חוויית נסיעה בקו אגד 972 מהר חוצבים לחיפה

רגבת

Member
במשפחות גדולות מה שבדרך כלל קורה זה שהילדים הגדולים עוזרים לטפל בילדים הקטנים יותר. אני בספק אם אפשר לחצות את קו חמשת הילדים בלי שיהיו ילדים אחראיים בגיל דו ספרתי שיכולים לעזור.
בעיקר הבנות כי הבנים בפנימיות של ישיבות.
 
לפעמים אני נוסע מהר חוצבים לחיפה בשעות אחה"צ המאוחרות. עד היום תמיד הייתי לוקח רכבת. אבל השבוע המוביט קרץ לי עם אופציה (שכבר הייתה על הכוונת שלי לנסות אותה) לקחת קו 972 מהר חוצבים ישירות לחיפה.

נכתב פה כבר הרבה על קווים משכונה בעיר אחת לשכונה בעיר אחרת, מרוחקת. בעיקר קווי חרדים. והפעם ראיתי במו עיני כמה זה לא נכון ובזבזני. אמנם נקודת המוצא בירושלים לא הייתה שכונה, אלא מסוף (הר חוצבים), אבל זה מסוף שמשרת בעיקר שכונות חרדיות באזור.

באוטובוס היו בין 10 ל 15 נוסעים. לקח לו לא מעט זמן לצאת מאזור התעשייה (כדי לצאת מהמסוף לכביש גולדה צריך לעשות סיבוב גדול בכביש פקוק ולבזבז רבע שעה). עוד קצת זמן להזדחל עד היציאה מהעיר. איסוף בטרמפיאדה / תחנה בשדרות בן גוריון ממש ביציאה מהעיר. נסיעה עד כביש 6. הזדחלות של שעה שלמה מנחשונים עד חורשים. המשך בנסיעה מהירה עד יגור ומשם שוב מסע אבסורדי של אוטובוס בינעירוני שבא מעיר במרחק 150 ק"מ, בתוך הסמטאות הממש צרות של נווה שאנן. לא פעם הנהג עלה על מדרכות כדי לעבור כלי רכב שעומדים שם ברחוב בצורה בולטת. ירדתי בהדר. כל המסלול הזה ב 3 שעות. מסכן הנהג, מסלול מפרך וקשה ביותר.

ואני שואל את עצמי: הר חוצבים נמצא פחות מ 2 ק"מ מהתחנה המרכזית ולכן באופן טבעי גם כל השכונות שמקיפות את הר חוצבים נגישות מאוד לתחנה המרכזית. מה הבעיה לבטל את הקו הזה ולבקש מהנוסעים שלו לעלות על 960 מהתחנה המרכזית, לרדת במרכזית המפרץ ומשם לקחת קו חיפאי מקומי? או לחילופין רכבת עם החלפה בנתב"ג או תל אביב ואז אוטובוס מץחיפאי מקומי? זה בזבוז משווע של נהג ושל אוטובוס. המודה הזאת של קו משכונה לשכונה חייבת להיפסק. אחר כך אומרים שחסרים נהגים ואוטובוסים.

דבר נוסף, לא רק קו 972 עושה את המסלול מעיר מרוחקת אל תוך הקרביים של נווה שאנן, יש גם קווים כאלה מבני ברק ומאשדוד (973 ועוד מספר שלא הספקתי לראות). גם כאן, אני מניח שאפשר לצפות מהנוסעים לעלות בתחנה מרכזית של עיר המוצא ולרדת בתחנה המרכזית של עיר היעד במקום הקרנבל הזה של קווי שכונות.

ודבר אחרון - המוביט כאפליקציית ניווט בתח"צ חייב להשתדרג ולקחת בחשבון זמנים לפי סטטיסטיקות, או לפחות לתת דיסקליימר שהזמן המשוער הוא ללא פקקים. ההערכה של מוביט הייתה שמהר חוצבים להדר יקח שעה ו 49 דקות. בפועל זה לקח 3 שעות. ולא שהפקקים בכביש 6 היו חריגים - זה פקק סטנדרטי של יום חול. זאת הקטנת ראש לתת זמן נסיעה של שעה ו 49 דקות.
בלי להכנס לויכוח אם צריך לבטל את האוטובוס הזה או לא, המרחק 2 ק"מ בין הר חוצבים לתחנה מרכזית הוא אולי בקו אווירי או ברכב פרטי.
בפועל הנסיעה לתחנה מרכזית יכולה להתבצע רק עם קו 54 שבא פעם בחצי שעה, נוסע דרך שמגר, ומגיע לתחנה מרכזית בערך אחרי חצי שעה.
חוץ מזה, אכן לאורך שדרות גולדה מאיר (הכביש הראשי אליו יוצאים מהר חוצבים) עמוס בהמון קווי חרדים למקומות שונים בארץ.
(אני משתמש ב 422 לבני ברק, יורד בצומת כנות ומשם 143 לחולון)
 

קו 415

Active member
בלי להכנס לויכוח אם צריך לבטל את האוטובוס הזה או לא, המרחק 2 ק"מ בין הר חוצבים לתחנה מרכזית הוא אולי בקו אווירי או ברכב פרטי.
בפועל הנסיעה לתחנה מרכזית יכולה להתבצע רק עם קו 54 שבא פעם בחצי שעה, נוסע דרך שמגר, ומגיע לתחנה מרכזית בערך אחרי חצי שעה.
חוץ מזה, אכן לאורך שדרות גולדה מאיר (הכביש הראשי אליו יוצאים מהר חוצבים) עמוס בהמון קווי חרדים למקומות שונים בארץ.
(אני משתמש ב 422 לבני ברק, יורד בצומת כנות ומשם 143 לחולון)
אני מאמין שאתה יורד בצומת גנות ולא בצומת כנות.
חשוב לזכור ששני קילומטר קו אווירי צריך להוסיף הפרשי גובה, והעובדה שבגלל עבודות נצחיות בירושלים המקום אינו נח לעוברי אורח
 

Ccyclist

Well-known member
אני מאמין שאתה יורד בצומת גנות ולא בצומת כנות.
חשוב לזכור ששני קילומטר קו אווירי צריך להוסיף הפרשי גובה, והעובדה שבגלל עבודות נצחיות בירושלים המקום אינו נח לעוברי אורח
הוא כנראה מקליד ממסך מגע. יש צמדי אותיות האחת ליד השניה שמה שלא תעשה - תצא לך הלא נכונה:

םפ ון טו אט בה ץת תצ דש ךל לח חי

משום שתיקון האיות לעברית די גרוע (הוא לא מתמודד עם תחיליות, הטיות, מילים לועזיות, סלאנג) ברירת המחדל היא לכבות אותו.

אני די אשם בזה בעצמי ובגלל שהעין מסתכלת על המקלדת שעל המסך ולא על שדה הטקסט - קשה לתפוס את טעויות ההקלדה בזמן אמת.

ברמה מסויימת צריך להתייחס לזה כמו לכתב פהלוי, שיטת כתיב פרסית בת 22 האותיות העבריות / ארמיות שיותר מדי צמדי אותיות התפתחו לכדי צורה אחת דומה מדי שקשה להבדיל בינהן. עד שמתקני האיות יגיעו לרמה שאפשר להשתמש בהם זה יהיה מצב העברית ממכשירי מגע.
 
הוא כנראה מקליד ממסך מגע. יש צמדי אותיות האחת ליד השניה שמה שלא תעשה - תצא לך הלא נכונה:

םפ ון טו אט בה ץת תצ דש ךל לח חי

משום שתיקון האיות לעברית די גרוע (הוא לא מתמודד עם תחיליות, הטיות, מילים לועזיות, סלאנג) ברירת המחדל היא לכבות אותו.

אני די אשם בזה בעצמי ובגלל שהעין מסתכלת על המקלדת שעל המסך ולא על שדה הטקסט - קשה לתפוס את טעויות ההקלדה בזמן אמת.

ברמה מסויימת צריך להתייחס לזה כמו לכתב פהלוי, שיטת כתיב פרסית בת 22 האותיות העבריות / ארמיות שיותר מדי צמדי אותיות התפתחו לכדי צורה אחת דומה מדי שקשה להבדיל בינהן. עד שמתקני האיות יגיעו לרמה שאפשר להשתמש בהם זה יהיה מצב העברית ממכשירי מגע.
אני מאמין שאתה יורד בצומת גנות ולא בצומת כנות.
חשוב לזכור ששני קילומטר קו אווירי צריך להוסיף הפרשי גובה, והעובדה שבגלל עבודות נצחיות בירושלים המקום אינו נח לעוברי אורח
נכון, גנות, טעות שלי
 

Ccyclist

Well-known member
בלי להכנס לויכוח אם צריך לבטל את האוטובוס הזה או לא, המרחק 2 ק"מ בין הר חוצבים לתחנה מרכזית הוא אולי בקו אווירי או ברכב פרטי.
בפועל הנסיעה לתחנה מרכזית יכולה להתבצע רק עם קו 54 שבא פעם בחצי שעה, נוסע דרך שמגר, ומגיע לתחנה מרכזית בערך אחרי חצי שעה.
חוץ מזה, אכן לאורך שדרות גולדה מאיר (הכביש הראשי אליו יוצאים מהר חוצבים) עמוס בהמון קווי חרדים למקומות שונים בארץ.
(אני משתמש ב 422 לבני ברק, יורד בצומת כנות ומשם 143 לחולון)
הר חוצבים אינה בדיוק המוקד של צפון ירושלים, גם אליה צריך להגיע. המרכז החרדי הוא בכיכר השבת ושם יש קווים כמו 1 ו 39 שעושים את הדרך לתחנה המרכזית ב 10 דקות. יש שלל קווים משכונות צפון העיר לתחנה המרכזית ושז"ר. אפילו מרמות יש את 31 בתדירות של פעם ברבע שעה ואת 62 שמשלים אותו. יש קווים רבים שנוסעים את שרי ישראל לתחנה המרכזית וכיום בונים שם קו רק"ל. בירמיהו יש קווים שעוברים מאחורי הכניסה האחורית שלה.

התחנה המרכזית החרדית בהר חוצבים מוצדקת אולי ליעדים חרדיים מובהקים כמו בני ברק הוותיקה או הערים החרדיות החדשות יחסית שאין אליהם קישור טוב מהתחנה המרכזית או מרכבת נבון, אבל קשה להצדיק שהקווים ממנה יסתובבו בירושלים במקביל לקווים המקומיים או שהקווים ממנה יסתובבו בערים אליהם הם מגיעים ויתנו שירות מקומי. אם ישנם כעשרה קווים שנותנים שירות כאילו עירוני בתוך ביתר עילית זה אומר תשומות שהיו יכולות לחבר אותה לירושלים, בית שמש, אלעד (המיקום האידאלי לתחנה מרכזית חרדית לכל רחבי הארץ) ובני ברק באופן תדיר יותר וכן תשומות שהיו יכולות ללכת לתחבורה פנימית תדירה יותר בתוך העיר.

מדובר במערכת שזקוקה לייעול דחוף משום שהיא מבוססת על עיקרון המנוגד לכל הגיון של ניהול תח"צ תדירה ויעילה.
 
נערך לאחרונה ב:
בלי להכנס לויכוח אם צריך לבטל את האוטובוס הזה או לא, המרחק 2 ק"מ בין הר חוצבים לתחנה מרכזית הוא אולי בקו אווירי או ברכב פרטי.
בפועל הנסיעה לתחנה מרכזית יכולה להתבצע רק עם קו 54 שבא פעם בחצי שעה, נוסע דרך שמגר, ומגיע לתחנה מרכזית בערך אחרי חצי שעה.
חוץ מזה, אכן לאורך שדרות גולדה מאיר (הכביש הראשי אליו יוצאים מהר חוצבים) עמוס בהמון קווי חרדים למקומות שונים בארץ.
(אני משתמש ב 422 לבני ברק, יורד בצומת כנות ומשם 143 לחולון)
ממש לא כל 2 דקות בא קו מהציר ליד הר חוצבים לצומת בר אילן ומשם כל 4 דקות עובר אוטובוס למרכזית,
בנוסף מסוף הר חוצבים קרוב יותר מתחנה מרכזית לרבות מהשכונות החרדיות שמצפון ומאיזור בר אילן\רמות אשכול.
מה שנכון שהמרחק בינהם הוא לא 2 ק"מ גם לא בקו אווירי,
 
ממש לא כל 2 דקות בא קו מהציר ליד הר חוצבים לצומת בר אילן ומשם כל 4 דקות עובר אוטובוס למרכזית,
בנוסף מסוף הר חוצבים קרוב יותר מתחנה מרכזית לרבות מהשכונות החרדיות שמצפון ומאיזור בר אילן\רמות אשכול.
מה שנכון שהמרחק בינהם הוא לא 2 ק"מ גם לא בקו אווירי,
אם אתה מדבר על ציר גולדה מאיר אתה צודק. אבל מרכז איזור התעשיה הר חוצבים זה פחות או יותר רחוב הרטום, באיזור של מובילאי. אז צריך ללכת משם ברגל בעליה תלולה (של כמעט 90 מעלות..) ובנוסף להחליף 2 אוטובוסים. אפשרי? בהחלט. נוח? ממש לא.
 
אם אתה מדבר על ציר גולדה מאיר אתה צודק. אבל מרכז איזור התעשיה הר חוצבים זה פחות או יותר רחוב הרטום, באיזור של מובילאי. אז צריך ללכת משם ברגל בעליה תלולה (של כמעט 90 מעלות..) ובנוסף להחליף 2 אוטובוסים. אפשרי? בהחלט. נוח? ממש לא.
התכוונתי למסוף הר חוצבים שמדברים עליו, המסוף צמוד לציר גולדה מאיר.
 

Ccyclist

Well-known member
התכוונתי למסוף הר חוצבים שמדברים עליו, המסוף צמוד לציר גולדה מאיר.
כך זה נראה בגוגל מפות. המסוף נמצא ממש ליד הצומת של גולדה מאיר ושפע קיים המוביל לציר ירמיהו. ישנן מספר תחנות אוטובוס ברחובות הצמודים למסוף שאפשר להגיע ממנו אליהן בלי לחצות כביש, מאותה מדרכה כמעט.

לתחנות בצד השני של גולדה מאיר, שפע קיים והרטום יש צורך בגשרים או מעברים תת קרקעיים כי מדובר בחציית כביש ראשי רב נתיבי. השקעה באמצעי להולכי רגל שתאפשר להחליף קווים בנוחות תחסוך את הביזבוז של הפעלת קווים רבים מדי.

Screenshot_20220930-093254_Maps.jpg
 

Ccyclist

Well-known member
ממש לא כל 2 דקות בא קו מהציר ליד הר חוצבים לצומת בר אילן ומשם כל 4 דקות עובר אוטובוס למרכזית,
בנוסף מסוף הר חוצבים קרוב יותר מתחנה מרכזית לרבות מהשכונות החרדיות שמצפון ומאיזור בר אילן\רמות אשכול.
מה שנכון שהמרחק בינהם הוא לא 2 ק"מ גם לא בקו אווירי,
קילומטר וחצי בלבד מפרידים בין התחנה המרכזית בירושלים ומסוף הר חוצבים.

אם היו נותנים לציבור הכללי מסופים בינעירוניים במרחק זהה מהתחנה המרכזית זה היה אומר מיני תחנות מרכזיות ב:

גבעת שאול
בית הכרם
איצטדיון גבעת רם
מגדלי וולפסון
שמואל הנגיד פינת מורדכי נרקיס
תחנת יפו מרכז

מה שקורה עם המערכת המקבילה מנוגד לכל הגיון תח"צי.

אגב - באנגלית זה נשמע יותר גרוע -

Less than a mile !

פחות ממייל !

Screenshot_20220930-094603_Maps.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
קילומטר וחצי בלבד מפרידים בין התחנה המרכזית בירושלים ומסוף הר חוצבים.

אם היו נותנים לציבור הכללי מסופים בינעירוניים במרחק זהה מהתחנה המרכזית זה היה אומר מיני תחנות מרכזיות ב:

גבעת שאול
בית הכרם
איצטדיון גבעת רם
מגדלי וולפסון
שמואל הנגיד פינת מורדכי נרקיס
תחנת יפו מרכז

מה שקורה עם המערכת המקבילה מנוגד לכל הגיון תח"צי.

אגב - באנגלית זה נשמע יותר גרוע -

Less than a mile !

צפה בקובץ המצורף 64548

פחות ממייל !
ובמסלול אוטובוסים סביר: 2.1 ק"מ.

איכשהו ההרריות של ירושלים והעובדה שהשכונות החרדיות לא הכי מזמינות למי שאינו חלק מהחברה החרדית יצרו מצב שניפחנו כולנו את המרחקים בצפון ירושלים.

Screenshot_20220930-183942_Maps.jpg
 
ובמסלול אוטובוסים סביר: 2.1 ק"מ.

איכשהו ההרריות של ירושלים והעובדה שהשכונות החרדיות לא הכי מזמינות למי שאינו חלק מהחברה החרדית יצרו מצב שניפחנו כולנו את המרחקים בצפון ירושלים.

צפה בקובץ המצורף 64593
2.5 קילומטרים, בכל מקרה זה מרחק שלא הולכים אותו ברגל, בדיוק כמו שממערב לאיילון בתל אביב יש הרבה קווי אוטובוס כי הרוב לא יורדים מהרכבת והולכים ברגל ליעד.
 

Ccyclist

Well-known member
2.5 קילומטרים, בכל מקרה זה מרחק שלא הולכים אותו ברגל, בדיוק כמו שממערב לאיילון בתל אביב יש הרבה קווי אוטובוס כי הרוב לא יורדים מהרכבת והולכים ברגל ליעד.
אפילו במסלול ההחלפה שהצעת דרך צומת בר אילן זה לא 3 ק"מ, וזה במסלול שכולל קילומטר בכיוון ההפוך ליעד.

לא חסרים קווים מהצומת שליד מסוף הר חוצבים לתחנה המרכזית. אף פעם לא אמרתי שצריך ללכת את המרחק, אמרתי שישנה מערכת אוטובוסים מקומית בירושלים שאפשר להשתמש בה כדי לנסוע לתחנה המרכזית. לפי המידע בגוגל נסיעה כזו צריכה לקחת כ 10 דקות.

השאלה היא אם כדי להגיע לערים כמו טבריה ואשדוד מוצדק שיהיו קווים בינעירוניים שלמים שמטרתם לחסוך 10 דקות באוטובוס מקומי בירושלים. לדעתי זה מיותר ומזיק.

Screenshot_20221014-112220_Maps.jpg Screenshot_20221014-113233_Maps.jpg
 
אגב המיתוס שמשפחות חרדיות לא אוהבות להחליף אוטובסים לא מדויק.
צומת רמות תחנת החלפה שעם הזמן משתפרת ביעילות, מלאה במשפחות חרדיות שמחליפות אוטובסים כולל עגלות ילדים.
 

DAVIDADATO

Well-known member
אגב המיתוס שמשפחות חרדיות לא אוהבות להחליף אוטובסים לא מדויק.
צומת רמות תחנת החלפה שעם הזמן משתפרת ביעילות, מלאה במשפחות חרדיות שמחליפות אוטובסים כולל עגלות ילדים.
קח בחשבון שבקווים העירוניים כמו 71 ו-72 זה לא עגלה אחת באוטובוס זה כל האוטובוס עגלות ילדים
 

846

Active member
ובמסלול אוטובוסים סביר: 2.1 ק"מ.

איכשהו ההרריות של ירושלים והעובדה שהשכונות החרדיות לא הכי מזמינות למי שאינו חלק מהחברה החרדית יצרו מצב שניפחנו כולנו את המרחקים בצפון ירושלים.

צפה בקובץ המצורף 64593
אמנם תחנה מרכזית לא רחוקה מהר חוצבים אבל יש התחשבות בציבור החרדי שמעדיף שלא להגיע עם כל המשפחה למקום כמו תחנה מרכזית בשביל לא להתערבב בסביבה חילונית.
חוץ מזה, מישהו ראה פעם משפחה חרדית עם 6-8 נפשות? איזו לוגיסטיקה נדרשת ? לכן הציבור הזה מעדיף קווים שעוברים קרוב או בתוך שכונות המגורים שלהם.
 
אמנם תחנה מרכזית לא רחוקה מהר חוצבים אבל יש התחשבות בציבור החרדי שמעדיף שלא להגיע עם כל המשפחה למקום כמו תחנה מרכזית בשביל לא להתערבב בסביבה חילונית.
חוץ מזה, מישהו ראה פעם משפחה חרדית עם 6-8 נפשות? איזו לוגיסטיקה נדרשת ? לכן הציבור הזה מעדיף קווים שעוברים קרוב או בתוך שכונות המגורים שלהם.
זה גם לא נכון, משפחות חרדיות בחופשות בין הזמנים מטיילות בכל הארץ, לעיתים מגיעות במיוחד לשכונות חילוניות ודתיות לטייל בפארקים ובסביבה.
גם בתחנת בנייני האומה בירושלים חרדים רבים מחליפים קווים.
 

846

Active member
זה גם לא נכון, משפחות חרדיות בחופשות בין הזמנים מטיילות בכל הארץ, לעיתים מגיעות במיוחד לשכונות חילוניות ודתיות לטייל בפארקים ובסביבה.
גם בתחנת בנייני האומה בירושלים חרדים רבים מחליפים קווים.
עיקר העבודה בקווים האלו הוא בסופי השבוע, אז יש התניידות של משפחות ענקיות מעיר לעיר.
בחופשות יש התנהלות קצת שונה והמשפחות החרדיות יוצאות מהשכונות והערים להן הן רגילות.
 
למעלה