חיסון חצבת - חזרת - אדמת

גברתי, את זאת שלא ציטטת מהמאמר המקורי אלא מהתקציר של חסון

ועכשיו זאת העצלנות שלי? טוב נו, למה אני לא מופתע.
&nbsp
אז לא סתם ציטטת מהתקציר, כי בסקירה המלאה יש הסתייגות "אמנם שיעור המחוסנים בקרב החולים היה נמוך יותר משיעור הבלתי מחוסנים, ביחס לשיעורם באוכלוסיה הכללית, אך אנו רואים שהחיסון אינו מגן על כל המחוסנים וכנראה תרם בעצמו להתפרצות זו לאחר הוספת מנת החיסון השניה."
&nbsp
אהבתי את ה"כנראה"... ספקולציה לא מבוססת (זה לא מופיע במקורות המידע 13 ו-14 שבאים בהמשך) וחסרת אחריות, אבל אחרת אנשים עוד עלולים לשים לב שמרמים אותם כי בעצם מה שהמשפט הזה אומר הוא שרוב החולים *לא* היו מחוסנים...
&nbsp
בכל מקרה, כשמדברים על "התפרצות חצבת" סתם כך, זה נשמע כאילו זה נכון באופן גלובלי, בפרט שהמסקנה (המופרכת) שלך עוד הייתה ש"החיסון לא עוזר".
&nbsp
אז שוב, כדי לקבל פרופורציות, חצבת היא המחלה המדבקת ביותר המוכרת כיום.
http://www.hayadan.org.il/the-disneyland-measles-outbreak-continues-apace-0602154
באוכלוסיה "נאיבית" היא מתפרצת כאש בשדה קוצים, כפי שקרה למשל בחתונה במגזר החרדי לפני כמה שנים אליה הגיעו אורחים מחו"ל והדביקו עשרות ("אחרי סירוב של שנים: 180 מקרי חצבת שלחו את החרדים לקבל חיסון"):
http://www.haaretz.co.il/misc/1.1456117
"המגיפה הנוכחית החלה בסוף אוקטובר 2007 כשלחתונה גדולה במגזר החרדי בירושלים, הגיעו גם שני תיירים מאנגליה, שהפיצו נגיפי חצבת. התיירים פיתחו את התסמינים האופייניים למחלה ימים מספר לאחר החתונה. מאות מאורחי החתונה ובני משפחותיהם לקו במחלה, רובם במחוז ירושלים (בשכונות החרדיות של ירושלים, רמת בית שמש ובית"ר עילית) ומהם התפשטה המחלה גם לאזורים אחרים בארץ והגיעה אף לקבוצות נוספות באוכלוסייה שאינן במגזר החרדי (ביניהם עובדים של מערכת הבריאות שמסיבות שונות לא היו מחוסנים). למשרד הבריאות דווח (נכון למאי 2008) על 1,409 חולים, וסבורים שהיו מקרים רבים נוספים שלא דווחו. 13 אחוז מהחולים אושפזו. 90 אחוז מהם לא היו מחוסנים כלל."
http://telem.openu.ac.il/courses/c20237/virology/measles-ph.htm
&nbsp
כלומר העובדה שבסופו של דבר מדובר בהתפרצויות נקודתיות ולא במגיפה כלל ארצית, היא בפני עצמה עדות לכך שהחיסון *כן* עובד (כי כשהוא לא, המספרים גדולים עשרות מונים). אבל הוא אכן לא מושלם.
&nbsp
אחרי מנת חיסון אחת (וילדים שהיו בבי"ס בשנות ה-80 חוסנו במנת חיסון אחת באותה תקופה) 95% מפתחים חסינות. זה אחוז מצוין, אבל גם 5% במחלה עד כדי כך מדבקת כמו חצבת זה הרבה, בפרט בהתחשב בכך שאין אוכלוסיה ש-100% מתוכה חוסנו (מסיבות בריאותיות / אידאולוגיות / לוגיסטיות / אחרות), שיכול להיות שחלק מהילדים חוסנו למשל לפני גיל שנה (שאז החיסון פחות יעיל, לכן מחסנים רק מגיל שנה), ייתכן שחלק חשבו/זכרו שחוסנו אבל לא חוסנו בפועל, ייתכן שהייתה בעיית יעילות נקודתית ב"באץ'" של חיסון שניתן במועד ובמקום מסוים וכו'. בקיצור, זה לא מושלם.
&nbsp
אחרי מנה שניה 99% מפתחים חסינות וזה בדרך כלל מספיק אם באמת כ-ל האוכלוסיה מחוסנת. אבל זה כאמור בדרך כלל לא המצב... אז התפרצויות עלולות להיות, אבל בדרך כלל מי שמפיץ ומי שנפגע יותר הם הלא מחוסנים.
&nbsp
זה המצב גם ב-2015: "על פי משרד הבריאות, בשבועות האחרונים ישנה עלייה בדיווחים על חולי חצבת מקרב תושבי המרכז, בעיקר בערים חולון, בת ים ותל אביב. מתחילת 2015, דווח על 53 חולי חצבת בתל אביב. גילאי החולים נעים בין שלושה חודשים ל-66 שנים, אולם עיקר התחלואה מתרכזת בקבוצת הגילאים 37-57, שהיא קבוצת הגילאים בשנתונים שבהם האוכלוסייה עדיין לא חוסנה בשתי מנות חיסון נגד חצבת."
http://healthy.walla.co.il/item/2862124
&nbsp
זה היה המצב גם בהתפרצות המפורסמת בדיסנילנד אשתקד. וזה היה המצב גם בחתונה החרדית שהזכרתי ובמקרים נוספים.
&nbsp
אז בשורה התחתונה, לא, החיסון לא מושלם. אבל לטעון שהוא "לא עובד"?
זה כבר זריית חול בעיניים.
&nbsp
אגב, למי שרוצה קצת לקרוא טור (באנגלית) בנושא:
Explaining Measles Outbreaks Despite High Vaccination Status
http://shotofprevention.com/2013/09/19/explaining-measles-outbreaks-despite-high-vaccination-status/
 

פולספגן

New member
ברור, זה שציטטתי מהתקציר משמע שזה כתוב גם בגוף הטקסט

אם קראת מאמרים בעבר כפי שאתה טוען, היית צריך לדעת פרט כזה מובהק


בנוסף, אתה טוען שאתה מסתכל רק על מקורות מהיימנים ושולף לי את עיתון הארץ ואתר הידען הידוע בחובבנות שלו


כמובן גם שהתעלמת, באופן
לא מפתיע, מההדגשה שם ""הפרדוקס הוא בזה שככל ששיעור המתחסנים באוכלוסיה נגד חצבת עולה - כך המחלה הופכת יותר למחלה של מחוסנים"[31]."
ולשורה לפני כן "... זה מוביל למצב פרדוקסלי שבו חצבת באוכלוסיות מחוסנות בשיעור גבוה מופיעה בעיקר בקרב אלו שחוסנו"[17]. "

במאמרים 15 ו-16 "המלצת החוקרים היתה לשקול הוספת חיסון שלישי כנגד חצבת בנוסף לשתי המנות הניתנות היום" לאחר שראו שהחיסון לא עושה את עבודתו


אז בשורה התחתונה, כן, החיסון לא רק שלא מושלם, הוא רחוק מלהיות מושלם ובהחלט צריך לצעוק בקול רם
שהוא "לא עובד" ו"המלך הוא עירום".
 
רק שזה לא מאמר מדעי ואתר "חסון" אינו כתב עת, אז מה הקשר?

אתרי חדשות הם מקור מהימן לחדשות, לא למאמרים מדעיים. קישרתי לידיעות חדשותיות, ולכן המידע עליהן קיים... באתרי חדשות (מדהים, אה?).
&nbsp
את תוקפת את האמינות של מקורות מגורמי רפואה/מדע רשמיים שאני מביא אבל ממשיכה לצטט מאתר של עמותת חסון... הגמל לא רואה את הדבשת שלו? (נדמה לי שזה פתגם חביב עלייך, אני מפרגן לך אותו בהוקרה
).
&nbsp
הבעיה בציטוטים שלך היא שעובדתית הם פשוט לא נכונים: שיעור המתחסנים באוכלוסיה נגד חצבת לא עולה. בין היתר גם בגלל אנשים שכמותך, שמפחידים הורים או מרפים את ידיהם... וכששיעור הכיסוי יורד, המחלה מתחילה להתפשט ועלולה להדביק גם אנשים שחוסנו (אבל החיסון לא תפס אצלם). כפי שרואים (והראתי) כשנוצרים כיסים של לא מחוסנים המחלה מתפשטת כאש בשדה קוצים, ולא, היא לא מופיעה יותר בקרב אלה שחוסנו. זה לא היה המצב בדיסנילנד וזה לא היה המצב בהתפרצויות האחרונות בישראל.
&nbsp
למעשה המסקנה של המחקר שמקושר שם (31) היא בדיוק מה שכתבתי לך קודם (בלי לקרוא אותו...) כי זאת מסקנה שכבר הגיעו אליה לפני עשרות שנים: חיסון במנה אחת לא מספיק ונדרשות שתי מנות חיסון כדי להבטיח חסינות מספקת.
&nbsp
בניגוד לדברייך, במאמר 15 המלצת החוקרים היא לשתי מנות:
"A timely two-dose MMR vaccination schedule is recommended"
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24586717
גם במאמר 16 המסקנה לא כוללת שלוש מנות אלא רק הקפדה על חיסון במועד:
Although there is evidence of progress towards the elimination of measles from China, resurgence in 2013 indicated that many children were still not being vaccinated on time. Routine immunization must be strengthened and the remaining immunity gaps need to be identified and filled.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24839323
&nbsp
בשורה התחתונה, יש הבדל בין הכרזה גורפת "החיסון לא עובד" לבין לא עובד טוב כפי שהיינו רוצים.
מה לעשות? בחיים האמיתיים יש אידאל ויש מציאות. המציאות היא שחצבת היא המחלה הכי מדבקת שיש, וזה אתגר לא פשוט להשתלט עליה. אבל, כאמור, אם החיסון לא היה עושה את עבודתו היו כיום ה-ר-ב-ה יותר חולים בחצבת.
&nbsp
מה הפתרון שלך? "יותר טוב כלום מכמעט"? לשפוך את המים עם התינוק ולהפקיר את כולם לחצבת פראית?
 
יש עלייה קטנה בשכיחות לפרכוסי חום, אבל זה גם ככה נדיר

ובכל מקרה לא מזיק, פשוט לא נעים.
בגדול ככל שהילד מבוגר יותר הוא פשוט נשאר חשוף למחלות שהחיסון אמור להגן עליו מהן, אז חבל...
אני באמת לא מצליח להבין אנשים שמפחדים יותר מהחיסון לעומת המחלות.
מי שלא רוצה להכניס לגוף וירוס מוחלש מעדיף להשאיר אותו חשוף לוירוס פראי? זה פשוט לא היגיוני, מצטער.
&nbsp
בכל מקרה עדיף לחסן אותו עכשיו מבכלל לא, כי המחלות האלה עדיין קיימות בעולם ומדי פעם הן מבקרות גם בישראל.
במיוחד חצבת שהיא המחלה הכי מדבקת שיש...
 
חצבת וחיסון בגיל מבוגר יותר

בהחלט, ככל שמשקל הגוף גדול יותר והילד מפותח יותר - הסיכונים מתופעות לוואי לחיסונים קטנים.
מזמין אותך לקרוא על חצבת כאן, לפני שאת מקבלת החלטה על התחסנות.
 
למעלה