חופשה מהעבודה-מודיעים או מבקשים?

Potato chips1

New member
חופשה מהעבודה-מודיעים או מבקשים?

אני עובדת בתור מטפלת לתינוקת בביתה, ואני מעוניינת לקחת חופש של 4 ימים (לא רצופים, באמצע יש יום שבת ואת היום החופשי שלי) בעוד כ-3 שבועות. רציתי לשאול האם אני צריכה לבקש חופשה, או פשוט לקבוע עובדה ולהגיד להם שאני לוקחת 4 ימי חופש בעוד 3 שבועות? לא נראה לי לגיטימי שהם יוכלו להגיד לי "לא", סך הכל אני מודיעה מספיק זמן מראש וזה רק 4 ימים, מצד שני אני לא יודעת מה מקובל, יכול להיות שאם הייתי מעסיקה הייתי חושבת שזה חוצפה שהעובד שלי "מודיע" לי מתי הוא בחופש...( יש לציין שלפני תחילת העבודה המעסיקים שלי אמרו לי שמתישהו במהלך תקופת העבודה המוגדרת שלי אצלם אוכל לקחת אפילו חודש חופש כדי לנסוע לחו"ל, אם אקבע איתם מספיק זמן מראש). אשמח לתגובה! תודה.
 
היי ../images/Emo140.gif

חופשה של מטפלת שונה מחופשה רגילה של עובד/ת, כי לך צריך למצא לך מחליפה. לכן חשוב לתאם את ימי החופשה עם המעסיקים, כי הם צריכים להתארגן. ככל שתקדימי לעדכן אותם שאת מעוניינת לקחת חופש בתאריכים XXXX, הם יוכלו להתארגן בהתאם.
 

Potato chips1

New member
שלום ותודה על התגובה המהירה

אז את אומרת שבעצם כן צריך לבקש? ממש לשאול אם אפשר?! אגב, המעסיקים שלי הם בעלי עסק עצמאי, אז כמו שאני מכירה את איך שהם עובדים (ואת איך שהם דואגים לבת שלהם) הם פשוט לא יעבדו בימים האלו במקום למצוא מטפלת מחליפה.אבל זו סתם השערה.
 

girl number six

New member
בעקרון - תבקשי, למרות שמגיע לך.

את צריכה לקבל בהתאם לצרכי המעסיק ומחובתו לספק לך חופשה בתשלום בכמות מסויימת מדי שנה, אך בהתאם לצרכי המערכת - כלומר במידה וישלילדים תחליף. כמובן שההודעה מראש מגדילה את הסיכוי שהם ימצאו פתרון חלופי זמני וזה לא לגיטימי לבקש מהיום למחר
 

מתקמבקת

New member
זה תלוי ../images/Emo13.gif

אני למשל סטודנטית אז בתקופות מבחנים ולא מבקשת. במקרה שלך, היות ואת מטפלת, נראה לי שזה בסדר גמור "להודיע" מספיק זמן מראש. סה"כ יחסי עבודה זו הדדיות ולכן אם את מודיעה שלושה שבועות מראש זה בסדר גמור! אגב, כשעבדתי לפני כן בחנות בגדים, גם כשהיה מחסור בעובדים "הודעתי" ולא ביקשתי. אני לא משועבדת לשום מקום עבודה וכפי שאני צריכה את העבודה המעסיק זקוק לי כעובדת ולכן אני מוצאת לנכון להודיע. אם מדובר בחופשה קצרה, או למשל לצאת מוקדם יותר מהעבודה לצורך אירוע אני ספק שואלת ספק מבקשת. משהו כמו "יום כזה וכזה יש לי אירוע אז רציתי לעדכן שאני אצטרך לצאת מוקדם יותר אם זה בסדר מבחינתך"
 
למעלה