לא האשמתי שהאשמת... רק הסברתי
לגבי ההערות:
1. אפשר לשקול זאת - אבל זה בא על חשבון הקישור הישיר בין ראש העין לתל אביב. כמו כן זו שאלה של תזמון, כי אם הלו"ז בנוי נכון, יתכן שיהיה מדובר בהחלפה של פחות מחמש דקות. עד אז, אני מקווה שהדיוק והמשמעת ברכבת ישראל יהיו רבים יותר...
2. אני מסכים, אבל הייתי צריך לבנות רשת נוחה גם תפעולית. אולי זו חשיבה מגזרית מדי מצידי, אבל לתחושתי יש הצדקה רבה לקישור מאריאל לבר אילן וגבעת שמואל. העיכוב בנסיעה לתל אביב דרך גהה אינו יותר מ-5 עד 8 דקות, ובכל מקרה המצב יהיה טוב הרבה יותר מהיום. אגב, הנחתי שתהיה גם החלפה מהירה לכיוון השני של הקו הירוק בסגולה או קרית אריה. ראה גם הערה למטה לגבי מודיעין.
3. יש ארבע רכבות בשעה לכיוון לחדרה, בנוסף לבינעירוניים לבנימינה והקו הכחול שמתגבר עד הרצליה. האם צריך עוד? לגבי מודעין, חשבתי שאפשר אולי לתגבר בשעות השיא עם קו משולב של סגול-ירוק ממודיעין לאריאל דרך ת"א. בשאר הזמן (וגם בשעות השיא) יש מעבר בנתב"ג לקו הכתום שמגיע מרחובות. אגב, הקו שעובר דרך חולון אינו ארוך משמעותית מהקו דרך נתב"ג.
4. אפשרי, אבל לא נראה לי שיש סיכוי רב שהקו הזה יבנה אי פעם בגלל שהקו הסגול של הרק"ל מתחבר עם תחנת סגולה והקו האדום הוא העורק הראשי לת"א. אם כן, אז הייתי מממש את ההצעה שלך ב-1 להאריך את הקו הכחול לקרית אריה, ואת הקו הירוק מת"א לכ"ס-רה"ע מסיים בת"מ פ"ת.