חוויות מתחבורה ציבורית

a wild rose

New member
חוויות מתחבורה ציבורית

שלום לכולם, הרבה זמן לא כתבתי כאן, אבל אחרי כמה ימים שהייתי ללא אוטו יש לי מה לספר - אחרי כמה שנים שלא ממש עשיתי את זה, גיליתי איזה סיוט זה לנסוע בתחבורה הציבורית במדינה שלנו.

אז אחרי שמתעצבנים מההמתנה, מהעומס באוטובוס ומהפקקים, יש את הנהגים שחלקם טיפוסים שלא מהעולם הזה, ועם כל האמפתיה לעבודה הקשה שלהם זה לא מצדיק את הבהמיות של חלקם, ואת חוסר הסבלנות שלהם לאנשים באופן כללי, ובפרט כלפי זקנים וגם כלפי הורים עם ילדים קטנים ועגלות - אני ממש הזדעזעתי מנהגים שלא הסכימו לפתוח את הדלת האחורית לאנשים עם עגלה, זה קרה כמה פעמים ועם נהגים שונים.

במקרים אחרים נאלצתי לקחת מונית, מה שהיה מבאס גם כי זה עולה הרבה כסף וגם כי נהגי מוניות גם הם טיפוסים מזעזעים לפעמים. אמנם אין לי הרבה ניסיון בנסיעה במוניות, אבל אני חושבת שהציפייה שלי שהנהג יפעיל ווייז אם הוא לא יודע את הדרך זו ציפייה ריאלית, והנהג החוצפן עוד עשה לי קטע - אמרתי לו את הכתובת, אמרתי לו שכדאי לנסוע בדרך מסוימת והוא התעקש שלא, ואז הביא אותי לכניסה לעיר אליה ביקשתי להגיע ואמר "הגענו, לאן את צריכה פה?" כשאמרתי לו שנתתי לו כתובת הוא טען שלא שמע , ומשום מה הוא גם לא חשב לשאול, בזמן שמדובר בעיר לא קטנה שיש לה כמה כניסות והוא נכנס מכניסה שמרוחקת מהרחוב אליו רציתי להגיע, והנהג עוד טען שהוא לא מכיר את האזור הזה ושזה התפקיד של הנוסעים לשים ווייז ולהגיד לו איך לנסוע - מה שגם לא נשמע לי הגיוני וגם לא ממש עזר לי, כי גם אחרי ששמתי ווייז ואמרתי לו לאן לנסוע הוא לא הקשיב לי ונסע לכיוונים אחרים וטען שהווייז שלי "לא טוב", עד שאמרתי לו שיעצור כבר ואני ארד ואסתדר לבד, והוא ניסה לשכנע אותי להישאר בזמן שהמונה ממשיך וממשיך.

מי שנוסע בדרך כלל עם מוניות - זה ככה בדרך כלל? מה עושים במקרה שהנוסע לא יודע את הדרך או שאין לו סמארטפון? אם סבתא שלי תרצה לנסוע במונית הנהג גם יטען שהתפקיד של הנוסע הוא לכוון אותו?
 

jen711

New member
בדרך כלל במוניות יש וויז

קשה לצפות מהנהג להכיר כל כתובת וזה ממש לא העבודה של הנוסע.
כנראה נפלת על אידיוט.
את יודעת מה הכי כיף באוטובוסים?
הבלימות הקשות לפני תחנות שגורמות לך לחשוב איך הוא הצליח בכלל לעלות לכאלה מהירויות.
ובאותו הזמן את עומדת ליד היציאה(כי אם לא תקומי יש סיכוי שהוא לא יעצור), בפיסוק רגליים(ככה פחות סיכוי ליפול) ומחזיקה במושבים ב-2 ידיים.
 
ברוך שובך


למרות שהייתי מעדיפה שתספרי על חוויות חיוביות יותר (או שלא, חוויות שליליות לרוב הן מעניינות יותר
)
&nbsp
בתור נטולת רכב אני יודעת בדיוק על מה את מדברת - יוצא לי להיתקל לעתים קרובות בנהגי אוטובוס שמגזימים ומוציאים שם רע למקצוע, אם כי יש גם רבים כאלו שהם כן אדיבים ונחמדים. אני גם חושבת שהעובדה שהעבודה שלהם קשה ולא נוחה לא מצדיקה התנהלויות מסוימות, ובתור מישהי שגרה קרוב לבני ברק ונוסעת בקווים שעוברים שם אני מכירה מצוין את הנהגים שמתעצבנים מאנשים שמעלים עגלות ולצערי זה דבר שגרתי, נתקלתי גם בנהג שצעק על נוסעת עם עגלה שהוא לא ייסע עד שהיא תקפל את העגלה (היא שאלה מה היא אמורה לעשות עם התינוק בינתיים - אי אפשר להחזיק תינוק ולקפל עגלה ביחד, מזל שאנשים נחלצו לעזרתה). נהג אחר שנסעתי איתו עשה דבר מאוד מכעיס - הוא לא עצר בתחנה שהיו בה כמה אמהות עם עגלות, טען שאין לו זמן להתעכב עד שכולם יעלו (הוא הקפיד לעצור אחרי התחנה כדי להוריד אנשים וברח מהר לפני שהאנשים שרצו לעלות הגיעו).
&nbsp
נהג המונית שאת מתארת לעומת זאת נשמע כמו מישהו שמאוד חורג מהכלל - אני נוסעת יחסית הרבה במוניות והאחריות על הפעלת הווייז היא של הנהג, תמיד. זה נשמע גם ממש לא ברור שהנהג לדבריו לא שמע את הכתובת שביקשת ולא שאל אותך - הדבר הראשון שעושים כשנוסע עולה למונית זה לבקש כתובת, ושם העיר זו לא כתובת, אני לא אתפלא אם הנהג ניסה להתחכם כי ידע שככה הנסיעה תעלה יותר. אני נסעתי כמה פעמים עם נהגים שלא היו בטוחים לגבי האזור אז שאלו אם יש לי נ.צ. קרוב, ובכל מקרה בדקו במפה/ווייז, או שנפלת על נהג מונית "בתחילת דרכו" או שנפלת על טיפוס הזוי או שניהם.
&nbsp
גם לי קרה שנהגים נסעו לכיוון שונה מזה שאמרתי או המשיכו לנסוע אחרי שאמרתי לעצור, בחלק מהמקרים הם טענו שהם רוצים לקרב אותי/שביקשתי למקום אחר, לפעמים זה באמת היה מהסיבות האלו, כי ביקשתי שיעצרו לי בצד השני של הכביש ממול ליעד (כי למה לי לשלם לפי מונה על הזמן שייקח להם להסתובב אם אפשר פשוט לחצות?) והיות פעמים שזה הרגיש כמו שיטה להוציא עוד כסף.
&nbsp
&nbsp
 
אני בביקור בארץ ונוסעת יחסית הרבה באוטובוסים

והאמת שמה שאני רואה זה שהמצב החריף מבחינת (אי) תודעת שירות של הנהגים באוטובוס.
&nbsp
נהגים מדברים בנייד תוך כדי הנהיגה (ומחזיקים אותו ביד), עונים בגסות לנוסעים, צועקים וכל מיני כאלה...
&nbsp
אולי כבר התרגלתי לנסיעה הניו יורקית בסאבווי או באוטובוסים שהכל יותר נעים אבל אני חושבת שלאחרונה ממש הגזימה.
&nbsp
לגבי מוניות-עוד לא יצא לי לנסוע, אבל מתבאסת שאי אפשר לשלם באשראי במונית עצמה או שאין משהו כמו VIA (נסיעה ב-5 דולר לכל מקום במנהטן)-זה כל כך נוח!
&nbsp
לגבי מה שכתבת, זה ממש מבאס ומרגיז כל ההתנהלות הזו. כאילו כבר לא איכפת להם בכלל
אני זוכרת שפעם זה לא היה ככה...
 
למעלה