חוויית שירות מנקודת מבט אחרת

חוויית שירות מנקודת מבט אחרת

בפורום השכן נפתח דיון על תכנית טלויזיה חביבה "מהפכה במטבח", גרסה ישראלית לתכנית הידועה של השף גורדון רמזי, בה השף מגיע למסעדות כושלות ומסייע להן איך להפוך למסעדות מצליחות.

הדיון נפתח בעקבות הפרק בה השף ביקר במסעדה רמת גנית כושלת למדי, לפי התכנית, בתור רמת גנית יצא לי להכיר את המקום ואמנם ידעתי שהוא לא להיט, אבל בכל זאת הזדעזעתי ממה שראיתי בתכנית, בעיקר מהגישה של הבעלים.

בגדול - נראה שמדובר במקרה קלאסי של אנשים שהשקיעו כספים במטרה ליצור עסק מניב, ושכחו בדרך שנדרש יותר מאשר להשקיע כסף ולהיות פיזית במקום. התירוצים שבעלי המקום, השף והמלצריות נתנו כתגובה לכך שנאמר להם שהאוכל גרוע, המקום מלוכלך והשירות חובבני, היו ממש עלובים - תירוצים כמו "המטבח לא מצויד כמו שצריך" "לא הנחו אותי/לא יידעו אותי" "המלצרית היא ילדה בת 20, תרחם עליה" וכדומה.

מה אני מנסה להגיד? בואו נחשוב על זה מנקודת המבט של נותן השירות הזוטר (והפחות זוטר - השף למשל לא נחשב לזוטר) - נניח שבמקום העבודה שלכם יתנהלו בצורה לא טובה שפוגעת בלקוחות או בעסק באופן כללי, האם תעשו משהו? האם תתריעו/תציעו הצעות ייעול? האם תגדילו ראש ותעשו משהו שלא נכלל במסגרת תפקידכם, אבל יהיה לכם קשה להיות אדישים אליו?

ו-בתור לקוחות: האם הייתם מעירים למנהל או לבעלים של מסעדה ומציעים הצעות ייעול? זכור לי מימי המלצרות שלי שלקוחות אהבו להעיר הערות בוטות ולהגיד משפטים כמו "אני לא אגיע לפה יותר", אבל להגיד מה באמת מפריע להם היה תרחיש נדיר יחסית. בין היתר, עבדתי במסעדה שהיו בה הרבה כשלים מהסוג שהוזכרו בתכנית, ובסוף היא נסגרה אחרי שדבר הוביל לדבר.
 

a wild rose

New member
לא ראיתי את התכנית, נשמע כמו רעיון יפה

קרה לי כמה פעמים שהתחשק לי לנער מלצרית או שף במסעדה ולהמליץ להם על הסבת מקצוע, אבל זה נראה לי מיותר באופן כללי.
בעבודה שלי היו פעמים שהבאתי הצעות יעול ושיפור, בהרבה מקרים זה התקבל בברכה וזה הרגיש כמו חלק מהעבודה, אבל לא בכל מקום זה אפשרי וזה תלוי מאוד מי הממונה שלך ואם הוא מבין עניין, יש גם ממונים שלא יקבלו הצעות יעול מתוך פרנציפ ויתייחסו לזה בתור ביקורת אישית (עובדת איתי מישהי כזאת שגם אם תמליצו לה לרוקן את הפח כי הוא מלא, היא תתייחס לזה כאל ביקורת אישית וניסיון לחתור תחתיה).
&nbsp
ואם כבר אז אני אנצל את ההזדמנות לשיתוף בחוויית שירות: ישבתי עם חברות בפאב מסעדה, הצטרפתי אליהן אחרי שהן הזמינו וקיבלו את השתייה שלהן, במשך פרק זמן לא הגיוני בעליל אף מלצרית לא פנתה אלינו לבדוק אם הכל בסדר ואם אולי נרצה להזמין עוד משהו - או אם החברה שהצטרפה, אני, תרצה גם להזמין, וכשניסיתי לתפוס מלצרים שעברו לא ממש הצלחתי. בסוף חברה שלי הצליחה לתפוס את אחראי המשמרת, הסברתי לו שאני מאוד רוצה להזמין משהו לשתות אבל זה לא הולך. הוא התנצל ואמר שישמח לקחת ממני הזמנה, וכשביקשתי לקבל תפריט הוא הזדעזע לשמוע שלא קיבלתי אחד כזה ומיהר לטפל במחדל ודאג שמלצר ספציפי יתייחס אלינו. ההתחלה הייתה צולעת אבל יצאתי מרוצה בסופו של דבר.
&nbsp
 
לפחות האחמ"ש התנהל כראוי

נתקלתי באחמ"שים שניסו למצוא תירוצים, האחמ"ש במקרה הזה לקח אחריות וטוב שכך.
 
למעלה