייקרו ושברו שיאים חדשים, בנוסף גם מוצרי המזון הביסיים יתייקרו, וזה רק קצה המזלג לכל מה שעומד להתייקר בשבועות הקרובים. כך שאם אם אתה חושב ולו לרגע שאין לזה שום קשר למשבר העולמי שדיברתי עליו, כדאי שתחשוב שנית. ולגבי המיתון בארה"ב: כפי שאתה עצמך טענת כאן רק לפני כשבועיים, עדיין מוקדם מדי לקבוע סופית אם ארה"ב תגלוש למיתון או לא, ותתפלא אך למרות מה שהצגת כאן בפן החד-צדדי הכל כך אופייני לך ולאנשים לא אובייקיטיביים כמוך, אני עדיין חושב שארה"ב בדרך למיתון, ואני מעריך שזה יקרה עוד הקיץ, או לכל המאוחר במהלך הסתיו. מספיק לראות כמה עולה כבר היום חבית נפט בארה"ב, ואת הדולר הממשיך לצנוח שהגיע כבר ל3.467 ש"ח, בכדי להבין שארה"ב בדרך הבטוחה למיתון. לא יודע להעריך מעכשיו עד כמה עמוק יהיה המיתון הזה, אך מה שבטוח שארה"ב בדרך למיתון. וגם הכלכלה הישראלית שמושפעת יותר מכל מהכלכלה האמריקאית, נמצאת בצרות. עובדה ששר האוצר מדבר כבר מעכשיו על קיצוץ רוחבי נשל לפחות 6 מיליארד בכל משרדי הממשלה... ואם לא די בזאת, הרי שבשבועות האחרונים נכנס טרנד חדש לאופנה: גל פיטורים בהיי טק (מישהו אמר "בועה וירטואלית"???)
 

vinney

Well-known member
אם תשווה את המחירים של עכשיו למחירים לפני 100

שנה, תגלה שהיו מה זה עליות מחירים, אנחנו במשבר נוראי! מחירי הנפט עכשיו גבוהים יותר ממחירי הנפט של תחילת שנות ה80 במעט מאוד, וגם זה רק בשבוע - שבועיים האחרונים. סתם, לתשומת לבך.
 
זה שאתה מנצל את העובדה שאיני מגיב לך...

בכדי לשפוך את שטויותיך, לא הופכות את השטויות שאתה מוציא מפיך לעובדות. זה רק מראה עד כמה שאתה ....
 

vinney

Well-known member
האמת, מה שכתבתי זאת אכן עובדה

אבל אתה הרי משקר דרך קבע, למה שתסתה מהרגלייך עכשיו. עובדות קל לבדוק, נשאיר את זה לקוראים הנכבדים.
 
מישהו כאן חשב שתאכל את הכובע כשיתברר....

גודל השטויות שכתבת כאן בפורום בחודשים האחרונים? המישהו הזה שכח שהכובע על ראשך כבר מזמן עלה באש.... שתקתי בזמן האחרון כי לא ראיתי כל טעם בהתנצחויות סרק איתך על הערכות כאלה או אחרות. חיכיתי לתוצאות אמת ואלה מעידות שה'מיתון' בארה"ב ובישראל שהתנבאת עליו נחת באותו פח זבל שבו נחתו גם ה-65 מנדטים שהבטחת - אופס, 'ניבאת' - לפרץ.
הוכחת שוב למי שהיה זקוק עוד להוכחה שאתה ליצן חסר תקנה.
 
ה../images/Emo151.gif היחיד זה אתה תמוז

ואל תדאג, כי אם אתה חושב ולו לרגע שאני לא אשתמש בשרשור ההזוי הזה שלך מתי שתגיע הנפילה הגדולה וארה"ב כן תגלוש למיתון, אז תחשוב שנית, השרשור הזה והשטויות ההזויות שכתבת בו, ישמש כחרב פיפיות כנגדך. בדיוק כמו כל השרשורים האחרים שכתבת מתוך חיפזון ואכלת אותה פעם אחר פעם אחר פעם. כך גם השרשור הזה, שנכנס אצלי ישירות למועדפים, ישמש כהוכחה לכך שאתה מלא בבולשיט תמוז, כשתאכל אותה בפעם המי יודע כבר כמה...
 
עזוב אותי, מה יש לך לומר על הנתונים?

אופס, אלה המצאות של 'הקפיטליסטים'. לך ליוסי שוורץ, אתם מתאימים אחד לשני.
 
כשאתה תתייחס ברצינות לנתונים שאני מציג...

גם אני אתייחס ברצינות לנתונים שאתה מציג. אך כל עוד זה חד-צדדי, כמו ההתנתקות, אין לזה כל ערך.
 
חוץ מכזבים, סיפורים, 'הערכות' ו'נבואות' בגרוש

שוהפרכו כולן ע"י המציאות לא היצגת כאן שום דבר. בטח לא נתונים כלכליים רלוונטיים.
 
מי שמדבר...

הרי כל מה שהצגת אתה כאן לא החזיק יותר משבוע, וזה במקרה הטוב עוד, לפני שנזרק לפח הזבל של ההיסטוריה...
 
למעלה