חודש המודעות ללקויות למידה

lolly87

New member
חודש המודעות ללקויות למידה

החודש זה חודש המודעות ללקויות למידה בעולם, ובארץ יש התייחסות קטנה לכך.
אני רוצה להעלות פה את ההתייחסות לכך ולשאול מספר שאלות:
אז מה המשמעות של להיות הורה לילד לקויי למידה?
מה המשמעות להיות ילד, מתבגר, מבוגר לקויי למידה?
מה המשמעות לטפל בילד כזה?
מה הייתם רוצים שאחרים ידעו ואיזה דברים הייתם רוצים שיעלו למודעות של אנשים בחודש כזה?
 
תשובות

כאמא לארבעה..
הבכורה עם הפרעת קשב וריכוז ובבעיות התארגנות קשות
האמצעית עם ADHD ולקות למידה בקריאה וכתיבה
שני קטנים שיש לי "חשדות" גם לגביהם..
כמה דברים שמפריעים לי מאוד:
. זילות של המושג הפרעת קשב. הגיחוך של אנשים שאומרים שלא יתכן שכולם עם הפרעות קשב.. שלא כל ילד פעלתן הוא היפראקטיבי.. הפרצוף שעושים כשאני אומרת שנותנת טיפול תרופתי.. מעליב! אני לא מרעילה את הילדים שלי. חשבתי הרבה לפני מתן טיפול תרופתי.. ולו מצאתי דרך אחרת (כן, כולל כזו שכרוכה בהרבה מאמץ) הייתי נוקטת בה!
. זילות של המושג הפרעת קשב חלק 2 - כש"כולם" עם לקות למידה.. גם כשזה בוודאות לא נכון! כשחברה מקבלת הוראה פרטנית לבת שלה בבית ספר כדי לעלות מ 90 ל 100 בטיעון שיש לה לקויות למידה (לא מאובחנת !!! פשוט האמא מרגישה שמהילדה מסוגלת ליותר!!! והאמא יודעת לדרוש!) והבת שלי שנלחמת על ה 70 (וכן - גם היא מסוגלת ליותר!) אחרי הוראה פרטנית שאני מממנת פעמיים בשבוע כבר שנתיים.. רק כי אני לא יודעת לבוא ולצעוק... מעצבן!!!
- פחד מהטלפון הבא. מי יתקשר אלי היום? המחנכת של הגדולה - היא שוב הכינה שיעורים.. אבל לא את העמודים הנכונים? המורה לאנגלית של האמצעית? נכשלה בהכתבה.. המורה למתמטיקה? מודיעה לי מה שיעורי הבית - כי אחרת אין סיכוי שהילדה תכין.. (היא אולי תזכור שיש שיעורים - אבל דף העבודה לא יגיע הביתה)
- דאגות - איך לקוית הלמידה שלי תסתדר בעתיד. כל כך קשה לה! מתסכל לראות אותה מתאמצת ולא מצליחה... מה יהיה הלאה? מה היא תלמד/תעשה בעתיד? אני יודעת שהיא תצליח לקרוא. היא מתמודדת.. אבל עם קשיים. האם נכון יותר לשלוח אותה לכתה קטנה? מה יהיה איתה חברתית המקרה כזה? איך תלמד מקצוע? והכי גרוע - רק שלא יצחקו עליה על שגיאות הכתיב וכולי...
- מורים שלא מבינים: אמייל נזיפה מהמורה לאנגלית.. XXX אינה יודעת את האותיות.. אבקש שתגיע לכתה עם ידיעת כל האותיות וצליליהן.
באמת? אני בשוק? היא לא יודעת? אני לא מורה!!!! ויש גבול לכמה אני יכולה לממם שיעורים פרטיים (כן! גם על חשבון חוגים!!)
ולתשומת לב - הבת שלי בסדר! היא מטופלת. היא קוראת (לאט, אבל קוראת ומבינה. היא בסדר בחשבון\ מצויינת במדעים. גרועה באנגלית וקיבלה פטור מערבית. היא תסיים לימודים. אבל כואב - כי במקום חוגים היא הולך להוראה מתקנת. כי בערבים במקום שנשב ונדבר - אנחנו יושבות על משחק זכרון באנגלית.
ובסופו של יום - הבטחון העצמי שלה נפגע... כמה מוצלחת יכולה להרגיש ילדה שמנסה ומנסה ולא מצליחה?
 
למעלה