חייבים להחליף את שיטת הפיינל פור הארורה!!!

MIIKLE

New member
חייבים להחליף את שיטת הפיינל פור הארורה!!!

חברים הבזיון שנקרא פיינל פור ישראלי עדיין כאן וזה בושה וחרפה.השיטה העלובה והפחדנית הזאת כל מטרתה הוא לגנוב ממכבי תל אביב את האליפות ע"י הזדמנות לתפוס אותה ביום חלש ובלבטל במשחק אחד שהלחץ מדבר בו את כל מה שעמלה מכבי העונה.איך זה יכול להיות שקבוצה שבמקום הרביעי תזכה לאותם יתרונות לעומת קבוצה במקום הראשון.חייבים להחזיר את הפלייאוף שבו ניתן יתרון לקבוצה שעמלה כל העונה ולא קבוצה שבמקרה שיחק לה מזלה במשחק אחד.אני קורא לשמעון מזרחי ולהנהלה ללחוץ על מנהלת הליגה שעונה הבאה יהיה פה פלייאוף כמו שצריך.שנה שעברה למשל אף קבוצה לא זכתה באליפות אלא היו פה שני גביעים.למשחקים שכל משחק קובע קוראים משחקי גביע המדינה ולא יכול להיות שהאליפות תוכרע כמו גביע.אסור לתת לגנבי האליפות לנצח.למרות שמכבי שוב אלופה. הפיינל פור הגועלי של שנה שעברה עדיין עומד לנגד עיני וגם השנה היה צריך להיות פלייאוף ולא פיינל פור.
 

Roy M

New member
אתה יותר מצודק. אבל רק צעד דרסטי

כמו פרישה מהליגה או פיטורי אבנר קופל (הוא שכיר של הקבוצות), יזעזע מישהו.
 

נמשל

New member
בראיה כוללת, הפיינל פור רע למכבי, טוב לליגה

אל תשכחו, הפיינל פור התחיל בשנים שמכבי שלטה באופן אבסולוטי בליגה, בסדרת הגמר מול הפועל (צלחות הפלסטיק) הבסנו אותם ללא תנאי, לא היה בכלל עניין בפלייאוף הישראלי, היה ברור שמכבי תיקח בהליגה ולמעשה לא הפסדנו לדעתי אף משחק בגמר פלייאוף במשך עונות ארוכות. ואז הגיע הפיינל פור ואיתו הגיעו העונות הרעות של מכבי. דווקא בעונות האלה,שמכבי כבר לא דומינטית בעבר, סדרות היו הרבה יותר מועילות ודרמטיות. תחשבו על זה, שמכבי למשל, שיחקה רק פעמיים עם היריבה הגדולה שלה ירושלים. היינו רק פעם אחת מלחה, ירושלים הייתה רק פעם אחת נגדנו בהיכל. אני עדיין חושב שיחסית למצב של מכבי, שאין לנו דומיננטיות מוחלטת בליגה, עונה אחת של סדרות עד הסוף כניסוי תוכיח שסדרות זו שיטה מצוינת. אבל למען הענף, אני מוכן לנשוך שפתיים ולסבול את השיטה הלא הוגנת הזו, שפוגעת במכבי אבל נותנת אוויר לענף והופכת אליפות למשהו מתוק במיוחד. וגם אם לא נזכה, ראינו שבעונה שעברה כשאיבדנו את האליפות, שום אסון לא קרה. העולם המשיך לנהוג כמנהגו, ועדיין קיבלנו את כל תשומת הלב התקשורתית.
 

TheWhiteTigris

New member
כי זה היה חד פעמי.

אם נניח, חס וחלילה, טפו טפו טפו, מכבי תאבד אליפות 5 שנים ברצף, היא תעניין הרבה פחות את התקשורת. לעומת זאת, בגלל שהיה "ברור" שהאליפות תחזור הביתה, המשיכו להתייחס למכבי כאל האלופה הנצחית.
 

נמשל

New member
אתה טועה

מכבי מקבת את תשומת הלב מהתקשורת בלי שום קשר לאליפויות בליגה. מידת הענין במכבי לא קשורה לליגה בישראל. היא קשורה למסורת, לכמות העצומה של האוהדים (ידוע שתקשורת נותנת דגש לקבוצות עם אוהדים רבים, כדי שיהיה מי שיקרא) , לעונה האירופאית.
 

Roy M

New member
הדבר הכי חשוב שקרה בפיינל פור הזה

הוא שראש מחלקת המושחתים והמארגן הראשי של הפיינל פור, דני קליין, ספג גול עצמי. מהמקום השני בליגה הסדירה, הוא נפל לרביעי. עם ביתיות, ירושלים היתה מגיעה לפחות לגמר וכעת, דני זייפני נשאר בלי תארים, בלי כסף, בלי קבוצה ובלי אירופה. גם קולות המחאה ביציע נגד קופל, היו רגעים של נחת.
 

modz0r

New member
הוא טוב לליגה (מי אמר?) גרוע לספורטיביות.

האלופה צריכה להיקבע לפי הקבוצה הכי טובה במהלך כל העונה, לא לפי הקבוצה הכי טובה ביום מסויים ועם שופטים ספציפים. אין ספורט בעולם (חוץ מפוטבול, מסיבות מובנות) שיש בו ליגה שנגמרת במשחק גמר בודד. והליגה לא השתפרה בגלל הפיינל פור. הליגה היתה ונשארה זוועה. הדבר היחידי שהשתנה בעקבות הפיינל פור היא הזוכה - הליגה נשארה אותה זבל שהיא היתה. לא סתם אוהדי הפועל ירושלים כתבו "הניתוח הצליח, החולה מת" - לקחו ממכבי את האליפות, אבל 6 קבוצות בליגה לא שילמו משכורות בין 3 ל-6 חודשים, קבוצה מתפרקת באמצע העונה ומוכרת את כל השחקנים הטובים שלה בשביל לשלם לשאר השחקנים, ועוד ועוד.
 

MIIKLE

New member
אז שיגידו שהאליפות התבטלה ויש שני גביעים

כל המטרה בליגה היא שמי שזוכה במקום הראשון יקבל יתרון מסוים אחרת בשביל מה לזכות במקום ראשון ובנוסף לקיחת אליפות ככה היא לא ספורטיבית ולא הוגנת.להפך אם יש גברים בקבוצות האחרות עם כבוד ולא נמושות פחדניות שיתייצבו מול מכבי ל5 משחקים ונראה אותם מביסים את מכבי לאורך זמן.כמובן שאם הם יקחו את ראשות הליגה ויזכו לביתיות אז בכלל יהיה להם יתרון.אבל מכבי לא צריכה להסכים לשיטה שמנסה לסרס אותה בשביל הענף.מה אנחנו מנהלת הליגה? אנחנו קבוצה ככל הקבוצות שרוצה רק לנצח אנחנו לא לשכת הסעד בשביל קבוצות אחרות.
 
"לשכת הסעד" בעניין אחר

בעניין הקבוצות המתפרקות: מכבי לקחו את לימונד ומגי וסייעו בזה לנהריה לא להתפרק (ונהריה אפילו הגיעו לפלייאוף). איפה דני קליין וירושלים עם האהבה המדומה שלהם? למה הם לא לקחו לפחות את רביב לימונד שהיה שחקן שלהם בעבר. וכן. צריך לחזור לסדרות באופן בהול. אשכרה נמאס לשפוך על זה מילים. שתי דוגמאות בולטות העונה זה החיסרון של מרקוס בראון בשורות מכבי בפיינל 4. והדוגמא השניה (והכיפית יותר) היא באמת הגול העצמי שחטפו הפועל ירושלים. דוקא ביום ירושלים...
 

יו45

New member
הם לא צריכים לומר כלום

כל דרדק מבין שזה גביע מספר 2 , גם אם קופל וחבר מרעיו ימשיכו לדקלם את המילה ``אליפות``. דווקא לאחרונה שומעים יותר ויותר דיבורים מצד אנשי מכבי על חוסר הלגיטמציה בשיטה העלובה הזו, לדעתי תוך תקופה קצרה יגיע האיום המתבקש , החלפת השיטה או שתסתדרו עם משחק שיא של הגבעה נגד ראשון.
 

lb22

New member
והנה שיתוף פעולה צהוב אדום בנושא הזה...

תמונה מאתמול , רק רוצה לציין שאחרי 5 דקות שהשלטים האלו הונפו הגיעו השוטרים ופשוט לקחו אותם מהידיים של הילדים האלו...בושה.
 

trigotrigo

New member
השוטרים יכולים לקחת מהיום ועד מחר,

את האפקט השלטים כבר השיגו.
 
../images/Emo13.gifיפה

רק מה הקטע של "פיינל4 לעשירים"? המחירים של הכרטיסים לפיינל4 היו סבירים אם אני לא טועה. הוצאה כוללת על כרטיסים בשיטת פלייאוף תהיה גדולה יותר. רוב הטענה היא על השיטה. על הדרך. על חוסר ההוגנות בקביעת עונה שלמה על משחק בודד. לא? מה הניע את אוהדי ירושלים למחות נגד השיטה שאמורה לשפר את הסיכוים שלהם לזכות באליפות?
 

lb22

New member
המחירים לא היו סבירים...

ורסקין דיבר על זה ביציע העיתונות , 275 ש"ח ליציעים למטה לאוהדי הקבוצות (לא המבוגרים אלא הילדים) זה יחסית הרבה. בעיקר לכאלו שמגיעים מרחוק (גליל , ירושלים חיפה)... למה הם מחו? כי יכול להיות שהם היו מצליחים לנצח בסדרה...לך תדע.
 
275 לארבעה משחקים

(בערך. כי זה שני ערבים ולא ארבעה) קח מחיר של כרטיס למשחק פלייאוף ותכפיל במספר משחקי הבית (לפחות 5 משחקים אם רצים בסדרות מרבע גמר) - כמה זה ייצא? משהו דומה אם לא יותר. חבל להסיט את הטיעונים נגד פיינל4 לאיזור הכלכלי. אם כרטיס לאירוע היה עולה 10 ש"ח זה עדיין לא היה מחפה על חוסר ההוגנות של השיטה. באמת לך תדע. אולי הם היו מנצחים בסדרה. אחרי הכל גליל של 1993 ניצחו בסדרות.
 

trigotrigo

New member
בשנה שעברה מחיר הכרטיסים היה 40 ש"ח פחות

לא נראה לך מוגזם, שהעליה כזו גבוהה, ועוד לאור המצב הכלכלי?
 
ועוד שאלה

אבנר קופל קיטר על כך שראשי מכבי מוחים בפומבי על השיטה וש"זההגיע לכך שהאוהדים הניפו שלטים נגד הפיינל4". הוא טען שכל העניין עם הפיינל4 הוחלט ביחד עם מכבי לשם שיוויוניות ובלה בלה בלה. זה נשמע לי בדיוני שראשי מכבי יתנו יד לשיטה הקלוקלת הזו. למישהו זכור שמכבי היו באיזושהי דרך בעד השטות הזו? http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=274&docID=59364&lang=HE
 

יו45

New member
הוא משקר במצח נחושה

מכבי בשלבים מסויימים התנגדה משום מה באופן פסיבי , לאחרונה נפל שם למישהו האסימון וההתנגדות הפכה להיות אקטיבית .
 

lb22

New member
זה נכון בערך...

למה בערך? כי בזמנו לפני 3 שנים או מתי שהחליטו על הפיינל פור כשיטה להכרעת הליגה , מזרחי היה נגד זה , לאחר דין ודברים עם מר קופל , מזרחי אמר לו שהוא מוכן להצביע בעד השיטה הזו אם יתנו למכבי עוד איקס שנים בלעדיות ביורוליג ללא שום התניה מצד מנהלת הליגה , קופל אישר את הבקשה הזו של מכבי ולכן היום אנחנו סובלים ממשחק אחד שקובע מי האלופה. אז כן ניתן להגיד שמכבי הצביעו בעד ,אבל לא כ"כ היה להם אופציה אחרת, זה היה בעונה שאחרי הליגה האדריאטית שעוד חשבו שמכבי תשחק רק ביורוליג ובאדריאטית ותעזוב את הליגה פה (אחרי תור הזהב של שאראס). ועד כמה שזכור לי גם אוהדי ירושלים הניפו את השלטים האלו ....אז חלאס להאשים את מכבי. השיטה הזו לא פיירית ספורטיבית והוא מודה בזה שזה נגד זה שמכבי תיהיה אלופה כל שנה ורק כדי ליצור מתח. כמו שקראתי איפשהו פה בפורום , הכל תלוי במכבי ,שנה שעברה הקבוצה הייתה לא משהו בכלל ועדיין הפסידה רק בשניה האחרונה , העונה הקבוצה הייתה סבירה אבל ניצחה כי היא פשוט טובה יותר מחיפה. בעונה הבאה אם תיהיה בניה נכונה צריך לקחת את הליגה בהליכה.
 
לא מצליח להבין את זה...

יול"ב/יורוליג היו ונשארו מפעל פרטי שהתפצל מפיב"א. מבחינתם אם בא להם - הם יזמינו את גבעת שמואל לשחק ואם גבעת שמואל ירצו - הם ייענו להזמנה ויישחקו שם. למה מכבי תל אביב צריכים לבקש רשות מאבנר קופל לביזנס שהם עושים עם יול"ב? שהזוכים במפעל של המנהלת ישחקו במפעלים של פיב"א. לא שיש להם אומץ או יכולת לעשות את זה:
ירושלים התגנבו פעם אחת ליורוליג בעונת הפיצול 2000-1. עפו שם אחרי שלב הבתים. וההתגנבות הזו היתה אגב ממקום 7 או 8 בסיום עונת 2000.
2004, שוב ירושלים - זוכים ביול"ב קאפ ומקבלים שיריון אוטומטי ליורוליג. מתבכיינים על זה שאין להם אולם ועל זה שהם לא רוצים לארח ביד אליהו - ומוותרים מראש על האופציה להכיר מקרוב את בודירוגה.
2008, חולון זוכים באליפות. ראבאק. אירופה? בקושי את ליגת ווינר הם פתחו. יאללה. חלאס. יש לי תחושה שראשי מכבי פשוט רוצים להשלים 50 אליפויות ולהכריז על פרישה לאדריאטית. ואז... אז? אני אגיד לכם באחריות מה יקרה אז: ירושלים יבכו. למה? על זה שיש להם אופציה לזכות באליפות. אבל זה לא יהיה ממכבי תל אביב ושהם לא יוכלו לשיר "שמעון אל תבכה". (שככה יהיה לי טוב, במקומון הירושלמי לפני חצי גמר הגביע הם הקדישו כמה עמודים לדיון הזה: "מה שווה גביע אם לא לוקחים אותו ממכבי?") בכלל, "חזון אחרית הימים" מבחינתי - כמה שזה יישמע פנטזיונרי הוא שיורוליג יהיה הכי קרוב ל NBA מבחינת מבנה הליגה. כולל הפלייאופים עד התואר וכולל הכל. ובלי ליגה מקומית למשתתפי היורוליג. אני יודע. זה מותנה בכמות קהל ועוד המון דברים, אבל חייבים להתחיל מאיפהשהו.
 
למעלה