חימום חוזר של אוכל

  • פותח הנושא D4n
  • פורסם בתאריך

D4n

New member
חימום חוזר של אוכל

שלום רב. יש לי שאלה בקשר לאוכל מבושל בבית: נהוג אצלנו בבית לחמם את כל סיר האוכל כל פעם לפני שאוכלים. כלומר, לאחר הבישול בפעם הראשונה והנכסת הסיר למקרר, בכל ארוחה נוספת שאוכלים מאותו סיר אנחנו מחממים את כולו על הגז, מוציאים כמות רצויה, ומחזירים הכל למקרר בסוף הארוחה. יוצא שהמנה האחרונה שלוקחים מהסיר מתחממת ומוחזרת למקרר כ- 5 עד 6 פעמים. שמעתי שייתכן שזה לא בריא ושעדיף לקחת מנה מהסיר ולחמם רק אותה במיקרו ו/או על הגז עם כלי קטן יותר. האם זה נכון? אציין שאנחנו מחממים ככה רק מרקים/פחמימות כגון אורז/פתיתים וכו' ולא בשר. בשר תמיד מחממים במיקרו ולא עושים את הסבב הזה של לחמם ולהחזיר למקרר. אשמח לעצות
)
 

D4n

New member
אפשר פירוט?

תודה על התגובה. זה גם מה שאני חשבתי, אך בכתיבת ההודעה קיוויתי לפירוט מדוע זה לא טוב ומה קורה לאוכל לאחר חימומים חוזרים.
 
כמה זמן מרגע כיבוי האש, הסיר נכנס למקרר?

הכוונה היא גם לבישול הראשוני וגם לחימומים שלאחר מכן.
 

DBTK

New member
עדיף לחמם את המנה בצלחת ולא את כל הסיר.

 

D4n

New member
תודה

ההכנסה למקרר קוראת לאחר כשעה מרגע החימום השני ואילך... ההכנסה הראשונה למקרר לאחר הבישול יכולה להיות לעיתים אחרי 3-4 שעות
 
לא טוב

חימום ראשוני (בישול) - לא יותר משעה שעתיים בחוץ, תלוי בטמפרטורת החדר ובכל מקרה כשהכלי סגור. לא לתת לתבשיל לרדת מ-70 מעלות ולהישאר, לזה החיידקים מחכים ואז הם מתרבים בנוח, במיוחד אם מדובר באורז. אם משאירים בסיר, להוציא כמה שרוצים ולחמם. הכי טוב - לאחר בישול וסיום הארוחה, יש להעביר את תבשיל לכלי זכוכית או אחר (לא פלסטיק), לקרר מהר ככל שניתן ואז להכניס למקרר. אני נוהג למזוג את השארית לצלחת נפרדת גדולה על מנת שיתקרר מהר ואז להעבירו (כשקר או מעט חמים) לכלי פלסטיק ומיד למקרר. הבעיה היא לא עם הערכים התזונתיים אלא יותר עם הצטברות חיידקים.
 
זה לא בריא כי בכל חימום המזון מאבד משהו

מערכו התזונתי, ואף נוצרים בו חומרים שעלולים להזיק לבריאות. בחימום ראשון או שני זה בסדר גמור, אבל כשאותו מזון מחומם 5-6 פעמים - זה עלול להזיק. מיותר - נראה לי ברור למה.
 

MyTaoWay

New member
היי

ברור שזה לא בריא !!! הסבר? אממ... אני לא .. מדענית וגם לא טובה בהסברים... אם זה באמת מעניין אותך , תוכל לקרוא את ספריו של קטסודו נישי http://en.wikipedia.org/wiki/Katsuzō_Nishi האדם חיי לפני כ60 שנה אבל ידע תזונה ובריאות יותר טוב ממה שאנו יודעים היום... באופן מקוצר - נישי כותב בספר תזונה מקרוביוטית (תרגום חופשי שלי) שאוכל שחומם פעם שנייה מאבד את כל הערכים התזונתיים שלו, (ויטמינים וכו') קל וחומר אם מחממים אוכל 6 פעמים אחרי הבישול... נישי דגל בRAW FOOD חלקי , זאת אומרת לא הכל חיי (למשל הוא לא וויתר על האורז ..
) ואמר שיש 2 סוגי אוכל אוכל יין ואוכל יאנג (לפי הרפואה ה...סינית /או היפנית) ואת 2 הסוגים האלו הוא חילק כאוכל בריא /ולא ביא ומטפיח מתפיח את הקיבה (משמין) כמו הלחם, השיפון , ושיבולת השועל למינהם... בכתבה שלמטה, בתחילתה כתוב '' מזון שעבר חימום בחום גבוה מ-48 מעלות צלזיוס אינו מזין את הגוף '' זהו אוכל מת ! וגם נישי אמר זאת ... הוא אמר שאוכל שבושל צריך לאכול מייד, או לפחות באותו היום, ולמחרת ,גם אם הוא במקרר... כל הערכים התזונתיים שלו יעלמו והוא יהפוך למזון מת. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3420972,00.html עוד על RAW http://en.wikipedia.org/wiki/Raw_foodism לסיכום, אם להקשיב לכל העצות הבריאותיות האלו האנשים פשט ימותו רעבים (אך בריאים..) צריך ללמוד, ולהקשיב לעצות , אבל לא בהגזמה... הכי טוב זה אוכל חיי טרי ואורגני... אבל אם מבושל אז לאכול עד יומיים שלוש אחרי בישולו, ועדיף לא לחמם כל פעם , למשל ביום השני שבו האוכל כבר בושל אני אוכלת אורז וכו' קרים, כי עכשיו קיץ וגם ככה חם.. בהצלחה.
 
חימום אוכל חוזר- תשובה

הדברים העקרוניים החשובים יותר זה לא להשאיר את האוכל מחוץ למקרר אחרי החימום (מאחר וכאשר הוא סביב טמפרטורת החדר הוא מהווה קרקע פוריה לזיהום על ידי חיידקים ופטריות) ולהכניסו לקירור במקרר. אם אתם לא שורפים את האוכל סה"כ אין אסון גדול בחימום חוזר אבל יש לקחת בחשבון שחלק מויטמיני B נהרסים מחימום ממושך ולכן יתכן שתכולת הויטמינים במזון שאתם אוכלים בסופו של דבר יורדת (ואם מדובר בדגנים לא מלאים כמו אורז לבן, פתיתים וכו' גם ככה התכולה של הויטמינים לא מאוד משמעותית).
 

D4n

New member
תודה לנטלי ותגובה לשאר המגיבים

היי נטלי המון תודה על התגובה. לשאר החבר'ה: מסתבר שזה לא כלכך נורא לחמם שוב !! באמת גם לי הייתה מחשבה שמבחינה הגיונית זה לא הכי בריא... אבל מסתבר שלא כך! העובדה שהערך התזונתי יורד אכן נכונה אבל זה פחות מטריד ממה שחשבתי(אני פחדתי שזה גם מזיק) דן
 
אני נאלץ להתעקש

ישנם חלבונים במזון שבחימום חוזר ונשנה עלולים להפוך ללא-ממש-בריאים. אותו דבר לגבי חומצות שומן (אם כי בחימום בסיר על כיריים או במיקרו זה פחות משמעותי, אם בכלל). אגב, אני טכנולוג מזון.
 
שוב, חימום חוזר של כל הסיר הוא מיותר ממילא

ובכל מקרה איכות המזון נפגעת (טעם, מרקם וכו'). כך שנראה לי שעדיף פשוט לחמם כל פעם את מה שהולכים לאכול, לא? יש לציין שמזון מטוגן, למשל, עוד יותר גרוע ממזון שחומם מספר פעמים, אבל, כאמור, יש מספיק סיבות טובות לחמם רק את הכמות הנדרשת.
 

fiana123

New member
למה אתם עושים את זה?

מעבר לזה שזה הורס את המרקם של האוכל, ואת הויטמינים שיש בו, חושף אותך לחיידקים שמתפתחים באוכל זה גם צורך אנרגיה מיותרת- לחמם מנה אחת של אוכל כמה דקות במיקרו או על הגז- סיר שלם לפחות רבע שעה. למה לעשות את זה? זה סתם עצלנות- תעבירו לכלי מפלסטיק ותחממו כמה שצריך.
 
האמת....

כשנכנסתי לכאן רציתי לקבל קצת עזרה בלנסות לשכנע את אמא מדוע זה עדיף לחמם רק את המנה שאותה אוכלים ולא את כל הסיר. כל עניין האנרגיה וכו' היה ברור לי אבל רציתי לברר קצת את נושא הבריאות וחיידקים
תודה לכולם!
 
למעלה