חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה - אותו מקום או

חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה - אותו מקום או

הזדמנות להחליף?
יותר מוקדם השבוע הזמנתי נשים מפורום הריון ולידה להצטרף לפורום, ובין היתר העליתי שם את השאלה האם הן חזרו או מתכננות לחזור לאותו מקום בו הן עבדו טרם הלידה.
בעודי שואלת את השאלה שם, חשבתי שיהיה מאוד מעניין לשאול אותה גם פה, כי לפעמים יש פרספקטיבה של זמן על ההחלטה הזו.
במיוחד כי אני שמה לב עד כמה זה נפוץ שנשים מנצלות את חופשת הלידה להעשות הערכה מחדש של הנסיבות, ומן הסתם גם החיים עצמם משתנים מהותית.

אז כשחזרתן לעבודה, זה היה אותו מקום או שלקחתן את חופשת הלידה כהזדמנות לעזוב ולהתחיל במקום אחר?
אגב, אם היתה יותר מלידה אחת - זה היה שונה או שינה משהו?
האם היו שיקולים שהיו משמעותיים במיוחד בהחלטה לכאן או לכאן?
 
אצלי

טוב, היתה רק לידה אחת, אז אני עדיין לא יודעת לגבי הבדלים.

חזרתי לאותו מקום עבודה, אבל זה היה מלווה בחתימת חוזה חדש, אז אפילו היה מעורב בעניין קידום, וכמובן תיאום ציפיות לגבי השעות.
(לא שזה עזר לי אחר כך, אבל זה סיפור אחר שלא כאן מקומו
).
מצד אחד, מאוד הקל עלי שיש לי מקום עבודה לחזור אליו:
כל כך לא הייתי במקום של לחפש מקום עבודה חדש עם כל השינויים שהביא איתו תינוק.
מצד שני, העבודה היתה לרוב מעניינת אבל התרבות הארגונית שם היתה לפרקים בעייתית ביותר, וידעתי שזה לא ישתנה.
כך שאני מתרשמת מנשים שמסוגלות בתוך כל ההסתגלות גם להקדיש זמן לחילופי עבודה.

בסופו של דבר עזבתי את המקום הזה אבל מערך השיקולי םכבר היה נרחב יותר. אם כי עכשיו שאני מחפשת עבודה, אני בפירוש חושבת על מקום שאני אוכל להיות בו לאורך שנים, ובפרט, מקום שאני ארצה לחזור אליו אחרי חופשת הלידה הבאה.
 

lulyK

New member
עזבתי לפני שיצאתי לחופשת הלידה.

ידעתי מראש שאני מתכננת להיות אמא במשרה מלאה במשך שנה, מהר מאד הבנתי שבגיל שנה הם עוד ממש תינוקות, ונשארתי שנתיים וקצת (שהפכו לחמש שנים, כי יש לי שני ילדים).
 
את מוכנה לספר קצת על מה היה אח"כ?

גם כאן מה שאת מתארת הוא מאוד נפוץ, אמהות שעוזבות קריירה כדי לטפל בילדיםף ובגלל שכך מקובל כאן תרבותית ופרקטית, נשארות באמת שנתיים ויותר עם כל ילד (כי גם כשכבר יש גן, הרבה פעמים הוא לא ליום שלם).
ואז התוצאה היא באמת לצאת משוק העבודה למשך חמש שנים לכל הפחות.
איך מהנקודה הזו התחלת לעשות את דרכך חזרה לעולם התעסוקה?
אני יודעת ששינית כיוון בדרך, אבל איך עשית את זה, פרקטית?
 

lulyK

New member
על רגל אחת (כי זה סיפור ארוך)

כשהצעיר שלי היה בן שנתיים והתחלתי להרגיש את הרעב הזה, התכוונתי להתחיל לחפש עבודה בניהול מדיה ברשת (כי אלה דברים שעשיתי חלק מהזמן, על הדרך, כשהילדים היו איתי: ניהלתי פורומים בהתדנבות, ניהלתי קהילות בתשלום, כאלה). חברה שאלה אותי למה, אחרי כל השנים האלה בבית, שלא אקח עוד דקה לחשוב מה אני באמת רוצה. לא האמנתי כמה בעצם התשובה היתה ברורה לי. פתאום ידעתי מה אני בדיוק רוצה.
עשיתי עם בעלי מין תיכנון זמן, והערכנו שאני יכולה להמשיך לא הכניס כסף X חודשים, ואח"כ אצטרך לעצור ולחשוב מחדש. לשמחתי תוך חודש וחצי כבר עבדתי בתחום שרציתי בחצי משרה ותוך חצי שנה במשרה מלאה.
 
אני התחלתי דוקטורט קצת לפני ההריון

עד הלידה עוד עבדתי במשרה חלקית בנוסף לדוקטורט, עם הלידה לקחתי חל"ת, לא כי האמנתי שאחזור בקרוב לעבוד אלא כי מקום העבודה שלי העדיף ככה למקרה שבכל זאת ארצה לחזור. זה לא קרה, היה לי מספיק לתמרן בין דוקטורט לילדה גם בלי עבודה. לא הרבה אחר כך התחלתי ללמד באוניברסיטה שבה עשיתי את הדוקטורט, אז אפשר לומר שזו "החלפת עבודות", אבל למעשה היה בכל מקרה מתבקש לעשות את המעבר הזה בלי קשר ללידה, כדי שהמחקר והעבודה יהיו מתואמים ביניהם. המעבר לדוקטורט כמובן מאד עזר לי מבחינת גמישות השעות, לעומת העבודה במשרה מלאה שהיתה לי קודם לכן. אני עדיין לא יודעת איך הייתי מסתדרת עם משרה לא גמישה, ומקווה שלא אצטרך לגלות. לא שקל להיות באקדמיה, ולא שעובדים מעט שעות (ממש לא), אבל לפחות אף אחד לא בודק מתי באתי ומתי הלכתי, כל עוד אני עושה את המוטל עלי.
 
תמיד פינטזתי שזו תהיה הזדמנות טובה להחליף

וחלמתי לעשות את מה שחתולבורדו עשתה - לעבור לאקדמיה. זה לא קרה.

חופשת הלידה הראשונה היתה בת חצי שנה. חזרתי לאותו תפקיד, אבל הכל מסביב השתנה - נפשות פועלות, המשימות שהוטלו עלי - ולא לטובה. ניסיתי ליזום שינוי תפקיד בתוך האירגון וחסמו אותי. אחרי זמן מה העבירו אותי לתפקיד אחר ובסופו של דבר, יצא לטובה, למרות שחששתי שמנסים לדחוק את רגלי ...

לפני הלידה השניה - הייתי מעל לחודשיים בבית, בשמירת הריון, אבל עבדתי חלקית (מהבית). קיבלו את זה נורא יפה. חזרתי לאותו מקום אחרי חופשת לידה של 11 חודשים ... לא ממש לאותו תפקיד. היה זוועה, מכל ההבטים. חיפשתי וחיפשתי בתוך האירגון. סרבתי להתפשר, ובדיעבד היו לי עצבי ברזל: זה לקח שנתיים ארוכות וקשות עד שמצאתי תפקיד ומנהל כלבבי, שלמזלי, מבין כמה מועמדים, בחר לבסוף בי . אז הסוף טוב


אני מעריצה את הנשים שמצליחות לשדרג את מעמדן מיד עם חזרתן מחופשת לידה - מבחינתי זה הזמן הכי פחות טוב להקצות משאבים לעבודה ...
 
אצלי...

בראשון התפטרתי ונשארתי שנה וחודש בבית

בשני חזרתי לאותו הסטודיו לאחר חצי שנה והתפטרתי שנתיים אחרי זה וחזרתי לעבוד בסטודיו הקודם (שלפני הלידה של הבכור).

בשלישי - התפטרתי (שוב...), הייתי איתו שנה ועשרה חודשים בבית תוך כדי הפיכה לעצמאית (החל מתום חופשת הלידה הרשמית).

ברביעית - אני עדיין איתה בבית ועדיין עצמאית
 
ילדתי פעמיים בדוקטורט

כך שאי אפשר לומר שהחלפתי...
ועכשיו עומדת בפניי דילמה- אני מלמדת אונליין וגם מול כיתה. יש לי אפשרות להמשיך ללמד אונליין אחרי שהקטן יוולד. הוא יהיה איתי בבית עד גיל שנה. האחיות שלו תהיינה בבית ספר 8-2:30. השאלה היא האם זה ריאלי או מתיש מדי? אני מתלבטת.
 
מה המחוייבויות הכרוכות בלימוד אונליין?

איך נמדד העומס מבחינתך: האם זה בשעות מסויימות או מספר קבוע של שעות שאת צריכה לתת?
האם את צריכה להכין חומרים?
 
לא צריכה להכין כלום

כן צריכה לבדוק עבודות מסוגים שונים של סטודנטים ולהשתתף בדיונים סטייל פורומים של תפוז. אין מחויבות לשעות מסוימות, קורס גוזל כ-6 שעות בשבוע ויהיו שניים אם כן.
אני יודעת שאני יכולה לעשות את זה אבל זה לא ישאיר לי זמן לכלום אחר משלי... ומצד שני ההכנסה הנוספת...
 
שש שעות זה כולל כל המחויבויות?

גם אם כן, שתים עשרה שעות בשבוע מיד אחרי הלידה נשמע לי לא מעט. האם את לא יכולה להרשות לעצמך סמסטר אחד בלי ללמד?
 
זה לא יהיה מיד אחרי הלידה

אני יולדת בתחילת מאי ולוקחת את הקיץ הפסקה. הסמסטר סתיו מתחיל באמצע-סוף אוגוסט.
אני חושבת שהכל כולל הכל לא יעבור את ה-15 שעות בשבוע. אם אני אקח סמסטר נוסף הפסקה לא בטוח שאני אקבל קורסים בסמסטר שאחרי- כי מדובר במשרה לא קבועה ואם יקחו מישהו אחר למלא את התפקיד שלי לא יהיו להם קורסים בשבילי. בקיץ יש פחות קורסים אז יש סיכוי שזה עוד יעבור.
מצד אחד, מאוד פינטזתי על חופשת לידה כמו שצריך הפעם. עם הבנות למדתי ולימדתי תוך כדי וגם כשלא הייתי צריכה לעשות שום דבר היה לחץ שריחף מעל ראשי... מצד שני, מה לכל הרוחות עושים שנה עם ילד בבית?
 
אני חזרתי למחקר אחרי חודשיים וחצי

אז אני לא יודעת מה עושים שנה בבית... אם לא מדובר על מיד אחרי הלידה ואת מתכננת גם שיהיה לך סידור לילד לחלק מהזמן אז לי זה נשמע סביר.
 
לא ברור אם יהיה סידור

זה לא משהו שאני יכולה לבנות עליו. וזה מוקד הדילמה בעצם.
מסגרות כמעט לא קיימות כאן לגילאים כל כך קטנים ובייביסיטר- נראה אם אמצא מישהי שסבירה בעיניי לכמה שעות בשבוע...
וכן, אני נבחנתי על הצעת המחקר בדוקטורט כשהקטנה היתה בת חודש... מעולם לא ממש חוויתי "חופשת לידה". אז מצד אחד אני רוצה לחוות את זה הפעם ומצד שני לא ברור לי מה עושים.
 
חזרתי פעמיים לאותו מקום, פעמיים עם התלבטות

מסוימת
בעיקרון חופשת לידה זו אחלה הזדמנות לשינוי, אבל אצלי מעברים הם תמיד קשים, ולא רציתי להוסיף מעבר על מעבר.
 

מעיןבר

New member
ילדתי במהלך הלימודים

ואצלי הלימודים והמחקר והעבודה חד- המה.
הבכורה נולדה בתחילת המאסטר, חזרתי מיד בתום 3 חודשי חופשת הלידה ורק אז למעשה העמדתי את הניסויים של המאסטר. בפועל, היה בזה לגמרי אלמנט של הסתגלות לעבודה חדשה כי לא ידעתי באמת מה זה אומר לעשות ניסוי ולנתח אותו בשלב הזה. עדיין, זה היה בתוך מערכת שאני מכירה, מקום שמוכר פיזית עם חברים, אז זו היתה נחיתה רכה.
הקטנות נולדו כשכבר הייתי בתוך הדוקטורט. כאן כבר לגמרי חזרתי לעבודה מוכרת (מעבדה ליד המעבדה של המאסטר) ובהתחשב בנסיבות הממש לא פשוטות של תאומים אני מאוד שמחה שיכולתי לחזור למקום מוכר וגמיש.
 
למעלה