רגבת
Member
בעיקר הבנות כי הבנים בפנימיות של ישיבות.במשפחות גדולות מה שבדרך כלל קורה זה שהילדים הגדולים עוזרים לטפל בילדים הקטנים יותר. אני בספק אם אפשר לחצות את קו חמשת הילדים בלי שיהיו ילדים אחראיים בגיל דו ספרתי שיכולים לעזור.
בעיקר הבנות כי הבנים בפנימיות של ישיבות.במשפחות גדולות מה שבדרך כלל קורה זה שהילדים הגדולים עוזרים לטפל בילדים הקטנים יותר. אני בספק אם אפשר לחצות את קו חמשת הילדים בלי שיהיו ילדים אחראיים בגיל דו ספרתי שיכולים לעזור.
בלי להכנס לויכוח אם צריך לבטל את האוטובוס הזה או לא, המרחק 2 ק"מ בין הר חוצבים לתחנה מרכזית הוא אולי בקו אווירי או ברכב פרטי.לפעמים אני נוסע מהר חוצבים לחיפה בשעות אחה"צ המאוחרות. עד היום תמיד הייתי לוקח רכבת. אבל השבוע המוביט קרץ לי עם אופציה (שכבר הייתה על הכוונת שלי לנסות אותה) לקחת קו 972 מהר חוצבים ישירות לחיפה.
נכתב פה כבר הרבה על קווים משכונה בעיר אחת לשכונה בעיר אחרת, מרוחקת. בעיקר קווי חרדים. והפעם ראיתי במו עיני כמה זה לא נכון ובזבזני. אמנם נקודת המוצא בירושלים לא הייתה שכונה, אלא מסוף (הר חוצבים), אבל זה מסוף שמשרת בעיקר שכונות חרדיות באזור.
באוטובוס היו בין 10 ל 15 נוסעים. לקח לו לא מעט זמן לצאת מאזור התעשייה (כדי לצאת מהמסוף לכביש גולדה צריך לעשות סיבוב גדול בכביש פקוק ולבזבז רבע שעה). עוד קצת זמן להזדחל עד היציאה מהעיר. איסוף בטרמפיאדה / תחנה בשדרות בן גוריון ממש ביציאה מהעיר. נסיעה עד כביש 6. הזדחלות של שעה שלמה מנחשונים עד חורשים. המשך בנסיעה מהירה עד יגור ומשם שוב מסע אבסורדי של אוטובוס בינעירוני שבא מעיר במרחק 150 ק"מ, בתוך הסמטאות הממש צרות של נווה שאנן. לא פעם הנהג עלה על מדרכות כדי לעבור כלי רכב שעומדים שם ברחוב בצורה בולטת. ירדתי בהדר. כל המסלול הזה ב 3 שעות. מסכן הנהג, מסלול מפרך וקשה ביותר.
ואני שואל את עצמי: הר חוצבים נמצא פחות מ 2 ק"מ מהתחנה המרכזית ולכן באופן טבעי גם כל השכונות שמקיפות את הר חוצבים נגישות מאוד לתחנה המרכזית. מה הבעיה לבטל את הקו הזה ולבקש מהנוסעים שלו לעלות על 960 מהתחנה המרכזית, לרדת במרכזית המפרץ ומשם לקחת קו חיפאי מקומי? או לחילופין רכבת עם החלפה בנתב"ג או תל אביב ואז אוטובוס מץחיפאי מקומי? זה בזבוז משווע של נהג ושל אוטובוס. המודה הזאת של קו משכונה לשכונה חייבת להיפסק. אחר כך אומרים שחסרים נהגים ואוטובוסים.
דבר נוסף, לא רק קו 972 עושה את המסלול מעיר מרוחקת אל תוך הקרביים של נווה שאנן, יש גם קווים כאלה מבני ברק ומאשדוד (973 ועוד מספר שלא הספקתי לראות). גם כאן, אני מניח שאפשר לצפות מהנוסעים לעלות בתחנה מרכזית של עיר המוצא ולרדת בתחנה המרכזית של עיר היעד במקום הקרנבל הזה של קווי שכונות.
ודבר אחרון - המוביט כאפליקציית ניווט בתח"צ חייב להשתדרג ולקחת בחשבון זמנים לפי סטטיסטיקות, או לפחות לתת דיסקליימר שהזמן המשוער הוא ללא פקקים. ההערכה של מוביט הייתה שמהר חוצבים להדר יקח שעה ו 49 דקות. בפועל זה לקח 3 שעות. ולא שהפקקים בכביש 6 היו חריגים - זה פקק סטנדרטי של יום חול. זאת הקטנת ראש לתת זמן נסיעה של שעה ו 49 דקות.
אני מאמין שאתה יורד בצומת גנות ולא בצומת כנות.בלי להכנס לויכוח אם צריך לבטל את האוטובוס הזה או לא, המרחק 2 ק"מ בין הר חוצבים לתחנה מרכזית הוא אולי בקו אווירי או ברכב פרטי.
בפועל הנסיעה לתחנה מרכזית יכולה להתבצע רק עם קו 54 שבא פעם בחצי שעה, נוסע דרך שמגר, ומגיע לתחנה מרכזית בערך אחרי חצי שעה.
חוץ מזה, אכן לאורך שדרות גולדה מאיר (הכביש הראשי אליו יוצאים מהר חוצבים) עמוס בהמון קווי חרדים למקומות שונים בארץ.
(אני משתמש ב 422 לבני ברק, יורד בצומת כנות ומשם 143 לחולון)
הוא כנראה מקליד ממסך מגע. יש צמדי אותיות האחת ליד השניה שמה שלא תעשה - תצא לך הלא נכונה:אני מאמין שאתה יורד בצומת גנות ולא בצומת כנות.
חשוב לזכור ששני קילומטר קו אווירי צריך להוסיף הפרשי גובה, והעובדה שבגלל עבודות נצחיות בירושלים המקום אינו נח לעוברי אורח
הוא כנראה מקליד ממסך מגע. יש צמדי אותיות האחת ליד השניה שמה שלא תעשה - תצא לך הלא נכונה:
םפ ון טו אט בה ץת תצ דש ךל לח חי
משום שתיקון האיות לעברית די גרוע (הוא לא מתמודד עם תחיליות, הטיות, מילים לועזיות, סלאנג) ברירת המחדל היא לכבות אותו.
אני די אשם בזה בעצמי ובגלל שהעין מסתכלת על המקלדת שעל המסך ולא על שדה הטקסט - קשה לתפוס את טעויות ההקלדה בזמן אמת.
ברמה מסויימת צריך להתייחס לזה כמו לכתב פהלוי, שיטת כתיב פרסית בת 22 האותיות העבריות / ארמיות שיותר מדי צמדי אותיות התפתחו לכדי צורה אחת דומה מדי שקשה להבדיל בינהן. עד שמתקני האיות יגיעו לרמה שאפשר להשתמש בהם זה יהיה מצב העברית ממכשירי מגע.
נכון, גנות, טעות שליאני מאמין שאתה יורד בצומת גנות ולא בצומת כנות.
חשוב לזכור ששני קילומטר קו אווירי צריך להוסיף הפרשי גובה, והעובדה שבגלל עבודות נצחיות בירושלים המקום אינו נח לעוברי אורח
הר חוצבים אינה בדיוק המוקד של צפון ירושלים, גם אליה צריך להגיע. המרכז החרדי הוא בכיכר השבת ושם יש קווים כמו 1 ו 39 שעושים את הדרך לתחנה המרכזית ב 10 דקות. יש שלל קווים משכונות צפון העיר לתחנה המרכזית ושז"ר. אפילו מרמות יש את 31 בתדירות של פעם ברבע שעה ואת 62 שמשלים אותו. יש קווים רבים שנוסעים את שרי ישראל לתחנה המרכזית וכיום בונים שם קו רק"ל. בירמיהו יש קווים שעוברים מאחורי הכניסה האחורית שלה.בלי להכנס לויכוח אם צריך לבטל את האוטובוס הזה או לא, המרחק 2 ק"מ בין הר חוצבים לתחנה מרכזית הוא אולי בקו אווירי או ברכב פרטי.
בפועל הנסיעה לתחנה מרכזית יכולה להתבצע רק עם קו 54 שבא פעם בחצי שעה, נוסע דרך שמגר, ומגיע לתחנה מרכזית בערך אחרי חצי שעה.
חוץ מזה, אכן לאורך שדרות גולדה מאיר (הכביש הראשי אליו יוצאים מהר חוצבים) עמוס בהמון קווי חרדים למקומות שונים בארץ.
(אני משתמש ב 422 לבני ברק, יורד בצומת כנות ומשם 143 לחולון)
ממש לא כל 2 דקות בא קו מהציר ליד הר חוצבים לצומת בר אילן ומשם כל 4 דקות עובר אוטובוס למרכזית,בלי להכנס לויכוח אם צריך לבטל את האוטובוס הזה או לא, המרחק 2 ק"מ בין הר חוצבים לתחנה מרכזית הוא אולי בקו אווירי או ברכב פרטי.
בפועל הנסיעה לתחנה מרכזית יכולה להתבצע רק עם קו 54 שבא פעם בחצי שעה, נוסע דרך שמגר, ומגיע לתחנה מרכזית בערך אחרי חצי שעה.
חוץ מזה, אכן לאורך שדרות גולדה מאיר (הכביש הראשי אליו יוצאים מהר חוצבים) עמוס בהמון קווי חרדים למקומות שונים בארץ.
(אני משתמש ב 422 לבני ברק, יורד בצומת כנות ומשם 143 לחולון)
אם אתה מדבר על ציר גולדה מאיר אתה צודק. אבל מרכז איזור התעשיה הר חוצבים זה פחות או יותר רחוב הרטום, באיזור של מובילאי. אז צריך ללכת משם ברגל בעליה תלולה (של כמעט 90 מעלות..) ובנוסף להחליף 2 אוטובוסים. אפשרי? בהחלט. נוח? ממש לא.ממש לא כל 2 דקות בא קו מהציר ליד הר חוצבים לצומת בר אילן ומשם כל 4 דקות עובר אוטובוס למרכזית,
בנוסף מסוף הר חוצבים קרוב יותר מתחנה מרכזית לרבות מהשכונות החרדיות שמצפון ומאיזור בר אילן\רמות אשכול.
מה שנכון שהמרחק בינהם הוא לא 2 ק"מ גם לא בקו אווירי,
התכוונתי למסוף הר חוצבים שמדברים עליו, המסוף צמוד לציר גולדה מאיר.אם אתה מדבר על ציר גולדה מאיר אתה צודק. אבל מרכז איזור התעשיה הר חוצבים זה פחות או יותר רחוב הרטום, באיזור של מובילאי. אז צריך ללכת משם ברגל בעליה תלולה (של כמעט 90 מעלות..) ובנוסף להחליף 2 אוטובוסים. אפשרי? בהחלט. נוח? ממש לא.
כך זה נראה בגוגל מפות. המסוף נמצא ממש ליד הצומת של גולדה מאיר ושפע קיים המוביל לציר ירמיהו. ישנן מספר תחנות אוטובוס ברחובות הצמודים למסוף שאפשר להגיע ממנו אליהן בלי לחצות כביש, מאותה מדרכה כמעט.התכוונתי למסוף הר חוצבים שמדברים עליו, המסוף צמוד לציר גולדה מאיר.
קילומטר וחצי בלבד מפרידים בין התחנה המרכזית בירושלים ומסוף הר חוצבים.ממש לא כל 2 דקות בא קו מהציר ליד הר חוצבים לצומת בר אילן ומשם כל 4 דקות עובר אוטובוס למרכזית,
בנוסף מסוף הר חוצבים קרוב יותר מתחנה מרכזית לרבות מהשכונות החרדיות שמצפון ומאיזור בר אילן\רמות אשכול.
מה שנכון שהמרחק בינהם הוא לא 2 ק"מ גם לא בקו אווירי,
ובמסלול אוטובוסים סביר: 2.1 ק"מ.קילומטר וחצי בלבד מפרידים בין התחנה המרכזית בירושלים ומסוף הר חוצבים.
אם היו נותנים לציבור הכללי מסופים בינעירוניים במרחק זהה מהתחנה המרכזית זה היה אומר מיני תחנות מרכזיות ב:
גבעת שאול
בית הכרם
איצטדיון גבעת רם
מגדלי וולפסון
שמואל הנגיד פינת מורדכי נרקיס
תחנת יפו מרכז
מה שקורה עם המערכת המקבילה מנוגד לכל הגיון תח"צי.
אגב - באנגלית זה נשמע יותר גרוע -
Less than a mile !
צפה בקובץ המצורף 64548
פחות ממייל !
2.5 קילומטרים, בכל מקרה זה מרחק שלא הולכים אותו ברגל, בדיוק כמו שממערב לאיילון בתל אביב יש הרבה קווי אוטובוס כי הרוב לא יורדים מהרכבת והולכים ברגל ליעד.ובמסלול אוטובוסים סביר: 2.1 ק"מ.
איכשהו ההרריות של ירושלים והעובדה שהשכונות החרדיות לא הכי מזמינות למי שאינו חלק מהחברה החרדית יצרו מצב שניפחנו כולנו את המרחקים בצפון ירושלים.
צפה בקובץ המצורף 64593
אפילו במסלול ההחלפה שהצעת דרך צומת בר אילן זה לא 3 ק"מ, וזה במסלול שכולל קילומטר בכיוון ההפוך ליעד.2.5 קילומטרים, בכל מקרה זה מרחק שלא הולכים אותו ברגל, בדיוק כמו שממערב לאיילון בתל אביב יש הרבה קווי אוטובוס כי הרוב לא יורדים מהרכבת והולכים ברגל ליעד.
קח בחשבון שבקווים העירוניים כמו 71 ו-72 זה לא עגלה אחת באוטובוס זה כל האוטובוס עגלות ילדיםאגב המיתוס שמשפחות חרדיות לא אוהבות להחליף אוטובסים לא מדויק.
צומת רמות תחנת החלפה שעם הזמן משתפרת ביעילות, מלאה במשפחות חרדיות שמחליפות אוטובסים כולל עגלות ילדים.
אמנם תחנה מרכזית לא רחוקה מהר חוצבים אבל יש התחשבות בציבור החרדי שמעדיף שלא להגיע עם כל המשפחה למקום כמו תחנה מרכזית בשביל לא להתערבב בסביבה חילונית.ובמסלול אוטובוסים סביר: 2.1 ק"מ.
איכשהו ההרריות של ירושלים והעובדה שהשכונות החרדיות לא הכי מזמינות למי שאינו חלק מהחברה החרדית יצרו מצב שניפחנו כולנו את המרחקים בצפון ירושלים.
צפה בקובץ המצורף 64593
זה גם לא נכון, משפחות חרדיות בחופשות בין הזמנים מטיילות בכל הארץ, לעיתים מגיעות במיוחד לשכונות חילוניות ודתיות לטייל בפארקים ובסביבה.אמנם תחנה מרכזית לא רחוקה מהר חוצבים אבל יש התחשבות בציבור החרדי שמעדיף שלא להגיע עם כל המשפחה למקום כמו תחנה מרכזית בשביל לא להתערבב בסביבה חילונית.
חוץ מזה, מישהו ראה פעם משפחה חרדית עם 6-8 נפשות? איזו לוגיסטיקה נדרשת ? לכן הציבור הזה מעדיף קווים שעוברים קרוב או בתוך שכונות המגורים שלהם.
עיקר העבודה בקווים האלו הוא בסופי השבוע, אז יש התניידות של משפחות ענקיות מעיר לעיר.זה גם לא נכון, משפחות חרדיות בחופשות בין הזמנים מטיילות בכל הארץ, לעיתים מגיעות במיוחד לשכונות חילוניות ודתיות לטייל בפארקים ובסביבה.
גם בתחנת בנייני האומה בירושלים חרדים רבים מחליפים קווים.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.