חומצה פולית והיריו ןIVF

ו א ג ו ס

New member
חומצה פולית והיריו ןIVF

שלום... ידוע לי כי רופאים ממליצים על נטילת חומצה פולית 3 חודשים לפני התחלת היריון. ברצוני לדעת האם החוצה הפולית מצטברת במאגרים בגוף? מה הערך של נטילתה במשך 3 חודשים עד הכניסה להיריון? ידוע לי כי החומצה הפולית אמורה למנוע מומים בעובר, האם יש ערך בנטילת החומצה הפלית מראש, אם ההיריון מושג דרך הפריה? אם העוברים מוקפאים ובעצם נוצרו כבר בצורתם הראשונה?
 
חומצה פולית בהיריון

שלום רב, חומצה פולית, המכונה גם ויטמין B9, עשויה להפחית באופן משמעותי הופעת מומים בעובר. חומצה פולית מקורה במזון, אך תהליכי האחסון והבישול מדללים את המרכיבים החיוניים המצויים במזון בכמעט 90%. לכן, יש להתחיל לצרוך חומצה פולית כשלושה חודשים לפני הכניסה להיריון ובמהלכו. המינון המומלץ הוא 400-800 מק"ג ליום. ככלל, רצוי ליטול חומצה פולית באופן קבוע במהלך תקופת הפוריות, שכן נודעת לה השפעת רבה על בריאות האישה. כמו כן, קיימת חשיבות בנטילת חומצה פולית גם אם ההיריון מושג דרך הפריה מכיוון שהערך בנטילה הוא בתמורה להתפתחות תקינה של מוח העובר ומערכות גופו ללא קשר לצורת ההזרעה. אותו דבר גם עם עובר מוקפא מכיוון שחשיבות של ויטמין ממשיכה להיות רלוונטית גם אחרי קליטת העובר ברחם. החומצה הפולית משתייכת לקבוצת ויטמיני B אשר מסיסים במים ומופרשים מהגוף במהירות. חשוב לזכור כי ויטמיני B אינם נצברים/ נאגרים בגוף ולכן יש לדאוג לאספקה סדירה שלהם באמצעות תזונה מגוונת ועשירה או נטילת תוספי תזונה. אשמח לענות על כל שאלה נוספת בריאות שלמה, דנה בר לבב
 

ו א ג ו ס

New member
תשובה מקיפה, תודה רבה, רק שאלת הבהרה אחת:

מצד אחד נאמר כי יש לצרוך את הח"פ 3 חודשים לפני כניסה להיריון (כדי שיצטבר בגוף??? מהי בעצם מטרת 3 החודשים הללו?) מאידך, שח"פ היא נגזרת של ויטמין B אשר אינו נאגר בגוף. התוכלי לחדד את הנקודה?
 
למעלה