חיסון גיל חודשיים

ירוקה82

New member
חיסון גיל חודשיים

היי לכולם,

בני בן חודשיים והגיע הזמן לחיסון המחומש. אני לא רוצה לעשות לו בעיניים עצומות,רוצה לוודא שזה אכן חיוני. אשמח לתובנות,קישור למידע רלוונטי ולמעשה לכל מידע שיכול לעזור לנו להגיע להחלטה מודעת. מעניין אותי בעיקר סיכון בחיסון מול הסיכון שקיים אם לא מחסנים וכן קשר בין החיסון לאוטיזם-אם קיים כזה...


תודה ויום טוב
 
מידע רפואי

שלום
עצה קטנה (והיחידה שאתן לך) היא לקבל מידע רפואי רק מגורמים רפואיים מוסמכים קרי רופאים. כל עצה רפואית שניתנת על ידי כל אחד מבאי הפורום (כולל אותי) איננה תחליף לייעוץ רפואי מגורם מוסמך ויש לקחת אותה בערבון מוגבל.

לגבי החיסונים עצמם, מכל המחלות נגדן מחסנים ניתן להבריא בהנתן טיפול רפואי הולם, אבל (וזה אבל גדול) זהו סיכון גדול לאין ערוך מאשר להיות מחוסן ולהנמיך משמעותית את הסיכון לחלות. בנוסף לכך גם אם החיסון "לא נקלט" במאה אחוז, את המחלה מקבלים ברוב המקרים בעוצמה נמוכה יותר.

לגבי החשש מעומס אנטיגנים על מערכת החיסון של התינוק (חמישה מחוללי מחלות בבת אחת) - החיסון המחומש מורכב מחיידקים/נגיפים מומתים כך שאין סכנה להתפרצות, הוא אינו מכיל כספית ומכיל מלח אלומיניום במינון נמוך מאוד.

הנה מידע ממקור רפואי מוסמך (בי"ח וולפסון) על החיסון. http://www.chisunim.co.il/Paper.aspx?id=22&cat=4. באותו אתר יש מידע גם על שיעור ההדבקות במחלות מאז תחילת מתן החיסון. הגרפים מדברים בעד עצמם.

לגבי עניין האוטיזם, נכון להיום לא נמצא קשר בין אף חיסון לאוטיזם במספר לא מבוטל של מחקרים שנערכו. יתרה מכך המאמר שהתחיל את כל הבלגן הזה נמשך ונמחק מהארכיון מסיבות שונות שלא אפרט כאן (אם הנושא מעניין אותך תחפשי את השם אנדרו וויקפילד בויקיפדיה)

אם תבחרי לא לחסן יכול מאוד להיות שהכל יהיה בסדר, ילדך יגדל ויתפתח בצורה בריאה אבל בסופו של דבר זה עניין של ניהול סיכונים. האם את מוכנה לקחת את הסיכון שמתישהו בעתיד ידבק באחת המחלות (דיפטריה, טטנוס, פוליו, שעלת, המופילוס) שלכל אחת את שיעור הסיבוכים שלה או שתבחרי לחסן אותו. עובדתית היעילות של החיסון מאוד גבוהה, ותופעות הלוואי מסתכמות בד"כ בחום, נפיחות ועצבנות.

אל תסתפקי בתשובה שלי. אני מעריך שפולספגן ועוד כמה מעמיתי לפורום יביאו תשובות שונות משלי. עקבי אחר הדיון שיתפתח פה ותחליטי מה נשמע לך יותר סביר.

כל טוב

חסון
 
חיסון מחומש

שלום ירוקה.

כמו שחסון ווקס כתב, עליך יהיה לעשות ניהול סיכונים כאן אל מול התרומה שאת מעריכה שתהיה לחיסון על בריאות בנך. זו לא משימה פשוטה, אך לצערי (בניגוד למה שכתב חסון ווקס) לא תמיד ההמלצה של הרופאים בנושא החיסונים אובייקטיבית ומבוססת, ולכן אנו, ההורים, נשארים למעשה עם הדילמה לעצמנו.

יש לך כאן מידע מפורט ביותר על מרבית המחלות בחיסון זה. מקווה שמידע זה יעזור לך לגבש החלטה המתאימה לכם, בשילוב עם ייעוץ רפואי.

באשר לקשר האפשרי לאוטיזם, אני אפתח שרשור חדש לנושא זה, כדאי לעקוב שם.

מור
 

shira29

New member
מוסיפה

חיסון המחומש כולל דלקת עוצבה מסוג B (דלקת קרום המוח), פוליו, שעלת, טטנוס ודיפטריה.
כולן מחלות בעייתיות בעיקר בתינוקות.
אני מציעה לך לקרוא על המחלות האלה גם מהקישור שמור נתן וגם בדף של משרד הבריאות. ברגע שתכירי את המחלות את תחליטי האם את מפחדת יותר מהמחלה או יותר מהחיסון.

מבחינת תופעות לוואי לחיסון (שאלת על אוטיזם אבל יש שלל תופעות לוואי), לא ניתן לדעת איך בנך יגיב לחיסון זה או אחר.
מרבית הילדים עוברים את החיסון בקלות יחסית ועם תופעות לוואי חולפות, ויש ילדים שפחות.

אני זוכרת שקראתי באחד מעלוני המידע של אחד החיסונים (לדעתי זה היה לטטנוס אבל אני לא זוכרת במדויק) שהראו שרק 10% מהתינוקות בגיל חודשיים בכלל מפתחים איזושהי תגובה חיסונית ובגיל חצי שנה, אם נותנים מנה ראשונה אז למעלה מ- 60% מפתחים תגובה חיסונית. יכול להיות שזה יעזור לך בשיקולים.

בכל מקרה, בהצלחה!
 
למעלה