חדשות מחצר חסידות בעלזא

חדשות מחצר חסידות בעלזא

כמה ימים לפני פסח תתקיים בירושלים בר מצווה לנכד הראשון של האדמור שליטא בן להרב ... שליטא. לכבוד האירוע החלו בהקמת אוהל ענק ברחבת בית המדרש החדש. לפי הערכתי המקום יפסיק לכל החסידות מכל קצווי תבל. מיותר לציין שהאירוע הוא אחד האירועים החשובים שהיו בחסידות בעשור האחרון. בהתחשב שחתן הבר מצווה יהיה בעוד עשרות שנים אדמור לרבבות חסידים.
 
ד` ירחם כך בוחרים מנהיג? בעיה ידועה

הילד עוד לא בר מצוה, וכבר בטוח שיהיה אדמו``ר לרבבות חסידים. חכו, תראו איך הוא גדל. אם יתאים להיות אדמו``ר בכבוד, אבל אם לא אז לא! מאיפה הבטחון הזה שיגדל להיות אדמו``ר? למישהו יש ביטוח על ילדיו, או אפי` על עצמו? יוחנן כהן גדול, שימש שמונים שנה בכהונה גדולה, שמונים פעם נכנס לקודש הקדשים, שכהן גדול שלא היה ראוי, היה מת במקום. והוא יצא שמונים פעם בחיים בלי שום פגע. ובכ``ז בסוף נעשה צדוקי. אז איך בוחרים אדמו``ר, כי אבא שלו אדמו``ר, עוד לפני בר מצוה? אבל ככה זה כשלא בוחרים רב, או צדיק אלא אדמו``ר! (הדברים לא אמורים ספציפית לבעלז, הם רק הגורם להודעה.)
 
בניגוד לרב, אדמו"ר מתחנך לכל מהרגע שהוא נולד

מכיוון שהוא גדל בבית האדמו"ר, רואה את דרכי של האדמו"ר ומתחנך על ידו. רק שבניגוד למונרכיה של הגויים, כאן הם מתחנכים גם בדברים רוחניים. לרוב, מי יהיה מנהיג טוב יותר? מי שמתחנך לתפקידו מילדותו או מי שבבגרותו גילו שיש לו כישורים ויכולת לתפקיד? כמובן שיש יוצאים מן הכלל, אך אנחנו מדברים כאן על הכלל.
 
אדמו``ר בפוטנציה. עכשיו הכל בסידר?

אולי הוא לא יאריך ימים? (חס וחלילה). אז מי אמר שהוא יהיה אדמו``ר? ובכלל לפי תקדים יוחנן כהן גדול אז אולי בכלל אסור לבחור אדמו``ר? סתם מחשבות מוזרות שעולות לי עקב שאלותיך.
 
הזכרת לי בדיחה

יענקל מילר (היארמע רב בדחן ידוע) שאל פעם למה כשבדחן מת בנו לא יורש אותו ונהיה אוטומטית בדחן משא``כ אדמו``ר שמת מיד בנו יורש אותו ונהיה אדמו``ר? אלא מתברר שבדחן צריך לדעת להיות
 

צאלמער

New member
לא יהיה לו רבבות

יש לו עוד 4 או 5 אחים, תחלק את כל החסידים ל6- יש לכל אחד אולי אלף חמש מאות
 
למעלה