חוזרת עם עדכון

חוזרת עם עדכון

לפני כמעט חצי שנה כתבתי כאן הודעה על כאבים שאני סובלת מהם בערך מאז הניתוח שעברתי לכריתת רחם. נכון לזמן כתיבת ההודעה ההיא לא היה שום ממצא. בינתיים עברתי עוד מלא בדיקות ועוד כמה וכמה רופאים מתחומים שונים.
בסופו של דבר, אחרי ששללו בעיה גניקולוגית ואמרו לי שמדובר בכלל בבעיה אורטופדית, ואחרי שעברתי כמה אורטופדים בקופה שלא מצאו כלום, פניתי לאורטופד פרטי וממנו קיבלתי סוף סוף הפניה לבדיקת MRI. את הבדיקה עשיתי לפני חודש בדיוק (1 בספטמבר) אבל בגלל בעיות עם הדואר קיבלתי את התוצאות רק עכשיו.
מהתוצאות נראה שיש מה שחשדתי בו לא מעט זמן, קרעים בלברום. בממצאים מתוארים: קרעים קטנים/שינויים ניווניים התחלתיים.
לכאורה לא נראה משהו מעורר דאגה ואני מאוד מקווה שזה לא משהו שמצריך ניתוח. מכיוון שהבדיקה הייתה לפני חודש אני יכולה רק לקוות שהמצב לא החמיר מאז כי בסה"כ המשכתי לתפקד כרגיל. לא עשיתי פעילות גופנית מאומצת מדי ואני משתדלת להמנע מלהרים דברים כבדים אבל כן היו מקרים שהלכתי הרבה ברגל, אמנם הליכה רגילה ולא מהירה מדי אבל הרבה והרגשתי שהכאבים מתגברים או שתנוחות מסוימות שאני עושה אפילו בלי לשים לב, מגבירות את הכאבים.

מכיוון שעכשיו סוף שבוע וחג כמובן שאין לי עם מי ליצור קשר אבל אחרי החג אני אקבע שוב תור לרופא שהפנה אותי ושוב, ממש מקווה שזה לא משהו שמצריך ניתוח.
בינתיים אשמח לשמוע אם למישהו כאן יש ניסיון עם מצב כזה, כאבים במפשעות, קרעים וכו' ותובנות בנושא או כל תגובה/מחשבה בעניין.
 
כבר כמה ימים רוצה לכתוב לך אבל בינתיים


זה מאד מרעיש מה שאת מספרת. איך בסופו של דבר איבחנו את הקרעים?
גלוקוזמין כונדרויטין אמור לסייע בשיקום רקמה של סחוס. הססטיסיטה לפי מה שאמר לי הרופא היא שזה עוזר ל-30 אחוז מהחולים. צריך לקחת חצי שנה לפחות כדי לראות אם עושה שינוי, וזה תוסף מזון לא זול.
אבל לדעתי שווה לך לנסות.

טוב, אנסה לכתוב כשאהיה יותר מרוכזת. בכל מקרה תודה שחזרת עם "פתרון החידה"

לי יש מחשבות כי יש לי קרעים קטנים שהתאחו צלקתית בגידים של הכתפיים.
 

Sigal H

New member
היי


קודם כל, שמחה שיש אבחנה סופסוף ורופא שמבין עניין. בנושא הזה - קרעים וכו׳ - אני לא מעורה. ממה שאת מבינה, מה האפשרויות הטיפוליות חוץ מניתוח? מקווה איתך שאין צורך בניתוח, ושבאמת תוכלי לצאת מהכאב הזה.
&nbsp
הייתי כותבת יותר אבל אני גמורה לגמרי, אז קבלי רק חיבוק ופינגווין ותודה שחזרת לשתף
 
תודה לכן

קבעתי תור לרופא שהפנה אותי, ל-20 באוקטובר (זה התור הכי קרוב שהיה).
כרגע אני כמובן לא יכולה להגיד מה הטיפול הדרוש, בכלל יכול להיות שגם לא קראתי נכון את התוצאות של הבדיקה. למשל אחר כך שמתי לב שכתוב ליתר דיוק: חשד לקרעים קטנים/מינימליים או בסיכום: חשד לנזק לברלי מינימלי/התחלתי.
המילה "חשד" מעוררת אצלי חשד..
שאולי מכיוון שהבדיקה בוצעה ללא חומר ניגוד היא לא יצאה ממש ברורה ואולי בעצם התוצאות לא חד משמעיות. בכל אופן בשביל זה אני אצטרך להגיע לרופא עם התוצאות ולשמוע מה דעתו.

גם אם אכן מדובר בקרעים בלברום, לא בטוח שזה מצריך ניתוח כי התיאור הוא "קרעים קטנים/מינימליים". אולי באמת יש טיפול אחר שהוא לא ניתוחי. מה שלא יהיה מקווה שסוף סוף יימצא פתרון לבעיה הזאת כי זה מנטרל אותי מכל מיני פעילויות כבר יותר מדי זמן..
 

Sigal H

New member
בהצלחה


אין לי יכולת ליותר מילים כעת, פשוט חיבוק אמיתי.
 
מעדכנת

נו, אחרי כל הבדיקות וההתרוצצויות מסתבר שרופא המשפחה היקר שלי צדק מלכתחילה, כשהוא אמר שמדובר בדלקת.
הייתי עכשיו אצל האורטופד כאמור, הוא הראה לי על המסך את הצילום של ה-MRI והראה לי שם איזו נקודה לבנה קטנה במפרק הירך והסביר לי שאם היו רואים את הנקודה הזאת "פולשת" להמשך המפרק זה היה יכול להתפרש כקרע אבל ככה זה לא קרע אלא דלקת.
וכמו רופא המשפחה שלי גם האורטופד המליץ על תוסף תזונה שיכול לעזור ועל טיפול פיזיותרפיה. כבר הייתי בטיפול פיזיותרפיה דרך קופת חולים בעניין הזה אבל לא הרגשתי שממש עוזר כי כשניסיתי לעשות את התרגילים שנתנו לי הרגשתי שזה דווקא מגביר את הכאבים. אמרתי לו את זה אז הוא המליץ לי לנסות כמה טיפולים וכל פעם לשנות את התרגילים עד שאני אמצא את התירגול המתאים לי.
כמו כן הוא המליץ על שחייה. מעניין, אני תמיד אהבתי לשחות והפסקתי עם השחייה דווקא בגלל הבעיה הזאת. תמיד הייתי שוחה רק חתירה שזה מה שמומלץ אבל גם בתנועה של החתירה הרגשתי שהכאבים מתגברים. אבל הוא המליץ לנסות בכל זאת. האמת שזה ממש משמח אותי לדעת שהשחייה אפילו מומלצת כי ממש התגעגעתי לשחייה. אני חושבת שבכל זאת אנסה לחזור לשחות, ואשחה ממש ממש בעדינות ועם עצירות פה ושם.

והדבר הכי מאתגר שהוא המליץ עליו הוא להוריד במשקל. זה באמת האתגר הרציני. בחודשים האחרונים בגלל הכאבים לא עשיתי שום פעילות גופנית ומצד שני אני לא מצליחה לשמור על תזונה נכונה וכתוצאה מזה אפילו עליתי במשקל והרבה. נו, לפחות עכשיו יש לי איזושהי "דחיפה", הביקור אצלו וזה שהוא אמר שירידה במשקל יכולה לעזור, אולי זה מה שייתן לי מוטיבציה ויעזור לי סוף סוף לסתום את הפה ולהעיף את כל השוקולדים, הפיצות והגלידות ולחזור לאכילה שפויה. (אגב אני כן נמצאת בטיפול אצל דיאטנית אבל עדיין לא ממש שומרת אבל מקווה שמעכשיו אצליח כן לשמור ולחשוב פעמיים לפני שאני אוכלת עוד איזה חטיף או משהו משמין אחר).
בקיצור יש לי עבודה אבל אני מעדיפה להסתכל על הבשורה המשמחת שלמרות שזה נמשך כבר המון זמן, בכל זאת יש לזה פתרון ורק צריך להתאזר בסבלנות.
 

Sigal H

New member
הוקפצת


כמעט פספסתי את ההודעה שם למטה. עמך הסליחה, ראיתי רק עכשיו אז קבלי הקפצה למקרה שעוד מישהו פספס.

אני תמיד בעד להסתכל על הבשורה המשמחת. טוב שסכנת הניתוח ירדה מהשולחן ושבאמת צפוי פתרון מלא. חוץ מתוסף התזונה וההמלצה לשחייה יש עוד דברים שהוא נתן כדי לטפל בדלקת עצמה?

איך אני שמחה שהדרך להחלמה היא כזו שאת אוהבת. גם לי יש פינה חמה בלב לשחייה. מעבר לכך שזו פעילות גופנית שיקומית מדהימה, זה גם פשוט כיף. הפסקות הן רעיון טוב. אם שחייה של ממש מכאיבה מדי אולי שווה להתחיל מהידרותרפיה ומשם לחזור לכושר ולתנועתיות ובסופו של דבר גם לשחייה הגונה. ואני יודעת שזה קצת מגוחך אבל אם מה שמכאיב הוא התנועה של עלייה לנשימה אפשר גם לשחות עם שנורקל ולהשאיר את הגוף באותו מנח, לפחות בהתחלה. ואולי אני סתם מקשקשת שטויות, בשעה כזאת קשה להבדיל


באשר להורדה במשקל... אוף, כל כך קשה לשמור על המשקל כשהיכולת לנוע כל כך מוגבלת. מקווה שהשחייה תשפר גם את זה, אבל לצערנו אין ברירה עם השוקולדים והפיצות, צריך לשלוט גם בהם. וזה לא קל בכלל, אבל אפשרי. מקווה שתקחי את האנרגיה של הבשורות הטובות גם לשם, ושהיא תספיק כדי להיכנס לשוונג.

חופן חיוכים וחיבוקים
 
תודה על ההקפצה והתגובה

הרופא הפנה אותי גם לטיפול פיזיותרפיה והאמת היא שבהתחלה חשבתי לשלב באמת בין הפיזיותרפיה לשחייה ולפנות להידרותרפיה. אבל בינתיים ביררתי והבנתי שבקופת חולים שלי אין הידרותרפיה באיזור המגורים שלי ואפילו לא קרוב. ובינתיים ביום שישי האחרון ניסיתי כן לשחות ולהפתעתי גיליתי שזה בכלל לא השפיע על הכאבים ולהיפך אפילו כשיצאתי מהבריכה הרגשתי יותר טוב מאשר כשנכנסתי. אז כנראה שאז, לפני כמה חודשים כשניסיתי לשחות והכאבים התגברו, זה סתם היה ניסיון לא מוצלח ואולי לא כדאי למהר להסיק מסקנות. בעקבות הניסיון הטוב ביום שישי האחרון, אתמול חידשתי את המנוי לקאנטרי ושחיתי שוב. ולגבי ההידרותרפיה, לא היה אכפת לי לנסות גם טיפול כזה במסגרת פרטית אבל אני גם לא ממש מכירה משהו מומלץ וגם אחרי שעשיתי מנוי לקאנטרי, זה ביחד עם ההידרותרפיה ייצא כבר המון כסף.
הרעיון של שחייה עם שנורקל לא נשמע מגוחך ונשמע די הגיוני אבל אני לא חושבת שזאת הבעיה. אז כשהכאבים התגברו זה היה מהתנועה של היד בשחיית חתירה, שליחת היד לפנים יוצרת מתיחה לאורך כל אותו הצד, גם במפשעות ומגבירה את הכאב. אם כי מסתבר שזה לא תמיד ככה וכנראה שאני צריכה למצוא את הניואנסים הקטנים, הדקויות שבתנועה כך שהיא תתאפשר בלי להגביר את הכאב.

לגבי הירידה במשקל, היום נפגשתי עם הדיאטנית שלי ולהפתעתי הרבה גיליתי שירדתי מעל קילו וחצי בקצת יותר מחודש. אין לי מושג איך עשיתי את זה, לא ייתכן שירדתי את זה רק מהפעמיים ששחיתי, אחרי תקופה ארוכה של היעדר פעילות גופנית ושגם לא שמרתי ממש מבחינת תזונה. אבל זה באמת משמח ומה שעוד מעודד הוא שבכל זאת חזרתי לשחות אז זה עוד משהו שיקל על הירידה במשקל, גם אם לא יטפל ישירות בדלקת.
 

Sigal H

New member
שמחה שהשחייה הייתה טובה

מקווה שמפעם לפעם זה ירגיש יותר ויותר נכון ומקדם. בהצלחה בקאנטרי.
&nbsp
אגב, באיזו קופ״ח את?
&nbsp
וכבוד על הקילו וחצי, גם אם דרך עזיבתם עוד בגדר מסתורין
 
תודה

אני בקופת חולים מכבי. יש במכבי טיפולי הידרותרפיה אבל ממה שהבנתי לא קרוב לאיזור המגורים שלי (ראשון לציון). בשבוע הבא אני אתחיל פיזיותרפיה רגילה.
מאז שכתבתי את ההודעה האחרונה שחיתי עוד כמה פעמים ולפעמים הרגשתי שהשחייה בכל זאת כן מגבירה את הכאב. כנראה כי אני לא שוחה נכון או שבכל זאת, למרות שאני מרגישה שאני שוחה ממש בעדינות אולי בכל זאת הפעלתי מאמץ גדול מדי או שהייתי צריכה לשחות פחות לעת עתה. (למשל עד עכשיו כואבים לי השרירים כתוצאה מהשחייה כך שכנראה באמת התאמצתי יותר מדי גם בלי קשר לדלקת).
בכל זאת אני מחליטה לא לוותר ובעוד כמה ימים, אחרי שאתאושש אחזור לשחות ואשתדל לעשות זאת יותר בעדינות ועם יותר הקשבה לגוף ואולי גם קצת פחות.
 
למעלה