חובותיה הציבוריות של עמותה מוכרת

עמיאור

New member
חובותיה הציבוריות של עמותה מוכרת

ונתמכת ע"י הממשלה. מה הם חובותיה כלפי הציבור של עמותה המוכרת ונתמכת ע"י הממשלה? האם יש חובות כאלה? האם הם מוגדרים? האם הם דומים לחובותיה של יחידה ממשלתית כלפי הציבור? פניתי בתלונה למבקר המדינה כלפי עמותה שנהגה בצורה מאוד לא עניינית וסירבה לתת שירות שהיא אמורה לתת כאשר "נימוקיה" חסרי כל בסיס וללא בדיקה מינימלית של "הנימוקים" שניתנו על ידה, שלא לדבר שהם לא מילאו חובה אלמנטרית שזה לענות על פניה בכתב, טריקות טלפון ויחס מאוד מגעיל שניתן על ידיהם. האם למרות שהם מיועדים לתת שירות שאמור להיות מוטל על הממשלה, ולמרות שהם מוכרים ונתמכים, בכ"ז קיבלתי תשובה ממשרד המבקר שהם לא תחת ביקורתו של מבקר המדינה, מדוע? האם יש כללים ברורים מי כן ומי לא נמצא תחת ביקורתו של המבקר? האם יש רשימה של הגופים הנמצאים תחת ביקורתו?
 
ח"כ פריצקי, הוא יו"ר ועדת משנה..

לענייני עמותות, מטעם ועדת הכספים. אני מאמין (ויודע) שיש לו סיפורים חמורים משלך. כתובתו בכנסת: ח"כ פריצקי, הכנסת, ירושלים (אין צורך בשם רחוב) טלפון: 02-6753333 - זוהי מרכזיית הכנסת. התקשר ובקש להעבירך לחה"כ המבוקש. בימים אלה ועד "אחרי החגים" הכנסת בפגרה. מכיוון שוועדת הכספים פועלת גם בפגרה, אולי יצליח לך.
 

עמיאור

New member
תודה רבה לך מר שבתאי עזריאל

על האינפורמציה שנתת. אני מקווה לקבל התייחסות מעורכת הדין גם לשאלה בנוגע למבקר המדינה.
 

עמיאור

New member
עו"ד ציפורה ויוסאריאן אודה לכם אם

תשיבו לי על שאלתי זו. ותודה לך מר שבתאי עזריאלי על תגובתך, אבל רציתי לדעת גם תשובה לשאתי הספיציפית.
 
לשון החוק מבקר המדינה

(8) כל מפעל, מוסד, קרן או גוף אחר הנתמכים, במישרין או בעקיפין, על ידי הממשלה או על ידי אחד הגופים המנויים בפסקאות (5) ,(4) ,(2) ו(6) בדרך הקצבה, ערבות וכיוצא באלה; אולם הבקורת על גוף כזה לא תופעל, אלא אם הועדה או המבקר החליטו על כך ובמידה שהחליטו. כלומר הדבר נתון לשיקול דעתו של המבקר. לרשם העמותות סמכות לחקור עמותה, וגם יש חובת דווח לרשם, לכל עמותה המקבלת קצבה.
 
למעלה